Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Teet ihan samanlaista punttia kuin pluskaloreillakin. Ei todellakaan ole turhaa tehdä 6-8 toistoa. Voimaa voi saada dieetilläkin, lihasta ei juurikaan.

Te jotka ootte diettaillu läskimahan pois, niin onko ollut kuinka vaikea homma? Riippuu tietysti henkilöstäkin, mutta kysynkin nyt näin muuten vaan. En siis hae mitään sixpackkiä, vaan sitä että masu ei pömpötä.

Jos ei tosiaan ihan rasvattomaksi ole tarvetta päästä, niin ei ole älyttömän vaikea homma. Alkuun pieniä muutoksia ruokavalion, eli kalorit hieman miinukselle ja ylimääräiset herkuttelut yms. vähemmälle. Liikuntaa voi sitten myöhemmin lisätä, vaikka ihan yleisen virkeyden parantamiseksi. Kaloreita voi sitten myöhemmin karsia lisää.

Tavallisestihan dietti alkaa jumittaa, kun aletaan olla alemmissa rasvoissa ja tällöin myös lihaskato on suurempaa. Sen puoleen pelkkä "läskimahan" pois diettailu on aika helppoa.

mikki painaa 79kg on 181cm pitkä ja on leikkianalyysivaakan mukaan 22,7% läskiä.
mikki makaa 2200kcal *7päivää = 15400kcal
mikki reenaa 500kcal *4päivää = 2000kcal
viikossa menee 17400kcal ja päivässä keskimäärin 2485kcal
optimaalinen vaje -500kcal joten mikki syö ~2000kcal päivässä
eikös 2000kcal ole lukuna naurettava. mikä meni vikaan?

Ei mikään. Esimerkiksi kevyttä toimistotyötä tekevä nainen, ei edes mikään pieni vaan ihan normaalikokoinen voi kuluttaa päivässä about 1600kcal. Ja hänen saisi siis syödä vain ton verran ruokaa jokaikinen päivä, ellei halua jenkkakahvoja. Joten mikki syö kiltisti dieetin aikana 2000kcal päivässä ja katsoo minne suuntaan vaa´an mittari rupee heilumaan.;)

Itselläni laskee n. ½ kiloa viikossa paino nykyisellä dieetillä. Hidasta, mutta tarkoituksena on säilyttää lihasmassaa niin paljon kuin vain mahdollista. Itse en ainakaa noita kaloreita niin tarkasti laske. Viikon välein käy samana päivänä aamulla puntarilla ja katsoo minne paino on liikkunut. Jos ei ole tippunut yhtään, niin hieman vähentää syömistä ja katsoo viikon päästä mikä on tilanne.

Mun tänpäiväset ruoat:

aamupala: proteiinipannari (1dl kauralese, 1/2dl prot.jauhe, hermesetasta, vettä, 1 kananmuna) päälle 50g maitorahkaa (0,3)+mustikoita, 1rkl rypsiöljyä paistamiseen. lasi rtonta maitoa, Omega3- tabletti, c-vitamiinia, 1 ruisleipä+kurkkua, tomaattia, pieni juustosiivu (vähärasv)

välipala: 2 ruisleipää, vähärasv. juustosiivux2, kalkkunaleikex2, tomaattia, ISO kuppi teetä

lounas: tummaa pastaa, jauhelihapihvi (hirvenliha, ei kaupan,+sipulia, paprikaa, kananmuna, korppujauhoja, 1dl maitoa, vettä) ananasrengas, lasi rtonta maitoa, ruisleipä+kalkkunaleike, tomaattia

välipala: 1dl kuitupitosta mysliä, mustikoita, maitorahkaa n. 70g, 1dl naturell jugurttia, ruisleipä+lisukkeet samat ku aikasemmin, teetä 1 kuppi

l-carnitine jauhe (2rkl) veteen ennen spinning tuntia

iltapala: 1dl mysliä, maitorahkaa n. 60g, mustikoita, 2 ruisleipää+tonnikalaa 1/2prk, tomaattia, juustosiivut, iso kuppi teetä

reeni on kolmijakonen, ma-ke-pe (ohjeet Body lehdestä 01/08, hieman muunneltuna, toistoja tulee 8-12)+ 3 spinning tuntia ti ja to sekä to myös spinning ohjaus.

miltä vaikuttaa? tarkotus ois saaha lihasmassaa ja rasvaa veks? salireenien jälkeen otan palkkarin (2 rkl heraprotskua veteen) aattelin tehä 6 viikkoa tota ohjelmaa ja sit palauttelua viikon verran jne. Ois kiva olla kesään mennessä jonkilaisessa kunnossa, tota ylimäärästä on jonkiverran vyötäröllä.. :jahas:

mitat on 160cm/63kg (salia oon harrastellu jo vajaat parisen vuotta, mut tän vuoden alusta määrätietosemmin -> sarjapainot noussu iha hyvin ja jonki verran kehitystä näkyy, mut tota rasvaa on tiellä jota haluisin pois.. peruskunto on hyvä)

Morjesta.

Nyt on meikäläinen ehkä jotain unohtanut, taikka sitten on muuten vaan näitä dieetin oireita, mutta pakko turvautua nyt teidän apuihin. Eli tilanne on seuraava. Oon ollu viime vuoden elokuusta lähtien treenitauolla. Kilot ovat pysyneet +-2kg sisällä, mutta lihsta on hävinnyt ja läskiä tullut. Nyt sitten lauantaina alottelin dieetin ja huomenna on tarkoitus lähteä sinne salillekkin pitkästä aikaan. Dieetti alkoi seuraavasti:

Lauantaina paino 93,3kg ja siitä lähdettiin kohti keveyttä. Sunnutaina paino olikin sitten 92,9 (nesteet), maanantaina 93,0, tiistaina 93,1 ja tänään pamahti 93,3. Eli painoa on tullut vain lisää? Olo on kuitenkin hemmetisti parempi ja "kevyempi", joten ihmettelen tota vaa'an toimintaa. Oon kyllä tietoinen, että ei sitä lukua liiaksi kannata katsoa, mutta nyt ku on 3 päivää putkeen tullut painoa, ni ajattelin kysästä porukalta, että oonkohan jotain unohtanut.

Oon viimeeksi ollu dieetillä 2006, ja silloin tehtiin dieettiohjelmaa edesmenneen kuninkaan Jorma Rädyn kanssa ja nyt sitten sitä samaa ohjelmaa noudattelen. Viimeeksi ei moisia ongelmia ollut missään vaiheessa... Onko porukalla mitään ideoita, että mistä painon nousu johtuu. En kuitenkaan ole vielä edes aloittanut käymään salilla, niin tuskin se "lihasmuisti" ainakaan nyt voi mitään lihaksiakaan kasvattaa.

Statseja siis kehiin:

177cm 93kg

kaloreita oon pitänyt siinä 2500 +- 300kaloria, riippuen liikunnasta.

Heitetään vaikka eilisen päivän safkat esimerkiksi.

Ruispasta---90g-----prot 10,8---hiil 58,5---ras 1,71
Kananmuna--3kpl----prot 24,48---hiil 2,04---ras 20,4
Maito--------4dl----- prot 13,2---hiil 19,6---ras 0
Yöprotsku--30g---- prot 26,7---hiil 0,48---ras 1,08
Rypsiöljy-----5rl----prot 0---hiil 0---ras 42
Ruispala---1pala----prot 2,5---hiil 11---ras 0,2
Jauheliha--450g----prot 89---hiil 0---ras 31,5
Ketsuppi----30g---- prot 0,3---hiil 5,4---ras 0,15
Rahka------ Purkki---prot 7---hiil 14---ras 0,2
Aamujuoma--1kpl----prot 25,9---hiil 35---ras 2,59
Tonnikala---Purkki----prot 37,8---hiil 0---ras 12,6
Protsku-----12g------prot 9,36---hiil 0,6---ras 0,96

Yhteensä Prot 248 Hiil 150 Rasva 95

Kalorit 2451

Eli ennen toiminu ku häkä alusta astien, ja onko nytkin vaan alkuhätäilyn aihetta?

Kiitos etukäteen neuvoista jos joku tosta heti löytää jonku radikaalivirheen. Itse en muista mikä olis pielessä, ku tolla oon jo neljä kertaa onnistuneesti itteni kiristäny.

Kyllä se ruokavalion muuttaminen vaan auttaa.. ;)
Ekan kuvan jälkeen vaihdettu ruokavalio ja treenattu ihan normaalisti.. eli roskaruoat pois ja hiilarit vähemmälle, terveellisemmät välipalat ja namit kokonaan pois. yks cheattipäivä viikossa. :)

www.slottephoto.com/kuvat/progress.jpg

edit: niin ja alussa 92,5kilometriä, nyt noin 85.. ;)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
slotte, näyttää hyvältä tulokselta! Voisitko heittää sun viikon liikunta-ohjelmaa ja ruokapäivä-kirjaa, jotain suunta näyttävää. thanks!

Niin ja kysellään nyt 'tyhmiä' lisää, mutta mistä saan hyvän sali-ohjelman kun tavoitteena on läskinpoltto.

viikkoon on mahtunut kolme salikäyntiä ja pari aamuaerobista, yleensä noin 1h reipas kävely. nyt aloitin juuri uuden ohjelman, eli kaksijakoisen. joten tästä eteenpäin tule neljä salikäyntiä viikossa, kaks voimapainotteista ja kaks pumppipainotteista.

ja se ruoka.. oon jättänyt pois perunan, spagetin ja valkoisen riisin. paljon appelsiineja on mennyt makeanhimoon, vaikka ei mulla varsinaista makeanhimoa ole edes ollut. mikroruokia tulee välillä syötyä, esim atrian lihapullat muusilla, tai saarioisten maksalaatikkoa. eli esimerkki päivän ruokavaliosta:
aamupala: puuro+leipä tai rahka+mysli
lounas: 200g kanafilee salaatilla+muita vihanneksia
välipala: rahka+mysli, appelsiini
iltaruoka yleensä sama kun lounas
iltapala: rahka+mysli

ja ihan randomisti tulee vedettyy vaikka porkkanoita tai appelsiineja..

sitten viikonloppuna, yleensä lauantaina tulee syötyä joku 150-200g karkkeja ja ehkä pitsa tai jotai muuta hyvää&rasvaista :)

Jep, itsehän olen nyt marraskuusta saakka lisännyt urheilua ja nyt on tippunut 6kg vasta ja paikat kiinteynyt. Mutta nyt olen ottanut niskasta kiinni itseäni, että mennään enemmän vain urheilua ja diettiä rankemmaksi, 1.jakoisella olen tottunut vetämään 2-3krt salilla viikossa ja 3-4krt rauhallisella n. 45min-1h kävelylenkillä. -500kcal vähintään, mutta olen huomannut että huomaamattomasti on välillä mennyt jopa -1000kcal päivässä, eikä nälkää joutunut kärsimään. Lauantaisin sitten palkitseva cheattipäivä.

Nyt kysyisin vielä, että kun 1.jakoisella vedän salilla että minkälaisella tyylillä mun kannattaa sitä vetää, kun tässä vielä on aiheena läskinpoltto ja kiinteytys, vähemmän painoja enemmän toistoja vai toistepäin? 10-15kg vielä pitäisi tiputtaa tästä ja sitten aloitan salilla käynnin lihaksen toivossa. Jos on nyt jotain sanomista tai neuvomista, niin laittakaa viestiä ilman muuta, siksi mä olen tälle foorumille kirjautunut että saan viisammilta neuvoja! :)

Jep, näin ajattelinkin. Ajattelin vain kysyä että onko siitä enemmän hyötyä rasvanpoltolle että jos vetää vähän kevyemmällä pitkiä sarjoja, ei tässä kuitenkaan millään maksimipainoilla lähetä leikkimään. Joo ja tiedän että nämäkin asiat on puitu tässä ja monessa muussa topicissa monen monta kertaa, mutta ainahan se tulee paremmin perille kun itse ilmaisee kysymykset ja joku kädestä pitäen niihin vastaa. Tästä ei ole kuin yksi suunta ja se on ylöspäin! Onnea muillekin samassa tilanteessa oleville! :)

Ainiin, ja kysytään nyt vielä tässä samalla että olen tuota palautusjuomaa ajatellut nyt ottaa salin päälle, kannattaako tässä vaiheessa vielä ruveta ottamaan, ja mitä settiä suosittelisitte?

Spitt sanoi:
että onko siitä enemmän hyötyä rasvanpoltolle että jos vetää vähän kevyemmällä pitkiä sarjoja, ei tässä kuitenkaan millään maksimipainoilla lähetä leikkimään.
En ole mikään expertti, mutta toistoalueen ei pitäisi kauheasti vaikuttaa rasvanpolttoon. Tietenkin 15-20 toiston sarjoissa syke nousee korkeammalle kuin 4-6 toiston sarjoissa, totta kai riippuu mitä liikettä tekee. Dietillä ei kannata treenata mitenkään kevyesti eli aina jotain pitkää sarjaa. Dietillä pitää antaa kropalle hyvä syy siihen, että se pitää kiinni niistä vähäisistäkin lihoista jota olet offin aikana kerennyt hankkimaan.

paljokohan kuluttaa suunnilleen tunnin saleilu kaloreita? puol tuntia lumitöitä tms.? tunti höntsäily kiekkoilua? jos joku ossais arvioija niin kiitän! :rock:

edit. mitat 189cm ja 101kg

Tänään oli vika dieettipäivä, paino tippui tuolta 75-76 tietämiltä 70:een.
Dietti kesti 2 viikkoa ja 5 päivää, oliko pudotus liian kova vai sopiva?

Kaloreita en laskenut, mutta aika paljon oltiin miinuksella.
Cheattipäiviä tais olla kaksi.

Suositut

Back
Ylös Bottom