jahas, eka posti foorumeille ja eka dieetti aluillaan. 5 päivää oon nyt kärvistelly ja pitää kyl sanoo et ikin ei oo tuntunu näi hyvältä. Hiukka faktoja: Olen 187cm pitkä, paino oli 101kg, tavoite päästä alle 90kilon. Olen suht hyvässä kunnossa (pelannut jalkapalloa n. 12 vuotta). Tarkoitus olisi tehdä aamuaerobisia 6krt viikossa, vapaata niinä aamuina kun on peli illalla. Jos edellisenä iltana on ollut treenit, niin vedän seuraavana aamuna aerobisen pyörällä, ettei ihan jalat mene jumiin. Mitään ongelmia en usko kuitenkaan tulevan vaikka juoksisi joka aamu, sillä juokseminen ei ole ikinä ollut ongelma. Myös rauta liikkuu salilla vallan näppärästi. Lihaksiahan ei kukaan halua dieetillä pahemmin menettää, en minäkään.
Normaali päiväni:
8.00 Herätys, puoli yhdeksältä vetämään kevyt aerobinen, noin tunti. Koitan pitää sykkeet alhaalla.
10.00 aamupala, joka sisältää minulla yleensä: 250g ehramia, appelsiini, annos kauramuroja, 2 ruisleipää lievällä levitteellä ja lasillinen tuore mehua.
12.00 salille, teen 2-jakoista ohjelmaa, 4krt viikossa. Ensimmäinen päivä: rinta-hauis-jalat (+forkut), toinen päivä olkapää, selkä, ojentajat (+ rannekääntö). Molemmilla kerroilla teen reippaasti erilaisia vatsalihas liikkeitä lopuksi (sellasta perus futari vääntöö :D) aikaa menee noin. 1.5h
14.00 1. safka: sitä mitä sattuu kotoota löytymään (esim. tänään: 1 iso seitifile + peruna + hiukan tillikastiketta, lisukkeena 2 ruisleipää ja 200g raejuustoa) ruokajuomana 2 lasia rasvatonta maitoa
18.00 2.safka: samaa yleensä kuin ensimmäinen.
20.00 1h tai 1.5h jalkapallo treenit, kovaa spurttailua, lihaskuntoa ym. rääkkiä mitä siellä nyt vedetään. <3
21.30 iltapala: 200g raejuusto ja purkki tonnikalaa vedessä (jep, rakastan raejuustoa) +30g rypsiöljy, 2 ruisleipää
23.00 tutimaan
Suunnitelmissa on pitää cheattipäivä jokaisena lauantaina (liika usein?!) ja silloinkin tulee pahiten syötyä illalla, saunan jälkeen (n. 21.00, yleensä tilataan pizzat) tässä onkin sit se mikä on askarruttanut mieltä, onko toi lauantai illan safka helvetin huono idea tollasenaan dieetille, pitäskö se syödä terveellisemmin ja mielummi päivemmäl? Tuntuu vaa olevan nii kovin vaikeeta vastustaa kiusausta kun muut mässyttää aina lauantaisin herkkuja illalla. Mutta eihä tää helppoo saa ollakkaa, eihä siin ois enää mitää hauskaa.
Kaloreita saan noin 2500-2700 päivässä, cheattipäivänä sen 3500. Onko liian vähän/paljon? pieneltä määrältä kuulostaa näin "isolle" kaverille, mutta nälkä ei ole
vielä vatsassa pahemmin tollakaan kurninut. Liikuntaa tulee tosissaan suht paljon, joka päivä muutama tunti yleensä. (Pitäisikö pitää kokonaisia lepopäiviä jolloin ei tehdä mitään? olen tosiaan tottunut liikkumaan joka päivä)
Todellakin ensimmäinen dieetti, pakkikselta olen salaa ohjeita koittanut vakoilla
. Oikaiskaa toki kaikki asiat jotka teen väärin, sen takia mä tän kirjoitinki.
Tavoite on saavuttaa se alle 90kg elokuun alussa, eli nyt olisi 4kk aikaa pudottaa ja kärvistellä. :whip:
Järjettömän dokaamisenhan lopetin 3viikkoa sitten, veikkailen että siitä tää ylimääränen läski on tullutkin. (pahimmillaan 2krt viikossa aivan wasted :kippis1: )... Ei enää!