Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Elikä tässä pitäisi noita ylimääräisiä läskejä polttaa pois. Ensimmäistä kertaa dieetillä olen ja nyt on pallo niin hukassa kun on lueskellut jo viikkoja näitä foorumeita ja niin paljon asiaa tullut että tukka lähtee päästä. Pituus 179 ja paino tällä hetkellä 78kg. Päivittäinen energiantarpeeni on kalorilaskuri.fi:n mukaan 2814 ja peruskulutus 2178kcal/vrk. Olen tässä nyt parin päivän ajan tarkastellut syömistäni ja tullut tällaiseen tulokseen:

07:00 Aamiainen: (627kcal/p14 g/hh41 g/r5 g)
Kaurapuuro 300g (515kcal/p5 g/hh20 g/r3 g)
Raejuusto 40g (32kcal/p7 g/hh1 g/r0 g)
Appelsiinimehu 2dl (80kcal/p2 g/hh20 g/r2 g)

11:30 Lounas koulussa:(490kcal/p24 g/hh45 g/r23 g)
Jauhelihapihviä 130g (300kcal/p20 g/hh15 g/r18 g)
Perunamuusi 200g (190kcal/p4 g/hh30 g/r5 g)
Vettä 2dl

14:20 Päiväkahvi
Wiener Cafe 2dl (66kcal)

17:00 Päivällinen: (374kcal/p32 g/hh41.5 g/r13 g)
Raejuusto 40g (32kcal/p7 g/hh1 g/r0 g)
Spaghetti 100g (97kcal/p3 g/hh20 g/r1 g)
Hunajabroileri 100g (165kcal/p20 g/hh0.5 g/r10 g)
Appelsiinimehu 2dl (80kcal/p2 g/hh20 g/r2 g)

21:00 Palautus
FAST Hera80 30g (129kcal/p23 g/hh1.5 g/r3.3 g)

22:30 Iltapala (99kcal/p10 g/hh2 g/r6.3 g)
Raejuusto 20g (15kcal/p2 g/hh0.5 g/r0.5 g)
Kananmuna 1kpl (84kcal/p8 g/hh1.4 g/r5.8 g)

Total: (1785kcal/p103 g/hh131 g/r50.6 g)

Mitä olette mieltä tästä? Mitä pitäisi lisätä ja mitä poistaa? Jos haluan läskiä pois mutta kuitenkin teen kuntosalityöskentelyä niin kannattaisiko palautusjuomaan lisätä hiilihydraatteja? Tuovatko ne lisää läskiä? Kysymyksiä on pilvin pimein mutta hoidetaan nämä ensin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
voisko tänne listata erilaisia hyviä dieettaukseen sopivia ruokavalioita/ruokia siis noiden "treeniohjelma lihaksen kasvatukseen ja ruokavalioesimerkkejä" lisäksi. mieluiten opiskelijahinnoissa olevia ruokia. sit tuosta herasta että mikä hera on hyvänmakusta ja ku en ole ikään ostellut sitä ja mihin sitä kannattaa sekoittaa? ja sit hinta perään siihen heraanki ettei mitään järjettömän kalliita pussukoita. sit kun meikän on melkein pakko syödä se kouluruoka ja pelkkä salaatti on turhan kallista minusta niin onko sillä juurikaan väliä esim syönkö salaatin päivälliseksi vai lounaaksi? :worship:

Kolmisen viikkoa dietillä oltu ja nyt olisi treeneissä kevyt viikko edessä. Kannattaako tehdä jotain toisin kuin ihan perus treenikaudella? Miinuskalorit yhdistettynä kevyeen pumppailuun ja aerobiseen liikuntaan syö aika tehokkaasti lihakset. Eli kannattaako olla miinuksella ja olla stressaamatta vai kenties ylläpitokaloreille?

Kuinka paljon painon kuuluu dieetillä heitellä. Itselläni viimeisen 8 päivän saldo on seuraavankaltainen:

1.12 - 89.4kg
2.12 - 90kg
3.12 - 89.6kg
4.12 - 90kg
5.12 - 89.6kg
6.12 - 89.6kg
7.12 - 88.4kg
8.12 - 89.2kg

Näyttääkö tämä teistä normaalilta? Tuo on dieettiviikko numero 2, juuri alkoi kolmas.

Dios sanoi:
Kuinka paljon painon kuuluu dieetillä heitellä. Itselläni viimeisen 8 päivän saldo on seuraavankaltainen:

1.12 - 89.4kg
2.12 - 90kg
3.12 - 89.6kg
4.12 - 90kg
5.12 - 89.6kg
6.12 - 89.6kg
7.12 - 88.4kg
8.12 - 89.2kg

Näyttääkö tämä teistä normaalilta? Tuo on dieettiviikko numero 2, juuri alkoi kolmas.

Kyllä mä hiukan tsekkaisin kaloreita, varsinkin alussa kun nesteitä lähtee niin painon kyllä pitäisi lähteä laskuun. Paljon sulla on pituutta? Milloin olet punninut itsesi (aamupaino?), peilistä voi vielä olla vähän vaikeaa erottaa kiristymistä?

Jakob sanoi:
Kyllä mä hiukan tsekkaisin kaloreita, varsinkin alussa kun nesteitä lähtee niin painon kyllä pitäisi lähteä laskuun. Paljon sulla on pituutta? Milloin olet punninut itsesi (aamupaino?), peilistä voi vielä olla vähän vaikeaa erottaa kiristymistä?

Pituutta on 180cm ja aamupainot kyseessä tuossa listassa. Dieetin alussa paino oli 91,6 kiloa ja siis todellakin nyt alkoi kolmas viikko. Eli pitäisikö siis vielä vähentää kaloreita lisää?

Dios sanoi:
Pituutta on 180cm ja aamupainot kyseessä tuossa listassa. Dieetin alussa paino oli 91,6 kiloa ja siis todellakin nyt alkoi kolmas viikko. Eli pitäisikö siis vielä vähentää kaloreita lisää?

Pistä parin päivän sapuskat tänne niin katotaan mitä kandeis tehdä. Yleisesti sanoisin, että joka päivä siellä vaa'alla juokseminen kannattaa lopettaa ja punnita kerran viikossa (jos vakaa haluaa käyttää) ja sitten tarkastella tilannetta.

Jakob sanoi:
Pistä parin päivän sapuskat tänne niin katotaan mitä kandeis tehdä. Yleisesti sanoisin, että joka päivä siellä vaa'alla juokseminen kannattaa lopettaa ja punnita kerran viikossa (jos vakaa haluaa käyttää) ja sitten tarkastella tilannetta.

Aamu:

Reissumiestä 120g
Maitorahkapurkki 250g
Kultakalkkuna 24g

ennen treeniä:

Maitorahkapurkki 250g
Reissumiestä 50g

Treenin jälkeen

HT-R 100g

jonka jälkeen

Tonnikala 140g
Rasvaton maito 2dl
Tumma riisi 120g

Välipala:

Tonnikala 140g
oliiviöljy 30g

Ennen nukkumista:

Maitorahkapurkki 250g
oliviiöljy 30g

P 35%/ H 35%/ R 30% - P 223g / H 223g / R85g

tulee noin 2500 kcal siis.

Tälläistä joka päivä.

Dios sanoi:
Aamu:
..................
35%/ H 35%/ R 30% - P 223g / H 223g / R85g

tulee noin 2500 kcal siis.

Tuleeko tosta noin paljon?? No en mä jaksa laskea ja varmaan oot ite laskenut noi aika tarkkaan. Eipä tuossa mun mielestä ole kuin kaksi vaihtoehtoa, joko lisätä liikuntaa tai sitten nipistää annoskoossa. Mun silmääni tuo on oikein mainio ruokavalio:thumbs:. Oot ainakin hieman tutustunut aiheeseen ennen ihmettelyä.

Sinuna tiputtaisin kaloreita hiukan ja lisäisin jonkun kevyen aerobisen kylkeen.

e: no nopsaa laskettuna tuo sun arvio pitää tosiaan paikkansa. ainakin jos grammat pitää paikkansa

Jakob sanoi:
Tuleeko tosta noin paljon?? No en mä jaksa laskea ja varmaan oot ite laskenut noi aika tarkkaan. Eipä tuossa mun mielestä ole kuin kaksi vaihtoehtoa, joko lisätä liikuntaa tai sitten nipistää annoskoossa. Mun silmääni tuo on oikein mainio ruokavalio:thumbs:. Oot ainakin hieman tutustunut aiheeseen ennen ihmettelyä.

Sinuna tiputtaisin kaloreita hiukan ja lisäisin jonkun kevyen aerobisen kylkeen.

e: no nopsaa laskettuna tuo sun arvio pitää tosiaan paikkansa. ainakin jos grammat pitää paikkansa

Joo, kyllä sen verran pilkun päälle laskin nuo, että ei pitäisi tuon puolesta mättää. Ja tosiaan mitä tulee ihmettelyyn, niin vaikka tässä muuten on kohtuullisesti jumppaaminen hallussa, dieettien maailma on kuitenkin tähän asti ollut täysin vieras, joten parempi kysyä kuin sählätä itse. Täytyypäs hieman siis viilata tuota ja raportoin jos tarvetta ilmaantuu.

Mun mielestä tossa voi hyvin nipistää vähän hiilareista pois dieetin edetessä. 150 g on sellainen määrä johon itse tiputtelen hiilarit ja se tuntuu aika hyvältä, muuten on aika samantyylinen ruokavalio mulla, protua vaan tulee vähän enemmän minulla.

Kuinka nopeasti painon putoamisen pitää sitten asettua tavallaan uomiinsa? Nyt kun tässä tosiaan 3. viikko alkoi. Ovatko kaikki ylimääräiset nesteet ym. historiaa?

mulla lähti 3. viikossa noin 2,5 kg painoa ja nesteet on varmaan häipyny. tuloksen näkee kanssa jo. ja tammikuussa uudelleen, tai vielä on 1 viikko jäljellä

Joo elikkäs nyt olis tarkotus saada vähän lihoja näkyviin:hyper:

mitat: 174cm, 72kg

7.00: 2 ruispalaa (runsaasti juustoa ja makkaraa) pari rkl öljyä ja 50g heraa
10.00: 50g heraa
12.00: kouluruoka
14.00: treeni jonka jälkeen Muscle+ 50g
16.00: pari rkl öljyä
17.00: kotiruokaa
20:00: munakas/tonnikalaa (5 munaa ja pari leikkelettä)
22.00: kaseiinia 50g

Treeniviikko: 4krt sali ja 2 krt juoksu (spurtteja)

syöt 2000kcal päivässä ja teet 2-3 kertaa viikossa aamulenkin tyhjään mahaan. Varmasti laihdut. Kokoa on kuitenkin sen verran että turha laskea kaloreita ainakaan alle 1800.

Paljon hitaita hiilihydraatteja ja proteiiniä, kohtuullisesti hyviä rasvoja, huonoja ei mieluiten ollenkaan :D

Paino pääsi nousemaan niinkin korkeaksi kuin 95kg (pituus 178cm). Lomalla(2,5kk) sain täysin huomaamatta pudotettua painon 87kg käytännössä syömällä järkevästi ja vähän sekä olemalla liikkeessä. Treeniä en harrastanut lainkaan.

Nyt on sitten vallaton treenihimo kun tähän asti en ole saanut yrittämälläkään paria kiloa enempää alas ennen kuin on into laantunut. Tavoite on nappaista 10vkossa 7kg pois ja siirtyä pois ylipainoisten listalta. Vajaata 80kg painoa haaveilen muutenkin kantavani tulevaisuudessa, eikä ikinä pitäisi päästä noin lähelle kolmea numeroa.

Viimeiset 3vuotta olen treenannut 1-2kk pätkissä hyvin ja sitten taas röhnännyt pari kolme kuukautta käytännössä tekemättä mitään. Ongelma siis motivaation puute ja selkärangan katkeaminen. Nyt on pitkästä aikaa tavoite ja hyvä vauhti päällä puoli-ilmaiseksi. Aion jatkaa tervettä ruokavaliota ja treenata itse tekemäni 10vkon ohjelman parissa, joka näyttää kutakuinkin tältä: 3xSali+2xUinti/Hiihto/Kuntopyörä. Treenaamista toivon jatkavani kesälle asti ja katsoa sitten tavoitteita uudestaan. Välietappi on nyt 10vkon päästä kun nainen tulee Saksasta vaihdosta takaisin kotiin. :whip:

Kannattaako väliin vaihtaa määriä vai painanko tuota 3xsali+2muuta dieselmäisesti? Kannattaako salia vähentää/lisätä tai muuta vähentää/lisätä? Vai pidänkö vain kevyitä/kovia vkoja niin, että kerrat pysyvät samoissa? Lihasta en halua pois, sillä sali on pääharjoitukseni ja siellä haluan kehittyä. Ajattelin kokeilla myös ensimmäistä kertaa kaloreiden laskeskelua, laskuri antaa päivittäiseksi tarpeeksi(ilman liikuntaa) 2300kcal/d. Paljon pitää nipistää päivittäin, jotta painoa putoaisi tavoitteen mukaan vajaa kilo/vko? -500kcal/d?

Spanks.

Yövalvomisellekin voisi tehdä jotain. Onneksi Tammikuussa alkaa koulu.

barneyz sanoi:
Paljon pitää nipistää päivittäin, jotta painoa putoaisi tavoitteen mukaan vajaa kilo/vko? -500kcal/d?

Spanks.

Yövalvomisellekin voisi tehdä jotain. Onneksi Tammikuussa alkaa koulu.

criticalmass sanoi:
syöt 2000kcal päivässä ja teet 2-3 kertaa viikossa aamulenkin tyhjään mahaan. Varmasti laihdut. Kokoa on kuitenkin sen verran että turha laskea kaloreita ainakaan alle 1800.

Paljon hitaita hiilihydraatteja ja proteiiniä, kohtuullisesti hyviä rasvoja, huonoja ei mieluiten ollenkaan :D

Ruoka, treeni, uni, siinä hyvän kunnon pyhä kolminaisuus. Yövalvomiset pois suosiolla, vuorotyöläiset toki erikseen ;)

Ja vielä jos jäi epäselväks, jos haluat laihtua sen n. kilon viikossa niin se tarkoittaa noin -1000kcal päivässä. Hanki se pääasiassa liikunnalla, älä nipistämällä syömisestä (lue. liian alhaiset kalorit, esim 1300kcal [2300-1000]).

Onko esim. pakkiksen kaupassa myytävillä laihdutusta tehostavista kapseleista oikeasti jotain hyötyä? Esim. abb lean stackista. Onko veden nauttimisella merkitystä aineenvaihdunnan kannalta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom