Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nyt alkaa menemään hermo tähän dieettaamiseen lopullisesti:curs:
Paino onkin alkanu nyt tässä lähipäivinä nousemaan laskemisen sijasta. Paljoa se ei ole vielä noussut, mutta ei sen tietääkseni tasaisesti pitäisi joka päivä nousta?

Tuolla oli jossain puhetta tuosta säästöliekistä. Sen "oireet" täsmäisivät juurikin, eli mulla oli tossa jotain 2 kuukauden ajan, kun söin noin. 1000-1200 kalorilla päivässä. Vaikka nyt joku aika sitten ilmeni, että 2000 kaloria alkaisi olemaan jo lähempänä sitä mitä pitäisi, ellei ylikin. Nyt tässä about viikko sitten nostin kalorit siihen 2000 paikkeille. Joka päivä ei tuota ihan tule,mutta ei se paljoa jää paitsi. Ja noista muista topiceista olen lukenut, että kun säästöliekin jälkeen nostaa kaloreita, vaikka pysyykin alle kulutuksen, niin paino nousee vähän aikaa ennen kuin alkaa taas laskemaan? pitääkö tämä paikkaansa?
Ja kerkiääkö tuo säästöliekki tulemaan tuossa 2kk ja 1200 kaloria päivässä?

Ensimmäisenä tutkisin digivaa'an kanssa sapuskasi, että oletko TODELLA syönyt vain 1000-1200kcal päivässä. Tuolla määrällä uskoisin sinun olleen nälkäinen kohtuullisen usein ellet peräti jatkuvasti.

Mikäli olet sittenkin vielä sitä mieltä, että energiansaantisi on todella ollut noin alhainen, niin kyllähän tuo säästöliekki voi hyvinkin olla mahdollinen.

Ja muuten kerropas sukupuolesi ja mittasi, niin on helpompi arvioida energiantarvettasi jne.

Ensimmäisenä tutkisin digivaa'an kanssa sapuskasi, että oletko TODELLA syönyt vain 1000-1200kcal päivässä. Tuolla määrällä uskoisin sinun olleen nälkäinen kohtuullisen usein ellet peräti jatkuvasti.

Mikäli olet sittenkin vielä sitä mieltä, että energiansaantisi on todella ollut noin alhainen, niin kyllähän tuo säästöliekki voi hyvinkin olla mahdollinen.

Ja muuten kerropas sukupuolesi ja mittasi, niin on helpompi arvioida energiantarvettasi jne.
Kyllä, vaaka oli todella käytössä, koska olin vahvasti silloin sitä mieltä, että tuo 1000-1200 olisi sopiva määrä kaloreita. Mitenkään suuremmin nälkä ei ollut kokoajan. Tietenkin se nälkä kerkesi tulla aina aterioiden välillä. Ja olen 172cm ja 72kg mies ja ikää 18. Paino tosiaankin nousussa tasaista 0.2kg päivävauhtia nyt ollut jo jonkin aikaa. Vajaa viikon oli niin, että paino ei muuttunut mihinkään suuntaan ja sitten se alkoi hiljalleen nousta. Edit. Mitenkäs muuten en ole edes täällä kysynyt. Eli mitenkä tuohon energynetin virtuaaliravintolaan, onko siihen luottamista. Eli sen perusteella olen kaikki kalorini laskenut? Vai mikä paikka olisi paras katsoa nuo?

Hittolainen, lievä dieetti päällä, tarkotus oli laihdutella 70kg:hon asti, ettei juuri sen alemmas ettei ihan paino katoo, mutta vieläkin tuntuu rasvaa olevan ihan liikaa. Yrittänyt söörtsiä sitä jotain hyvää ketjua missä kerrottiin miten pysyä tiukkana ja samalla kasvatella massaa, mut ei oo meinannu löytyä. Muistaako joku mikä ketju oli kysees tai olisko aiheesta useampikin hyvä ketju? Miten tuo search on niin huono, vai enkö vaan osaa käyttää sitä? :D

Hittolainen, lievä dieetti päällä, tarkotus oli laihdutella 70kg:hon asti, ettei juuri sen alemmas ettei ihan paino katoo, mutta vieläkin tuntuu rasvaa olevan ihan liikaa. Yrittänyt söörtsiä sitä jotain hyvää ketjua missä kerrottiin miten pysyä tiukkana ja samalla kasvatella massaa, mut ei oo meinannu löytyä. Muistaako joku mikä ketju oli kysees tai olisko aiheesta useampikin hyvä ketju? Miten tuo search on niin huono, vai enkö vaan osaa käyttää sitä? :D

FAQ:sta se löytyy: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=34024&highlight=syklitys

Kyllä, vaaka oli todella käytössä, koska olin vahvasti silloin sitä mieltä, että tuo 1000-1200 olisi sopiva määrä kaloreita. Mitenkään suuremmin nälkä ei ollut kokoajan. Tietenkin se nälkä kerkesi tulla aina aterioiden välillä. Ja olen 172cm ja 72kg mies ja ikää 18. Paino tosiaankin nousussa tasaista 0.2kg päivävauhtia nyt ollut jo jonkin aikaa. Vajaa viikon oli niin, että paino ei muuttunut mihinkään suuntaan ja sitten se alkoi hiljalleen nousta. Edit. Mitenkäs muuten en ole edes täällä kysynyt. Eli mitenkä tuohon energynetin virtuaaliravintolaan, onko siihen luottamista. Eli sen perusteella olen kaikki kalorini laskenut? Vai mikä paikka olisi paras katsoa nuo?

Pelkästään se että neste- ja glykokeenivarastot täyttyvät voivat tuoda useampia kiloja lisää ilman läskin lisääntymistä. Älä panikoi siis vielä:)

Oma muutokseni

Ajattelin tässä muiden iloksi laittaa omasta muutoksestani kuvan, toivottavasti tämä motivoi muita(kin) laihduttamaan.

Mitään oikotietä painonpudotukseen ei ole vaan kyse todellakin on elämänmuutoksesta. Se ei ole sitä, että hetken syödään nätisti, vaan muutos on tehtävä loppuelämää silmälläpitäen.

Itse painoin aikoinaan ihan järkeviä lukemia, mutta lievää ylipainoa oli aina ollut. Paino jojoili muutamia kiloja (5-10kg) mutta loppupeleissä sain laihdutettua väärillä menetelmillä itseni 72kg:hon joskus -99 (tuloksella laiha läski).

Tästä alkoi kuitenkin vain jyrkkä nousu joka päättyi vasta saavutettuani lakipisteen joka omalla kohdalla tarkoitti 0,12t eli 120 kiloa :wtf:

Silloin elettiin jotain vuotta 2003-2004. Tuo oli käännekohta elämässäni ja totesin, ettei elämä voi näin jatkua ja aloin pudottamaan painoa. Pitkän tien kuljettua ja suurimman määrän väärin laihdutettua sain homman kuitenkin hanskaan.

Itse laihdutus kesti 2-3 vuotta. Pudotin painoa aktiivisesti hieman alle 90 kiloon jossa paino pysyi puolisen vuotta muutaman kilon heitolla. Lopuksi liityin tänne ja aloin tekemään työtä aktiivisemmin kuntoilemalla ja urheilemalla (johon blogini signaturessa viittaa).

Tätä nykyä rasvat on saatu kropassa kuriin ja paino on tasan 70kg. Tästä on tarkoitus aloittaa jälleen uusi käännekohta elämässä, eli lihasmassan kerääminen maltillisesti :)

Niin ja se kuva: http://rhetoricmind.wordpress.com/files/2008/04/muutos.jpg

Vautsi vau jupeha! Onnittelut muutoksesta! Olet kyllä tehnyt hienon työn. :rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Melkosen muutoksen oot kyllä saanu aikaan, ei tosta tunnista edes samaks henkilöks :rock: Todella motivoivaa, ilman paitaa -kuvat ois jees jos semmoset löytyy.

Kiitoksia :)

Varmaan löytyis kun kaivais, eri vaan kestääkö pää julkaista sellaista :D

Katson jossain välissä kun saan nuita vanhoja kuvia tutkittua läpi, että mitä on.

Sitä odotellessa:rock:

Juu ensimmäinen diettini on kestänyt nytten sen 1kk ja 2 viikkoa suunnillee ja tuloksii on tullut jonkin verran 91.2kg -> 85.4kg Ja treenaan 4 kertaa viikossa ja 2 kertaa aerobista (juoksua) ,eli on mulla ollut painoa mitä pudottaakkiin mutta nyt on jäänyt tohon paikalle toi paino oisiko mitään neuvoi? tai sit vain totuin tohon nopeeseen pudotukseen :D Laitampa silti tämän ruokavalioni:
Aamupala 9.00 40g nallen neljän viljan puuro.
Luonas klo.11.30-12.00 : Kananmakuisia nuudeleita .SLURPS :D
Välipala klo. 14.00 : Maitorahkaa 250g ja ananas 150g
Illallinen klo. 17.00 : Noh mitä nyt sattuu oleen mutta laitetaa vaikka 100g makaroonia ja 200 grammaa jauhelihaa
Iltapala klo 20.00 : Tonnikala 140g

Onko ihan ok ja mitä parannettavaa :)?

PunttiSpede: Aamiaiselle proteiineja, samoin lounaalle (nuudeleista kannattaa tsekata ravintoarvot, eivät välttämättä aivan parasta dieettiruokaa). Mitkä on sun mitat? Nimittäin mun silmään näyttää aika vähältä noi sun syömiset. Ja sitten hedelmät, kasvikset ja hyvät rasvat puuttuu oikeastaan kokonaan. Eli salaattia ruuan kera ainakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom