Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ensiksi, jätä se lauantain viihde ja ne LUKUISAT oluet pois!!!

Kyllähän se niin on, että dieetillä on pakko unohtaa joka viikonloppuinen alkoholin käyttö. Joskushan nyt voi dieetilläkin maistella, mutta ei silloinkaan kauheita läsäreitä. Ei oo mitään järkeä dieetata ma-pe ja sitten joka lauantai nollata koko viikon tulos alkoholilla. Olen ollut lokakuusta asti dieetillä ja muutaman kerran ottanut viinaksia tänä aikana. Joka kerran jälkeen mennyt n.7-10 päivää, että paino on ollut ryyppyiltaa edeltävissä lukemissa.

Paras olisi tietysti viinakset jättää pois, mutta tiedän ettei ainakaan omalla kohdalla tule onnistumaan:( . Toki sitä voisi yrittää rajoittaa vaikka alle kymmeneen annokseen illassa, mutta kun tuo kontrolli ei kuulu hyveisiini, varsinkaan kännissä;) . Mulla ainakin käy niin että kun juo niin seuraavana päivänä ei ruoka maistu sitten pätkääkään vaan vasta illalla tulee nälkä. Tuo kyllä tasottaa sitä alkoholista saatua energiamäärää...kai. Lihaksen säilytyksessä dieetin aikana tuosta on tietysti haittaa kun ensin ryypätään rankasti eikä seuraavana päivänä syödä juuri mitään, mutta jokainen itse päättää haluaako elää spartalaisesti vai ei.

Paras olisi tietysti viinakset jättää pois, mutta tiedän ettei ainakaan omalla kohdalla tule onnistumaan:( . Toki sitä voisi yrittää rajoittaa vaikka alle kymmeneen annokseen illassa, mutta kun tuo kontrolli ei kuulu hyveisiini, varsinkaan kännissä;) . Mulla ainakin käy niin että kun juo niin seuraavana päivänä ei ruoka maistu sitten pätkääkään vaan vasta illalla tulee nälkä. Tuo kyllä tasottaa sitä alkoholista saatua energiamäärää...kai. Lihaksen säilytyksessä dieetin aikana tuosta on tietysti haittaa kun ensin ryypätään rankasti eikä seuraavana päivänä syödä juuri mitään, mutta jokainen itse päättää haluaako elää spartalaisesti vai ei.

Jos sulla ei oo kontrollia viinan suhteen, niin miten sitten tuon ruokapuolen kans? Eikä sitä alkoholia kannata välttää pelkästään sen energiamäärän takia, vaan se sekoittaa turhaan elimistön aineenvaihduntaa. Itse olen huomannut, että dieetti alkaa toimia kunnolla, vasta kolmannella viikolla, kun on tarkkaan noudattanut ruokavalioa. Tämän takia viina ei ainakaan sovi mulle, kun se tuntuu heittävän aina alkupisteeseen.

no niin eli nyt sitte tarvitsisin taas apua, nyt kun oon viimesiä rasvoja tiristämässä, en laita ruokailuja sillä tiedän että ne on kunnossa mutta treeniä tulee KE,PE,LA,SU joka päivä puol tuntii ennen aamupalaa ja sitte koululiikunnat päälle ja puntti. eli problemo on sellanen että noi vikat rasvat on ihan helvetin vaikeeta saada pois on jo lähtenyt 13kg sikabulkin jälkeen 3kk dietillä mutta kuinka kauan pitää odottaa että noi vikat rasvatkin tirisee pois ku tuntuu että niistä ei helpolla pääse eroon. ku mun tavotteena on olla kireessä kunnossa kesää varten.

Moniko jakoinen ohjelma olisi hyvä dietille? Monenko toiston sarjoja olisi hyvä tehdä? Tavoitteena pudottaa paino alle 80kg, tällä hetkellä painoa 93kg ja pituutta 180. Historiasta sen verran että olen nyt käynyt 4 kuukautta säännöllisesti salilla tehden 3-jakoisella ohjelmalla.

Moniko jakoinen ohjelma olisi hyvä dietille? Monenko toiston sarjoja olisi hyvä tehdä? Tavoitteena pudottaa paino alle 80kg, tällä hetkellä painoa 93kg ja pituutta 180. Historiasta sen verran että olen nyt käynyt 4 kuukautta säännöllisesti salilla tehden 3-jakoisella ohjelmalla.

Jos ohjelma on tuntunut hyvältä, niin jatka samalla. Sitten kun alkaa tuntumaan, ettei kroppa palaudu, kevennät vähän. Tsemiä dietille :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
no niin eli nyt sitte tarvitsisin taas apua, nyt kun oon viimesiä rasvoja tiristämässä, en laita ruokailuja sillä tiedän että ne on kunnossa mutta treeniä tulee KE,PE,LA,SU joka päivä puol tuntii ennen aamupalaa ja sitte koululiikunnat päälle ja puntti. eli problemo on sellanen että noi vikat rasvat on ihan helvetin vaikeeta saada pois on jo lähtenyt 13kg sikabulkin jälkeen 3kk dietillä mutta kuinka kauan pitää odottaa että noi vikat rasvatkin tirisee pois ku tuntuu että niistä ei helpolla pääse eroon. ku mun tavotteena on olla kireessä kunnossa kesää varten.

Pidäppä vaikka parin viikon - kuukauden tauko dieettaamisesta ja sitten uudestaan. Keho pitää nyt niin lujasti kiinni viimeisistä rasvoista, että luulisi tauon jälkeen loppujen lähtevän :)

Tietenkin jollakin voi olla parempi ehdotus, mutta itse ainakin tekisin näin..

Pidäppä vaikka parin viikon - kuukauden tauko dieettaamisesta ja sitten uudestaan. Keho pitää nyt niin lujasti kiinni viimeisistä rasvoista, että luulisi tauon jälkeen loppujen lähtevän :)

Tietenkin jollakin voi olla parempi ehdotus, mutta itse ainakin tekisin näin..

jos alan pitää vreikkiä nii tiiän et noi rasvasolut alkaa kasvaa sellasta vauhtia etten pääse kesäks millää enää pyykkilaudan kanssa hyppimään...

Alan turhautua tähän omaan ulkomuotooni, että sanokaapa te mitä mun pitäis tehä kun muutan koko ajan mieltäni.
Olen alipainoinen 16v poika, mitoilla 168/54, salitaustaa on kyllä takana mutta lähinnä tuloksetonta ruokapuolen takia. Haluaisin lihasteni kasvavan, mutta erityisesti jaloissani on rasvaa paljon(liikaa, vaikka sitä ei painosta uskoisi.) ja myös vatsassa jonkin verran, mikä inhottaa ja saa koko ajan muuttamaan mieleni, siitä että bulkkaanko vai diettaanko.
1-jakosta oon tähän asti tehny noin kolme kertaa viikossa vaihtelevalla ruokailulla juuri tuon jatkuvan mielenmuuttumisen takia.

Eli, miten tästä eteenpäin?

Viimeksi muokattu:
Alan turhautua tähän omaan ulkomuotooni, että sanokaapa te mitä mun pitäis tehä kun muutan koko ajan mieltäni.
Olen alipainoinen 16v poika, mitoilla 168/54, salitaustaa on kyllä takana mutta lähinnä tuloksetonta ruokapuolen takia. Haluaisin lihasteni kasvavan, mutta erityisesti jaloissani on rasvaa paljon(liikaa, vaikka sitä ei painosta uskoisi.) ja myös vatsassa jonkin verran, mikä inhottaa ja saa koko ajan muuttamaan mieleni, siitä että bulkkaanko vai diettaanko.
1-jakosta oon tähän asti tehny noin kolme kertaa viikossa vaihtelevalla ruokailulla juuri tuon jatkuvan mielenmuuttumisen takia.

Eli, miten tästä eteenpäin?

siis ei mitää järkee dietata jos alipainoo ton verran bulkkia kehään syöt sen 3000kcal per päivä ja protskua 3grammaa per painokilo, syöt 2 tunnin välein ja vältät ylimäärästä mättöö ellet haluu olla läski:kippis1:, näin minä ainakin meen eteenpäin heti kun massakausi koittaa... eli ihan kohta jee!!

Hui :eek: ! Ehdottomasti ei mitään diettejä. Ruokavalio kuntoon, reipasta treeniä ja maltillisille plussille.. Kun saat lisää lihasta runkoon niin tilanne näyttää paremmalta.

:haart: Cipe

Olen alipainoinen 16v poika, mitoilla 168/54, salitaustaa on kyllä takana mutta lähinnä tuloksetonta ruokapuolen takia. Haluaisin lihasteni kasvavan, mutta erityisesti jaloissani on rasvaa paljon(liikaa...

Ite sanoisin, että turhaan sä sitä rasvaksi luulet... Itelläki oli joskus reisi typerän näkönen (löllöö:jahas: ), mutta kun sinne saa vähän lihasta (kyykyt yms.) niin kyllä se kiinteytyy
todella paljon. :david:

Hei, olen 17 nuori mies, salilla on tullut käytyä muutama vuosi josta viimeinen vuosi kunnon ohjelmilla ja ruokailulla. Voimaa ja massaa on tullut jonkun verran.

Nyt sitten kävisi tuo dieetti itsellenni ajankohtaiseksi, eli pitäisi jenkkakahvoista päästä eroon ja päkkiä saada näkyviin kesäksi:whip: . Ei sitä läskiä kauheasti nytkään ole, mutta mitä vähempi sen parempi. Nyt viikon pari olen koittanut dieettiä alotella, olen tehnyt niin että salipäivinä syön yhtä paljon kuin kulutan /vähän enemmän ja välipäivinä ja lenkkipäivänä vähemmän kuin kulutan. Ainakin tarkoitus olisi, kaloreita en oo pahemmin laskenu. Salilla käyn tällä hetkellä 3 kertaa viikossa, kolmijakoisella reenailen ja aamulenkillä kerran viikossa. Kysynkin nyt että onko dieetillä mahdollista päästä ylimääräisistä ravsvoista eroon ja saada lisää lihasmassaa/edes pitää lihasmassa samana ja kasvattaa sarjapainoja ja toistoja (sen nyt luulisi onnistuvan, ei siis tarkoitus ihan nälkälakkoon ryhtyä:D ). Eli siis mikä olisi kaikista järkevin tapa dieetata jos kyseisi asioita haluaisi, ja onko minun "dieettini" tuota silmälläpitäen mitenkään järkevä? Kiitoksia etukäteen vastauksista!:worship:

P.S Eka viesti:rock:

Mä olen ainakin saanut tuloksia aikaan niin, että kalorivaje on syntynyt liikkumalla.

Jos sä haluat dietata niin tee niin.. Ja jos sä bulkkaat niin bulkkaa.. Älä yritä sotkee näitä asioita keskenään.. Sun dieetti on helpompi ja nopeampi kun keskityt siihen kunnolla ja unohdat hetkeksi sen kehityksen ja lihasmassan lisäyksen.

Yks juttu on ihan varma. Jos sä haluat hyviä tuloksia niin sun pitää laskea kalorit. Laskematta on niin helppo kusettaa itseään. Laskematta päivän kalorit on yleisesti ottaen varmaan +-1000 KCal perseellään. Kun on pitkään laskenut kaloreita ja tarkkaillu mitä syö niin alkaa saamaan hyvän tuntuman siitä paljonko energiaa päivän safkat sisältää, mut jos et oo paljon laskeskellu niin aika "epätarkkoja" sun arviot varmaan on.

10vk.. Lasket kalorit ja katsot et saat riittävästi protskua ja rasvaa. Realistinen ja hyvä tavoite tolle 10vk:lle on 5-10kg, riippuen sun lähtöpainosta. Maltillisilla viikopudotuksilla (0,5-1kg/vko) ei lihasmassan pitäis ihan hirveesti kärsiä, etenkin jos treenaat samalla ja pidät huolen et protskuu tulee n. 2g/painokilo.

Pari ajatusta multa..

<3 Cipe

Paljonkohan uskaltaisi arvioida HST-salitreenin energiankulutukseksi? Tarkoitan nyt kahta ensimmäistä viikkoa, jolloin tehdään näitä 2x15 sarjoja perusliikkeissä, kuten mavessa, SJMV:Ssa, penkissä jne.

Mitä mieltä olette siitä, että kannattaako kalorivajeeseen laskea HIITia ollenkaan? Kaloreitahan siinä ei niin paljoa itseasiassa edes kulu, ainakaan vielä 5 minuutin mittaisissa vedoissa. Alle 200 kalorin vajeesta siis puhutaan..

Mitä mieltä olette siitä, että kannattaako kalorivajeeseen laskea HIITia ollenkaan? Kaloreitahan siinä ei niin paljoa itseasiassa edes kulu, ainakaan vielä 5 minuutin mittaisissa vedoissa. Alle 200 kalorin vajeesta siis puhutaan..

Ei ehkä itse suorituksen aikana niinkään kulu energiaa, mutta suorituksen jälkeen jälkipoltossa kyllä kuluu rutkasti energiaa.. Tähän koko HIIT perustuu..

Suositut

Back
Ylös Bottom