Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Itsellä on nyt pahimpana ollut tuo juomisen lopettaminen, kun frendit ovat joka viikonloppu menossa ja minua pyytämässä mukaan, pitää vaan kieltäytyä ja jäädä kotiin katsomaan elokuvia ym. Aamulla kyllä ei kaduta yhtään! :)

Nyt on tullut harrastettua liikuntaa 5-6krt viikossa, minkälaista palautusjuomaa muuten suosittelisitte laihduttajalle? Ja pitäisikö ottaa aina urheilusuorituksen jälkeen, vai pelkästään kuntosalin jälkeen?

Ja maitorahkan käytöstä, olen nyt aamuisin ja iltaisin tottunut syömään purkin ananaksen kera, mutta mitä muita suosittelisitte kuin ananasta rahkan kera? Olisko mehutiiviste esim. Fun Light hyvä vaihtoehto? Tulisi halvemmaksi opiskelijalle.

Ja mitä luulette, onko vielä mahdollista tiputtaa 6-8kg ennen kesäkuuta?

Tälläistä tällä kertaa!

Ikinähän ei ole liian myöhäistä, kaikki on kotiinpäin. Mutta todellakin jos nyt rupeaa kesäkuntoon itseään laittamaan, eiköhän sitä vielä kerkeä pienentämään uikkareita koolla tai parilla.

Itsehän olen jo tässä tiputtanut sen 5-6kg, mutta vielä tarvitaan toiset samanlaiset tiputtaa ennen kesää että olen tavoitteessa.

Mutta tohon mun edelliseen viestiin, kaivataan vielä vastauksia! :) Vähän jo sain tutkittua että Fun Light ei ole yhtään huonompi vaihtoehto maitorahkan kanssa.

Itsellä on nyt pahimpana ollut tuo juomisen lopettaminen, kun frendit ovat joka viikonloppu menossa ja minua pyytämässä mukaan, pitää vaan kieltäytyä ja jäädä kotiin katsomaan elokuvia ym. Aamulla kyllä ei kaduta yhtään! :)

Nyt on tullut harrastettua liikuntaa 5-6krt viikossa, minkälaista palautusjuomaa muuten suosittelisitte laihduttajalle? Ja pitäisikö ottaa aina urheilusuorituksen jälkeen, vai pelkästään kuntosalin jälkeen?

Ja maitorahkan käytöstä, olen nyt aamuisin ja iltaisin tottunut syömään purkin ananaksen kera, mutta mitä muita suosittelisitte kuin ananasta rahkan kera? Olisko mehutiiviste esim. Fun Light hyvä vaihtoehto? Tulisi halvemmaksi opiskelijalle.

Ja mitä luulette, onko vielä mahdollista tiputtaa 6-8kg ennen kesäkuuta?

Tälläistä tällä kertaa!

Laihduttajalle varmaankin samanlaista palautusjuomaa kuin kenelle tahansa. Kuntosalin jälkeen on hyvä ottaa aina palautusjuoma, mutta jos vedät kevyen lenkin tms treenin, niin tuskin on tarpeen. Jos juokset kovalla sykkeellä pitkään, niin joku banaani tai vastaava voi olla paikallaan.

Fun light on maitorahkan kanssa vallan mainiota. Tiivistettä vaan loraus rahkapurkkiin ja avot.

Tottakai on mahdollista tiputtaa tuon verran ennen kesäkuuta. Noin nopeassa laihdutustahdissa on vaan se, että lihasta palaa läskin ohella myös kiitettävät määrät.
Maltti on valttia laihdutuksessa, eli suosittelen laihduttamaan maltillisilla kaloreilla lihasten säilyvyyden takia, ja katsomaan sitten kesäkuussa paljonko on lähtenyt.

^ Kiitoksia vastauksista!

Kyllä nyt saa vähän lihaksia mennä läskin mukana, kunhan saadaan äijä pienentymään. Mitään maratoonarin vartaloa ei tässä haeta, kun ruumiinrakenne on riski.

Nyt olisi tarkoituksena tiputtaa painoa 10-15kg vielä, ja sitten aloitan ottamaan painon takaisin lihaksena enkä läskinä.

aaah!! kiitos! tätä olen kaivannut! juuri oikeaa apua diettailuun kun oma siskokin sattuu olemaan hieman hakoteillä näissä diettailussa, niin ei tuu otettua huonoa mallia! :D onko mitään neuvoa mitens sais ton karkkihimon pistettyä saunan taakse? kun sattuu olemaan pahan laatuinen karkkinälkä koko ajan..... äääärrrrh!

aaah!! kiitos! tätä olen kaivannut! juuri oikeaa apua diettailuun kun oma siskokin sattuu olemaan hieman hakoteillä näissä diettailussa, niin ei tuu otettua huonoa mallia! :D onko mitään neuvoa mitens sais ton karkkihimon pistettyä saunan taakse? kun sattuu olemaan pahan laatuinen karkkinälkä koko ajan..... äääärrrrh!

Et osta karkkia. Jos tekee karkkia mieli niin pidä viinirypäleitä tms naposteltavaa jääkaapissa ja syö niitä muutama, jos karkinhimo iskee.

Syö säännöllisin väliajoin (2-3h välein) pieniä aterioita, jolloin verensokerit pysyy tasaisena, eikä tuu makeanhimoa.

joo yritän parhaani! työpaikkakin sattuu olemaan sellainen, että karkkihyllyt on koko ajan naaman eessä! työpaikan vaihto ei kuitenkaan kiinnosta niin paljoa... :D

Koska kannattaa alkaa dietille? Tavoitteena ei ole päästä rantakuntoon vaan kuntoon. Aloittelin salilla käynnin uudestaan (sitä ennen parin vuoden tauko) viime syksynä. Nyt on tullut hyvää kehitystä ja kehokin tuntuu jaksavan hyvin -> eli lihaa kasaantuu vielä hyvällä tahdilla.

Ylimääräistä fläsää löytyy jonkun verran ja veikkaan että mitä enemmän lihasta on alla sitä parempaa jälkeä tulee.

Tulokset on tälläisiä:
Penkki reilu 100kg
kyykky vajaa 100 kg (:david:)
Mave vajaa 150 kg

Lähinnä pohdin kannattaako alkaa diettailee nyt kohta vai joskus ensi syksynä/talvena?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ota vaikka 1vk massaa ja 2vk diettiä tai toistepäin, riippuen haluatko kireemmäksi vaiko isommaksi.

Kireenä yläkroppa näyttää jo ihan ok 100kg penalla, ei sitä läskiä kannata ottaa yhtään liikoja kroppaan, palaa vaan ne lihat sitte dietillä. +300kcal massalla ja -500kcal dietillä niin hyvä tulee.

Offtopic. Slotte iha hyvi juu ite alotin 2viikkoo sit ja lähteny about 3kg pois Kesään itekkin ajattelin jatkella ;) Onkos kovinkin tiukka ruokavalio? :P

Pikaisella laskutoimituksella slotten päivittäinen annos -500kcal. Ensin nesteet lähtee, 2-3kg, ja sitten puoli kiloa per viikko. Eli 11 viikossa 9kg.

viikkoon on mahtunut kolme salikäyntiä ja pari aamuaerobista, yleensä noin 1h reipas kävely. nyt aloitin juuri uuden ohjelman, eli kaksijakoisen. joten tästä eteenpäin tule neljä salikäyntiä viikossa, kaks voimapainotteista ja kaks pumppipainotteista.

ja se ruoka.. oon jättänyt pois perunan, spagetin ja valkoisen riisin. paljon appelsiineja on mennyt makeanhimoon, vaikka ei mulla varsinaista makeanhimoa ole edes ollut. mikroruokia tulee välillä syötyä, esim atrian lihapullat muusilla, tai saarioisten maksalaatikkoa. eli esimerkki päivän ruokavaliosta:
aamupala: puuro+leipä tai rahka+mysli
lounas: 200g kanafilee salaatilla+muita vihanneksia
välipala: rahka+mysli, appelsiini
iltaruoka yleensä sama kun lounas
iltapala: rahka+mysli

ja ihan randomisti tulee vedettyy vaikka porkkanoita tai appelsiineja..

sitten viikonloppuna, yleensä lauantaina tulee syötyä joku 150-200g karkkeja ja ehkä pitsa tai jotai muuta hyvää&rasvaista :)

Siinähän ton dieetin ohjelma olikin muutama sivu taaksepäin.

laitetaan vielä uutta kuvaa. kuvat on kivoja.

www.slottephoto.com/kuvat/progress2.jpg

Slotte, minkälaista saliohjelmaa käytät nykyään? Eli mitä sisältää 2jakoinen 4krt viikossa reenisi? Hyvältä näyttää, ja toi antaa varmasti kaikille energiaa ja intoa omaan laihduttamiseen! :)

Eli semmoinen tuli mieleen, että montako esim. ruokalusikallista/päivä pitää rypisiöljyä ottaa, jotta saa riiittävästi noita hyvälaatuisia rasvoja muun ruuan ohesta? Eli paljonko semmoinen ihan perus olisi?

1.
•Mave
•takakyykky
•prässi
•takareisikoukistaja, en tiiä minkäniminen se on.. tai SJMave
•hauikkareita ja ranskalaisia vuorotellen tangolla
•forkut vähän soveltaen

2.
•kulmasoutu alataljassa (voiko niin sanoa?)
•ylätalja myötäotteella
•vinopenkki
•vipunostoja ja/tai olkapäät smithin tapaisessa laitteessa
•sitten vielä vähän tissiä ristitaljassa

Treenpäivät ma, ti =voimapainotteisia, sitten to,pe =pumppipainotteisia.
Vatsalihakset aina kun jaksaa, yleensä joka toinen kerta.
4-6min HIITtiä soutulaitteessa treenin JÄLKEEN, pari/kolme kertaa viikossa.

En sitten tiedä onko tuo järjestys järkevä/kannattava, joku viisaampi voisi neuvoa jos teen väärin. Samoin että minä lihasryhmäpäivänä kannattaisi tehdä vatsat.

Unohtui varmaan jotain mutta saa kysyä..

Eli semmoinen tuli mieleen, että montako esim. ruokalusikallista/päivä pitää rypisiöljyä ottaa, jotta saa riiittävästi noita hyvälaatuisia rasvoja muun ruuan ohesta? Eli paljonko semmoinen ihan perus olisi?
Jossain mielessäni luki että pari ruokalusikallista iltarahkaan niin olis aika jees.. Muistaakseni 1g rypsiöljyssä oli 9kcal joten kannattaa kumminkin vähän kattoo ettei vedä mitään hirveitä määriä. ;)

Siis noinkin "vähän" jo riitttää? Luulin, että montakin lusikallista sais ryypätä.

Suositut

Back
Ylös Bottom