Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Meikäläisellä tuli itsestäään nytten kisojen jälkee 2-3kg alas, nyt joulun jälkeen kyllä tulivat nesteinä takas. Mutta eiköhän ne lähe samaa vauhtia kun tulivatkin.

Tuolta kävin laskemassa ja tällaisen tuloksen sain:

TAVOITE

Arvioitu TAVOITE 2962 kcal vuorokaudessa (tällä kalorimäärällä et laihdu etkä kasva)

2962kcal vastaa 49 pojoa (yksi pojo on 60kcal)

Arvioitu PERUSKULUTUS 2262kcal vuorokaudessa (ilman vajetta sekä liikuntaa)

eli noista vain sitten vähentää sen 500 per päivä,ottaen huomioon,että nuo on vain suuntaa-antavia tietoja.

Mites jos on +/- kaloreilla ja käy salilla,ni olisko mahdollista kiinteyttää kroppaa ja sitä kautta sais ylimääräistä pois vai onko läskin poistoon olemassa vain tuo dieetti?

Tuolta kävin laskemassa ja tällaisen tuloksen sain:

TAVOITE

Arvioitu TAVOITE 2962 kcal vuorokaudessa (tällä kalorimäärällä et laihdu etkä kasva)

2962kcal vastaa 49 pojoa (yksi pojo on 60kcal)

Arvioitu PERUSKULUTUS 2262kcal vuorokaudessa (ilman vajetta sekä liikuntaa)

eli noista vain sitten vähentää sen 500 per päivä,ottaen huomioon,että nuo on vain suuntaa-antavia tietoja.

Mites jos on +/- kaloreilla ja käy salilla,ni olisko mahdollista kiinteyttää kroppaa ja sitä kautta sais ylimääräistä pois vai onko läskin poistoon olemassa vain tuo dieetti?

kun on kalorit miinuksella (-) laihtuu kun plussalla (+) ja treenaa kasvaa. Niiiin yksinkertasta

onko ehdotuksia että miten pitäisi toimia kun aloitin dietin toissa lauantaina 15.12. tulin 3 päivän päästä kipeäksi ja mulla on poskiontelotulehdus. nyt joutuu lepäilemään paljon ja olo ei ole vielä tasoittunut. lisäksi joudun leikkaukseen 31.12 ja pääsen sen jälkeen salille noin viikon päästä eli about 7.1.

olen jatkanut diettaamista. hieman pienentänyt vajetta että paranisi paremmin mutta kannattaako jatkaa jos ei pääse punttaamaan noin kolmeen viikkoon mitä tästä nyt yhteensä tulee? kannattaisiko vain aloittaa dieetti uudestaan leikkauksen jälkeen?

ehdotuksia, kokemuksia?

Itse nostaisin kalorit takaisin tuonne +-0 taii ihan vähän yli ja aloittaisin dietin uudestaan sitten, kun taas pystyy treenaamaan.

Ajattelin,että kävisin ma,ke ja to -päivinä salilla,ti uimassa ja loppuviikosta todennäköisesti la tekisin aerobista harjoitusta.Nytten kun vielä saisi funtsittua nuo kalorit jotenkin järkevästi,niin voisi tuollaisella "ohjelmalla" ruveta tavoittelemaa tuota kireämpää kroppaa ens kesäksi.Onko noista kahdesta aerobisesta suorituksesta enempi haittaa ku hyötyä?

onko muilla käynyt näin että kun nyt ekaa päivää tarkkailin niin (ihan normi päivä) hiilihydraatista tuli 2x enemmän kaloreita kuin rasvasta ja proteiinista. sekä onko jollain tietoa mitä kouluruokien ravintoarvot ovat noin?

onko muilla käynyt näin että kun nyt ekaa päivää tarkkailin niin (ihan normi päivä) hiilihydraatista tuli 2x enemmän kaloreita kuin rasvasta ja proteiinista. sekä onko jollain tietoa mitä kouluruokien ravintoarvot ovat noin?

Hiilarit on halpoja ja yleinen suositus taitaa vieläkin olla hiilaripainotteinen... siis reilusti eniten hiilareita.

Jep. Tyypillisesti koulu- ja työpaikkaruokaloissa proteiinia tarjotaan ihan vain nimeksi. Itse kuitenkin syön dietilläkin ihan normaalin 800-900 kcal päiväruoan työpaikkaruokalassa ja lisäilen sitten välipaloilla päivän proteiinimäärää.

Itelläki ois tarkotus nyt eka dieetti aloittaa ens viikolla, ku koulu taas alkaa ja normi rytmi palautuu. Tai kyseessä ei ole varsinainen eka dietti, joskus about 4 vuotta sitten pudotin 20 kiloa pois, mutta nyt kyseessä siis eka dieetti kehoilun aloittamisen jälkeen. Silmäarviolta pitäs noin 4-5 kiloa dietata pois jotta pääsis suht tiukkaan kuntoon, eiköhän tuo onnistu. Tosin pitää vielä arvioida sitten ku nuo kilot on pudotettu että missä kunnossa on, pitääkö diettiä jatkaa vai riittääkö nuo kilot. Tarkoitus on päästä kesään mennessä kuntoon, joten eiköhän aika riitä. Tosin saa nyt nähä kuinka skarppina pysyn dieetin suhteen....

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Suunnitelmana aloittaa ensimmäinen dieetti tulevana maanantaina. Eniten mietityttää miten pystyisin arvioimaan kotiruuan kalorimäärät, kun en itse sitä yleensä valmista ja pitäisikö koulussa/töissä syödä salaattia kouluruuan sijasta. Muista syömisistä kalorilaskurin mukaan tulisi treenipäivänä lähes tarvittu kalorimäärä.

en oo koskaan ollu dietillä, kuinka nopeeta esim -500 dietti on?

oon 186cm 80kg 15% rasvat ni kauankohan menee tuolla -500kcal dietillä siihen että esim. 10% rasvat

Noh... Joku tulee kohta ja iskee numerotietoa pöytään.
Sanon nyt kuitenkin, että laskennallinen ja käytännön tulos voi poiketa hurjasti.

Eli itse viime kesänä yritin vetää juuri tuollaista -500kcal dieettiä, laskin kaiken syömisen ja huomioin kulutukseen liikunnan. Eli niin tarkasti kuin nyt kohtuullisella vaivalla voi tietyillä miinuskaloreilla vetää, vedin koko ajan -500.
Paino putosi noin kilon viikkovauhtia, mikä oli hieman turhankin kova. Mun mielestä kannattaa varautua siihen, että -500kcal vauhdilla paino putoaa viikossa KESKIMÄÄRIN 0,5-1,0kg.

Jollain toisella on varmasti erisuuntaisia kokemuksia. Toisaalta bulkilla olen huomannut, että jos vetää +500kcal, niin painoa tulee sellaset puol kiloa viikossa tai vähän reilu. Nykyään pyrin maltillisempaan bulkkiin.

Eli omalla kohdalla jotain suuntaa antavaa on ollut havainto, että 100 kcal suuntaan tai toiseen voi vastata noin 100grammaa painoa. :D
Tai ainakin summittaisesti: +500kcal -> +500g tai enemmän ja -500kcal -> -500g tai enemmän

Onhan noissa paljon muuttujia ja suuri virhemarginaali. Jos kulutusarvio heittää pikkasen, ruoan ravintoarvo aavistuksen ja ruoan paino hitusen niin tuloksena voi olla jo jotain fysiikan lakien vastaista. :rolleyes:

Sanon nyt kuitenkin, että laskennallinen ja käytännön tulos voi poiketa hurjasti.

Eikä se ole mitenkään yllättävä asia. Kuten on jo moneen kertaan todettu, niin näihin laskuihin liittyy niin paljon virhelähdettä, että mitä enemmän asiaa miettii niin sitä enemmän alkaa tuntua ihan turhalta touhulta koko homma. Reilusti vain ruokaa pois ja liikuntaa lisää. Jos paino laskee liian lujaa parin viikon aikana, niin sitten lisätään ruokaa/vähennetään liikuntaa. Jos paino ei laske tarpeeksi nopeasti, niin sitten vähennetään ruokaa/lisätään liikuntaa.

Oikeastaan ainoa hyöty mikä kalorien laskemisesta tulee nyt itselle enää mieleen on se, että kun vetää ensimmäisiä diettejään, niin laskemalla oppii paljon eri ruoka-aineiden energia- ja ravintotiheyksistä.

Ja se mitä vaaka kertoo ei ole koskaan fysiikan lakien vastaista. Kuten fysiikassakin, niin vain laskut/teoria voi olla väärässä - luonto itsessään ei koskaan toimi väärin. :)

Itse siirryin voimanostosta kehonrakennukseen tossa n.. 3-4kk sitten(?) ja siitä lähtien on käynnissä ollut melkoinen on/off dieetti :jahas: Pitäisikin tässä kysyä et millanen paino pitäs olla että näyttäis edes VÄHÄN siedettävältä ja kehoa rakentaneelta.. Mitat on siis 180cm ja laihdutin 105kg -> 97kg.. Lihasmassaa kuitenkin (omasta mielestä) löytyy melkoisesti :jahas:
Olisiko paino 85-90 mitään?

Itse siirryin voimanostosta kehonrakennukseen tossa n.. 3-4kk sitten(?) ja siitä lähtien on käynnissä ollut melkoinen on/off dieetti :jahas: Pitäisikin tässä kysyä et millanen paino pitäs olla että näyttäis edes VÄHÄN siedettävältä ja kehoa rakentaneelta.. Mitat on siis 180cm ja laihdutin 105kg -> 97kg.. Lihasmassaa kuitenkin (omasta mielestä) löytyy melkoisesti :jahas:
Olisiko paino 85-90 mitään?
Kysymykseesi on mahdoton vastata.

Toka dieetti lähtee käyntiin.. viime kesäks tiputettiin lähes 20kg, siitä sit on puolessa vuodessa tullu lähes 12kg takasin, nyt uus dieetti alkaen maanantaina (armeija!). Kattellaas kuinka alas poika jaksaa vetää :D

Kun aikanaan noita ravintoainesuhteita tarkemmin kyyläsin, niin itellä oli bulkilla aikalailla 30/40/30 ja dieetillä 40/30/30. Itse siirtäisin vielä syömistä hiilareista proteiineihin ja ehkä hyviin rasvoihin. Painoas en tiedä, mutta itelle tuossa ei olis tarpeeksi proteiineja.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom