Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Siis johan on prkl :wall:

Tänään paino oli vähän päälle 71kg ja pituutta mulla on kuitenkin 186cm, eikä vatsat vieläkään näy :(
Ku olen ihan 99% varma, että mulla jotkut palat siellä vatsassa on, mut ei vaan näy. Istuessa näyttää (ja siis on) että mahaa vielä on, mutta seisaaltaan ei juurikaan. Pitäisikö nyt keskittyä niihin vatsojen tekemiseen enemmän, vai vieläkö dietata?

Varmaan kannattais alkaa pikkuhiljaa rakentamaan lihasta sinne alle, että sit joskus on siellä alla jotain ku rupee dieettailemaan. Ei mitään sikabulkkia vaan maltillisilla plussakaloreilla vaan eteenpäin syöden hyvää bodysafkaa.

Varmaan kannattais alkaa pikkuhiljaa rakentamaan lihasta sinne alle, että sit joskus on siellä alla jotain ku rupee dieettailemaan. Ei mitään sikabulkkia vaan maltillisilla plussakaloreilla vaan eteenpäin syöden hyvää bodysafkaa.

Ai nyt lopettaa diettaaminen ja siirtyä maltilliselle bulkille? Vieläkö ennen kesää kerkee bulkata ja dietata?

Ai nyt lopettaa diettaaminen ja siirtyä maltilliselle bulkille? Vieläkö ennen kesää kerkee bulkata ja dietata?

Niin siis meinasin, että lopetat sen dieetin ihan suosiolla. Tosin vähän paha spekuloida ku ei oo tarkempaa tietoa. Liity vipiks ja laita kuvat ni osais arvioida paremmin. :) Nii ja eihän roomaakaan rakennettu päivässä eli varmaan turha toivo ennen kesää ehtiä rakentelemaan mitään hurjia massoja ja vielä dieetata pois ylimäärästä ennen sitä. Kärsivällisyyttä... kehonrakennus vie vuosia aikaa.

Noniin.
Ekaa kertaa olen sitten tosissani painoa pudottamassa. Tarkoituksenani on tällä hetkellä siis pudottaa pelkästään painoa. Myöhemmin on tarkoituksena alkaa kasvattaa lihasta.

Olen siis 178cm/90kg painava 18 vuotias opiskelija. Luin aloitus viestin ja pari ensimmäistä sivua tästä ketjusta. Tiedän siis ravinnon säätelyn tärkeyden. Tarkemman suunnitelman luon huomenna.

Suoraan sanottuna voin sanoa että en ole harrastanut liikuntaa elämäni aikana lainkaan. Hyötyliikuntaa tuli kesällä ja syksyllä se 12km päivässä pyörällä, mutta muuten lähinnä koululiikunta. Joten alottelen kevyesti.

Ajattelin päivässä 60 minuuttia kevyttä liikuntaa eli kävelyä/reipasta kävelyä. Siihen päälle sitten asteen "raskaampaa" 30 minuuttia eli hölkkää tai vastaavaa. Uskon pystyväni vähintään tuohon 60min/päivä. En ole vielä testannut, mutta lähden heti lenkille tämän kirjoitettuani. Kotonta välineistä ei löydy kuin 1kg ja 3kg painot. Niillekin voisi keksiä käyttöä. Salille en vielä mielelläni lähtisi vaan vasta 1kk-2kk pääsä jos tuloksia tulee.
Laskeskelin vielä kalorilaskuri.fi:n laskurilla että tälläilla kuluttaisin n. 2800 kaloria päivässä. En vielä ole opetellut laskemaan kaloreita, mutta tarkoituksena olisi. Ei kai se niin monimutkaista voi olla :)

Kysyisinkin nyt monta kaloria minun tulisi syödä? Pitäisikö minun muutta jotain suunnitelmassani? Kenties mennä suoraan salille? Tavoitteenani on siis pudottaa paino 75 kiloon maaliskuun loppuun mennessä. Uskoisin sen olevan realistinen tavoite.

Kysyisinkin nyt monta kaloria minun tulisi syödä? Pitäisikö minun muutta jotain suunnitelmassani? Kenties mennä suoraan salille? Tavoitteenani on siis pudottaa paino 75 kiloon maaliskuuhun mennessä. Uskoisin sen olevan realistinen tavoite.

Kannattaa ehdottomasti käydä siellä salille ihan alusta asti niin pidät ne pienetkin lihat sitten ja opit tekniikkaa myöhempää bodaus uraa varten ;)
Jos tuohon 2800kcal:iin on sisällötetty aerobisten kulutus niin sopiva kalorimäärä olisi 2200-2300kcal, jos lihaksen menetyksellä ei ole väliä niin toki voit ottaa reippaamminkin miinusta.

jos lihaksen menetyksellä ei ole väliä niin toki voit ottaa reippaamminkin miinusta.

Tällä hetkellä ei ole, mutta tulevaisuutta ajatellen siinä ei olisi oikeen mitään järkeä. Pitää alkaa katselemaan noita eri saleja ja alkaa hommata rahoitusta vaikkapa vanhemmilta. Tuota ylimääräistä raahaa kun ei oiken ole. Nyt tunniksi lenkille.
Niinjoo. Kyllä se sisälti aerobisten kulutuksen.

Lenkillä käyminen tuntui muuten mukavalta paitsi oikeaan jalkaterään sattui välillä aivan julmettomasti. Kipu alkoi sisäsyrjästä ja pikkuhiljaa siirtyi varpaita kohti. Vasemmassa jalkaterässä taas tuntui kipua ulkosyrjällä aluksi. Ei kuitenkaan häiritsevästi. Sisäsyrjässäkin hiukan loppupuolella.
Reippaasti kävellen meni tuo tunti aika hujauksessa. Vauhtia voin lisätä ensi kerraksi. Ei tuntunut epämukavalle tuolla vauhdilla paitsi juuri jalkateristä.

Jos oikein muistelen, pienempänäkin minua koski juuri oikean jalan sisäsyrjään luistellessa ja hiihtäessä. Pitää tarkistaa vanhemmilta. Toivottavasti se ei ole mitään vakavaa. Ehkä se johtuu vain huonoista kengistä, pitkästä ajasta kun olen viimeeksi kunnolla kävellyt, huonosta tekniikasta tai liukkaasta kelistä. Kävelen nytten viikon ja katsonpi sitten uudestaan.

Mitähän noilla 1kg ja 3kg painoilla voisi tehdä ennenkuin salille pääsen?

siis voi vittu!!!! viikko kulunu jo eikä paino vielkää oo laskenu :wall: mikä mättää? edellisillä sivuilla näkee ruokailut ja aerobiset pituutta 174 ja painoa vieläkin se 66 kiloa perse! ja ikää sen 15 mutta mikä mättää? senhän pitää mennä koko ajan sen painon alaspäin eli sen kilo viikkoon mutta nyt tuli stoppi ja HUUDAN apua, voisiko joku kertoa mikä mättää niin olisin syvällisesti kiitollinen jos se paino taas alkaisi tippua
PS: rasvaa ei ole enää paljoakaan jäljellä, eli kohta ne palat näkyisi sieltä alta mutta ongelma eessä niin pyydän apua, kiitos ja moi!

3 kpl M-Nutrition Anabolic Overdrive 6 kg

Orange - Sweet berry - Rasberry kiwi

-25%
No ei se paino vältmättä joka viikko tipu. Se on ihan normaaliakin

Faidra kerran kertoi (muistaakseni se oli Faidra) mistä tuo johtuu, että sit yht'äkkiä paino tippuukin kerralla pari kiloo. En muista kyllä mistä se johtu...

En minäkään tohon mitään tieteellistä faktaa osaa sanoa, mutta tosissaan se on noin, että välillä paino tuntuu jumittavan samassa vaikka kalorit on selkeesti miinuksella ja sitten yhtäkkiä häviää se kilo tai kaksi. Jotenkin nesteisiin tuo liittyy, mutta on siis täysin normaalia. Pari kertaa viikossa käy aamulla ennen syömisiä vaakassa ja katteleen sitten että pidemmällä välillä suunta on alaspäin. Joskus paino voi tilapäisesti vaikka nosuta jos on syönyt jotain suola ja hiilaripitoista (sitoo nestettä siis).

Ja se dieetti ei sitten edelleenkään tarvi mitään järketöntä määrää aerobista onnistuakseen.

En minäkään tohon mitään tieteellistä faktaa osaa sanoa, mutta tosissaan se on noin, että välillä paino tuntuu jumittavan samassa vaikka kalorit on selkeesti miinuksella ja sitten yhtäkkiä häviää se kilo tai kaksi. Jotenkin nesteisiin tuo liittyy, mutta on siis täysin normaalia. Pari kertaa viikossa käy aamulla ennen syömisiä vaakassa ja katteleen sitten että pidemmällä välillä suunta on alaspäin. Joskus paino voi tilapäisesti vaikka nosuta jos on syönyt jotain suola ja hiilaripitoista (sitoo nestettä siis).

Ja se dieetti ei sitten edelleenkään tarvi mitään järketöntä määrää aerobista onnistuakseen.

okei no nyt mä ymmärsin :) no mut katellaan jos se paino ei oo tippunu viel ens viikkoon, niin ihmetellään sitä sit:D sori :david: kyssäri;)

okei no nyt mä ymmärsin :) no mut katellaan jos se paino ei oo tippunu viel ens viikkoon, niin ihmetellään sitä sit:D sori :david: kyssäri;)

Normaalia tuo ihmetteleminenkin on. Kyllähän sitä itsekin aina ihmeissään katsoo lukemia kun aamulla puntarissa käy. Että ei se mikään :david: kyssäri ollut.

Anteeksi tyhmä kysymys mutta lasketteko te ihmiset kalorit aina näiden makroravinneaineiden mukaan (esim 1g rasvaa/9kcl) vai suoraan sen valmiin ruoan (esim. ruisleipä) mukaan? Toisin sanoen katsotteko paketin kyljestä suoraan että kuinka paljon kaloreita on 100g valmista ruoka-ainetta, vai katsotteko että kuinka paljon 100g sisältää eri ravintoaineita ja laskette sitten sen mukaan?

Olen ajatellut alkaa noudattamaan jonkinlaista dieettiä mutta aika tuskaiselta kuulostaa tuo kalorintarkkailu...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom