Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Niin mullakin, mutta ei mua hirveesti kiinnosta mitä toi vaaka näyttää. Tietenkin seurailen, että paino tippuu tasaisesti, mutta enemmän kiinnostaa miltä peilissä näyttää.

Itellä lähinnä v***ttaa, kun ekan viikon dieettiviikon jälkeen paino oli tippunut 2,3kg. Noin paljon oli nesteitä, mikä tarkoittaa, että timmissä kunnossa painan tuskin sen 77kg. Ehkä allekin. Noh... Kattoo nyt, mutta viime kesänä painoin 73-74kg timminä ja nyt veikkaan että samoilla rasvoilla painan sen 76-77kg. Eli n. kolme kiloa lihasta vuodessa. Toisaalta vähän, mutta tuolla vauhdilla viidessä vuodessa saisi jo 15kg puhdasta lihasta. :D

Mitä te ruukaatte mäsytä cheattipäivänä? saako karkkia vetää naamariin ja limukkaa vai onko nämä jotenki haitaksi jos ei kuitenkaan yli vedä näidenkään määrää? Oon nyt kerran viikossa piettäny cheattipäivän mutta kannataako se vaihtaa kerran 2vk?

Mitä te ruukaatte mäsytä cheattipäivänä? saako karkkia vetää naamariin ja limukkaa vai onko nämä jotenki haitaksi jos ei kuitenkaan yli vedä näidenkään määrää? Oon nyt kerran viikossa piettäny cheattipäivän mutta kannataako se vaihtaa kerran 2vk?

Kovalla dietillä, kerran viikkoon pitäisin hyvä. Itse nyt pitelen kerran viikkoon, no samallahan siinä tulee otettua muutakin kuin pari karkkia... Yllätävän hyvin auttaa "buustaamaan" aineenvaihduntaa, vaikka se pieni nestekerros siihen vatsan seudulle kertyykin.

Kyllähän kaikki sanoo, että syö vain enemmän perusruokaa cheattipäivänä. Mutta meikäläinenkin piti eilen cheattipäivän, vähän huonolla omatunnolla niinkun aina ja vieläkin vappu paino olalle, hahha. Niin eilen meni 200g karkkia, kyllähän se on pakko syödä jotain muuten "kiellettyä".

Kaikki omalla tavallaan tietenkin, mutta rajansa kaikella.

Mites muuten grillaus, nyt kun kesä on tulossa. Täällä varmasti on joku virallinenkin topic, mutta mitä suosittelette sinne grilliin laitettavaks, muutakin kun kasviksia.

Vai joudunko mä kesällä kaivaan bissen ja kabanossin sijasta aina vissyn ja paprikan? =)

Oon varmaan käsittäny sitten tän cheattipäivän väärin. Eilen pidin ja tuli syötyä sokeria aika runsaasti. siihen päälle vielä lämpimät ruuat. Mutta viikon päästä sitten syön vain oikeeta ruokaa ja jätän nuo sokerit pois kun luulin että se kauhea sokeri mättö auttais siihen elimistön boostauksee paremmin. Voiko muut vielä heittää kokemuksia.

Oon varmaan käsittäny sitten tän cheattipäivän väärin. Eilen pidin ja tuli syötyä sokeria aika runsaasti. siihen päälle vielä lämpimät ruuat. Mutta viikon päästä sitten syön vain oikeeta ruokaa ja jätän nuo sokerit pois kun luulin että se kauhea sokeri mättö auttais siihen elimistön boostauksee paremmin. Voiko muut vielä heittää kokemuksia.

Ensinnäkin, ei tuo cheattipäivä ole mikään oikotie onneen, lisäksi älytön sokerin mättäminen ei varmastikaan ole hyväksi dieetille, eikä terveydelle muutenkaan.

kyllä se läski lähtee kun treenaa kovaa (lihaskato minimoidaan) ja dieettaa järkevästi. Paino putoaa satavarmasti. Välillä voi tulla päiviä (viikkokin helposti) ettei paino putoa nimeksikään vaan sahaa, mutta se kuuluu asiaan.

Cheattipäivän suurin hyöty on korvien väliin sekä siihen, että jos painonpudotus oikeasti stoppaa kun elimistö lyö säästöt päälle (mikä tulee yleensä jos vetää liian suurilla miinuskaloreilla). Ei se kuitenkaan tarkoita, että sitä sokeria kannattaisi lähteä mättämään purkista. Kannattaa syödä kuten dieetillä muutoinkin, mutta vain hieman enemmän.

Tuo kerran viikkoon on mielestäni aika usein, mutta mikäli toimii omalla kohdalla niin eihän siinä mitään ja kannattaa pitää jos kokee sen tärkeäksi.

Itse aloitin parisen viikkoa sitten kuntoilemisen. Lähtö mitat: 173/72,2 ja nyt ne on 173/70.
Tavoite olisi saada paino tuonne 65kg paikkeille. Päivitän sitten tuloksia tänne jos jotain kiinnostaa lukea. :)

^ Tottakai jokaisen tulokset tänne, antaa skarppia!

Onko muuten näin, että paino tippuu nopeammin, kun on dieetillä ja pitää vain siitä huolen että syö miinuksilla, eli ei käy salilla ym ym. Eli eikö tässä käy niin että lihakset palaa ja painoo näyttää tippuvan nopeammin? vai? Toivottavasti nyt joku otti tolkkua tästä viestistä.

^ Tottakai jokaisen tulokset tänne, antaa skarppia!

Onko muuten näin, että paino tippuu nopeammin, kun on dieetillä ja pitää vain siitä huolen että syö miinuksilla, eli ei käy salilla ym ym. Eli eikö tässä käy niin että lihakset palaa ja painoo näyttää tippuvan nopeammin? vai? Toivottavasti nyt joku otti tolkkua tästä viestistä.

-500kcal on -500kcal vaikka voissa paistaisi, mutta se mistä se paino lähtee on kiinni omista teoista. Kovalla (puntti)treenillä saavuttaa sen, että lihaksien lähteminen minimoidaan ja että lähtevä osuus on suurimmaksi osaksi rasvaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jep, näinhän mä juuri teen. Mielenkiinnosta vain kyselin, että tapahtuuko painonpudotus nopeammin, kun ei pidä niistä lihoista kiinni vaan antaa mennä ekana.

Jep, näinhän mä juuri teen. Mielenkiinnosta vain kyselin, että tapahtuuko painonpudotus nopeammin, kun ei pidä niistä lihoista kiinni vaan antaa mennä ekana.

Epäilemättä, jos ollaan reilusti miinuksilla, dieetataan kauan ja treenataan dieetin aikana huonosti ei (tai ei ollnekaan), niin suurempi osuus lähtevästä painosta lähtee lihaksista. Kehonrakennusfoorumilla kun ollaan, niin dieetillä tarkoitetaan rasvakerroksen vähentämistä mahdollisimman vähällä lihaskadolla. Aivan puhdas painonpudotus, jossa vaakaa pidetään mittarina on sitten erikseen.

naisblondi,35v,158cm lyhyyttä,65kg paksuutta,tällä viikolla mittautan laardiprosentin.

adultsien oikeesti pogonnu salilla n.vuoden,4jakonen tällähetkellä

vaatteet o löystyny hivenen,kymppikassia ja koipireisiä pitäs tiukentaa,paino o pukannu 3kg plussalle

kussa vika?

Nitaa: Aamupalaks 2 porkkanaa on aika turha. Eli ruisleipää tai puuroa ja sit proteiinia +20g.
Älä niitä hedelmiä jätä pois äläkä syö ikinä alle 1500kcal ettei syty säästöliekki, sillä se on itse piru.

Rasvaa tulee vähänlaisesti, et varmasti saa 50g päivittäin. Eli rypsiöljyä vaikka sinne sun tänne pari grammaa. Soijalesitiini ei oo kallista ja se on hyvä rasvanlähde. Saa luontaistuotekaupasta. Yitä nyt sitä p30/hh40/r30 jakaumaa noudattaa. Ei pää antais periks syödä rasvaa mutta pakko se on.

Muistathan monivitamiinit. Parina päivänä on näemmä tullut liikaa hiilareita iltapalalla. Ja se -2kg on optimaalinen vauhti. Kesäkunto on yliarvostettua, aina on hyvä aika olla kunnossa. Eli ei kiirettä. Muistathan reenata isoilla painoilla ja vähillä toistoilla että lihat säilyvät. Tsemppiä!

Aattelin nyt tännekkin purkaantua... Tammikuusta alotin hyvät elämän tavat takaisin -prokkiksen. Tavoitteena kiinteempi ja sutjakas kroppa, hyvät elämäntavat (turha tissuttelu pois) ja treenaaminen takas viikkorutiineihin.

Pituutta on 159 ja painoa oli alottaessa 58, nyt 59. Olen treeanannu tammikuusta asti noin 4-6 kertaa viikossa 3aerobista (juoksua ja spinniä) ja 3 jakosella-ohjelmalle. Huhtikuusta alkaen oon käynny kerta viikkoon juoksemassa heti noustua.

Sitte toi ruokapuoli. Aamusin puuro (1dl kaurahiutaleita) ja kahvi, lounaalla jugurttia/leipää/rahkaa ja hedelmä, välipalana myslipatukka/heldelmä, illallisena yleensä kanaa, pastaa ja kasviksia + ruisleivät, iltapalana rahka ja mahdollisesti hedelmiä. Viimesen kuukauden aikana oon laskenu kalorit ja niitä tulee päivässä 1000-1500 jos mun laskut pitää paikkaa. Kerta kahteen viikkoon mässäytän reilut 2000. Lisänä syön möllerin tuplat ja magnesiumit.

Paino ei siis tipu vaa sitä on tullu lisää... Eilen luin sit ekaa kertaa tosta säästöliekistä ja alko se mietityttää. Kroppa kyllä näyttää erillaiselta kuin tammikuussa. Eli nyt kaipailisin vähä apuja miten jatkaa eteenpäin. Kiitos jo nyt :)

Lenkki

Aloittelen tässä kunnonkohotusta uudestaan ja mietin että mikä on sauvakävelyn oikea teho tai siis että kuinka paljon " paremmin " se vaikuttaa jos sitä voi vertailla normaaliin hölkkään.. Sali ohjelman olen painottanut 3 päivään / vko ja mietin etä kannattaako käydä sitten lenkillä 3x / vko vai 4x / vko, vai vaan 2kertaa? Ei viitsisi alussa polttaa itseään kovin loppuun yli-innokkuuden takia...

Aloittelen tässä kunnonkohotusta uudestaan ja mietin että mikä on sauvakävelyn oikea teho tai siis että kuinka paljon " paremmin " se vaikuttaa jos sitä voi vertailla normaaliin hölkkään.. Sali ohjelman olen painottanut 3 päivään / vko ja mietin etä kannattaako käydä sitten lenkillä 3x / vko vai 4x / vko, vai vaan 2kertaa? Ei viitsisi alussa polttaa itseään kovin loppuun yli-innokkuuden takia...

Ei sitä oikein voi verrata hölkkään. Riippuu pitkälti kuntotasosta, mutta reippaasti käveltynä sauvojen kanssa saa hyvin pysymään sykkeen riittävän korkealla, että se nostaa peruskuntoa ja samalla polttaa rasvaa.

Lenkkeily (juoksu, hölkkä) "keskivertokuntoisella" vetää lähes poikkeuksetta sykkeet aerobisen puolelle joka ei ole peruskunnon eikä rasvanpolton kannalta optimaalisin alue, vaikkakin polttaa kyllä rasvaa sekin.

Suosittelisin niin, että salipäivä, sauvakävelypäivä ja vapaa. Kierto sitten taas alusta. Mikä omaan aikatauluun ja kuntoiluintoon vain parhaiten sopii. Kannattaa pitää nuo lepopäivät aina mukana, ettei rasita kroppaa liikaa aluksi.

Sitten kun kuntoa on enemmän niin voi yhdistellä näitä päiviä. Aamupäivällä esim. kuntosali ja illalla _kevyt_ sauvakävely ns. palauttavana treeninä. Seuraavalle päivälle hieman pidempi rasvanpolttolenkki sitten sauvojen kera.

kiitos jupeha.. Mites sitten sanoisitte siitä kun vasen olkapää on lähtenyt 4kertaa sijoiltaa ja oikea 2 kertaa.. Kannattaisitko kysyä salilta " Personal Traineria " aluksi ettei treenaa niitä väärin ja ettei ne muljahda taas pois paikoiltaan.. Leikkausta minulle on suunnitteltu mutta haluan nyt yrittää vielä viimeisen kerran ilman kirurgisiatoimenpiteitä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom