Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tyhjän vatsan aerobiselle ei perusteita (artikkeli englanniksi): http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=47357

No voi nyt vittu.. Eihän tässä enään tiedä mihin uskoa.... Toinen tutkimus kumoaa toisen. Ei mikään ole oikein..

Monet huippubodarit käy aamuaerobisella polttamassa rasvaa mutta on niillä vähän eri luokan lääkitys joka osaltaan pitää huolen siitä että katabolian murheita ei niin ole.

Mitä tässä nyt pitäisi uskoa? Lopetan saatana koko dietin ja rimpauta kotipizzaan.... :curs:

Ps. viitsiikö joku suomentaa mitä tuossa tutkimuksessa nyt sanotaan? Kiteyttää sen kaikille pakkislaisille....

Mitenkäs dieetti vaikuttaa reenaamiseen, eli käydäänkö dieetin aikana puntilla normaalisti ja onko jollain tietyllä sarja määrillä/toistoilla löydetty optimaalisinta aluetta lihasmassan ylläpitoon?:D Vedetäänkö dieetillä palkkari normaalisti ja eroaako dieetillä reenipäivän ruokailu muiden päivien ruokailusta?

Juu ihan normaalisti käydään ja reenataan mahdollisimman kovaa,että ei menetettäis sitä lihaa niin paljoo.
Jotkut vetää normaalisti palkkarin ja jotkut ei..Eli jättää hiilarin pois..
No jotkut voi vetää joka päivä eri mössöt,mutta kalorimäärät pysyy samoina ja jotkut taas laskee palkkarin reenipäivänä kaloreihin ja jotkut ei.

Juu ihan normaalisti käydään ja reenataan mahdollisimman kovaa,että ei menetettäis sitä lihaa niin paljoo.
Jotkut vetää normaalisti palkkarin ja jotkut ei..Eli jättää hiilarin pois..
No jotkut voi vetää joka päivä eri mössöt,mutta kalorimäärät pysyy samoina ja jotkut taas laskee palkkarin reenipäivänä kaloreihin ja jotkut ei.

Treeni ilman palkkaria johtaa kataboliseen tilaan ja lihasta alkaa palaa, joten poisjättämistä en suosittelisi dieetilläkään. Muuten menee homma päälaelleen. Heti rasituksen jälkeen kropalle pitää antaa proteiinia ja palkkarin sisältämä nopea hiilari ajaa aminohappoja kudokseen.

Ilman palkkaria menettää lihasta, palkkarin kanssa saattaa maltillisella dieetillä jopa lisätä lihasta.

Palkkarista tulee kaloreita, joten sen poisjättäminen laskuista on itsensä huijaamista.

moro... lähteekö toi paino laskuun jos tiputtaa kaikki karkit ja colat ja herkut ja vaaleetleivät pois... ja sitten jos ei tapahdu painonlaskua niin vähän laskee ruuan saantia... tuntuu aikas hankalalta rueta laskeskelemaan viikonkin ajalta mitä on tullu syötyä ja kunka paljon... kiitos

moro... lähteekö toi paino laskuun jos tiputtaa kaikki karkit ja colat ja herkut ja vaaleetleivät pois... ja sitten jos ei tapahdu painonlaskua niin vähän laskee ruuan saantia... tuntuu aikas hankalalta rueta laskeskelemaan viikonkin ajalta mitä on tullu syötyä ja kunka paljon... kiitos

Kyllähän se paino yleensä lähtee jo tolla putoomaan eli nyt vaan kaikki herkut piiloon! :)

Itse tiputin viime viikon tiistaina kaikki karkit / limut / sipsit / muun turhan pois. Tuskaa tekee kun kaupassa astuu hyllyjen välistä ja näkisi niin himottavan karkin, mutta en ole koskenut. Kokeilen ensin kaksi viikkoa, että tuleeko elimistöön mitään muutoksia. Kaksi viikkoa on aika lyhyt aika, mutta tämän on vasta kokeiluasteella. Olen liian heikko pidempään aikaan :D

Etkä muuten ole! Itellä tulee syötyä karkkia ehkä kerran kuukaudessa, sillä sitä ei yksinkertaisesti haluta. Jos kaveri tarjoaa niin pötsiin menee, mutta itellä ei kyllä tule ostettua. Se on jännä juttu, että kun on jonkun aikaa ollut ilman, niin ei niitä prkleen makeutusainemällejä enää jaksa jauhaa.

Sen kuukauden jälkeen on jo helppo olla ilman, ja kolmen kuukauden päästä et enää edes halua. :thumbs:

moro... te tiiätte varmaan kaikki HIIT ( High Intensity Interval Training ) laihdutus menetelmän... http://musclenet.fi.customer.axxion.fi/hiit.php kysymys kuuluu kun tuola sanotaan että tuo tehään treeeni päivien välissä 3x viiko... eli voiko sen tehä vaikka pe,su ja ti... onko väliä tekeekö millon noi vai onko siihen joku syy miks treenien välissä... kiitos

Edit: niin ja treeni päivät mulla on 1-jakoisella ma ja pe

Itse tiputin viime viikon tiistaina kaikki karkit / limut / sipsit / muun turhan pois. Tuskaa tekee kun kaupassa astuu hyllyjen välistä ja näkisi niin himottavan karkin, mutta en ole koskenut. Kokeilen ensin kaksi viikkoa, että tuleeko elimistöön mitään muutoksia. Kaksi viikkoa on aika lyhyt aika, mutta tämän on vasta kokeiluasteella. Olen liian heikko pidempään aikaan :D

Joo, huomenna kaksi viikkoa (= tavoiteaika) täynnä. Kaveri lähti viikoksi mukaan, eli otan ainakin yhden viikon vielä. Pakko nyt kokeilla kun kerran alotti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kun oot kolme viikkoa ollut ilman, niin mitä järkeä enää on alottaa uudestaan sitä mässytystä. Helpompi tuossa vaiheessa lopettaa kokonaan kuin, että syöt taas pari kuukautta mällejä, ja sitten yrität.

Sitä paitsi ei suuria muutoksia kahdessa viikossa tule, mutta ajan kanssa tulee.

Ja siis saahan sitä silloin tällöin namutellakin, mutta ei jatkuvasti.:kippis1:

Ite kiskon kerran viikossa mässyä naamariin dietin aikana
ettei rupee liikaa vituttaa.
Yks päivä viikossa mässyille on simppeli.:piis:

Oon miettiny tässä pikuuhiljaa aloittaa jonkunmoisen pikku kiristyksen kesää varteen. Montaa kiloa ei pidä karsia, about 3-4 KORKEINTAAN. Eli aikaa varattu noin kuukausi, sopivasti biitsikauden avajaisiin.

Paitsi ruokavalion siistimistä ajattelin vaihtaa 2-jakoisen(4 treeniä viikossa) 1-jakoiseen (3-4 treeniä viikossa) ihan vaan siitä syystä että ymmärtääkseni kulutuskin kasvaa lihaskohtaisen treenifrekvenssin kasvaessa.
kysymys kuuluu: onko tästä saatu hyöty olellinen vai onko palautumisen kannalta parempi jatkaa "dieettiä" 2-jakoisella?

Miten on iltasyömisen kans dieetin aikana? Tällä hetkellä kun heräilee vasta joskus noin 11 aamulla ja sit lähtee tunnin lenkille. Sen jälkeen palkkari ja tunnin päästä ruokaa. Välissä muutama tunti ja jotain jahkaa tai vastaavaa ja yleensä noin kuuden seitsemän aikaan salille. Sen jälkeen normaalisti palkkari ja ruokaa. Kaloreiden määrän olen pyrkinyt pitämään siinä 2000-2300 välillä, riippuen päivästä ja en kuitenkaan ihan joka päivä käy lenkillä ja salilla vaan vain pari kertaa viikossa molemmat samana päivänä. Ohjelma muuten on nelijakoinen. Meni nyt vähän jaaritteluksi, mutta kun tulee herättyä niin myöhään ja pyrkii sen 5-6 ateriaa päivässä vetään niin tahtoo noi viimeiset mätöt venyä sinne 1-2 aamulla. Eli miten tämä vaikuttaa dieettiin, onko ehdoton ei ja tapojen muutos edessä vai?

Toinen juttu tähän samaan syssyyn. Eli olen nyt jotain 3kk reenannut tietyllä ohjelmalla jolla tuli ennen dieettiä paljon tulosta. Dietiin aikana tulokset eivät ole nousseet(varmaan ihan normaalia kun ei saa energiaa samassa määrin kuin kasvuvaiheessa?), vaan hädin tuskin pysyy samana. Reenaan yleensä 3x8 tai 4x7 sarjoilla, mut nyt olen viikon tehnyt 3x16 sarjoja et saa kestävyyttä ja polttaa enemmän energiaa. Eli onko tässä mitään järkeä, tuhoanko nyt näillä operaatioillani lihasta vai onko ihan järkevääkin välillä sitä kestävyyttä reenata mut ei liikaa? :david:

Laitan nyt viestin tähän ketjuun kun en parempaakaan keksinyt. Elikkäs nyt on oltu dieetillä vähän aikaa ja kaloreitakin koitettu laskea. Ongelmana on kouluruoka, kun on vähän hankala laskea siitä kaloreita ja muita ravintoarvoja. Eli voisiko joku heittää ympäripyöreän arvion paljonko kouluruuassa on kaloreita noin keskimäärin? Lautasella kippaan yleensä perinteisen lautasmallin vastaisesti vajaa puolet lihaa/kalaa/kanaa, hieman vähemmän perunaa/riisiä/pastaa ja loput salaattia. Päälle kaksi lasillista rasvatonta maitoa ja näkkäri.

Laitan nyt viestin tähän ketjuun kun en parempaakaan keksinyt. Elikkäs nyt on oltu dieetillä vähän aikaa ja kaloreitakin koitettu laskea. Ongelmana on kouluruoka, kun on vähän hankala laskea siitä kaloreita ja muita ravintoarvoja. Eli voisiko joku heittää ympäripyöreän arvion paljonko kouluruuassa on kaloreita noin keskimäärin? Lautasella kippaan yleensä perinteisen lautasmallin vastaisesti vajaa puolet lihaa/kalaa/kanaa, hieman vähemmän perunaa/riisiä/pastaa ja loput salaattia. Päälle kaksi lasillista rasvatonta maitoa ja näkkäri.

Ku sitä on aivan mahdotonta sanoa :(
Syö paljon salaattia koulussa. Ja tuo lautasmallin mukaisesti syöminenkin on hyvä.

Edit: jos haluut oikein hifistelee ruveta, niin ota omat eväät mukaan. tosin ite en ikipäivänä olis ottanut omia eväitä mukaan kouluun, koska se on ilmaista ja taidan olla ainoa ihminen maailmassa joka tykkää kouluruoasta :D

Lautasella kippaan yleensä perinteisen lautasmallin vastaisesti vajaa puolet lihaa/kalaa/kanaa, hieman vähemmän perunaa/riisiä/pastaa ja loput salaattia.

eiköhän se keskikokoinen annos esim. perunaa(3kpl) ja jauhelihakastike, pari leipää ja pari lasia maitoa ja salaattia huitele siinä 650-750kcal paikkeilla.
2 lasia maitoa sisältää noin 130kcal joten itse juon dietillä mielummin vettä. Tosin onhan maidossa toki protskuja.. mutta ihan miten tykkää
Salaattia vaan paljon ja koita kaivella ne lihat niistä kastikkeista, samalla vähentäen hiilaripitoisia ruoka-aineksia(peruna, pasta, riisi..)

Ois pienen dieetin aika taas...tiedän olen jo myöhässä. Sellanen ongelma vaan on, että kun tulee näin kesäisin kaikki yöt valvottua ja päivät nukuttua, niin yöllä tulee syötyä aina aivan älyttömiä määriä ruisleipää. Nyt tänä yönäki oon syöny jotain 8-10 palaa ruisleipää ja juonu noin litran rasvatonta maitoa. Edellisellä kerralla söin klo 12 aikaan jotain riisiä ja kanaa.

Ruisleipää oon kyllä syöny aina liikaa ja varmaan siks tuo paino on taas noussu, ku on mättäny pääosin hiilaria naamaan joka päivä, mutta millähän nuo ruisleivät korvais? On vaan niin mukava kattella leffoja ja tehdä kasa ruisleipiä ja ottaa se 0.5-1l maitoa siihen eteen naposteltavaksi.

Aamupaino nyt 79-80kg ja vyötärönympärys jotain 97cm luokkaa. Pituutta löytyy vähän päälle 180cm.

Mites, onko täs mitä paranneltavaa ku oon aamusin tottunu vetää pari ruisleivän palasta ja puuroo.. about klo 08:00.. ja sit eka safka klo 12:00 mitä millonki lämmintä ruokaa koton jonka kans syön pari ruisleivän palasta ja lasin maitoo ja lisään ruokaa yleensä raejuustoo ja kurkkuu & tomaattia.. sit kolmen aikoihi välipalaks rahkaa joho lisään vähä mehukeittoa.. kuudelt toine safka aika samalla tyylillä ku ekaki ruoka.. ja sit iltapalaks vedän yleensä pari leivänpalaa ja maitoo..?

Tästä threadista luin, että toi leipä olis pahasta illalla.. mutta en tiiä millä sen korvais, että olisko jotain ehdotuksia viisaammilla? :) Jos tulee jotain muutoksie mieleen niin kertokaa ihmeessä..

Liikun melko paljon.. noin 20 km pyöräilyä päivittäin.. 1h~ kävelyä 7x vko ja 3 kertaa viikossa käyn salilla joka nyt on ollut lähiaikoina melko säällittävää nykimistä millon mitäkin.. Tämän lisäksi vielä tulee käytyä kavereiden kanssa palloo potkimas.

Kiitos etukäteen.

Edit: niin tota oon 178cm ja painan 85 kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom