Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
No niin. Mulla diettaus meni vähän päin persiitä, kun yhtäkkiä vetelenkin vain hiilareita ja kasviksia. Päädyin karppausfoorumille tutkimaan sitä menetelmää ja tajusin, että löytyisiköhän sieltä apua mun rasvansaannin järkeistämiseksi. Kamalan vaikeaa on sisäistää karppiruokavalio, kun on perustottumuksiltaan kevytsyöjä.

Mitä mieltä te olette siitä, syönkö liikaa dieetillä, jos painoa on se 51 kg ja kiristelyä haluan pari kiloa.
Söin eilen siis noin 1680 kcal. 88 g rasvaa (liian vähän karppauksessa), 163 g proteiinia (herran jumala!) ja 59 g hiilareita. Kalorit laskin myöhemmin energiapitoisuuksien avulla eli paljonko mikäkin ravintoaine sisältää kcaleja.

Nesteitä ei ollut eilisen jälkeen lähtenyt grammaakaan, mutta kroppa pitää niistä kiinni menkkojen takia -luulisin.

No niin. Mulla diettaus meni vähän päin persiitä, kun yhtäkkiä vetelenkin vain hiilareita ja kasviksia. Päädyin karppausfoorumille tutkimaan sitä menetelmää ja tajusin, että löytyisiköhän sieltä apua mun rasvansaannin järkeistämiseksi. Kamalan vaikeaa on sisäistää karppiruokavalio, kun on perustottumuksiltaan kevytsyöjä.

Mitä mieltä te olette siitä, syönkö liikaa dieetillä, jos painoa on se 51 kg ja kiristelyä haluan pari kiloa.
Söin eilen siis noin 1680 kcal. 88 g rasvaa (liian vähän karppauksessa), 163 g proteiinia (herran jumala!) ja 59 g hiilareita. Kalorit laskin myöhemmin energiapitoisuuksien avulla eli paljonko mikäkin ravintoaine sisältää kcaleja.

Nesteitä ei ollut eilisen jälkeen lähtenyt grammaakaan, mutta kroppa pitää niistä kiinni menkkojen takia -luulisin.

Eikö idea ole syömistavasta riippumatta syödä alle kulutuksen jos on dieetillä? En ole mikään vhh/karppauksen ystävä, joten vaikea ottaa kantaa siihen pitääkö karppaajan syödä _yli_ kulutuksen laihtuakseen, luulisi, että ei.

Jos päivän kulutuksestasi otetaan pois vaikka se 500kcal laihtuakseen ja jäljelle jää 1680kcal, niin silloin söit sopivasti. Mikäli söit kulutuksen verran tai enemmän, söit liikaa. Eikö? :)

Mä olen nyt miettinyt noita gramma-määriä, että paljonko pitäisi päivässä tälläsen 85kg/174cm äijän ottaa hiilih:tä/proteiinia/rasvaa? 40/30/30% osuus kylläkyllä. Ja dieetillä siis ollaan, kun tähän topiciin kirjottelenkin. Proteiinia nyt pitää ottaa se about 2gr/per rasvaton painokilo, mutta entä muut?

15/45/45 on parempi.

^ Ok, mutta noita gr-määriä nyt hain tässä takaa. Että mikä on vielä siedettävä määrä hiilareita päivän aikana yms. :)

Toisaalta mulla on nyt tässä jo 15kg tippunut vanhoilla tottumuksilla, niin miksi vaihtaa, mutta ihan kiinnostuksesta kyselen että minkälaisia gr-määriä kannattaa pitää vaikka ylärajana.

Jos ei ole tarvetta mättää karkkeja, sipsejä jne niin voiko mässäily- ja cheattipäivänä repästä kännit? Viinalle ois enemmän tarvetta, kun herkuille :)

Jos kunnon lärvit vetäisee niin siinä on se paska puoli, että palautumiseen menee helkkaristi aikaa ja se tekee koko siksi ajaksi treenaamisesta turhaa. Tosin mielestäni on ihan tervettä välillä kaveripoppoon (tai kenen kanssa nyt tahansa) välillä vähän relata. Ei siihen kenenkään treenit kaadu, jos joskus vähän rilluttelee. Itse tosin en ole alkoholiin koskenut oikeastaan ikinä, paitsi jouluna otetaan aina pari lasia "punkkua"...

Edit: Jos sulla on ollut tapana pitää cheattipäivä joka viikko niin sitten en voi suositella kännien vetämisiä. Kuten tämän varmaan itsekin tiesit jo.. :D

Ei sitä cheat päivää kannata pitää kerran viikos, vähintään kerran kahdessa viikossa, saat helposti yhtenä päivänä ne kalorit mitä olet muut päivät säästellyt.

Ajattelinkin että jos kahdesti kuukaudessa ottas. Eipä mulla ainakaan mene kun se yksi krapulapäivä ja sitten voi alkaa jo treenata.

Ja jos juon esim sen 0.5l kossua light limulla, niin eihän siitä tule kuin jotain reilu 1000kcal. Ruokailuja tulee kumminkin missattua, niin en usko kalorien ainakaan paljoa plussalle menevän. Vai miten on?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä palautumiseen menee kauemmin aikaa kuin miltä se ehkä siellä omassa pääkopassa tuntuu. Hitto, kun en muista sivuja, josta noi käyrät alkoholin poistumisesta kehosta näkyi. (Joku sattuis tietämään/muistamaan?) Anyveis, jos vedät 0.5litraa kossua, niin et varmasti ole täydessä reenikunnossa seuraavana, etkä sitäkään seuraavana päivänä, etkä välttämättä vielä seuraavanakaan. Siltä se ehkä tuntuu, mutta treenistä ei kuitenkaan ole hyötyä.

Nämä palautumisajat ovat tietysti yksilöllisiä ja riippuu mitoistasi. Googlettamalla saatat löytää promillemittarin josta näkee kätsysti nuo palautumisajat..

Kyllä palautumiseen menee kauemmin aikaa kuin miltä se ehkä siellä omassa pääkopassa tuntuu. Hitto, kun en muista sivuja, josta noi käyrät alkoholin poistumisesta kehosta näkyi. (Joku sattuis tietämään/muistamaan?) Anyveis, jos vedät 0.5litraa kossua, niin et varmasti ole täydessä reenikunnossa seuraavana, etkä sitäkään seuraavana päivänä, etkä välttämättä vielä seuraavanakaan. Siltä se ehkä tuntuu, mutta treenistä ei kuitenkaan ole hyötyä.

Nämä palautumisajat ovat tietysti yksilöllisiä ja riippuu mitoistasi. Googlettamalla saatat löytää promillemittarin josta näkee kätsysti nuo palautumisajat..

Juu niinku Keihäs jo sanoi niin älkee hyvät ihmiset menkö urheilee krapulassa tai vois kai jotai kävelyy vetää, mutta siinä on sydän niin kovilla että kyllä jättäisin väliin. Kaveri meinas pyörtyy ku katkes verisuoni jostai..

Mä saan ainakin näin dieetillä jopa siitä karkkipussista yhtä suuren ilon kun dokaamaan lähtemisestä, ja ainahan on parempi jäädä himaan lepäileen ja syömään mässyä, haha.

Parin ensimmäisen päivän, viimeistään ensimmäisen viikon, aikana pitäisi lähteä nesteinä lähtöpainosta ja pöhöstä riippuen 1-4 kiloa. Paino tosin heittelee ihan normaalistikin +-2 kg päivästä toiseen, joten voi olla, että jos olet mitannut painosi vain kahdesti, niin olet onnistunut punnitsemaan itsesi tuollaisen heilahtelun ääripäissä.

Pohdintojen jälkeen diettailua uudella systeemillä:
prode 25 %
hiilari 45 %
rasva 30 %

Vai muuttelenko vielä suhteita jotenkin? Pääpointti ehkä siinä, että tykkään syödä kanaa, kalaa ja ah-niin-ihanaa rahkaa, raejuustoa yms. Heh, karppausta testailin pari päivää ja mieluummin lasken kaloreita.

Peruskulutus on 1490 kcal (kalorilaskuri.fi) tai musclenetissä 1619 kcal. Tästähän tuleekin jo kivan paljon ongelmia. :/ Ero on aika suuri. Musclenetin mukaan mulla on kulutusta päivään laskettuna 250 kcal liikunnalla.

Suunnittelin syöväni 1700 kcal/pv, mutta ei varmaan sillä lähde tämän tytön paino laskuun.

Pohdintojen jälkeen diettailua uudella systeemillä:
prode 25 %
hiilari 45 %
rasva 30 %

Vai muuttelenko vielä suhteita jotenkin? Pääpointti ehkä siinä, että tykkään syödä kanaa, kalaa ja ah-niin-ihanaa rahkaa, raejuustoa yms. Heh, karppausta testailin pari päivää ja mieluummin lasken kaloreita.

Peruskulutus on 1490 kcal (kalorilaskuri.fi) tai musclenetissä 1619 kcal. Tästähän tuleekin jo kivan paljon ongelmia. :/ Ero on aika suuri. Musclenetin mukaan mulla on kulutusta päivään laskettuna 250 kcal liikunnalla.

Suunnittelin syöväni 1700 kcal/pv, mutta ei varmaan sillä lähde tämän tytön paino laskuun.

Lähtötasosta on tietysti vaikea tietää mitään; mikäli rasvaa on paljon laihdut varmasti tuollakin suhteella jos miinusta on tarpeeksi, mutta muuten olen samaa mieltä, että hiilareita on kyllä armottomasti liikaa dieetille.

edit. ja kyllä karpatessakin lasketaan kaloreita, vieläpä tarkasti...tietty karppaajaakin on niin montaa kuin diettaajaa yleensäkin... Ero on vaan yleensä siinä, että ne jotka laskevat, ennen kaikkea ne, jotka laskevat oikein, laihtuvat... ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom