Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
No ei todellakaan tunnu, toihan on alle 700 kcal päivä. Tollanen energiamäärä on järjetön dietti kenelle tahansa. Tässä on nyt tapahtunut laskuvirhe, kenellekkään ei tulisi suositella tollaista diettiä.

Siis mitä häh?

Badtrick tarkoitti että pelkästä kaljoittelusta on tullut 20000 kcal kuukaudessa.

joo juurikin näin tarkotin että kuukaudessa kertynyt apaut tuo määrä, äkkiähän tuo tulee jos joka vkonloppu käy baarissa notkumassa.:kippis1:

mucsulaaro tais ymmärtää väärin.. Ei ne kalorit kuukaudessa ole 20000kcal vaan pelkästään ne kaljan kalorit on noi :)

Ois melkonen dietti jos vetäis alle 700kcal päivässä :D:D

jos pottu on ~140kcal niin tuossa saa kyllä tehdä jo töitä, että tuon 20000 saa kasaan. Nopsaa pyöristellen 140ploa/kk eli 35 pulloa viikossa :jahas:. Syytäkin hiukan rajoittaa :D.

Viimeksi muokattu:
jos pottu on ~140kcal niin tuossa saa kyllä tehdä jo töitä, että tuon 20000 saa kasaan. Nopsaa pyöristellen 140ploa/kk eli 35 pulloa viikossa :jahas:. Syytäkin hiukan rajoittaa :D.

Joo eiköhän jo kuihdu olemattomiin ku jättää kaljat pois.... :D

Haluan mahan pois, ja mietin jo pientä suunnitelmaa ruoan suhteen. Ajattelin että jättäisi herkut, karkit ja limut pois, iltapalaksi vain appelsiini, söisi vähemmän aterioilla ja lisäisi salaattia. Eikö tuo olisi jo aika hyvä? Muutamia kysymyksiä kuitenkin:

Jos syö ruisleivän, niin kannattaako käyttää margariinia vai ilman? Yleensä ruisleipä menee minulla näin: pohja, margariini, juusto, kalkkunaleike, salaattia, kansi.

Kuinka kauan ja kuinkako monta kertaa viikossa kannattaisi pyöräillä? Ei aiempaa kuntoilua ollut pitkään aikaan.

Nyt on tullut tasanne diettiin eli paino pysyy samoissa. Mitä tehdä?
Vähennänkö kaloreita, nyt miinuksella 200-500 päivästä riippuen vai pyrinkö lisäämään aerobista. Nyt lenkkejä on 5 kpl viikossa 40 min- 2h. Noita 40 minuutin lenkkejä vois pidentää skidisti.

Mites kalorivaihtelut eli parin päivän välein kevyesti plussalle, polkisko se mopoo käyntiin?

Vähennänkö kaloreita, nyt miinuksella 200-500 päivästä riippuen vai pyrinkö lisäämään aerobista. Nyt lenkkejä on 5 kpl viikossa 40 min- 2h. Noita 40 minuutin lenkkejä vois pidentää skidisti.

Mites kalorivaihtelut eli parin päivän välein kevyesti plussalle, polkisko se mopoo käyntiin?

Ootko pitäny mässäyspäiviä missään välissä? Kuulostais vähän siltä että elimistö siirtynyt "säästöliekille", eikä enää suostu luopumaan rasvasta niin helposti.
Kerran pariin viikkoon kannattais ottaa yksi päivä maltillisesti plussalla, niin saa elimistön taas käyntiin.
Korjatkaa muut, jos puhuin täyttä soopaa.

Laita aineenvaihdunta liikkeelle eli pidä cheattipäivä. Syö enemmän kuin kulutat. Ellet tätä ole aikaisemmin käyttänyt niin nyt on sille paikka. Elimistö herää huomattavasti paremmin taas. Näitä yleensäkin kannattaa pitää laihdutuksessa aina mukana, koska elimistö tottuu tuohon niukkuuteen.

Perkeles, ehdit ensin :david: :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Cheat päivää on pidetty lauantaisin. Mietin tässä josko ottaisin viikolle vielä yhden plussa päivän jolloin plussat tulis "puhtaasta" ravinnosta ja maltillisesti.
Toisaalta tuo tasanne on nyt ollut reilun viikon ajan joten ei tässä panikoida. Katotaan ajan kanssa, ei tässä ole pudotettavaa enää kuin pari hassua kiloa, palat näkyy jo.

Mulla on nyt paino jo tippunu n 14 kg dieetin aikana. Pituus on tällä hetkellä 181 ja aamupaino 81. Silti läskiä viel on aika paljon, ainaki perseen kohalla. Kysymys kuuluukin, että kuinka alas kuuluu vetää ? Niin että peilin edessä on ite tyytyväinen vai johonkin tiettyyn painoon ?

Mulla on nyt paino jo tippunu n 14 kg dieetin aikana. Pituus on tällä hetkellä 181 ja aamupaino 81. Silti läskiä viel on aika paljon, ainaki perseen kohalla. Kysymys kuuluukin, että kuinka alas kuuluu vetää ? Niin että peilin edessä on ite tyytyväinen vai johonkin tiettyyn painoon ?

Eihän siinä mitään sääntöä ole, lopetat kiristelyn sitten kun itsestä hyvältä näyttää :)

Onko hirveästi väliä jos kerran viikkoon tai kahteen viikkoon tulee lievä + tai
+- kaloripäivä jos kuitenkin kokonaisuus on miinuksella....
Mietin vaan sitä et kestääkö rasvan "palamisen"aloitus kuinka kauan plus kaloripäivän jälkeen???

Kannattaa ehdottomasti pitää välillä plussapäiviä. Itse olin varmaan monta kuukautta lievillä miinuksilla mutta paino ei tippunut kovin paljoa. Viikko sitten tankkasin ihan kunnolla pullaa ja kakkua naamariin niin kajahti 4 kiloa paino alaspäin viikossa. 1.1.2007 oli 98 kg ja nyt neljän kuukauden jälkeen 90 kg. Tiedän ettei ne kaikki voi olla rasvaa, mutta kyllä se sysää taas miestä eteenpäin. Kovaa reeniä ja välillä plussapäiviä niin kyllä se siitä :whip:

jahas, eka posti foorumeille ja eka dieetti aluillaan. 5 päivää oon nyt kärvistelly ja pitää kyl sanoo et ikin ei oo tuntunu näi hyvältä. Hiukka faktoja: Olen 187cm pitkä, paino oli 101kg, tavoite päästä alle 90kilon. Olen suht hyvässä kunnossa (pelannut jalkapalloa n. 12 vuotta). Tarkoitus olisi tehdä aamuaerobisia 6krt viikossa, vapaata niinä aamuina kun on peli illalla. Jos edellisenä iltana on ollut treenit, niin vedän seuraavana aamuna aerobisen pyörällä, ettei ihan jalat mene jumiin. Mitään ongelmia en usko kuitenkaan tulevan vaikka juoksisi joka aamu, sillä juokseminen ei ole ikinä ollut ongelma. Myös rauta liikkuu salilla vallan näppärästi. Lihaksiahan ei kukaan halua dieetillä pahemmin menettää, en minäkään.

Normaali päiväni:

8.00 Herätys, puoli yhdeksältä vetämään kevyt aerobinen, noin tunti. Koitan pitää sykkeet alhaalla.

10.00 aamupala, joka sisältää minulla yleensä: 250g ehramia, appelsiini, annos kauramuroja, 2 ruisleipää lievällä levitteellä ja lasillinen tuore mehua.

12.00 salille, teen 2-jakoista ohjelmaa, 4krt viikossa. Ensimmäinen päivä: rinta-hauis-jalat (+forkut), toinen päivä olkapää, selkä, ojentajat (+ rannekääntö). Molemmilla kerroilla teen reippaasti erilaisia vatsalihas liikkeitä lopuksi (sellasta perus futari vääntöö :D) aikaa menee noin. 1.5h

14.00 1. safka: sitä mitä sattuu kotoota löytymään (esim. tänään: 1 iso seitifile + peruna + hiukan tillikastiketta, lisukkeena 2 ruisleipää ja 200g raejuustoa) ruokajuomana 2 lasia rasvatonta maitoa

18.00 2.safka: samaa yleensä kuin ensimmäinen.

20.00 1h tai 1.5h jalkapallo treenit, kovaa spurttailua, lihaskuntoa ym. rääkkiä mitä siellä nyt vedetään. <3

21.30 iltapala: 200g raejuusto ja purkki tonnikalaa vedessä (jep, rakastan raejuustoa) +30g rypsiöljy, 2 ruisleipää

23.00 tutimaan

Suunnitelmissa on pitää cheattipäivä jokaisena lauantaina (liika usein?!) ja silloinkin tulee pahiten syötyä illalla, saunan jälkeen (n. 21.00, yleensä tilataan pizzat) tässä onkin sit se mikä on askarruttanut mieltä, onko toi lauantai illan safka helvetin huono idea tollasenaan dieetille, pitäskö se syödä terveellisemmin ja mielummi päivemmäl? Tuntuu vaa olevan nii kovin vaikeeta vastustaa kiusausta kun muut mässyttää aina lauantaisin herkkuja illalla. Mutta eihä tää helppoo saa ollakkaa, eihä siin ois enää mitää hauskaa.

Kaloreita saan noin 2500-2700 päivässä, cheattipäivänä sen 3500. Onko liian vähän/paljon? pieneltä määrältä kuulostaa näin "isolle" kaverille, mutta nälkä ei ole vielä vatsassa pahemmin tollakaan kurninut. Liikuntaa tulee tosissaan suht paljon, joka päivä muutama tunti yleensä. (Pitäisikö pitää kokonaisia lepopäiviä jolloin ei tehdä mitään? olen tosiaan tottunut liikkumaan joka päivä)

Todellakin ensimmäinen dieetti, pakkikselta olen salaa ohjeita koittanut vakoilla :). Oikaiskaa toki kaikki asiat jotka teen väärin, sen takia mä tän kirjoitinki.

Tavoite on saavuttaa se alle 90kg elokuun alussa, eli nyt olisi 4kk aikaa pudottaa ja kärvistellä. :whip:

Järjettömän dokaamisenhan lopetin 3viikkoa sitten, veikkailen että siitä tää ylimääränen läski on tullutkin. (pahimmillaan 2krt viikossa aivan wasted :kippis1: )... Ei enää!

Pientä dieetin poikasta koittanut viime aikoina hieman viritellä, vähentänyt hieman ruoka-annoksia ja alkanut polkemaan kuntopyörällä. Mitat on tällä hetkellä 184cm/85kg noin niin kuin suurinpiirtein. Salilla käyn 2-3 kertaa viikossa tällä hetkellä, olen pyrkinyt kuntopyörällä polkemaan 45+ min ainakin jokaisena päivänä jolloin en käy salilla, joskus salipäivinäkin. Tarkoituksena oli kysyä, että onkohan tuo kuntopyörän polkeminen kuinkakin tehokasta aerobisena liikuntana, eli miten se polttaa kaloreita? Nuo pätkät mitä poljen tulee poljettua sellaista 19-20 km/h keskivauhtia. Ja kuinkahan kauan olisi hyvä aika sotkea pyörällä kun aerobisen treenin tekee, onko tuollainen kolme varttia tai tunti liian lyhyt aika jotta siitä olisi merkittävää hyötyä? Tarkoitus olisi tosiaan yrittää kevään aikana ihan vain muutama kilo saada pois jotta salin myötä lihaserottuvuus hieman paranisi.

No se pari kiloa ei viel näy oikeen missää ku ne tuppaa olemaa nestettä. Hiljallee alottelet ja peilist ku näyttää hyvält ni lopettelet! :thumbs:

Kun sanotaan että dietillä 3g proteiniia per kilo lihasta siis niiku ei oteta niitä kiloja huomioon jotka on läskiä? miten tietää paljonko noita sitte vetää? pitäiskö mennä johki mittauttaa rasvaprosenttinsa tai jotai?

Suositut

Back
Ylös Bottom