Nyt on tultu tien päähän. Tavoitteena on pudottaa painoa nykyisestä 95 kilogrammasta tuonne 80kg:n hujakoille heinäkuuhun mennessä. Painon pudotus on siis tähtäimessä, ei niinkään punttaaminen ja voiman lisääminen. Puntilla tarkoituksena tehdä pitkää sarjaa pienillä painoilla, joka polttaa tietääkseni rasvaa tehokkaasti. Pituutta täältä löytyy 192cm ja ikää 18 vuotta. Painoa siis pitäisi pudottaa ennen "once in a lifetime" -neppailua, jota myös armeijaksi kutsutaan!
Olen pienessä mielessäni kehittänyt "loistavan" ma, ke, pe -syklin jolloin kävelen / hölkkään noin tunnin (2x 30min) ja käyn salilla kävelyn ja hölkän välissä (~90min). Välipäivinä (ti, to, la, su) vedellään lonkkaa / käydään töissä / hommaillaan jotain kavereiden kanssa. Ei mitään ultrarasittavaa siis. Kahden viikon välein, lauantaisin, on suunnitelmana pitää ns. pitsapäivä, joka estää kehoa menemästä säästöliekille.
Olen kalorilaskurin avustuksella tehnyt tällaisen hienon "näin-monta-kaloria-viikossa" -laskutoimituksen, jonka on tarkoitus antaa pientä kuvaa päiväsuunnitelmistani. Valitettavasti nuo ruokavalioasiat eivät ole erikoisalaani joten tässä vaiheessa Pakkis astuu kehiin.
Sali + lenkki, mutta ei laihtumista.
2494*4 (ti, to, la, su)
+3370*3 (ma, ke, pe)
--------
17592 kcla / viikko
Sali + lenkki, laihtumista.
2494*4 (ti, to, la, su)
+1618*3 (ma, ke, pe) [Ei hatusta nykäisty luku, vaan peruskulutus miinus kuntoilusta johtuva kalori"vaje"]
--------------
14830kcla / viikko
Tällaisen laskutoimituksen pohjalta tarvitsisin jonkinlaisen "ruokalistan" joka suo minulle tarpeeksi protskua (mikäli tulee käytetyä tuota jenkkityyliä, eli 1g/pauna, niin protskua itselleni kertyisi se 210g/päivä?), hiilareita ja rasvoja tätä diettiäni varten. Sellainen perusruokalista, jonka mukaan voin elää 6kk ja laihtua. Ruokaa, jota kädetönkin pystyy tekemään tai ostamaan kaupasta. Eli periaatteessa yksi ruokalista joka sisältää ma-su päivät. 1600-1800 kaloria ma, ke, pe ja 2400 kaloria ti, to, la, su. Ja pyydän, ei happamia maitotuotteita eli rahkaa, jugurttia, piimää jne. En vain pysty nielemään niitä, kammottavaa ainetta. Raejuusto menee toki. Samalla pyytäisin, että joku kertoisi vähän noista ruoka-aineiden eroista, kalorimääristä ja protsku/hiilari/rasvamääristä. Mitä ne meinaa? Mistä niitä saa parhaiten? Mitä kannattaa välttää? jne. Alkoholia tietenkin
Tässä on esimerkki ruokalistasta, jollaista haen. Esimerkin, ruoka-aineiden määrät ja kalorimäärät heitin totaalisen hatusta eikä niillä ole mitään tekemistä muun kuin ruokalistan rakenteen kanssa
Ma:
08:00 - 3 palaa Vaasan ruisleipää (100kcla/pala), päälle flora margariinia(10g/235kcla), 2 palaa Oltermanni 17% -juustoa(143kcla/viipale). 2 dl Valio kevytmaitoa.
11:00 - jne.
14:00 - jne.
17:00 - jne.
19:00 - 100g kaurapuuroa, 1dl Valio kevytmaitoa.
------
Päivän saldo: 40hh/20r/40prot
Kalorimäärä ~1700 kcla
Ti:
08:00 - 3 palaa Vaasan ruisleipää, päälle flora margariinia, 2 palaa Oltermanni 17% -juustoa. 2 dl Valio kevytmaitoa. 100g kaurapuuroa.
11:00 - jne.
14:00 - jne.
17:00 - jne.
19:00 - 100g kaurapuuroa, 1dl Valio kevytmaitoa.
------
Päivän saldo: 40hh/20r/40prot
Kalorimäärä ~2400kcla
Ai miksi en itse luo itselleni tällaista kaiken kattavaa ruokalistaa ja noudata sitä puolen vuoden ajan? Siitä yksinkertaisesta syystä, että en ymmärrä kovinkaan paljoa ruokien päälle.
En ole abouttiarallaa koskaan kokkaillut itse, aina tullut syötyä sitä mitä nenän eteen on työnnetty. "Ihan hyvää kotiruokaa se on, syö vaan" on hyvin usein kuultu lause tässä huushollissa ja se näkyy pelastusrenkaana. Ruoka on toki ihan hyvää, mutta mielestäni hyvä ja terveellinen eivät kuulu tämän huushollin tajuntaan. Siksi olenkin päättänyt kapinoida ja koettaa rakentaa oman ruokalistan, joka auttaa minua laihtumaan ja opettaa tuolle olennolle, jota myös äidiksi kutsutaan, että hyvä ruoka ja terveellinen ruoka voivat olla sama asia. :kippis1:
Toivottavasti tästä tuhanteen kertaan editoidusta ja esikatselua kiduttaneesta tekstistä joku saa selvää. Toivotaan niin