Vajaan vuoden olen käynyt aktiivisesti salilla ja painoa tullut n. 10 kg lisää. Nyt sitten olen tuota ensimmäistä dieettiä suunnitellut, jotta olisi edes jonkinlaisessa kesäkunnossa. Kirjoitan suunnitelmani ja pari kysymystä tänne, niin voitte sanoa mielipiteenne jne.
Tavoite:
Paino on tällä hetkellä n. 75 kg (vuosi sitten alle 65 kg ennenkuin aloitin saliharrastuksen). Tarkoitus olisi vielä n. kuukauden yrittää saada lihasmassaa edes hiukan lisää ja maaliskuun alusta aloittaa dieetti. Tavoite paino on siinä 70 kg, mutta jos sitä ennen pelistä näyttää hyvälle niin lopetan aiemmin
Ruokavalio:
Otan kaiken turhan paskan ruokavaliosta pois, eli sipsit, keksit yms. Tietenkin lauantai on karkkipäivä
Yritän syödä mahdollisimman paljon tummaa leipää ja riisiä yms. Muuten mennään suurin piirtein tällä tavalla (viikonloppuisin tietenkin hieman eri aikatauluilla):
Aamupala klo 07: rahkaa ja ananasta tai/ja leipää, jonka päällä jotakin makkaraa. maitoa 2 lasia (3dl/lasi)
Kouluruoka klo 11.30: Mitä koulussa on tarjolla ihan reilusti + leipää + 2 lasia maitoa.
Illallinen klo 16-17: Riippuu mitä äiti tekee ruuaksi, mutta ihan peruskotiruokaa. Ruokaa reilusti + raejuustoa paljon + 3-4 lasia maitoa.
Iltapala 1 klo 20-21: 1 tai 2 leipää jossa makkaraa ja/tai juustoa päällä.
Iltapala 2 klo 22-23: purkkirahkaa ja ananasta + loraus rypsiöljyä.
Tietenkin yritän syödä välipaloja aterioiden välissä kuten illallisen ja iltapalan, mutta esim. aamupalan ja kouluruuan välissä en ehdi mitään syömään. Palkkarin yritän ottaa taas salin jälkeen, kun nyt on ollut siitä hieman taukoa.
Liikunta:
Liikunta on kyllä itselläni ehkä turhan aerobis-painotteinen (taitaa olla kyllä väärä sana :D), mutta massaa kuitenkin olen saanut sen 10 kg vaikka aerobista onkin (tietenkin aloittelija saa lihasmassaa helposti) reilusti. Yritän käydä salilla 3 kertaa, mutta joskus se saattaa jäädä 2:een kertaan. Saliohjelma on yksijakoinen. Liikuntapäivät eivät kyllä ole aina samoja, vaan ne muuttuvat koulussa olevien liikuntatuntien mukaan, jotka vaihtuvat tietenkin jaksojen mukaan. Laitan kuitenkin tämän hetkisen liikuntasuunnitelman:
Tiistai: Punttisali
Keskiviikko: koulussa mailapelikurssi 2h (sulkapalloa, salibandyä jne.)
Torstai: Punttisali
Perjantai: Lepo
Lauantai: Salibandy 1h ja/tai sali (yleensä kyllä molemmat, punttis salibandyn jälkeen)
Sunnuntai: Sulkapallo 1-2h
Maanantai: Lepo
Tässä jaksossa tuo koulunliikunta on keskiviikkoisin, mutta esimerkiksi seuraavassa jaksossa on 4 tuntia yhteensä liikuntaa ja ne on sijoitettu maanantaille ja perjantaille. Lauantain salibandystä kyllä voin luopua, mutta sulkapallosta en
Nyt sitten pari kysymystä:
Kun tuota aerobista on kuitenkin sen verran paljon, niin jos muutan vain ruokavaliota, niin luuletteko että läski lähtee tiriseen?
Eniten kuitenkin pelottaa, että nämä minun olemattomat lihakset lähtevät tässä dieetin mukana. Onko suuri vaara että näin käy?
Sanokaa vain kommentteja ja parannusehdotuksia
edit: Tulipa melkonen essee O_o