Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Nuo ruisleivät ovat vaasan ruispaloja,joissa paketin mukaan on yhdessä viipaleessa 60kcal.Maidon laskin,että lasillisessa ois se 92,tonnikalassa(vedessä)165kcal ja tuossa pihvissä n.150kcal.Ja sitten tuo protskujuoma,siitä oon laskemalla saanut että 40g=153kcal.Joten oonko jättänyt jotain laskusta pois,ku ite en saanut 2000?

Ja kun tulin armeijasta yli vuosi sitten ja painoin saman verran ni silloin ei mahtunut farkut jalkaan,ja nyt ne samat farkut menee jopa kerraston kanssa,joten ehkä se 3-4 kilon nousu ei ookaan läskiä:rolleyes: Ja vaikka saisin sen 2000 kaloria päivässä niin omasta mielestäni kulutan levossa tuon verran(pituuteni 172,paino 87),joten ei mitenkään tuo paino voisi olla läskiä.Vai voiko?

Oon samaa mieltä kanssasi tosta jutusta tossa pähkinäkuoressa, mutta väitätkö oikeasti, ettei se vaikuta makroravinnejakaumaan dramaattisesti jos dieetataan vaikkapa 2000kcal energialla päivässä ja se otetaan roskaruoasta tai toisessa tapauksessa puhtaasta bodyruoasta? Saa aika paljon sitä rypsäriä litkiä naamariin, jotta saadaan saman verran rasvaa kun syömällä pelkkää roskaruokaa. Sitä rasvaa vaan ei dieetillä kuitenkaan niin paljoa tarvita ja koska rasvassa on enemmän energiaa kuin hiilihydraateissa ja proteiineissa, olisikin järkevämpi syödä vähemmän rasvaa ja ne vähät rasvat hyvistä lähteistä, sekä panostaa sen lopun energiasaannin proteiiniin ja hitaasti imeytyvään hiilihydraattiin.

..öö.. tota. Väännetään ehkä vähän turhasta asiasta, mutta kysymys oli "jos syön 2000kcal mistä vain". vastasit "Rasvasta saattaa tulla sillon niin paljon energiaa ettet pysty syömään tarpeeksi proteiinia, jotta pysyisit kaloreissa yhteensä alle kulutuksen".

Siis 2000kcal on 2000kcal, vaikka sen söisi pelkästä voipaketista. Jos se on alle kulutuksen, niin silti paino putoaa. No ok, et ehkä ihan tuossa :lol2: mutta kuitenkin. Eli kyse ei ollut millä jakaumalla hän pysyy alle 2000kcal, vaan jos noi on kalorit, niin putoaako paino. vastaukseni on kyllä, paino putoaa.

Onhan se selvä että jos ottaa päivän energiat lihapiirakasta, missä proteiinia on 10%, niin ei siinä järin hyvältä näytä lopputulos kun lihat kuivuu pois.
Jos mä vain ymmärrän jotain väärin, tai olen silti väärässä niin ok :)

Joo, tottakai se paino putoaa kunhan vaan syö vähemmän kun kuluttaa, mutta tossa olikin ainakin mun pointtina kyse siitä, että mikä on järkevää ja mikä ei.

Juuri näin koitin itsekin ilmaista :)
Eli voihan sitä "laihduttaa" vaikka syömällä happymealeja 3krt päivässä mutta lopputulos ei ole kovin hyvä. Eli toki päivän kaloreissa laihduttajalle minimi 25% olisi hyvä tulla proteiineista. Mutta itse en ole ressannut jos 1-2pv viikosta mennään miinuskaloreilla vaikkakin "ei-niin-laadukkaalla-ruualla" jos sillä viikolla ei ole cheattipäiviä ollut ollenkaan.

Ja kun tulin armeijasta yli vuosi sitten ja painoin saman verran ni silloin ei mahtunut farkut jalkaan,ja nyt ne samat farkut menee jopa kerraston kanssa,joten ehkä se 3-4 kilon nousu ei ookaan läskiä:rolleyes: Ja vaikka saisin sen 2000 kaloria päivässä niin omasta mielestäni kulutan levossa tuon verran(pituuteni 172,paino 87),joten ei mitenkään tuo paino voisi olla läskiä.Vai voiko?

Olen itse lähes täsmälleen noissa paino/pituus-numeroissa ja melko rasvaisessa kunnossa (BF 18-20%). Pyrin pitämään kalorit tuossa 1800-1900 lukemissa + 300 kuntosalipäivinä. Tulosta tulee (eli rasva lähtee), mutta aika lailla hiljakseen.

Mitä tulee tuohon painon nousuun, niin itsellänikin paino on laskenut vain 7 kiloa, mutta mahan ympärys on vähentynyt pitkälle toistakymmentä senttiä. Vaikea tuota on muulla selittää kuin mystisellä lihaksen rakentumisella miinuskaloreilla...

Olen itse lähes täsmälleen noissa paino/pituus-numeroissa ja melko rasvaisessa kunnossa (BF 18-20%). Pyrin pitämään kalorit tuossa 1800-1900 lukemissa + 300 kuntosalipäivinä. Tulosta tulee (eli rasva lähtee), mutta aika lailla hiljakseen.

Mitä tulee tuohon painon nousuun, niin itsellänikin paino on laskenut vain 7 kiloa, mutta mahan ympärys on vähentynyt pitkälle toistakymmentä senttiä. Vaikea tuota on muulla selittää kuin mystisellä lihaksen rakentumisella miinuskaloreilla...

Kerta oot noissa samoissa mitoissa,niin paljos oot laskenut,että sulla ois kulutus levossa?Kumpi ois parempi,pitää kalorit tuossa 1800 tienoilla vai 1500?

Eikös tuo mahan ympärys pienene siksi, koska kehosta lähtee nesteitä ja ns. nestepöhö lähtee? Itselläni ainakin noin.

aion nyt kans alotta dietin infoo vähä pituus 187 painoo on toi 98 kiloo kalorilaskurissa ne ilmottaa peruskulutukseks 2576 kalorii. sit 90 min salia kulutus on 3405 niin et kuinka paljo noita kaloreita pitäs vähentää treeni päivänä ja välipäivänä.;)

aion nyt kans alotta dietin infoo vähä pituus 187 painoo on toi 98 kiloo kalorilaskurissa ne ilmottaa peruskulutukseks 2576 kalorii. sit 90 min salia kulutus on 3405 niin et kuinka paljo noita kaloreita pitäs vähentää treeni päivänä ja välipäivänä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Heips!

Olisi muutama mutkikas kysymys ja tarvitsisin ohjeita ja neuvoja mahd. paljon seuraavan asiaan;

Olen tässä nyt kuukauden aikana ollut "dieetillä", joskaan nyt ei tarkoituksen mukaisesti. Miinuskalorit ovat menneet viikottain noin, 1000 per päivä. Olen kuitenkin reenaillut todella ahkerasti paitsi yhen viikon, kun oli flunssaa. Olen käynyt neljä kertaa salilla ja kerran tai kaks uimassa.

Syönyt olen yhden lounaan päivässä ja aamu -ja iltapalat. Ei rasvaisesti paitsi tietenkin joskus. Nyt haluaisin saada reenistä kaiken mahdollisen irti, kun kerta vielä kuukauden on auki tuo sali, missä käyn. Tähän asti olen juonut palkkarin joka reenin jälkeen, mutta nyt ajattelin nostaa tuota kalorimäärää siten, että ylimääräistä "läskiä" ei kehoon tulisi, ja saisin vatsalihakset ja muut vieläkin paremmin näkyviin. Olen ajatellut, että nostan proteiinin määrää rahkoilla ja tonnikalalla. Joka päivä pari ehrmann -rahkaa ja muuta.

Miten suosittelisette ja antaisitte vinkkejä? Eli aikomus on ikään kuin saada reenistä "kaikki" irti, mutta samalla saada lihakset näkyvämmin esille (fläsä pois). Onko kuinka mahdollista, ja miten pystyn toteuttamaan tämän kuukauden tai puolentoista aikana?

Kiitos vastauksista.:thumbs:

Viimeisen syksyn ja talven aikana on tullut treenailtua entistä kovempaa, ja pakkohan sitä on sitten ollut syödäkin hyvin. Seurauksena on ollut se, että noi palikat tuolla vatsassa ovat alkaneet kadota näkyvistä (jännittäessä nyt sentään jotain on vielä huomattavissa). Eli hieno juttu olisi, jos sikspäkin saisi kesäksi paremmin näkyviin. Ei nyt tarvitse tietenkään mihinkään 4% rasvoihin päästä, mutta mukavan kireeseen kuntoon kuintenkin.

Muutamia kysymyksiä siis olisi:

1. En ole ikinä laskenut kaloreita, mutta hienoisella plussalla olen siis mennyt kun fläsää on tullut. Eli kuinkas tämä syöminen, pitäisikö niitä kaloreita alkaa nyt seuraamaan, vai voisiko vaan mennä helpommin ja vähentää sellaisia ruoka-aineita, joiden tietää sisältävän runsaasti kaloreita? Auttaisko vaikka jos perunaa vähentäisi ja korvaukseksi söisi enemmän salaattia?

2. Aerobista pitäisi varmaan myös lisätä, olisiko n. 5 km lenkki 3 kertaa viikossa mitään? Ja mikäs on sopiva juoksutahti, ilmeisesti rasvanpolton kannalta ei ole parasta jos syke nousee liikaa?

3. Muutoksia punttitreeniin? Tähän asti olen vetänyt 1-jakoisella, mutta jossain muistan Timba79:n sanoneen vaihtavansa 2-jakoisen 5-jakoiseen dieetin ajaksi, eli voisinko vaihtaa vaikkapa 3-jakoiseen? Ihan 5-jakoiseen en sentään viitsisi mennä.

4. Kuinka paljon tuohon dieettiin kannattaa varata aikaa, kun kyseessä on vain aika pienen läskimäärän polttaminen Ja kuinka vaikeaa yleensäkin tuollaisen pienen rasvakerroksen poistaminen on? Luulisi ainakin, että jos on paljon ylimääräistä, siitä on myös helpompi luovuttaa pois.

Jos siis joku tietävämpi jaksaisi näihin kysymyksiin vastata, olisin todella kiitollinen.

Heips,

huhtikuun alussa/sitten ku tavoitepaino on saavutettu alkais ensimmäinen dieetti ja päätin aloittaa suunnittelun ajoissa. Tällä hetkellä pituutta 175 cm (tämä tuskin nousee) ja painoa n. 80 kg ja tarkoitus olisi lähinnä kiristellä eli en välitä niinkään kiloista kuin kesäkunnosta. ;) Tässä hieman suunniteltuja ruokailuja:

aamupala: puuro, appelsiinimehu, maitorahka (342 kcal)
välipala: ruisleipä, kalkkunaleike, kevyt keiju, vesi (266 kcal)
lounas: spagetti, jauheliha, kastike, vesi (560 kcal)
välipala 2: ruisleipä, kalkkunaleike, kevyt keiju, vesi (266 kcal)
päivällinen: broilerin fileesuikale, riisi, vesi (348 kcal)
iltapala: maitorahka, rypsiöljy (295 kcal)
Vitamiinit otan purkista ja salipäivinä otan peruspalkkarin (30 g prot 50 g hh).
Yht: 2077 kcal, prot 166 (~40%), hh 178 (~40%), rasva (~20%)

Liikuntana sali 3-4 krt viikossa + 2 juoksulenkkiä + 1 HIIT juoksulenkki

Mahdollisia lisäkaloreita tulee varmasti esim. alkoholista 1-2 krt/kk ja olen myös suunnitellut mahdolliset 'mässypäivät' jolloin ei kuitenkaan syödä mitä sattuu vaan annoskokoja suurennetaan ja ruoka on edelleen terveellistä.

Pari kysymystä:

onko liian vähä rasvaa? tuntuu hankalalta työntää tuonne enää lisää kun kalorit nousee niin nopeasti.

saako parissa kuukaudessa mitään merkittävää aikaiseksi?

onko kalorit liian korkeat? Kalorilaskurin mukaan kulutus lepopäivinä olisi n. 2200 kcal (näitä päivä 1-2 viikossa) ja liikuntapäivinä 2600 kcal (sali ja lenkkeilypäivät eli 5-6 viikossa).

Isomittari, alkoholissa on niin paljon energiaa, että yksi ryyppyreissu pilaa viikon laihiksen. Ja maito olisi parempaa kuin vesi. Kahdessa kuukaudessa ei ihmeitä tapahdu(jos ei rasvaprosentti ole korkea), mutta parempaan suuntaan.

Hmm, mulla kanssa tahtoo tulla tuon alkomahoolin kanssa silloin tällöin länträttyä. Onko se kauheankin paska homma siis laihiksen kannalta jos vaikka kerran- pari kuukaudessa jonkun 0,5 litraa kirkasta juo?

Hmm, mulla kanssa tahtoo tulla tuon alkomahoolin kanssa silloin tällöin länträttyä. Onko se kauheankin paska homma siis laihiksen kannalta jos vaikka kerran- pari kuukaudessa jonkun 0,5 litraa kirkasta juo?

No kalorimääräsestihän kirkkaat on jotain 220 kcal / 100 g eli reilu 1000 kcal tuosta tulee. Ei mielestäni mikään hirveän paha vielä, vaikka keho keskittyykin polttamaan vaan alkoholia ja kaikki sisäänotettu ravinto menee läskiksi(?) Mutta voi hyvänen aika, kai sitä voi mies välillä vähä rentoutua vaikka olis dieetilläki, muuten alkaa vanne kiristää liian kanssa. :) Ja dieettaminen krapulassa on helppoa ku ruoka ei maistu muutenkaan! ;)

thejoppe89: miksi maito on vettä parempi vaihtoehto dieetillä?

Onko mahdollista, jos treenaa salia ja lenkkiä kumpaakin 2 kertaa viikossa, että esim kasvattaa hauista tai nostaa penkkitulosta? Ottaako se lenkki ja rasvan palaminen muka niin paljon pois lihaskasvusta?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom