Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Aattelin tähän loistavaan ketjuun lisätä vielä oman suunnitelman, ja toivon että joku vastaisi tietämättömyyteeni. :)

Eli olen 16v poika, joka on käynyt salilla noin vuoden jo, mutta aika tietämättömänä ja siitä tuskin on paljon ollut apua. Tilanne on se, että olen BMI:n ja mittojen mukaan alipainoinen (168/56), mutta rasvaa on kehossa sen verran kuitenkin että ärsyttää, erityisesti jaloissa ja hieman vatsassa. Käyn salilla 3-4x viikossa 1-jakoisella ohjelmalla aina noin 1,5h kerralla johon kuuluu 5-10min aerobinen lämmittely.

En tietenkään haluaisi näitä vaivalla hankittuja vähiä lihoja menettää, mutta haluaisin vihdoin päästä näistä rasvoista nyt eroon. Tätä thredia lukiessa joku sanoi, että tämä toimisi parhammiten niin, että olis miinuskalorit mutta myös salia. Niin aattelin, että toimisko jos pitäisin vaikka 2-3viikkoa miinuskaloreilla, jonka jälkeen vaikka viikon pluskaloreilla ja sitten taas kierros uudestaan, kunnes olen tyytyväinen rasvaprosenttiin?
Treenimäärä pysyisi koko ajan samassa, mutta aerobista tulisi nyt jotain 2-3x viikkoon salireenin lisäksi joissain noin 0,5-1h mittaisina lenkkeinä esiim.

Terveellinen ruokavalio on jo, että siitä ei tarvi saarnata. Puuro, ruisleipä, maitorahka, vähärasvainen liha, tumma- makarooni ja riisi, hera+malto palautusjuoma ym kuuluvat ruokavalioon. Päivän syödyt kalorit on tällä hetkellä siinä 1800 kcal pinnassa pikalaskemisella ja siitä on tarkotus lisätä/vähentää miinus/pluskauden mukaan.

Mutta siis vastauksia kaipaisin tuohon itse kysymykseen. Kiitos. :)

Mainitsemasi tapa on sylkitystä. http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=34024
tuolla on asiaa sylkityksestä. Mutta omasta mielestäni tuo sinun mainitsema tapasi voisi hyvinkin toimia :)
Joku kokeneempi saa vielä pohtia asiaasi.

syklitys ei sylkitys:D

ja sitten kyssäri mikä ois tälläsen 172/63/15w pojan peruskalori tarve päivälle?
sillä eikö aikuisen oo noin 2000 kaloria naiselle ja miehelle 2300-2500 niin mikäs ois kasvavalle pojalle perustarve?

syklitys ei sylkitys:D
Hahahaha :lol2: , juu syklityshän se on :D

172/63/, no www.kalorilaskuri.fi niin sieltä voit laskea peruskulutuksesi. Näitä 'sinnepäin' olevia mittaustapoja on mm. 22x63+500 on yksi ja toinen on 63x40.
Se on tosin ovelampi juttu, koska nämä kaksi mittausta anatavat aivan eri tulokset :D

E: Oho, kirjoitin viestini vahingossa vähän niinkun sun viestiin :nolo: ku quottasin...
Päissään ei onnistu mikään

Syklitystä, jahas. :) Kiitos Janille tuosta. :)
Mutta siis ihan en itse kysymykseen tainnu saaha vielä vastausta. Eli alenisko rasvaprosentti sillä hyvin ja lihasten kuluminen olis minimaalista? Ja jos kyllä, niin minkälaisilla viikkokiertomäärillä, onko nuo mitä ehdotin hyvät?

Viimeksi muokattu:
Syklitystä, jahas. :) Kiitos Janille tuosta. :)
Mutta siis ihan en itse kysymykseen tainnu saaha vielä vastausta. Eli alenisko rasvaprosentti sillä hyvin ja lihasten kuluminen olis minimaalista? Ja jos kyllä, niin minkälaisilla viikkokiertomäärillä, onko nuo mitä ehdotin hyvät?

Siis lihat ei lähe kävelemään, jos syöt vähintään sen 2g/painokilo proteiniia. (diatessa lihasta palaa aina vähäsen, mutta ruokavaliosta riippuu, että kuinka paljon). Omaa henkilökohtaista kokemusta minulla ei ole sylkityksestä, mutta omia mielipiteitä löytyy :D
Ihan kuin pakkiksella olisi ollut joskus puhetta, että sylkitys ei ole alkuun välttämättä paras tai hyvä tapa dietata... En ole ihan varma, mutta mikset diettaisi ihan kunnolla, ilman sylkittämistä? Mutta muuten kysymykseesi vastaten, kyllä varmasti painosi tippuisi sillä sinun kierrollasikin. Tosin luultavasti sun mainitsemalla tekniilla voi kestää aika kauan ennenkuin pääset haluamiisi tuloksiin. (ja siis diettaaminen on aina hidasta puuhaa, jos painoa pudotetaan oikein).

Siis lihat ei lähe kävelemään, jos syöt vähintään sen 2g/painokilo proteiniia. (diatessa lihasta palaa aina vähäsen, mutta ruokavaliosta riippuu, että kuinka paljon). Omaa henkilökohtaista kokemusta minulla ei ole sylkityksestä, mutta omia mielipiteitä löytyy :D
Ihan kuin pakkiksella olisi ollut joskus puhetta, että sylkitys ei ole alkuun välttämättä paras tai hyvä tapa dietata... En ole ihan varma, mutta mikset diettaisi ihan kunnolla, ilman sylkittämistä? Mutta muuten kysymykseesi vastaten, kyllä varmasti painosi tippuisi sillä sinun kierrollasikin. Tosin luultavasti sun mainitsemalla tekniilla voi kestää aika kauan ennenkuin pääset haluamiisi tuloksiin. (ja siis diettaaminen on aina hidasta puuhaa, jos painoa pudotetaan oikein).
Sen takia, että olen jo valmiiksi alipainoinen.. Tosin, en tiiä onko tuo silti huono idea, että pitäiskö siltikin vain alkaa dieetille ja sitten joskus rasvaprosenttiin tyytyväisenä alkaa ottaan pluskaloreilla.. Joku viisaampi voi vastata tuohonki. :)

Viimeksi muokattu:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Sen takia, että olen jo valmiiksi alipainoinen.. Tosin, en tiiä onko tuo silti huono idea, että pitäiskö siltikin vain alkaa dieetille ja sitten joskus rasvaprosenttiin tyytyväisenä alkaa ottaan pluskaloreilla.. Joku viisaampi voi vastata tuohonki. :)

Bulkkaat vaan itsellesi painoo kunnolla lisää :thumbs: . Sitten joskus myöhemmin diettaat. Ei sitä alipainoisena dietata kannata :eek:

Toimiskohan mitenkään mulla tämmönen, laskin että tulis per päivä:

kcal p hh r
1645 122 207 35

(Paino 78kg tienoilla ja pituus 174cm) Toi muutaman kilon ylipaino ei ole lihasta. :curs:

Päivittäinen kulutus jossain hieman 2000 yläpuolella, jos treeni yms. lasketaan mukaan niin arvelisin kulutukseksi ~2500. Tossahan nyt on rasvoja aika vähän, ne mietityttää. Mutta tolla nyt pitäis kai laihtua kilo viikossa. Kommenttia? :)

Laskeskelin tuossa syömisiäni ja tulin tämmöseen esimerkkitulokseen päivästä:
Kcal: 1666
Prot.: 157,3
Hiilarit: 148,1
Rasvat: 50
Olisko tämä hyvä 168/55 16v pojan rasvaprosentin alennukseen miinuskalorikaudella syklityksessä..?

Olisko tämä hyvä 168/55 16v pojan rasvaprosentin alennukseen miinuskalorikaudella syklityksessä..?

Miksi vit***a "168/55 16v poika" dieettaa?

Jos nyt jostain syystä haluaa kuitenkin dieetata, niin toi 1666kcal on liian vähän. Kyllä tossa iässä niitä kaloreita luulis kuluvan, ellei nyt ihan koko päivää sohvalla istu. Mun mielestä kannattais kuitenkin sun ikäisenä syödä paljon (=yli kulutuksen) ja treenata kovaa. Kehitys on tällöin varmasti kovaa, joten tuskinpa se rasvaprosentti niin hirveästi nousee, vaikka painoa tulisikin hiukan lisää.

Tapailin aikoinaan erästä maanosansa kansallisentason pitkänmatkanjuoksijaa (nainen), joka oli about samoissa staateissa kuin sinä.

Ajattele pidemmälle kuin nykyhetkeen, keskity muihin juttuihin kuin diettiin, esimerkiksi notkeus ja massa voisi olla kovajuttu.

Et sitten uskonut mitä sanoin :D
Eli unohdahan nyt se diettaaminen, muutenkin alipainoisena!!! Rupea syömään kunnolla, ja treenaa kovaa ja viisaasti.

Toimiskohan mitenkään mulla tämmönen, laskin että tulis per päivä:

kcal p hh r
1645 122 207 35

(Paino 78kg tienoilla ja pituus 174cm) Toi muutaman kilon ylipaino ei ole lihasta. :curs:

Päivittäinen kulutus jossain hieman 2000 yläpuolella, jos treeni yms. lasketaan mukaan niin arvelisin kulutukseksi ~2500. Tossahan nyt on rasvoja aika vähän, ne mietityttää. Mutta tolla nyt pitäis kai laihtua kilo viikossa. Kommenttia? :)

Kyllä kannattais lähteä vähän korkeammista kalorimääristä liikkeelle IMO. Syöt vaikka aluks ainakin sen 2000kcal ja treenipäivänä sit hiukan enemmän. Jos ei paino tipu, niin lasket sitten kalorimäärää hiukan.

Rasvaa kannattaa syödä enemmän. Esim. rypsiöljystä saat helposti hyvää rasvaa.

Miksi vit***a "168/55 16v poika" dieettaa?

Jos nyt jostain syystä haluaa kuitenkin dieetata, niin toi 1666kcal on liian vähän. Kyllä tossa iässä niitä kaloreita luulis kuluvan, ellei nyt ihan koko päivää sohvalla istu. Mun mielestä kannattais kuitenkin sun ikäisenä syödä paljon (=yli kulutuksen) ja treenata kovaa. Kehitys on tällöin varmasti kovaa, joten tuskinpa se rasvaprosentti niin hirveästi nousee, vaikka painoa tulisikin hiukan lisää.

No viddu. :D .. Ette ihan lukeneet niitä mun ekoja postauksia, kun ideana on se, että jaloissa on ylimäärästä rasvaa josta haluaisin päästä eroon. Mutta pitääkö tuo haaveilu sitte kokonaan unohtaa ja ottaa massaa nyt vaikka jalkarasvat häirittee ja dietata ne sitte joskus pois? Vai onko mahollista saaha jaloista sitä rasvaa pois jos vaikka reenaan jalkoja nii maan perkeleesti pluskaloreilla?

No viddu. :D .. Ette ihan lukeneet niitä mun ekoja postauksia, kun ideana on se, että jaloissa on ylimäärästä rasvaa josta haluaisin päästä eroon. Mutta pitääkö tuo haaveilu sitte kokonaan unohtaa ja ottaa massaa nyt vaikka jalkarasvat häirittee ja dietata ne sitte joskus pois? Vai onko mahollista saaha jaloista sitä rasvaa pois jos vaikka reenaan jalkoja nii maan perkeleesti pluskaloreilla?

Olin nuorempana samoissa mitoissa ja mullakin tuntu silloin olevan ylimäärästä fläsää. Treenattuani jonkin aikaa sain lihakset paremmin esille ja se "ylimääräinen" ei enää tuntunut yhtä pahalta. Bulkki päälle vuaa :whip:

Kyllä Perussetti kannattaisi se dietti nyt suosiolla unohtaa. Treenaat kovasti ja syöt järkevästi, niin ne "läskitkin" siitä varmasti tasottuu. Sitten joskus diettaat, jos on tarvetta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom