Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Samaistun kyllä niin Jani_88:n tilanteeseen, pituutta saman verran, ikää vuosi vähemmän. Nyt painoa 73kg ja aion ihan suosiolla sinne 65 asti dieetata koska silloin kaiken järjen mukaan on vatsojen pakko näkyä. rp% ei tietoa, mutta arviolta n.16 ja kyllä aika oudolta tuntuu että Nilzinatorilla tuossa edes 13% rasvat olisi :D .

Tossa läskin seuraamisessa käytän tollasta tekniikkaa että mitta navan viereltä mahaan, ja jollain tasaisella esineellä sitten katsoo missä menee rajapinta. 1,6cm:stä lähdettiin ja 6kg jälkeen 1,1cm. Oikean puolen 2 ylintä palaa näkyy jos vähän läskiä venyttää, toisella puolella ei sitäkään :rolleyes:

:D Tänks!

Vaaka näytti sillon ku kuva otettu et rasva% ois jotain lähemmäs 16.. En sit tiä miten luotettava mut muistan kyl et tossa oli vielä reilusti fläsää päällä, ku sormien väliin otti. Ennen kesää voin sit laittaa kuvaa et mitä sieltä alta oikein löytyy :D

Mut tohon tullu kyllä jo lihasta jonkin verran lisää, siis vanha kuva.. Tohon aikaan painoo ehkä 68kg.

edit.

Ei oo kyl mitään 15% rasvoja noissa kuvissa, kymppi paljon lähempänä totuutta.

Elasto,
Mulla taas vaakailu on jäänyt vähemmälle, kun sellaista ei tällä haavaa taloudessa ole. Lainavehkeellä tarkistin tänään lukemat, jotka olivat arvion mukaiset 71kg.
Tuota edellä vinkattua vatsarasvojen mittaustyyliä pitää kokeilla. Sillä pystynee seuraaman muutosta mittanauhaa ja mututuntumaa luotettavammin.

Osaakos joku kokeneempi heittää valistunutta arvausta noista mun rasvoista kuvan perusteella? Tämänpäiväisten patsastelujen perusteella jouduin vakuuttamaan itseni siitä, että vatsat todella ovat paremmin esillä, kuin alkusyksystä. Tuohon saattaa vaikuttaa sekin, että olen niitä myös treenannut kovempaa, kuin koskaan ennen. Painopiste on tosin ollut enempi syvien vatsojen, kuin sikspäkin alueella.

Ei oo kyl mitään 15% rasvoja noissa kuvissa, kymppi paljon lähempänä totuutta.

Jos näin on niin täytyy kyllä paljon alle kymppiin saada rasvat et näkyy alemmat vatsapalat kunnolla. Vaikka kokoo niissä oiski. Kettumaista et jsut vatsaan kertyy noi ylimääräset, ei oikeestaan mihinkään muualle :/

Nilzinator on kyllä hyvässä kunnossa :piis:

Jos joku on low-carb ruokavaliolla, niin pistäisittekö tänne päivänne ateriat? Itse alotin aika äskettäin. Turvotus on poistunut ja olo on parempi kuin normaalisti.

Btw. miten on lihasten hankkiminen low-carbilla? Tuntuis siltä että haluais jatkaa tätä vaikka ei oliskaan dieetillä.

Joo, elikkä oon nostellu painoja nyt vuoden, ja nyt pitäs alkaa sitte kiristelee. Pituutta on 181cm ja painoa 90kg, tavoite olis päästä 80kg pintaan. Ruokailut laitan kuntoon, eli karkit ja limsat pois ja tilalle tonnikalaa ja laittimehua. Salilla aattelin käydä samalla tavalla kun ennenki ja lisäisin ohjelmaan 3-4 5km mittasta lenkkiä viikossa. Säännöllistä lenkkeilyä en oo ennen harrastanu että onko tuo sopiva määrä ja matka?

On varmastikin. Ruokailuhan on se tärkein juttu dietin onnistumiseen. Ja se toinen on itsekuri. :)

Joo, elikkä oon nostellu painoja nyt vuoden, ja nyt pitäs alkaa sitte kiristelee. Pituutta on 181cm ja painoa 90kg, tavoite olis päästä 80kg pintaan. Ruokailut laitan kuntoon, eli karkit ja limsat pois ja tilalle tonnikalaa ja laittimehua. Salilla aattelin käydä samalla tavalla kun ennenki ja lisäisin ohjelmaan 3-4 5km mittasta lenkkiä viikossa. Säännöllistä lenkkeilyä en oo ennen harrastanu että onko tuo sopiva määrä ja matka?

Kannattaa alottaa dieetti ilman aerobista ja sitten vasta pikkuhiljaa alkaa lisäämään sitä kun paino ei muuten tipu ;)

^^aerobinen harjoittelu kannattaa aina: joskus enemmän joskus vähemmän

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jep jep, miksi muka ei ottais heti aerobista alkuun? :jahas:

Mulla ainakin lähtee dieetti jo ihan hyvin käyntiin ku karsin kaiken paskan pois ruokavaliosta ja vähennän ehkä pikkasen esim. hiilarista. Voihan sitä aerobistakin heti alkuun tehä jos ei halua paljoa vähempää heti syödä.

Mulla ainakin lähtee dieetti jo ihan hyvin käyntiin ku karsin kaiken paskan pois ruokavaliosta ja vähennän ehkä pikkasen esim. hiilarista. Voihan sitä aerobistakin heti alkuun tehä jos ei halua paljoa vähempää heti syödä.

Samat kokemukset. Ja jos dieettin on pidempi, tulee siitä lopussa tuskaa jos pitää tyyliin joka saatanan päivä tehdä aerobista. Siinä aerobisessa kun ei mun mielestä ole ainakaan mitään kivaa. Poltan mieluummin nekin kalorit salitreenissä.

Olen ollut noin kaksi kuukautta dieetillä ja paino on jonkin verran pudonnut: 100-->96,7. Tuntuu aika verkkaiselta tahdilta varsinkin kun alkuun lähti ainakin ne pari kiloa nesteinä.

En ala tähän syömisiäni sen enempää laittamaan vaan kysyn, että minkäasteinen nälkä dieetillä "pitäisi" olla? Itse syön noin kolmen tunnin välein ja jo tunnin päästä ateriasta maha alkaa melko lahjakkaasti kurnia. Nälän blokkaamiseksi syön yleensä omenan, päärynän tai jonkun muun vähäkalorisen hedelmän.

Uskaltaisin väittää ton nälän tunteen olevan yksilöllistä, tosin itsellänikin alkaa maha kurnimaan nopeasti ruoan jälkeen :)

Siinä aerobisessa kun ei mun mielestä ole ainakaan mitään kivaa. Poltan mieluummin nekin kalorit salitreenissä.

Ei tod ole kivaa munkaan mielestä, ja punttitreeni toimii kalorien "poltossa" yhtä hyvin & on PAAAALJON mukavampaa. Tuntuu että mulla toimii runsas salitreeni paljon paremmin kiristelyssä kuin että hölköttelis vasten tahtoaan jotain airobisia. Vaatii tosin siistiä ruokavaliota.

Tidus, itselläni painoa pudottaessa harvoin oli nälkä, mielestäni dietillä ollessa ei tarvitse kärvistellä nälässä. Itse ajoitin ruokailuni aina yleensä ennen salitreeniä ja / tai polkupyörä lenkkiä (n. pari tuntia.. riippuen miten paljon söin ja ennenkaikkea millaiset fiilikset olivat) Ajattelin itse (wau!) että on parempi polttaa pois ne mitä olet juuri syönyt ja vähän ylimääräistä (ainakin näin kuvittelin, sillä onnistuin laihduttamisessa). Salitreenin ja sen polkupyörälenkin jälkeen minulle (tämä on varmasti henkilökohtaista?) ei tullutkaan ihan heti nälkä ja pärjäsin näin pitkälle syömättä mitään. Join kyllä aika paljon aina kuntoilun jälkeen, joten tämä voi ehkä vaikuttaa siihen näläntulemiseen? Tämä tuskin on "oikea" tapa laihduttaa (sellaista tuskin edes onkaan, sillä olemmehan yksilöitä kaikki), mutta minulla tämä toimi. Minä harvemmin hedelmiä söin välipalaksi (aamu/iltapalaksi joskus toki). Itseasiassa, välipaloja minä en pahemmin syönyt ollenkaan.

Tosiaan se juominen (vettä esimerkiks) auttaa tässä näläntuntemisesa, vähän aikaa. Itselläni nälkä on välillä tosi kovakin (ja melkein 24/7 :D ) mutta se mikä ei tapa niin se vahvistaa. :rock:

Kyllä vähän dietillä pitää nälkäkin olla niin muistaa, että on dietillä ;)

Sen, että on dietillä pitäisi muistua silloin, kun katsoo peiliin =) En nyt tarkoita että pitäisi mässäillä ja herkutella joka hetki ja tankata aina täyteen, kun pienikin nälkä yllättää. Kannattaa myös pienentää ateria määriä, jolloin ainakin omassa tapauksessani vatsalaukku pieneni ja tulin täyteen paljon vähemmästä. Vaikka mikään ammattilainen en olekkaan, enkä muutenkaan halua hirveästi lähteä muita neuvomaan (en siksi, että en halua jakaa "keinoa" jolla laihduin, vaan siksi että koen itseni edelleen aloittelijaksi ja uskon, että paremmat vinkit antaa joku joka tietää asiasta enemmän) haluan silti korostaa sitä, mitä olen aina sanonut kaikille jotka kysyvät miten onnistuin siinä. Kaikki on kiinni yhdestä päätöksestä, kun päätös on tehty ja siinä pystytään niin kaikki on miljoonasti helpompaa. Ja mitä tulee muuten ns. "cheatti" päiviin, niitä en pitänyt ollenkaan. Vajaat 1½v olin syömättä karkkia, sipsejä, pitsoja, mäkkisafkoja yms.

Viimeksi muokattu:
No noilla cheatti -päivillä on kyllä ihan tarkoituskin, nimittäin joillakin dietti lyö aineenvaihduntaa tukkoon ja näillä cheatti -päivillä sitten boostataan aineenvaihduntaa. Ja niinkuin sanoit, dietti alkaa, loppuu ja riippuu vain ja ainoastaan itsekurista.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom