Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Siinä luki kerran viikossa kahdessa, ei kerran kaksi viikossa ;) Niin ja tarkoitin tietysti kun ollaan dieetillä pitempään, kyllähän eka kk menee ok vaikkei pitäisi cheattejakaan.

Kiitoksia näistä! :worship: Tuppaan olemaan aikamoinen ongelmasyöjä noiden cheattipäivien suhteen. Pitää ilmeisesti vaan ottaa itseään niskasta kiinnin ja syödä suunniteltujen kalorien mukaan, vaikka se onkin niin perseestä välillä.

Mites sitten toi kulutus. Mistä kannattaisi laskea miinukset, joihin lisää liikunnasta saadut lisäkalorit, kun painoa on sen 65-63 nestetilanteesta riippuen ja ikää on kohta 18. Eli siis kannattaako laskea 1,2 x PAV vai 1,4 x PAV tavallisina koulupäivinä? Koulussa on portaita ja niitä tulee käveltyä jonkun verran ja liikuttua paikasta toiseen. 1,2 x PAV antaisi noin 1800 kcal ja 1,4 x PAV antaisi 2200 kcal. Liikunnan kalorit lasken sykemittarista ja vähennän siitä sitten muun kulutuksen. Liikuttua tulee 1.5 t - 3 t kävelyt mukaanlukien per päivä ja salilla käyn 2-3 kertaa ja juoksen sellaiset 20-40 km per viikossa. Syön törkeästi kasviksia, siis yli kilon päivässä, ja vastaavasti en syö leipää, puuroa, perunaa tms. kuin 2-4 annosta per pv. Kuituja saan reippaasti yli 35 g per päivä kuitenkin. 25r/35prot/45hh jaolla yleensä mennään.

Tähän asti olen laskenut PAV-kertoimella 1,4 koska olen järkeillyt, että syömäni ravinnon sulattamiseen tarvitsee enemmän kuin keskivertopulliaisen syömään ravintoon + pyöristän hiukan ylöspäin syömiseni mieluummin kuin alaspäin, liikun paljon ja teen myös punttia, ilmeisesti omaan nopean aineenvaihdunnan ja sykemittari näyttää mahdollisesti liian alhaisia lukemia (alkaa laskea kaloreita vasta 100 krt/min jälkeen).

Onko siis tuo 1,4 ihan hyvä? Viikonloppuisin yleensä kyllä miinustelen 1800:sta.

Siinä luki kerran viikossa kahdessa, ei kerran kaksi viikossa ;) Niin ja tarkoitin tietysti kun ollaan dieetillä pitempään, kyllähän eka kk menee ok vaikkei pitäisi cheattejakaan.

Anteeksi Pingu, eihän ollutkaan kysy mun sanomisesta.

mgw, syöt parin kolmen tunnin välein proteiinipitoista ruokaa niin ei pitäisi makean himon yllättää.

Anteeksi Pingu, eihän ollutkaan kysy mun sanomisesta.

mgw, syöt parin kolmen tunnin välein proteiinipitoista ruokaa niin ei pitäisi makean himon yllättää.

Tuollalailla olen syönytkin käytännössä ja parhaiten se toimii kun vertaa muihin vaihtoehtoihin.

Juu parin tunnin välein syöt sitä prode pitosta ruokaa. Ja Noista cheatti päivistä en nyt menis sanoon mitää koska jotku sano että elimistö "jumittuu" kun ei pidä kahes viikos 1 cheat päivää, Olen itse ollut nyt dietillä 3.5 viikkoo ja ei ole yhtää cheat päivää ollu,eikä jumituksia joten ei tuo cheatpäiväkään ole mikää kiveen kirjoitettu juttu.

Juu parin tunnin välein syöt sitä prode pitosta ruokaa. Ja Noista cheatti päivistä en nyt menis sanoon mitää koska jotku sano että elimistö "jumittuu" kun ei pidä kahes viikos 1 cheat päivää, Olen itse ollut nyt dietillä 3.5 viikkoo ja ei ole yhtää cheat päivää ollu,eikä jumituksia joten ei tuo cheatpäiväkään ole mikää kiveen kirjoitettu juttu.

Puhut nyt asiasta mistä et tiedä ;) Eka kuukausi mennään ilman cheattipäiviäkin ja läskiä lähtee, mutta ei se ole silti syy jättää niitä pitämättä. Et sä enää kauaa cheattaamatta etene.

En jaksa asettaa itselleni mitään en nyt saa syödä ollenkaan jos tuntuu, että on energiavajetta eikä treeni kulje. Olen käytännössä syönyt silloin enemmän kun tuntuu tuolta. Käytännössä itselleni olen huomannut parhaaksi syklittää kaloreita omien tuntemusten mukaan sekä vaihdella makrojakaumia samalla periaatteella. Tiedä sitten onko tämä ihan väärin tehty.

Puhut nyt asiasta mistä et tiedä ;) Eka kuukausi mennään ilman cheattipäiviäkin ja läskiä lähtee, mutta ei se ole silti syy jättää niitä pitämättä. Et sä enää kauaa cheattaamatta etene.
Joopa joo. Cheattipäiviä ei tarvita usean kuukaudenkaan dietillä. Jotkut kokevat saavansa niistä hyötyä henkisellä puolella, mutta ainakin mulla tuollainen vain sotkee sen monotonisen, lähes automaattisesti etenevän diettimoodin jossa on paras olla. Mitä vähemmän syömistä ja syömisen organisointia joutuu dietillä ajattelemaan sen parempi.

Mitenkäs muuten kevyet viikot dieetillä?

Itse olen ensimmäistä kertaa dieetillä. Ennen tätä kaksi vuotta bulkilla ja en ikinä ole pitänyt kevyitä viikkoja.
Mutta nyt 2,5 viikkoa dieetillä voimat todellisen loppu ja motivaatio kateissa. Treeneistä ei tule mitään, lenkille ei jaksa lähteä. Siis 2 viikkoa meni oikein hyvin, mutta nyt 4-5 päivää ihan olen ollut ihan jäässä(Olen 2000 kalorin 30/40/30 dieetillä ja pituutta löytyy 178cm, painoa dieetin alussa 81kg nyt 77kg. Nestettä lähtenyt paljon:D).

Eli kannattaako pitää kevyt viikko, vaiko lisätä hieman kaloreita?

Mitenkäs muuten aerobiset kevyellä viikolla? (Olen nyt tehnyt viisi 30min juoksulenkkiä viikkoon.)

Pidä vaan kevytviikko jos siltä tuntuu. Ja toi jäätäminen kyl todennäkösesti loppuu nopeaan ku tottuu dieetillä olemiseen.

Olisiko kellään mahd. minkäänlaista päivärunkoa laihdutusaterioistaan. Kalorit pyörisi siellä 2500-3000 paikkeilla. Olisi mielenkiintoista vähän vertailla millaisia päiväruokailuja ihmiset on saaneet kasattua. Itella vähän hankaluuksia saada kasaan ohjelmaa kun liikuntaa tulee reilusti päivässä jopa 6 päivänä vko. Ajattelinkin suuren liikkumisen vuoksi jättää kalorit aluksi sinne 3000 paikkeille, josta sitten laskea jos tilanne sitä vaatii.

Mitä mieltä porukka on nopeista mikroaterioista laihdutuskuurilla. Kalorimäärät pyörii siellä 400-600 paikkeilla normaaleilla annoksilla (esim. lasagne, kinkkupasta, poronkäristys.. jne).

Onko kellään kokemuksia erillaisista lisäravinteista dietillä? En tarkoita nyt proteiini yms. vaan esim Sida Cordifoliaa tai vastaavia. Onko ollut minkälaisia vaikutuksia vai onko ihan humpuukkia koko juttu?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En nyt jaksanu 150 sivun joukosta ettiä tätä kysymystä joka varmaa jostain välistä löytyy, eli, oisko paha jos tota alkoholia mättöpäivänä käyttäs, vai oisko parempi vaa olla ilman.(tietysti on parempi ilman olla mutta...)

Menikö multa jokin ohi :confused:
Ei vissiin linkki toiminut.

Järkevää se ei välttämättä ole,mutta tuskin siitä mitään suurta haittaa on.
Alkoholi joudutaan käyttämään energiaksi ensiksi ja kaikki muut mitä olet syönyt varastoidaan.

Menikö multa jokin ohi :confused:
Ei vissiin linkki toiminut.

Järkevää se ei välttämättä ole,mutta tuskin siitä mitään suurta haittaa on.
Alkoholi joudutaan käyttämään energiaksi ensiksi ja kaikki muut mitä olet syönyt varastoidaan.

Kiitoksia vastauksesta.

Mikäs o suositus et syö näitä rasvoja illalla esim rypsiöljyy.
Onko 2 teelusikallista iha ok ja minkä takia kannattaa rasvaa iltapalalla vetää?
Sori postauksesta en huomannut että asiaa oltin jo käsitelty aikasemmissa ketjuissa

Nyt alkaa menemään hermo tähän dieettaamiseen lopullisesti:curs:
Paino onkin alkanu nyt tässä lähipäivinä nousemaan laskemisen sijasta. Paljoa se ei ole vielä noussut, mutta ei sen tietääkseni tasaisesti pitäisi joka päivä nousta?

Tuolla oli jossain puhetta tuosta säästöliekistä. Sen "oireet" täsmäisivät juurikin, eli mulla oli tossa jotain 2 kuukauden ajan, kun söin noin. 1000-1200 kalorilla päivässä. Vaikka nyt joku aika sitten ilmeni, että 2000 kaloria alkaisi olemaan jo lähempänä sitä mitä pitäisi, ellei ylikin. Nyt tässä about viikko sitten nostin kalorit siihen 2000 paikkeille. Joka päivä ei tuota ihan tule,mutta ei se paljoa jää paitsi. Ja noista muista topiceista olen lukenut, että kun säästöliekin jälkeen nostaa kaloreita, vaikka pysyykin alle kulutuksen, niin paino nousee vähän aikaa ennen kuin alkaa taas laskemaan? pitääkö tämä paikkaansa?
Ja kerkiääkö tuo säästöliekki tulemaan tuossa 2kk ja 1200 kaloria päivässä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom