Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
1891 kcal olisi mun kulutus, kun laittaa kevyen työn ja vapaa-ajan kohtuulliseksi.
Hei, pitääkö siis tähän laskea erikseen liikunta.
Eli jos periaatteessa kuluttaa 1890 kcal ja liikkuu 200 kcalin edestä, niin pitääkö suodä sitten päälle 2000 kcal?

1891 kcal olisi mun kulutus, kun laittaa kevyen työn ja vapaa-ajan kohtuulliseksi.
Eli jos periaatteessa kuluttaa 1890 kcal ja liikkuu 200 kcalin edestä, niin pitääkö suodä sitten päälle 2000 kcal?

miinus 500 kcal per pv on hyvä tapa että kroppa ei huomaa sitä eroa, ettei tuu sitä säästöliekkiä.

Noista mitoista voi olla vaikeaa tiristää ne pari kiloa mutta jos ne sua häiritsevät, älä ainakaan syömisiä vähennä. Kokeile vaikkapa kalorivaihteluita, jotta kroppa saa vähän herättelyä. Palstalla on ollut aiemminkin keskustelua kalorisyklittelystä, etsi vaikkapa siitä vastauksia. Vaihtele treenien intensiteettiä, aerobisen kestoa ja tehoa ja muista myös levätä!

Ok.
En vain saanut vielä vastausta tuohon kulutuskysymykseen.
Pitäisikö ottaa 1890-500 kcal?
Vai laskea 1890 + liikuntakcal - 500 kcal?

Ok.

Vai laskea 1890 + liikuntakcal - 500 kcal?

Juurikin näin. Tietenkin kokonaiskulutuksesi ratkaisee. Jos kulutat päivän aikana kokonaisuudessaan (peruskulutus + aktiivisuus eli liikunta ja arkiaskareet) 2200 vähennät siitä sen 500 eli syöt 1700. Tämä siis oletuksena ettet kokeile kalorisyklittelyä tms. vaan syöt tasaisesti joka päivä kulutukseesi nähden 500 kalorin vajeella.

Painonpudotuksesta ja kunnon kohottamisesta

Painoa itsellä nyt 100kg ja pituutta 176cm. Paino laskenut nyt viime toukokuusta n.8 kg. Tavoitteena olisi pudottaa ensi kesään mennessä 15kg ja nostaa kuntoa ja saada ehkä vähän lihaksiakin. Jo 10kg painonpudotukseenkin olisin kyllä tyytyväinen. Ongelmana vain on että jos syön normaalisti niin paino pysyy vain paikallaan. Jos taas olen niukemmalla ruualla, tulee niin henkisesti kuin fyysisestikin kamalan heikko olo eikä kiinnosta oikein mikään. Työmatkat fillaroin kesällä (n5km/suunta) ja silloin paino kyllä laski, nyt melkein talvella ei oikein huvita 9km/suunta fillarointi kuudelta aamulla. Kuntosalilla tulee käytyä n. kerran viikossa ja treenaan oikeastaan pikkaisen koko kroppaa. kysyisinkin että jos on painonpudotus tavoitteena, kannattaako ylipäänsä käydä kuntosalilla, meinaan että jos haluaa lihaksia niin pitää myös syödä aika hyvin ja auttaako edes sellainen kerran viikossa kuntosali? Muuten olen nyt käynyt 2-3 kertaa viikossa juoksemassa muutaman kilometrin jonka jälkeen olen käynyt uimassa kilometrin. Kunto kyllä on noussut ja on noin 32 painoindeksillä ihan hyvä. Kannattaisiko käydä esim. 2x viikossa salilla ja treenata vaikka toisella kerralla enemmän vaikka jalkoja ja selkää ja toisella käsiä ja vatsoja, ja sen lisäksi pari kertaa viikossa uimassa ja juoksemassa?

Salitreeni on parasta rasvanpolttoa. Lisäksi säilyy lihakset ja rasvan "jälkipoltto" toimii mainiosti eli aineenvaihdunta lisääntyy. Aamulenkit 2-4x vaikka nousevasti tyhjään vatsaan ja vaikka 3x salilla jaolla vetävät, työntävät, jalat.

Salitreenit levänneillä lihaksilla eli ei uimisen jälestä heti seuraavana päivänä salille, koska varmaan haet siinäkin rasvanpolttoa eli kohtalaista syketasoa. Voit välistä uida keposestikin palauttaen paikkoja.

Aloita kalorit suht. korkealta ja pudota tarvittaessa/lisää aerobista, noin säästät lihakset ja pidät aineenvaihduntasi korkealla. Siinäpä jottai :)

Pitäisi vissiin ekaa kertaa nyt dietille alkaa. Oon käyny puntilla n.3kk neljä kertaa viikossa 3 jakosella. Paino on kohillaan, 176/70 mutta toi maha vaan vaivaa. Eli ravinto kondikseen, enemmän vatsaliikkeitä ja aerobista liikuntaa vaikka 2x/viikko?Minkä verran pitäis mennä kalorit miinukselle, että sais vattaa vähän pienennettyä?
Mites sitten noitten lisäravinteiden kanssa? Kannattaako hankkia ihan palkkari & protskut vai jompikumpi? Nyt on fastin whey3 jota käytän kyllä palkkarin muodossa melkeempä.
Kaikki vinkit otetaan vastaan miten ei menetä näitä "lihaksia" mitä on nyt tullut, eli kaikkiin muuhun paikkoihin olen tyytyväinen paitsi vatsaan.
help plx :worship:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Laskukaavat

Ookke, kaikki muu käy järkeen paitti laskukaavat ja muut lasku hommelit.. vaikuttaa pikkase vaikeilta joten kysyisin voisiko joku selventää näitä laskukaavoja :)

Hjelppiä!

Nonnih, eilen sain kuulla että 22. tai 26. päivä joulukuuta pitäs lähtee etelän aurinkoon... Ongelmana on se läski, eli ei siellä rannalla kehtaa tässä kunnossa oleskella:D

Pituutta ois 178 ja painoa 86kg. Arkipäivinä tulee vähintään 4km pyöräiltyä koulumatkat ja 4 kertaa viikossa 4km salille, lisäksi koiran kanssa tulee käytyä 3 kertaa viikossa se 20-40min käveltyä...
Eli aika paljon heti aerobista, ohjelmaksi ajattelin jotakin 4-jakosta (tällä hetkellä 2-jakonen), joka olisi hieman voimapainotteinen jotta sais heikko voimaa... Eli minkälaista ohjelmaa?

Kaloreita tulis treenipäivänä noin 2600kcal ja muina päivinä (ei palkkaria) noin 2300kcal, onko tarpeeksi?

Treenipäivänä makrojakauma(?) 31/48/21

prot: 198.8g, 795kcal, 2.3g/k
hiil: 313.5g, 1254kcal, 3.6g/kg
rasv: 60.7g, 546kcal, 0.7g/kg

En ole aivan varma paljonko tossa tulee oltua miinus-kaloreilla ja paljonko tolla lähtis painoa sen 55 päivän aikana?

Ja jos tähän ei tule vastauksia niin aukasen uuden ketjun tälle...:rolleyes:

Öh, en tiedä tuleeko oikeaan paikkaan, mutta kummiskin... Olen mitoiltani 163cm 60kg ja ikää on 15v. Laihdutin viime keväänä itseni 78 kilosta ---> 65 kiloon ja kesän aikana painoa tippui ihan ettei mitään yritystä ollut tuohon 60kg. Itselläni on vieläkin pyöreät posket ja rasvaa on niin olen miettinyt uutta diettiä. Ongelmana ei olisi suinkaan diettaaminen vaan, se että kun nyt pitäisi tuota pituutta saada, ja käyrien mukaan kasvuni on nyt nopeutumassa. Kouluni terveydenhoitaja sanoi, että dietti ei olisi hyvä, koska pituuskasvu tarvitsee energiaa, mutta silti itselläni polttelee pieni halu päästä timmiin kuntoon.

Olisi nyt kiva kuulla jonkun mielipide asiasta.

Öh, en tiedä tuleeko oikeaan paikkaan, mutta kummiskin... Olen mitoiltani 163cm 60kg ja ikää on 15v. Laihdutin viime keväänä itseni 78 kilosta ---> 65 kiloon ja kesän aikana painoa tippui ihan ettei mitään yritystä ollut tuohon 60kg. Itselläni on vieläkin pyöreät posket ja rasvaa on niin olen miettinyt uutta diettiä. Ongelmana ei olisi suinkaan diettaaminen vaan, se että kun nyt pitäisi tuota pituutta saada, ja käyrien mukaan kasvuni on nyt nopeutumassa. Kouluni terveydenhoitaja sanoi, että dietti ei olisi hyvä, koska pituuskasvu tarvitsee energiaa, mutta silti itselläni polttelee pieni halu päästä timmiin kuntoon.

Olisi nyt kiva kuulla jonkun mielipide asiasta.

Itse ajattelisin tilanteen niin, että pituuskasvua ei kannata vaarantaa. Syöt riittävästi, kunnes pituuskasvu hidastuu. Sen jälkeen voit dieetata enemmänkin jos siltä tuntuu. Asia on kuitenkin niin, että läskit saat pois myöhemminkin, mutta pituutta et enää muutaman vuoden kuluttua saa, vaikka söisit kuinka.
Varsinkin, kun olet jo noin paljon painoa tiputtanut, ja painoa on vain 60kg, en näe juuri syytäkään enää kiristellä. Nyt vain hommaat tilalle lihasta! :whip:

Mitä ihmettä, tuntuu että kun laskee kalorilaskurilla arvoja niin saan syödä kun syöttö sika. Käyn nyt 3 kertaa viikossa puntilla tekemässä tunnin puolentoista settejä, 3 kertaa viikossa vielä opetan taistelulajeja siihen päälle. Ja näemmä nytkin tänään ois että 128g proteiinia, 514g hiilareita, 122g rasvoja. Pitääkö tämä paikkansa nyt varmasti. Jos syön päivässä 140g proteiinia, noin 400-500 hiilareita ja 100g rasvoja niin laihtuuko tässä jos liikkuu vielä siihen päälle? Painoa nyt 110kg ja pituutta 185cm

Lisää proteiini up to 200g ja pudota hiilarit ~300g niin alkaa tapahtua. Pudota hiilareita pikku hiljaa dietin jatkuessa, älä mene alle 150g.

Rasvaa on hyvä olla se 100g. Syö rasvat iltapainotteisesti eli ei hiilareita samaan aikaan.

Jos päivässä siis tankkaan
200g tai enemmän proteiinia
200-300g hiilareita
100g rasvaa
niin alkaa tapahtumaan enemmän?
Minkälaisista aineksista tuota rasvaa olisi sitten tarkoitus imailla. Varsinkin jos iltaisin pitää pääpainotteisin? Jos syön pääasiallisesti aamuisin proteiini, päivisin hiilarit ja iltaisin vielä proteiinit ja sitä rasva puolta niin onko se järkevä "rytmi"?

Aamulla, 2-3h ennen treeniä ja treenin jälkeen hiilari+proteiinia, vähän rasvaa. Illalla proteiini+rasva. Rasvanlähteinä kylmäpuristettu rypsiöljy, oliiviöljy ja kalaöljy eli vaikka 3rkl kerralla rasvaa.

Kalaöljyä riittää se 5-10g päivässä. 1rkl ~7g. 2-3 viimeistä ateriaa vaikka tasaat päivän rasvansaannin.

Sullehan tulee rasvaa päivän mittaan safkoista eli laskes ne.

Paljonko haittaa jos jään melkein 2000kcal:lla alle kulutuksen? Tuntuu, että jos aion päästä siihen 500kcal vajeeseen mitä suositellaan niin saa syödä niin perhanasti ja mielummin pitäisin syömisen vähempänä. Muuten päivässä näyttäisi tulevan kyllä n 200g proteiinia, hiilareita se 150g, rasvoja 90g-100g suurinpiirtein näin menee siis tällä hetkellä. Järkeviä lukuja vai vieläkö johonkin suuntaan muutettava?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom