Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
minkä verran siis kaloreiden kannattaisi päivässä olla jotta paino hitaasti mutta varmasti putoaisi?

Kalorilaskurilla voit laskea arvion päivittäisestä kulutuksestasi. Syöt sitten tuon alle 300-500 kcal ja seuraat, tippuuko paino 2-3 viikon sisällä (aivan alussa lähtee nesteitä 1-3 kg) odotetusti. Jos ei tipu, niin sitten joko lisäät liikuntaa tai vähennät syömisiä.

Kiitos vastauksesta, tuota kyseistä kalorilaskuria olenkin käyttänyt jo pari päivää. Minkä verran proteiinia sitten grammoina pitäisi päivässä saada, niin että lihakset eivät katoa? Riittääkö 100 grammaa vai pitääkö olla n.150-200 grammaa?

Pituutta joku 178cm ja painoa 78kg

Pikku väli dietti ois tarkotus vetästä ja sitten ruveta syklittelemään kaloreita ettei rasvat pääse nousemaan taas ylös, tosin ne ei nytkään mitkään tarpeeks alhaset ole:D
2 viikkoo +kaloreilla ja sitten 1 viikko -1000 kaloreilla, sitten joskus tammikuussa taas joku 4-6 kiloo poissa... Tarkotus ois nyt 750g-1000g viikossa painoa poissa... Kerran viikossa mättöpäivä

Aamupala
-250g rahka
-1dl kaurahiutale

Päivällinen
-0,5dl riisi
-200g naudan paistijauheliha

Välipala
-250g rahka
-Ananas purkki

Iltapala
-250g rahka
-Ruokalusikallinen öljyä

Kaloreita tulee suurinpiirtein tosta 1400kcal... Palkkarina on 1dl heraa ja 1dl kaseiinia(?).

3 kertaa viikossa salia ja siihen 40min lenkki 3 kertaa viikossa... Kaloreita sen mukaan lisää tuleeko miten paljon liikuntaa..?

Onko hjyvä?

Minun oma mielipiteeni on, että menet tai olet jo pahasti säästöliekillä noilla kaloreilla! Vaihldappa palkkarin kaseiini vaikka kahteen banaaniin tai maltoon, koska tarvitset kyllä hiilareita treenin jälkeen ja toinen ajankohta jossa kannattaa ehdottomasti syödä ehdottomasti on aamu..

Veikkaisin, että tuolla sydemillä painon tiputus on aluksi nopeaa, mutta sitten se hidastuu/loppuu lopulta, kun edetään..

Viimeksi muokattu:
Juuh eli jonkin verran näitä palstoja lueskelin ja kalorilaskurin mukaan olisi minun kokoiselle sälille nykyisellä kulutuksella sopiva kalorimäärä vuorokaudessa noin 2200-2300 kcal. Kuulostaa minusta melko normaalilta eikö?

Sitten tein pienen arvion/suunnitelman päivittäisestä ruokavaliostani (suurinpiirtein) ja se näyttää tällaiselta:

Aamupala:

Rahkaa
3 palaa ruisleipää juustolla sekä kalkkunalla

Lounas:

Makaaroneja
200 g possun tai broilerin pihviä

Välipala 1:

Rahkaa
Banaani

Välipala 2:

Rahkaa

Iltapala:

Rahkaa
Raejuustoa

Plus:

Sokeroimatonta mehukeittoa rahkan kanssa noin 300 g
Maitoa n. litra

............. ja tuollaisella ruokavaliolla kalorit pyörisivät siinä 2050-2100 välissä. Kuulostaako hyvältä? Pitäisikö noilla saada rasvaprosenttia pienemmäksi?

Minun oma mielipiteeni on, että menet tai olet jo pahasti säästöliekillä noilla kaloreilla! Vaihldappa palkkarin kaseiini vaikka kahteen banaaniin tai maltoon, koska tarvitset kyllä hiilareita treenin jälkeen ja toinen ajankohta jossa kannattaa ehdottomasti syödä ehdottomasti on aamu..

Veikkaisin, että tuolla sydemillä painon tiputus on aluksi nopeaa, mutta sitten se hidastuu/loppuu lopulta, kun edetään..

Siis maltoo tarkotin, en nimeä muistanu vaan ulkoo:nolo:
Eikö tosta 1dl kaurahiutaleita muka saa tarpeeks hiilareita aamulla, mitä lisäksi?
Ja tämä dietti ei kestä kauan, joten noi pari kolme viikkoo varmastikkin pystyy menemään..?

Pituutta joku 178cm ja painoa 78kg

Pikku väli dietti ois tarkotus vetästä ja sitten ruveta syklittelemään kaloreita ettei rasvat pääse nousemaan taas ylös, tosin ne ei nytkään mitkään tarpeeks alhaset ole:D
2 viikkoo +kaloreilla ja sitten 1 viikko -1000 kaloreilla, sitten joskus tammikuussa taas joku 4-6 kiloo poissa... Tarkotus ois nyt 750g-1000g viikossa painoa poissa... Kerran viikossa mättöpäivä

Aamupala
-250g rahka
-1dl kaurahiutale

Päivällinen
-0,5dl riisi
-200g naudan paistijauheliha

Välipala
-250g rahka
-Ananas purkki

Iltapala
-250g rahka
-Ruokalusikallinen öljyä

Kaloreita tulee suurinpiirtein tosta 1400kcal... Palkkarina on 1dl heraa ja 1dl kaseiinia(?).

3 kertaa viikossa salia ja siihen 40min lenkki 3 kertaa viikossa... Kaloreita sen mukaan lisää tuleeko miten paljon liikuntaa..?

Onko hjyvä?

Tuota...ei taida olla kovin hyvä idea tuo 1kg/vko, jos meinaat sillä putoavaa rasvaa, etkä huomioi nestepoistumaa, joka tapahtuu heti dieetin alussa, kun tulee paino alas pari kiloa hyvinkin joutuin. Säästöliekille meet noilla kaloreilla ja sitten se pudottelu meneekin tiukaksi. Puoli kiloa viikossa on realistinen. Ei kannata liikaa intoilla ettei kapsahda huomaamattaan katajaan:david:

edit: huomasin sun uuden postauksen, etpä taida saada pysyviä tuloksia parissa kolmessa viikossa. Kokeilisit mieluummin hieman pitkäjänteisempää, mutta maltillisempaa dieettausta. Tuloksia saat, jaksat reenata dieetilläkin ja tulokset on helpompi myös pitää:)

Tuota...ei taida olla kovin hyvä idea tuo 1kg/vko, jos meinaat sillä putoavaa rasvaa, etkä huomioi nestepoistumaa, joka tapahtuu heti dieetin alussa, kun tulee paino alas pari kiloa hyvinkin joutuin. Säästöliekille meet noilla kaloreilla ja sitten se pudottelu meneekin tiukaksi. Puoli kiloa viikossa on realistinen. Ei kannata liikaa intoilla ettei kapsahda huomaamattaan katajaan:david:

edit: huomasin sun uuden postauksen, etpä taida saada pysyviä tuloksia parissa kolmessa viikossa. Kokeilisit mieluummin hieman pitkäjänteisempää, mutta maltillisempaa dieettausta. Tuloksia saat, jaksat reenata dieetilläkin ja tulokset on helpompi myös pitää:)

Perskuta, säkin missasit mun pointin:D
Elikkäs tämä on vaan tämmönen "pieni" dietti ja tämä loppuu nytten viikonloppuna ja yhteiskesto tuli hurjat 2 viikkoo:D Sitten ens talvena alottelen varsinaisen dietin ja sillä kalorit tossa 1700...
Mites muuten tuo kalorien syklittely, 2 viikkoo kunnon mättöä ja sitten viikko karusti -1000kaloreilla..? Kun eikö tuo 2 viikkoo plussalla ole optimaalinen kun ton jälkeen alkaa kehon hormooni-tasot taas palautumaan normaalimmaksi ja kortisoli-tasot nousta... Tai ainakin jotakin tällästä muistelen, vai olenko aivan väärässä?:david:

Edit. Siis ei 1700kaloriin vaan 2000

Jaahas, täällä taas yksi jokinorsu valittelee. Olen viikosta 16 lähtien jo yrittänyt tätä painoa alaspäin. Tietysti tavoite olisi ,että lähtisi rasvaa, eikä niinkuin aiemmin (muutama vuosi sitten) lähti ilmeisesti lihaksista, kun maha kasvoi vaikka paino putosi :)
Joten olen koittanut syödä kuitenkin tarpeeksi, eli 1900-2100 kalorilla pitäisi kaikkien laskureitten mukaan painon pudota. Alkuun paino oli 87kg, neljään viikkoon ei tapahtunut mitään, mutta kun joku sanoi että olisin laihtunut niin jaksoin jatkaa... sitten viikot 4-8 paino putosikin muutaman kilon. Sitten tuli juhannus (ei mitään hirveätä ryyppäämistä, eikä syömistä) jonkin verran takapakkia, eli tuntui että meni toista viikkoa että oli takaisin siinä juhannusta edeltäneessä painossa. Sen jälkeen tämä oikeastaan onkin ollut aika tasaista, paino on sellaiset 83kg sitkeästi. Lomalla olen ehtinyt pyöräilemaan joka päivä, mutta lenkit ei mitään pitkiä ole, tunti tai 1,5 tuntia. Miksiköhän tuo paino ei putoa? Lasken ilmeisesti väärin noita kaloreita. Työt kun alkaa niin ei tuota liikuntaakaan ehdi lisäämään. Tässähän tätä tekstiä, toivottavasti joku jaksoi lukea.
Niin, ja eihän tämä nyt ihan hukkaan ole mennyt, mahdun sellaisiin shortseihin joihin ei ole asiaa ollut muutamaan kesään, mutta tämä junnaaminen ottaa päähän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Alkuun paino oli 87kg, neljään viikkoon ei tapahtunut mitään, mutta kun joku sanoi että olisin laihtunut niin jaksoin jatkaa... sitten viikot 4-8 paino putosikin muutaman kilon...Sen jälkeen tämä oikeastaan onkin ollut aika tasaista, paino on sellaiset 83kg sitkeästi.

No jos sulla on kahdeksassa viikossa tippunut paino neljä kiloa, niin tuohan on ihan hyvä tulos eikä junnaamista.

Vai oliko kysymys, että miksi paino on sen jälkeen on junnannut? Keho tottuu pitkässä dietissä miinuskaloreihin ja peruskulutus tippuu tämän ja painon putoamisen seurauksena. Neljän kilon tiputus painossa vähentänee jo muutaman sata kaloria peruskulutustasostasi. Tuon 87 kg -> 83 kg perusteella olet ollut n. 500 kcal miinuksella, eli nyt olet melkoisen lähellä nollatasoa ja siksi paino tippuu hitaasti jos ollenkaan.

Dietin edetessä pitäisi siis syödä entistä vähemmän tai liikkua entistä enemmän. Kun viimeksi pudotin 10 kiloa, tein juuri sen virheen, että mulla oli paljon aerobista liikuntaa mukana heti alusta alkaen, enkä voinut boostata diettiä sen lisäämisellä. Siinä ei auta silloin kuin syödä vähemmän ja se ei ole kivaa pitkän dietin loppupuolella.

Jaahas, täällä taas yksi jokinorsu valittelee. Olen viikosta 16 lähtien jo yrittänyt tätä painoa alaspäin. Tietysti tavoite olisi ,että lähtisi rasvaa, eikä niinkuin aiemmin (muutama vuosi sitten) lähti ilmeisesti lihaksista, kun maha kasvoi vaikka paino putosi :)
Joten olen koittanut syödä kuitenkin tarpeeksi, eli 1900-2100 kalorilla pitäisi kaikkien laskureitten mukaan painon pudota. Alkuun paino oli 87kg, neljään viikkoon ei tapahtunut mitään, mutta kun joku sanoi että olisin laihtunut niin jaksoin jatkaa... sitten viikot 4-8 paino putosikin muutaman kilon. Sitten tuli juhannus (ei mitään hirveätä ryyppäämistä, eikä syömistä) jonkin verran takapakkia, eli tuntui että meni toista viikkoa että oli takaisin siinä juhannusta edeltäneessä painossa. Sen jälkeen tämä oikeastaan onkin ollut aika tasaista, paino on sellaiset 83kg sitkeästi. Lomalla olen ehtinyt pyöräilemaan joka päivä, mutta lenkit ei mitään pitkiä ole, tunti tai 1,5 tuntia. Miksiköhän tuo paino ei putoa? Lasken ilmeisesti väärin noita kaloreita. Työt kun alkaa niin ei tuota liikuntaakaan ehdi lisäämään. Tässähän tätä tekstiä, toivottavasti joku jaksoi lukea.
Niin, ja eihän tämä nyt ihan hukkaan ole mennyt, mahdun sellaisiin shortseihin joihin ei ole asiaa ollut muutamaan kesään, mutta tämä junnaaminen ottaa päähän.

Varmaan tosiaan lasket väärin ne kalorit. Kyllä luulis, et noilla kaloreilla pitäisi painon pudota. Voit tietysti nostaa kaloreita esim. viikoksi ja sit taas jatkat miinuksilla. Pistä tähän päivän ruokailus niin nähdään tuleeko niistä toi ~2000kcal

edit.
no Dippi jo ehtikin neuvoa. Mut mä kasitin et Terpesteri on koko ajan syönyt ton 2000kaloria ja paino pudonnut vaan noi neljä viikkoa

no Dippi jo ehtikin neuvoa. Mut mä kasitin et Terpesteri on koko ajan syönyt ton 2000kaloria ja paino pudonnut vaan noi neljä viikkoa

Joo, kyllähän se noissa kaloreissa se ongelma on. Veikkaisin, että ruokakalorien määrä on laskettu suht. oikein kun paino kerran tuli kiltisti nuo 4 kiloa alas, mutta peruskulutus tai liikuntakulutus on jotenkin laskettu väärin (ei ole huomioitu muutoksia).

Oli varmaan puutteitakin tuossa sepustuksessani, mutta oli jotenkin kiire kirjoittaa. Koko tämän 16 viikkoa olen pyörinyt tuossa 2000 kalorin tuntumassa. Eli tyyliin: vähintään 1900 plus liikunnasta saadut kalorit. Ja kun noissa kalorilaskureissa ei kovin suuria eroja tule siinä, oletko 87kg vai 83kg, niin ei ole tullut vähennettyä pahemmin. Ei ole ollut uskallusta ruveta ilmeisesti vähentämään kaloreita lisää. Toki olen sen ymmärtänyt, että kun paino putoaa pitäisi syödäkin vähemmän, mutta ... ehkä sitä pelkää tekevänsä sen virheen että syö liian vähän. Tosin ei tällä ruokahalulla siihen ole suurta pelkoa joutuvansa. Ei muuten myöskään ole kiva tarkkailla syömisiään kun joka kaapista tipahtelee jotain sipsejä tai suklaalevyjä syliin kun niitä aukoo (vaimon vika :) )Viimeiset 4 viikkoa on ollut vain paperilappu mihin olen yrittänyt noita kaloreita laskeskella. Täytyy palata huomenna asiaan ja kirjoitella noita syömisiä... kiitos kaikille. ps-kummasti se päivän aloitusfiilis riippuu siitä, mitä vaaka näyttää. Tuskin olisin kirjoittanut aamulla tänne jos vaaka olisi näyttänyt 82,6 kuten toissapäivänä, mutta kun se näytti 83,2 :)

Niin vielä lisäyksenä, että kesäkuussa jo vaaka näytti alle 83, sen jälkeen on junnattu paikallaan. Ja välillä käyty ylempänäkin . Ja jos alku oli 87 niin ei hirveästi voi kehua.

Meikäläinen täällä taas, energynetin laskuri sanoo että 87 kiloisen ihmisen kulutus tunnin pyöräilyllä päivässä on 2777kcal, ja 83 kiloisella 2709. Joten 2000 syömällä ollaan edelleen 700 miinuksella, tässä se syy miksi ei ole kiinnostanut ruveta edelleen vähentämään syömistä.

Jeah, loma oli ja meni. Läskit palas :kippis1:

Pian pitää varmaan palata salille ja kunnolliseen ruokavalioon... toivottavasti lihoista on jotain jäljellä. Vituttaa, mutta ei sentäs mikään angsti ole :lol2:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom