Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
hmm... paljonkohan kannattaisi dietillä syödä että alkaisi laihtuminen näkyä ?,
Harrastan viikossa 3x aerobista raskasta 90min/kerta ja 2-3kertaa viikossa punttisalia.
Pituuteni on 194cm ja painoa 100Kg.arvioitu energiantarpeeni vuorokaudessa on noin 2807 kcal kalorilaskuri.fi mukaan ilman että syötin urheiluja sinne kenttiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olisin dieettiä alottaas ja tarkotus olis, että se olis aika rankka...

6:00 Aminohapot (glutamiini, kreatiini, argiini, karnitiini, kalanmaksaöljyt, BCAA ,vitamiinit)
6:05 HIIT
7:30 Aamupala (1prk rahkaa, 0,5dl kaurahiutaleita ja jotain fun lightia muutama tippa)
11:00 protskudrinkki 50g + kouluruoka (yleensä pari perunaa ja jotain lihakastiketta)
14:00 protsku drinkki 50g
17:00 earobinen harjottelu (spurtteja n. 1h) / sali n. 2h
20:00 iltapala (pari hapan leipää jonka päällä juustoa ja kalkkunaa)

ideoita miten toi kannattas muokata?

Baluu sanoi:
Olisin dieettiä alottaas ja tarkotus olis, että se olis aika rankka...

6:00 Aminohapot (glutamiini, kreatiini, argiini, karnitiini, kalanmaksaöljyt, BCAA ,vitamiinit)
6:05 HIIT
7:30 Aamupala (1prk rahkaa, 0,5dl kaurahiutaleita ja jotain fun lightia muutama tippa)
11:00 protskudrinkki 50g + kouluruoka (yleensä pari perunaa ja jotain lihakastiketta)
14:00 protsku drinkki 50g
17:00 earobinen harjottelu (spurtteja n. 1h) / sali n. 2h
20:00 iltapala (pari hapan leipää jonka päällä juustoa ja kalkkunaa)

ideoita miten toi kannattas muokata?

Sä hifistelet jollain aminohapoilla aamulla ja sitten syöt loppupäivän päin helvettiä. Ei toi nyt hyvältä näytä. Tuolla kulutuksella lisää safkaa naamariin.

Sä oot käytännössä syömättä klo. 11.00 eteenpäin. Ei näin.

E: salilla kaks tuntia ja aerobiset siihen päälle! Jälleen kerran ei näin. Miten usein sä tätä "ohjelmaa" meinasit tehdä?

Jakob sanoi:
Sä hifistelet jollain aminohapoilla aamulla ja sitten syöt loppupäivän päin helvettiä. Ei toi nyt hyvältä näytä. Tuolla kulutuksella lisää safkaa naamariin.

Sä oot käytännössä syömättä klo. 11.00 eteenpäin. Ei näin.

E: salilla kaks tuntia ja aerobiset siihen päälle! Jälleen kerran ei näin. Miten usein sä tätä "ohjelmaa" meinasit tehdä?

Siis vuoropäivinä ekana päivänä sali ja toisena aerebonin ei niin, että molemmat samana päivänä

Unohtu perus kotiruoka klo 16:00

Kiits aiheesta!

Olen nyt ensimmäistä kertaa dieetillä ja pallo on ihan hukassa. 17 kiloa olisi hyvä saada pois, niin pääsisin siihen entisiin lukemiin. Käyn 3 kertaa salilla, ja joka aamu aamulenkillä. Olen lähinnä syönyt sitä mitä olen kiinni saanut ja nyt on tarkoitus opetella terveellisiä elämäntapoja ja tehdä ruokaremontti.

Nyt on ajatuksena käydä 3-4 kertaa aamulla kävelelylenkillä ennen aamupalaa. Syödä säännöllisesti ja kun painoa on saatu tipahtamaan kunnolla niin viilailla vielä näitä alla olevia lihaksia tiukemmaksi. Lisäksi kokeilen epätoivoisena rasvanpolttopillereitä, että saisin tämän jymähtäneen aineenvaihdunnan kunnolla käyntiin.

Olen ollut koko ikäni raskasrakenteinen (naiseksi) ja tarkoitus ei ole tehdä itsestään mitään tuulen nusasemaan heinänkortta, kunhan saisi vaan junan suunnattua oikeille raiteille. Paino on heilunut pitkään aikaa samoissa, mutta pienemmät housut mahtuvat jalkaan. Jotain edistystä sentään... Painoa on tällähetkellä 83 kg ja lyhyyttä 163 cm...masentavaa... :nolo:

Chreize, tsemppiä! Hienoa, että olet aloittanut uuden elämäntavan. Täältä pakkiselta löydät paljon hyviä vinkkejä ruokailun korjaamiseen. Jo pelkästään sillä + aamuaerobisella tuo 17kg pitäisi lähteä mukavaa tahtia pois (2-3kg/kk). Mulla on lähtenyt 90%:sti pelkällä ruokailun korjaamisella 15kg hieman reilussa puolessa vuodessa (olis ehkä nopeammin jos ei olis tullut takapakkia kesällä grillailun takia ;))

Menestystä ja pirteää mieltä, tärkeintä on olla periksiantamaton ja koittaa nähdä sielun silmin uusi minä :thumbs:

Kiits Sumo kannustuksesta. Huh, sitä tosiaan tarvitaan! Ikinä ei ole tarvinnut dieetata ja nyt leikkauksen jälkeen kaikki on aloitettava alusta... No pikkuhiljaa hyvä tulee.

Riittäköhän nämä eväät kilojen karsimiseen? Jos karsin kaikki paskat pois(okei kaikki tietää mitä ne on) vaaleen riisin ja pastan tilalle tumma eikä sitäkään paljoo? Sitte vaan lihaa,raejuustoo ja mitä nyt näit perusjuttui on(rahka ei uppoo valitettavasti :( ). Kelasin jos alkaisin käymään aamulla vaikka kävelee sellasen 30-40min ja salipäivinä treenin jälkee kävelyy/kuntopyörää 20min? Miltä teistä kuulostais? Varmaan järkevin lihasten ylläpitoo ajatellen on kolmijakonen treeni?

Esim joku tällänen. (tää oli tossa aikasemmin)
by abine(kiitos tästä)

Maanantai
Rinta, olkapäät, ojentajat, epäkkäät
-Penkkipunnerrus tanko 2*6
-Vinopenkki kp 2*8
-Pystysoutu alatalja v-kahva 2*10
-Kapea penkki 2*8
-Ojentajat taljassa 3*10-15
-Kohautukset 2*8-15
+20min kävelyä

Tiistai
-30-40min kävely/jouksu/kuntopyörä

Keskiviikko
Jalat
-Kyykky 5*5
-SJMV 3*8
-Askelkyykky 2*8
-Pohkeet seisten 3*8-15
+20min kävelyä

Torstai
Lepo

Perjantai
Selkä, hauis, forkut
-Alatalja 2*10
-kulmasoutu v-kahva 2*8
-Ylätalja leveä / leanveto 3*8-12
-Ylätalja v-kahva 2*12
-tuettu hauiskääntö 2*6-8
-hauiskääntö taljassa 3*10-15
-Rankekäännö tanko 2*10
+20min kävelyä

Lauantai
-30-40min kävely/jouksu/kuntopyörä

Sunnuntai
Lepo

Taustaa: Ennen punttisaleiluu(harrastanu sitä nyt vajaa vuodenaktiivisesti) mulla ei oikeen ollu mitään urheiluintoo eikä taustaa. Elikkä fläsää löytyy.
Tavotteista vois sen verran sanoo et oon 187/88 ja rasvat varmaan jossai 18-20% en tiiä oikee. Haluisin vaan rasvoi pois ja kiinteyttä. rasva% jonnekki sinne 12% paino sinne 80-82kg tietämille. vyötärönympärys nyt jotai 98 sen haluisin jonnekki sinne 90-92?

Joten onnistuuko tollasella aerobisen lisäämisellä eikä mitään dieettiä?

Nii, joku tuolla kyseli onnistuuko lihasten kasvatus ja dieetillä olo yhtäaikaa. Eihän se kovin helppoo ole, kait? Mutta parhaiten minä olen onnistunut sekä monta kaveriani kun poistaa suurimman osan hiilareista, eli syö protskua ja rasvaa ja ottaa hiilarit kasviksista ja marjoista. Tällä ruokavaliolla saa paljon nopeemmin kiinteän kropan kuin monella muulla, ainakin henk.kohtainen kokemukseni on tämä :)
Joka tapauksessa tsemiä jokaiselle!

Onko nälätön laihtuminen myytti?

Kaikenlaisia erikoisdieettejä aina mainostetaan toki sillä että ei tarvitse tuntea nälkää. Aloin miettimään tätä tarkemmin kun oma paino jumittaa vaikka syön melko terveellisesti ja vähän. Silloin kun paino on pudonnut, on todellakin ollut nälkä.

sivarinlötkö sanoi:

Kaikenlaisia erikoisdieettejä aina mainostetaan toki sillä että ei tarvitse tuntea nälkää. Aloin miettimään tätä tarkemmin kun oma paino jumittaa vaikka syön melko terveellisesti ja vähän. Silloin kun paino on pudonnut, on todellakin ollut nälkä.

Nälän muodostumisen tunne on niin monimutkainen prosessi elimistössä, että luultavammin henkilökohtaiset erot ovat hyvinkin suuria. Nälkä on kuitekin luonnollinen olotila dieetillä, sillä kroppa ei tee eroa laihduttamisen ja nälkiintymisen/ruuan puutteen välillä.

Noo... jos vaan liikuntaa lisää tarpeeks, niin aika paljon sitä saa syödä ja silti laihtuu :) Ja tärkeintä on ruoan jakaminen tasaisemmin koko päivälle, niin ei ehdi tulla nälkä ja sillon riittää pienemmät annokset näläntunteen poistamiseen.

sivarinlötkö sanoi:

itse olen ollut nyt 4vko dietillä ja paino pudonnu 95kg->89.6kg ja nesteit on tost n.1.5-2kg(?), ja nälkä ei ole kuin juuri ennen syömist tai jos ruokailu myöhästyy.

ja sitten kysymys: Ei varmaan ole kauheasti väliä kun olen pitänyt -500kcal ylläpidosta päivittäin ja tänään sorruin juomaan ed:in ja syömään daimin vaikka viikonloppuna oli ylläpidolla?

tää on vähän :offtopic: mutta kannattaako noita aamuaerobisia vetää silloin tällöin bulkilla? vai palaako siinä vaan lihasta kun esim vain 1-2x viikos käy aamulla lenkillä?

naruranne sanoi:
tää on vähän :offtopic: mutta kannattaako noita aamuaerobisia vetää silloin tällöin bulkilla? vai palaako siinä vaan lihasta kun esim vain 1-2x viikos käy aamulla lenkillä?

Ei. Jos syöt tarpeeksi.

siis ei pala lihasta vai ei kannata käydä bulkilla lenkillä? mä nyt oon alottanut treenaamisen 2,5kk sitten ja oon ollut koko ajan bulkilla paino noussut n. 7kiloo..ja rasvaa kertynyt tunne alaselän ja vatsan kohdalle ja ois mukava päästä niistä eroon että sais nuo vatsapalikat näkyviin..mutta en kuitenkaan haluaisi alkaa dieettiä koska olisi tarkotus lisätä voimatasoa ja lihoja tuonne jouluun asti...eli oliskos ratkasu nää aamuaerobiset?

naruranne sanoi:
siis ei pala lihasta vai ei kannata käydä bulkilla lenkillä? mä nyt oon alottanut treenaamisen 2,5kk sitten ja oon ollut koko ajan bulkilla paino noussut n. 7kiloo..ja rasvaa kertynyt tunne alaselän ja vatsan kohdalle ja ois mukava päästä niistä eroon että sais nuo vatsapalikat näkyviin..mutta en kuitenkaan haluaisi alkaa dieettiä koska olisi tarkotus lisätä voimatasoa ja lihoja tuonne jouluun asti...eli oliskos ratkasu nää aamuaerobiset?

Mulla aikalailla sama tilanne. Kunnon salitreeniä takana sellainen 2 kuukautta ja rasvaa on nyt hiukkasen kertynyt tohon alavatsaan ja kylkiin :jahas: . Paino noussut n. 4 kiloa. Itse ajattelin lisätä hieman aerobista liikuntaa ja jättää hiilarit illalta pois.
Ei huvittaisi hyvin alkanutta kehitystä hidastaa dietillä, kun ei sitä läskiäkään ole vielä mahdottomia määriä kertynyt. Onko edes järkevää dietata kun treeniä on takana vasta pikkasen reilut 2 kuukautta?

No eihän sitä rasvaa paljon ole, mutta aloittaessa läskiä ei ollut juuri ollenkaan niin käy nyt vähäinenkin määrä ikävästi silmään. :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom