Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Suurien proteiini määrien kanssa en viitsisi lähteä leikkimään jos ei varmaan tietoa ole, koska jos nuo kilot tulee takaisin niin :itku:

Siis ei ne ylimääräiset proteiinit painoksi muutu jos miinuskaloreilla meet. Silloin ne menee ihan polttoaineeks niiku hiilaritki. Tai siis näin ainaki oon kelannu.

Voi olla, että olen ihan hakoteillä tässä asiassa, mutta se lihas ei "säily", vaan se purkautuu energiaksi dieetillä ja salin avulla voidaan kasvattaa uutta tilalle. Bulkilla se ei purkaudu, vaan uutta kasvaa päälle.

Lisää vettä myllyyn.. Ainaki sillon ku alottelin siharrastusta ni sain sellasen käsityksen, että salilla käydessä lihas menee tavallaan rikki ja kun elimistö korjaa sen, niin se tekee siitä samalla vähän suuremman.

Ihan mutuilua sen pohjalta mitä olen joskus lukenut. Tämän perusteella tohon kysymykseen ei ole mitään vastausta.

Nyt rupes kyllä itteääki kiinnostaa. Joku professori nyt saarnaamaan asiasta.

tottahan toi on, että lihas rikkoontuu kun esim. painoja nostellaan ja tätä kautta sitten kasvaa.

Jos dietillä on niin kyllä noi ylimääräiset protskut elimistö käyttää polttoaineena, eli kaloreina. Ei siis ne esim. yli 2,5g/per painokilo menevät protskut läskiksi muutu, jos miinuksilla ollaan: tässä joku ketoosi dietti tai atkins esimerkkinä

Eli mitä tässä nyt sitten kannattaa tehdä kun pääasiana on saada muutama kilo pois , mutta silti myös kiinteyttää eli kasvattaa vähän lihasta?

Kalorit miinukselle ja silti aerobista ja punttia vai kalorit +/-/0 ja aerobista ja punttia vai mitä häh? :jahas:

Eli mitä tässä nyt sitten kannattaa tehdä kun pääasiana on saada muutama kilo pois , mutta silti myös kiinteyttää eli kasvattaa vähän lihasta?

Kalorit miinukselle ja silti aerobista ja punttia vai kalorit +/-/0 ja aerobista ja punttia vai mitä häh? :jahas:

Omasta mielestä toinen vaihtoehto on ehdottomasti noista parempi. "Muutamalla kilolla" ymmärrän niin vähäistä määrää, että se ei hirveästi häiritse, joten pitkällä aikavälillä lihasten kasvatus on järkevämpää. Kun lihas siellä alla kasvaa, "kiinteytyy" samalla.

Omasta mielestä toinen vaihtoehto on ehdottomasti noista parempi. "Muutamalla kilolla" ymmärrän niin vähäistä määrää, että se ei hirveästi häiritse, joten pitkällä aikavälillä lihasten kasvatus on järkevämpää. Kun lihas siellä alla kasvaa, "kiinteytyy" samalla.

No tähän tulokseen olen itsekkin pikkuhiljaa päätynyt. On muutenkin toi syöminen niin kivaa että jos täytyy viellä normi energia tason alle vetää niin huhhhuijaa, vaikeeta on. Eli normaalia määrää ruokaa, aerobista harjottelua ja lihaksia kasvattaan!

Nimenomaan :thumbs:!

Jos dietillä on niin kyllä noi ylimääräiset protskut elimistö käyttää polttoaineena, eli kaloreina. Ei siis ne esim. yli 2,5g/per painokilo menevät protskut läskiksi muutu, jos miinuksilla ollaan: tässä joku ketoosi dietti tai atkins esimerkkinä

Oonko väittäny jotain sellasta? Lueppa toi ylempi postaus.

Kiitokset vastauksista homma selkis! Voin siis huoletta saada sen 2g/lihaspainokilo proteiiniä!

Tuo 2g/painokilo on siis se mini, voi ylikin saada, eikä siitä haittaa nyt ainakaan ole.

Okei eli nyt alkaa lähtemään läskiä, ni saadaan ne lihaksetkin esiin peitosta.
Eli tollasen peruskulutuslaskurin mukaa peruskulutus on n. 2700kcal/vrk
olen siis 183/95.
Käytän treenatessa 2-jakoista ohjelmaa eli käyn viikottain 4x salilla.
Ja 3x aamulenkki viikottain + satunnaista liikuntaa.
Mikä olis hyvä määrä ravintoo päivässä jos haluisin saada sen 1-2kg/vko poijes?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
olen siis 183/95.

En ole ikinä dieetillä ollut, mutta luulisin, että -500-800kcal. et siis laske sitä tosta peruskulutuksesta vaan kokonaiskulutuksesta per päivä.

olen siis 183/95.

(toihan näyttää aivan identtisesti mun ohjelmalta. Koitan ite ottaa n. 4kg pois ja kalorit pidän n. 2500kcall treeni päivinä).

Käy vaa alla joka päivä ja tarkkaile painoa ja laske kaikki kalorit niin näet mikä ruoka määrä sulle sopiva: ainoa tapa koska niin yksilöllistä

Käy vaa alla joka päivä

Ei kannata käydä vaa'alla joka päivä, vaan esim. joka maanantai eli kerran viikossa. Silloin näkee sen todellisen eron, jos sitä on. Päivän aikana paino vaihtelee helpostikin joku pari kiloa, että sen takia siinä päivittäisessä vaa'alla juoksemisessa ei ole järkeä.

Päivän aikana paino vaihtelee helpostikin joku pari kiloa, että sen takia siinä päivittäisessä vaa'alla juoksemisessa ei ole järkeä.

Sen takia vaa'alla käydäänkin aamuisin. Silti olen samaa mieltä, että jonkun viikon välein punnitsee ja malttaa odottaa, että ne kilot alkaa karisemaan, eikä ala heti 3 päivän päästä muuttamaan ruokailuja ja treeniä ku on tullu 300g lisää painoa.

On kyllä yllättävän paljon saanut kiristellä, että sais ne vatsapalikat näkyviin :wall:
Oon 186 pitkä ja paino nyt siinä ~73kg, alussa oli ~83kg. Eikä vieläkään päkkiä näy, lähellä kyllä tuntuu olevan :) silloin kun istuu niin näyttää, että mahaa vielä on, mutta sitten kun nousee seisomaan, niin sitä mahaa joka on istuessa ei oikeestaan enää ole. Pitäskö päkin näkyä myös istuessa :nolo: ?

Anyway, enää ei voi olla kovin paljon kiristettävää kun oon kuitenkin aika pitkä kaveri ja on mulla lihaksetkin :D

Tällästä ruokailuohjelmaa oon suurinpirtein noudattanut:

Aamulla: Rahka 250g + mehukeitto :kuola: + ruisleipä

Päivällä: Koluruokailu

Lounas: Kotiruokaa

Ilallla: Rahka 250g + mehukeitto (+ ehkä ruisleipä)

E: Ja salin jälkeen aina palkkari.

Ei kannata käydä vaa'alla joka päivä, vaan esim. joka maanantai eli kerran viikossa. Silloin näkee sen todellisen eron, jos sitä on. Päivän aikana paino vaihtelee helpostikin joku pari kiloa, että sen takia siinä päivittäisessä vaa'alla juoksemisessa ei ole järkeä.

tätä on ennenkin puitu: jos esim. maanantaina kun käyt vaaalla kerran viikossa niin mitä jos juuri sinä päivänä nesteet heittää ja saat tavallista suuremman lukeman. Jos taas käyt joka päivä ja laitat tulokset ylös, näet siitä tarkan keskiarvon viikolle :)

tätä on ennenkin puitu: jos esim. maanantaina kun käyt vaaalla kerran viikossa niin mitä jos juuri sinä päivänä nesteet heittää ja saat tavallista suuremman lukeman. Jos taas käyt joka päivä ja laitat tulokset ylös, näet siitä tarkan keskiarvon viikolle :)

Niin... mutta laihduttaminen on kuitenkin pitkän tähtäimen juttu, niin kuin on lihaksen kasvatuskin. Jos otat vaikka 2 kk ajan niitä maanantain painoja, niin näkee sen suunnan ihan hyvin. Tosin ei se ole iso vaiva käydä vaikka joka aamu vaa'alla. Pointtina nyt kuitenkin oli se, että päivien välisiin eroihin ei pitäisi kiinnittää niin paljon huomiota, vaan viikkojen ja kuukausien.

Niin... mutta laihduttaminen on kuitenkin pitkän tähtäimen juttu, niin kuin on lihaksen kasvatuskin. Jos otat vaikka 2 kk ajan niitä maanantain painoja, niin näkee sen suunnan ihan hyvin. Tosin ei se ole iso vaiva käydä vaikka joka aamu vaa'alla. Pointtina nyt kuitenkin oli se, että päivien välisiin eroihin ei pitäisi kiinnittää niin paljon huomiota, vaan viikkojen ja kuukausien.

toi on täysin totta, dietillä katsotaan pitkän aikavälin tilannetta, mutta paremmin kehityksen IMO näkee päivittäisellä punnituksella ja keskiarvolla. Sitäpaitsi se motivoi enemmän kun näkee pienetkin painon vaihtelut (alaspäin..) päivittäin ja ei tod. ole iso vaiva

toi on täysin totta, dietillä katsotaan pitkän aikavälin tilannetta, mutta paremmin kehityksen IMO näkee päivittäisellä punnituksella ja keskiarvolla. Sitäpaitsi se motivoi enemmän kun näkee pienetkin painon vaihtelut (alaspäin..) päivittäin ja ei tod. ole iso vaiva

...kunhan muistaa ettei niiden päivittäisten vaihteluiden pohjalta tee mitään ihmeempiä muutoksia dieettiinsä, niin olen kanssasi samaa mieltä!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom