Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Jos harrastaa tommoista kaloreiden syklitystä, niin riittääkö yks viiko miinuksella? oon 187 ja noin ~80kg ja oon nyt vetäny miinuksella viikon että sais tasoitettua läskejä hieman. Nyt päkki näkyy jo kuin ennenkin ja ajattelin että pitäisköhän tässä siirtyä taas bulkille. Siis kysymys kuuluu: lähteekö viikossa yhtään fläsää vai onko näkemäni tulokset pelkkää nesteen häviämistä? pitäiskö mun vielä jatkaa toinen viikko jotta tällä syklityksellä olis mitään ideaa?

Ihan mielestäni "normaalille" painonpudottajalle

Tässä kun hartaana etsin vastauksia että saisin n.5kg pois, niin taitaa mulla lähteä ekana aivot päästä. Nää ihmeen % jutut mitä syödä mistäkin ryhmästä saa mut voimaan pahoin :urjo:

Olen joskus laihduttanut 10kg ihan sillä, että en enää syönyt rasvaista ruokaa. Kotiruokaa, ei valmisruokia, ja liikuin.Enkä juonut.

Siinä se en tarvinnut painonvartijoita en tietoja %määristä ja mullepa mahtu silloin 28 tuuman levikset jalkaa :rock:

Ja sepä tuntu kivalta, kun moni sanio, että oletpa sinä hoikistunut.

Tällä kertaa tätä painonpudotusta taas yritän, mutta enpäs olekaan niin tiukka itseäni kohtaan että jättäsin ne rasvaset pois.Lipsun paljon enemmän kuin silloin :curs:

Tosin puolustuspuhe: naisilla tuo rasva taitaa aina kerääntyä mitä "vanhemmaksi" tulee.
:wanha:

Laihdutuksen eit arvitse olla niin kaavojen laskemista, sillä se turhauttaa monen ja tulee tunne antaa olla koko painonpudotuksen.
ELÄMÄNTAPOJEN MUUTOS EI KIKKAKONSTEJA :hyper:

Tässä kun hartaana etsin vastauksia että saisin n.5kg pois, niin taitaa mulla lähteä ekana aivot päästä. Nää ihmeen % jutut mitä syödä mistäkin ryhmästä saa mut voimaan pahoin :urjo:

Olen joskus laihduttanut 10kg ihan sillä, että en enää syönyt rasvaista ruokaa. Kotiruokaa, ei valmisruokia, ja liikuin.Enkä juonut.

Siinä se en tarvinnut painonvartijoita en tietoja %määristä ja mullepa mahtu silloin 28 tuuman levikset jalkaa :rock:

Ja sepä tuntu kivalta, kun moni sanio, että oletpa sinä hoikistunut.

Tällä kertaa tätä painonpudotusta taas yritän, mutta enpäs olekaan niin tiukka itseäni kohtaan että jättäsin ne rasvaset pois.Lipsun paljon enemmän kuin silloin :curs:

Tosin puolustuspuhe: naisilla tuo rasva taitaa aina kerääntyä mitä "vanhemmaksi" tulee.
:wanha:

Laihdutuksen eit arvitse olla niin kaavojen laskemista, sillä se turhauttaa monen ja tulee tunne antaa olla koko painonpudotuksen.
ELÄMÄNTAPOJEN MUUTOS EI KIKKAKONSTEJA :hyper:

Jep, kyllähän tuolla laihtuu jos normaaliruokaa syö.

Pakkotoistolla diettaajat yrittävät yleensä säilyttää (jopa kasvattaa) lihasmassan samalla kun tiukentuvat. Siksi pidetään huoli että tulee tarpeeksi proteiineja ja rasvoja.

Joillakin diettaaminen onnistuu paremmin kun on selvät rajat ja makroravinnejakaumat. Varsinkin jos pudotettavaa ei ole paljon.

Sen verran on pakko mainita, että olen tämän ketjun vinkeillä tiputtanut nyt 20 kiloa viime tammikuusta. Kuntoa on aina ollut jonkun verran, mutta ei kyllä koskaan näin paljoa. Painoa on 90 kiloa ja pituutta 184 cm, lihastakin löytyy jonkin verran vaikka en sitä tarkoituksellisesti lähtenytkään hakemaan.

*nostaa hattua*

Päivää.

Itse olen 17v pojanjässikkä, mitat ovat 183cm / 80kg, ja pitäisi alkaa hieman muovaamaan kroppaa uuteen uskoon. Oisiko kellään minkäänlaista ohjetta tällaiseen tehokkaaseen rasvanpolttoon, n. 10kg ois tavoitteena pudottaa.

Suosin aerobista liikuntaa (juoksu, pyöräily), minkälaista lenkkiä olisi sopiva heittää päivittäin jopa?

Ruokavalio, normiruokaa menee päivittäin, turhankin paljon karkkia yms sontaa.
Mitään perusohjetta ruokaan? olen aika tollo näitten makrojen yms. kanssa.

Kiitos.

Mietin tuossa äsken kerta nyt tällä dieetillä ollaan niin voisihan sitä kokeilla miinuskalorimäärän vaihtelemista vaikkapa viikottain.Jotka on sitten eri järjestyksessä seuraavassa kuussa.
Esm:

Viikko1:-500
Viikko2:-600
Viikko3:-800
viikko4:-1000

Viikko4:N lopussa sitten pienimuotoinen cheattipäivä säästöliekin ehkäimiseksi ja sitten seuraavassa kuussa vaikka:

Viikko1:-800
Viikko2:-500
viikko3:-1000
Viikko4:-600

Sitten pieni cheatti jos on tarve. Tuota miinuskaloreiden määräkin voisi vaikka vaihdella isommallakin haitarilla:piis:

Miltäs kuullostaa? onko ihan:david: aihe? saako näin itsensä varmasti säästöliekille?

Niin ja sittenhän voisi kanssa vaihdella sitä kaloreiden saannin lähdettäkin välillä vähän HH tai pr painotteimmaksi hmmm.

PS: Miten merkitsen HIIT:n kalorilaskuriin?!? Joku oli laittanut sen raskaisiin liikkumisiin ja kertonut tehdyn määrän 2:lla. Onko kaloreiden tarve sitten realistinen?

Muistahan, että se kalorilaskuri antaa vaan suuntaa antavia arvioita. HIITin ja muunkin urheilun kulutuksen saat selville kokemuksen kautta. (Trial & error).

En tiiä, mikä sulla on tossa dieetillä tarkoituksena, mutta suosittelisin, että tekisit tuota kalorisyklittelyä viikon sisällä. Eli oletetaan, että olisit viikon keskimäärältään -500kcal/päivä, mutta jaatkin sen eri tavalla. Esim. maanantaina ja perjantaina reilusti kaloreita (ns. tankkaus) ja muina päivinä taas vähemmän.

Ellet oo jo kokenut dieettaaja, niin et voi tietää edes mikä on oikeasti -500, -600 & -1000, koska kropat ei toimi niinkuin jotkun laskurit antaa ymmärtää. Itseasiassa makroravinteiden suhteet ovat nykytieton valossa huomattavasti tärkeämpi osa-alue rasvanpoltossa kuin kokonaiskalorit.

Onkos semmonen mahdollista että vaikka on dietillä niin pystyisi samalla saamaan lisää lihasta eli siis kokoa lihaksiin? joku viisas ja tietoinen asiasta voisi mainita siitä esim sä jonazn...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sen verran on pakko mainita, että olen tämän ketjun vinkeillä tiputtanut nyt 20 kiloa viime tammikuusta. Kuntoa on aina ollut jonkun verran, mutta ei kyllä koskaan näin paljoa. Painoa on 90 kiloa ja pituutta 184 cm, lihastakin löytyy jonkin verran vaikka en sitä tarkoituksellisesti lähtenytkään hakemaan.

*nostaa hattua*

Samoin täällä viime tammikuusta 98 kg -> 83 kg eli -15 kg näillä vinkeillä. *hatunnosto* :thumbs:. Ärsyttää vaan kun kroppa on vieläkin saman mallinen mutta pienempi. :(

Onkos semmonen mahdollista että vaikka on dietillä niin pystyisi samalla saamaan lisää lihasta eli siis kokoa lihaksiin? joku viisas ja tietoinen asiasta voisi mainita siitä esim sä jonazn...

On mahdollista kyllä. Ei tietenkään yhtä merkittävästi kuin bulkilla, mutta mahdollista kuitenkin.

Mutta dietti ei siis huonanna treenin tuloksien/lihaksen kasvua?

Riippuu miten sen hoitaa. Jos hoitaa maltillisesti & hyvin, niin ei välttämättä huononna tuloksien kasvua merkittävästi. Jos taas vetää dieetin huonosti niin takuulla pienenee lihakset ja häviää voimaa. Järkevällä dieetillä voi kuitenkin aikaan saada jonkinmoista kasvua lihaksiin.

No ei ne lihat dietillä kasva jos on vähänkään pitempään treenannu, tosin näyttäähän isommilta ku jotain saattaa erottuakkin.

No ei ne lihat dietillä kasva jos on vähänkään pitempään treenannu, tosin näyttäähän isommilta ku jotain saattaa erottuakkin.

Kyllä tästä on väitelty aiemminkin ja silloin jhulmi taisi pistää ihan suoraan aineistoakin peliin, että lihasmassa voi kasvaa dieetillä. Tietenkään ei merkittävästi, mutta voipi kuitenkin.

Tässä itseasiassa linkkiä:
Voiko lihakset kasvaa ja laihtua samaanaikaan?

Hmm... Paitsi jos ei ole kunnon dietillä vaan katsoo vähän mitäsyö esim ei karkkia tai tämmöstä... ja se 2g/painokilo proteiinia päivässä... eikö se olisi hyvä?
Ja voiko samaa lihasta harjoittaa melkeen joka päivä jos se ei ole yhtään kipeä?
Kasvaako lihas edes jos se ei tule kipeäksi?

Hmm... Paitsi jos ei ole kunnon dietillä vaan katsoo vähän mitäsyö esim ei karkkia tai tämmöstä... ja se 2g/painokilo proteiinia päivässä... eikö se olisi hyvä?
Ja voiko samaa lihasta harjoittaa melkeen joka päivä jos se ei ole yhtään kipeä?
Kasvaako lihas edes jos se ei tule kipeäksi?

Kipu sinänsä ei ole kovinkaan kummoinen indikaattori lihaskasvulle. Kipeytyyhän lihas vaikka kestävyysurheilustakin. Joka päivä samaa lihasta ei ole mitään järkeä harjoitella, ellei suhteuta treenien rankkuutta sitten siihen (=treenaa jollain tapaa kevyesti).

Herkkujen syömisen lopettaminen ei varmasti vaikuta kehitykseesi, elleivät ne ole ole merkittävä osa energiansaannistasi. Tällöin ne pitää luonnollisesti korvata jollakin muulla.

Noh herkkujen syönnin lopettaminen ei varmaankaan vaikuta mitään... en syömelkein ikinä karkkia tai jotain vastaavaa...
No miten saisi lihaksen maksimaaliseen kasvuun...meinaan siis että miten kasvaisi nopeiten ...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom