Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Hyvänoloinen runko ajattelin ottaa käyttöön. Oliko treeni tossa välipalan jälkeen? Sama setti treeni ja lepopäivinä ja ei lisäravinteita käytössä?

Kävin tuohon aikaan treenaamassa aamuisin ennen aamupalaa. Sitä tuli pari vuotta harrastettua. Samantyylinen runko mulla on nytkin käytössä ja olen vain tviikannut hiilarien määrää niin, että välipalallakin tulee hiilareita, jolloin on ehkä vähän kivempi treenata tuossa välipalan ja päivällisen välissä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kävin tuohon aikaan treenaamassa aamuisin ennen aamupalaa. Sitä tuli pari vuotta harrastettua. Samantyylinen runko mulla on nytkin käytössä ja olen vain tviikannut hiilarien määrää niin, että välipalallakin tulee hiilareita, jolloin on ehkä vähän kivempi treenata tuossa välipalan ja päivällisen välissä.

Kokeilen ilman aamupalaa hetken aikaa (16/8) tyyliin ja katson mitä tapahtuu.

Minun tavoitteena on saavuttaa haluamani painot ja toistomäärät maalis-toukokuuhun mennessä, ja sitten aloittaa laihduttaminen niin etteivät tulokset kärsi, vaan vain niin että oma kehonpaino laskee.

Tulen käyttämään kolmen nyrkin sääntöä. Eli en syö enempää kuin kolme nyrkillistä ruokaa päivän aikana. Tämä toimi minulle todella hyvin nuorempana. Tuli syötyä paljon vihanneksia ja proteiinia - kun ruoan määrästä oli pulaa niin luontaisesti oli halu korvata se laadulla.

Minun tavoitteena on saavuttaa haluamani painot ja toistomäärät maalis-toukokuuhun mennessä, ja sitten aloittaa laihduttaminen niin etteivät tulokset kärsi, vaan vain niin että oma kehonpaino laskee.

Tulen käyttämään kolmen nyrkin sääntöä. Eli en syö enempää kuin kolme nyrkillistä ruokaa päivän aikana. Tämä toimi minulle todella hyvin nuorempana. Tuli syötyä paljon vihanneksia ja proteiinia - kun ruoan määrästä oli pulaa niin luontaisesti oli halu korvata se laadulla.
Joko sulla on todella isot nyrkit tai muuten toi ei kyllä onnistu. Kolme nyrkillistä paljon vihanneksia ja prodea=alle tuhat kaloria reippaasti.

Paino pudonnut, ehkä vähän liiankin rajua tahtia. Ja vähän turhan rajuilla miinuskaloreilla tainnut mennä kun paukautti sunnuntaiksi leppoisan 39 asteen kuumeen ja helvetinmoiset säryt jokapaikkaan.
Toki lauantain firman pikkujouluilla on varmasti asiaan osuutta. Korkea kuume + krapula ei ole kiva yhdistelmä.
Nyt voikin sitten hyvällä mielellä skipata taas kaikki ryyppäjäiset pidemmäksi aikaa niin voi keskittyä rauhassa tähän painonpudottamiseen :notworthy:

Salilla ja lenkillä on kuitenkin kulkenut hyvin ja tulokset ei ole ollut ainakaan laskemaan päin. Salilla mennyt tuollaisella 5x5 ohjelmalla minkä löysin jostain tuolta netin syövereistä. Ainut että tuntunut vähän siltä että ”voimat” kasvanut ihan ok tahtia, ja en oikein tiedä onko se nyt niin tavoitteen mukaista.
Kun ainoastaan se ”kiinteyttäminen” olisi tavoitteena, ei niinkään se lihasmassan kasvu.

Mutta kaipa se näinkin onnistuu?

Liitteet

• 5404F8A2-6E0F-41F5-AE25-E314EF0425EF.png
    5404F8A2-6E0F-41F5-AE25-E314EF0425EF.png
    109 KB · Katsottu: 448
No kylläpäs on harmillista jos voimatasot kasvaa dieetillä. Koita jaksaa :)

Nooh, ilmeisesti lähtökohta ollut jotenkin ok ja se alun hiilarittomuus ja liian rankka diettaaminen veti tulokset aika minimeihin. Joten vähän tavallaan vaan takaisin ”omalle tasolle” palaamista. Ei nyt mitään ennätyksiä vieläkään ole tullut rikottua.

Paino pudonnut, ehkä vähän liiankin rajua tahtia. Ja vähän turhan rajuilla miinuskaloreilla tainnut mennä kun paukautti sunnuntaiksi leppoisan 39 asteen kuumeen ja helvetinmoiset säryt jokapaikkaan.
Toki lauantain firman pikkujouluilla on varmasti asiaan osuutta. Korkea kuume + krapula ei ole kiva yhdistelmä.
Nyt voikin sitten hyvällä mielellä skipata taas kaikki ryyppäjäiset pidemmäksi aikaa niin voi keskittyä rauhassa tähän painonpudottamiseen :notworthy:

Salilla ja lenkillä on kuitenkin kulkenut hyvin ja tulokset ei ole ollut ainakaan laskemaan päin. Salilla mennyt tuollaisella 5x5 ohjelmalla minkä löysin jostain tuolta netin syövereistä. Ainut että tuntunut vähän siltä että ”voimat” kasvanut ihan ok tahtia, ja en oikein tiedä onko se nyt niin tavoitteen mukaista.
Kun ainoastaan se ”kiinteyttäminen” olisi tavoitteena, ei niinkään se lihasmassan kasvu.

Mutta kaipa se näinkin onnistuu?

Alussa paino voi pudota todella rajustikin. Tämä nyt riippuu täysin lähtökohdista, eli paljonko on ylipainoa ja mikä on ollut kulutustaso ennen. Suurimmaksi osaksi tässä sinun tapauksessa
puhutaan kuitenkin nesteiden poistumasta, ei niinkään rasvan tai rasvattoman massan palamisesta.

Painoa pudottaessa tulisi päivän miinuskalorit olla 500 kcal tienoilla. Dieetillä yleensä painetaan salilla voimapainotteista ohjelmaa, koska se pitää lihasmassan hyvin yllä (ja tässä sinun tapauksessa
todennäköisesti myös lisää sitä).

Se kuuluisa kiinteytyminen on yhtä kuin rasvattoman massan lisääntyminen rasvamassan vähenemiseen suhteutettuna. Jos haluat pienemmät, mutta timmit lihakset, tulee silti nostaa isoa rautaa, jotta lihas dieetin aikana säilyy.
Pidä tuo -500 kcal/pv tahti yllä. Tässä tahdissa myös muu kroppa pysyy painonpudotuksessa mukana (iho, pää...), ettei käy niin, että parin kk päästä olet 100 kg painava meduusa, jota vain vituttaa kaikki.

Morjensta pitkästä aikaa, lupasin tänne käydä päivittämässä homman edistymistä.

Tänään kävin aamulla vaa’assa ja paino näytti 110,8kg. Eli aika vauhdilla on tultu alas siitä 125kgeesta mikä oli marraskuun lopussa.

Jaksaminen ei ole kärsinyt ja liikunta maistuu ja on mukavaa. Salin puolella tulokset noussut ihan ok tahtia, tai no tällä viikolla on tarkoitus pitää kevyempi viikko jotta kroppa saa vähän erillaistakin ärsykettä noilta salipäiviltä.

Peilikuva on muuttunut aika paljon parempaan suuntaan ja tosta keskikropasta on rasva palanut omasta mielestäni aika kiitettävästi.

Tavoitteena olis viel se noin 15kg pudotella tämän vuoden aikana, ja tosiaan niitä lihaksia saada näkymään mahd. Hyvin.

Tuo fatsecret on ollut kyllä iso apu tässä prokkiksessa ja siitä saanut kivasti sellaista näpräilyä ja tekemisen meininkiä tähän avuksi.

Palaan taas kuulauden päästä. Peace ✌️

Mulla kertyi syksyllä 10-15 kiloa ylimääräistä ja nyt olis tarkoitus pudotella noita pois. Syksyllä ruokavalio oli ihan perseellään, mutta nyt asia on aika hyvin korjattu. Painan tällä hetkellä 95 kiloa ja pituutta jotain 183cm. Ylimääräinen paino on käytännössä kaikki vatsassa. Yleensä mulla on paino ollut n. 78-85 vähän riippuen miten paljon on jaksanut urheilla ja pitää itestään huolta ja olen ollut ihan tyytyväinen noihin lukuihin. Oon nyt 30 v ja viimeiset kymmenen vuotta olen harrastanut lähinnä lenkkeilyä ja muuta kestävyysurheilua. Nuorempana harrastin lätkää ja fudista hyvin intensiivisesti ja siellä tuli tehtyä myös lihaskuntojuttuja tms.

Nyt olen ekaa kertaa innostunut käymään salilla ja mietin, että miten toi painonpudotushomma menee tarkalleen ottaen jos tarkoitus olis a) pudottaa läskiä pois b) pudottaa kiloja c) saada lisää voimaa d) kasvattaa ehkä vähän lihasta siinä sivussa? Periaatteessa mulle ei oo väliä mitä vaaka näyttää, mut nyt selkeesti tuntuu kehossa, että painoo on se 10 kg liikaa. Jos toi 10kg muuttuu esim. lihakseks nii sit tietty ihan ok vaikka vaaka näyttäiskin samaa kuin nyt. Mut tarkoitus on aloitella suht. rauhassa tän punttitreenin kaa, eikä oo mitään hulluja tavoitteita massankasvatuksen tms. kanssa. Teen tällä hetkellä kolmijakoista ohjelmaa, eli käyn kolme kertaa viikossa nostamassa punttia ja sen lisäksi käyn kerran pari viikossa tekemässä pidemmän aerobisen treenin tai HIITin crosstrainerilla tai kuntopyörällä. Mulla on nilkka paskana tällä hetkellä niin en valitettavasti pysty juoksemaan. Pyrin myös pyöräilemään kaikki matkat myös näin talvella. Muuta urheilua tulee tehtyä satunnaisesti.

Tossa ylempänä joku sanoi, että -500 kcal siihen mitä kuluttaa niin voi käydä salilla ihan hyvin ja laihtua samalla? Onks tää hyvä nyrkkisääntö vai mitä sanotte? Yks vaihtoehto olis tietty syödä sen mitä kuluttaa ja vaan venata, että läskit muuttuu lihakseksi, mutta meneekö siinä ikuisuus?Tänään esim. mulla oli lepopäivä treenin suhteen, mutta pyöräilyä tuli n. 1,5 tuntia ja söin 2650kcal: rasvaa 105, hh287 ja prot 145. Treenipäivänä söisin mielellään vähän enemmän. En mitenkään haluis pidemmällä tähtäimellä jäädä laskee kaloreita ja makroja tms. mut käytän nyt fatsecrettiä, että pääsisin vähän jyvälle, että miten kandee syödä ainakin siihen asti et saan painon takas normaaliksi.

Eli tähtäänkö siihen, että syön vähän alle kulutuksen, mutta pidän protskut suht. korkeella kun käyn kerran puntilla? Ja miten paljon on ok syödä alle kulutuksen näillä treenimäärillä?

Mulla kertyi syksyllä 10-15 kiloa ylimääräistä ja nyt olis tarkoitus pudotella noita pois. Syksyllä ruokavalio oli ihan perseellään, mutta nyt asia on aika hyvin korjattu. Painan tällä hetkellä 95 kiloa ja pituutta jotain 183cm. Ylimääräinen paino on käytännössä kaikki vatsassa. Yleensä mulla on paino ollut n. 78-85 vähän riippuen miten paljon on jaksanut urheilla ja pitää itestään huolta ja olen ollut ihan tyytyväinen noihin lukuihin. Oon nyt 30 v ja viimeiset kymmenen vuotta olen harrastanut lähinnä lenkkeilyä ja muuta kestävyysurheilua. Nuorempana harrastin lätkää ja fudista hyvin intensiivisesti ja siellä tuli tehtyä myös lihaskuntojuttuja tms.

Nyt olen ekaa kertaa innostunut käymään salilla ja mietin, että miten toi painonpudotushomma menee tarkalleen ottaen jos tarkoitus olis a) pudottaa läskiä pois b) pudottaa kiloja c) saada lisää voimaa d) kasvattaa ehkä vähän lihasta siinä sivussa? Periaatteessa mulle ei oo väliä mitä vaaka näyttää, mut nyt selkeesti tuntuu kehossa, että painoo on se 10 kg liikaa. Jos toi 10kg muuttuu esim. lihakseks nii sit tietty ihan ok vaikka vaaka näyttäiskin samaa kuin nyt. Mut tarkoitus on aloitella suht. rauhassa tän punttitreenin kaa, eikä oo mitään hulluja tavoitteita massankasvatuksen tms. kanssa. Teen tällä hetkellä kolmijakoista ohjelmaa, eli käyn kolme kertaa viikossa nostamassa punttia ja sen lisäksi käyn kerran pari viikossa tekemässä pidemmän aerobisen treenin tai HIITin crosstrainerilla tai kuntopyörällä. Mulla on nilkka paskana tällä hetkellä niin en valitettavasti pysty juoksemaan. Pyrin myös pyöräilemään kaikki matkat myös näin talvella. Muuta urheilua tulee tehtyä satunnaisesti.

Tossa ylempänä joku sanoi, että -500 kcal siihen mitä kuluttaa niin voi käydä salilla ihan hyvin ja laihtua samalla? Onks tää hyvä nyrkkisääntö vai mitä sanotte? Yks vaihtoehto olis tietty syödä sen mitä kuluttaa ja vaan venata, että läskit muuttuu lihakseksi, mutta meneekö siinä ikuisuus?Tänään esim. mulla oli lepopäivä treenin suhteen, mutta pyöräilyä tuli n. 1,5 tuntia ja söin 2650kcal: rasvaa 105, hh287 ja prot 145. Treenipäivänä söisin mielellään vähän enemmän. En mitenkään haluis pidemmällä tähtäimellä jäädä laskee kaloreita ja makroja tms. mut käytän nyt fatsecrettiä, että pääsisin vähän jyvälle, että miten kandee syödä ainakin siihen asti et saan painon takas normaaliksi.

Eli tähtäänkö siihen, että syön vähän alle kulutuksen, mutta pidän protskut suht. korkeella kun käyn kerran puntilla? Ja miten paljon on ok syödä alle kulutuksen näillä treenimäärillä?
Sen verran pitää korjata että läski ei muutu lihakseksi. Se joko pysyy läskinä tai "sulaa" pois. Muita vinkkejä en uskalla antaa kun ei suurta kokemusta dieetistä.

Mä sanoisin, että anna mennä sillä 2600 kcal ja katso mitä tapahtuu. Riippuu niin paljon arkiaktiivisuudesta yms, että paljonko kukakin voi syödä dieetillä. Sen verran makroja muokkaisin, että rasvaa noin 1g/kg ja noista vapautuvat kalorit proteiiniin, jolloin siellä päästään jonnekin 160g päälle.

Onkos teillä kokemusta siitä, että dieetillä ollessa on öisin niin nälkä, että hakkaa hampaita yhteen? Sama juttu joka dieetillä, mutta nyt kun ei enää kuulemma ole kiillettä hukattavaksi, niin pitänee alkaa asialle tekemään jotain. Kohtalotovereita, kokemuksia, vinkkejä?

Iltapala on valmiiksi jo n. 25-30% päivän kaloreista ja sisältää myös hiilaria, joten se on sinällään otettu huomioon. Ei pitäisi olla mikään raju dieetti edes, max. -500kcal

Latasin Yazio kalorilaskuri sovelluksen. Tämä on maksullinen jos haluaa yhdistää aktiivisuusrannekkeen siihen.

Inbody 770 kehonkoostumusmittaus antoi ideaalipainokseni ~100kg. Aloituspainoni vuodenvaihteessa oli 112,0kg. Lihasmassaa ~50kg.

Yazio-sovellus laski että 20vkon laihdutuksessa minun tulisi syödä 3089kcal + urheilussa polttamat kalorit.

Olen itse tähdännyt vain ~2500kcal kuutena päivänä viikossa ja ~3500kcal yhtenä päivänä viikossa. Aluksi painonpudotus oli nopeaa, mutta sairastuin flunssaan. Nyt olen tervehtynyt. Painoni on 105,3kg, siis 6,7kg vähemmän kuin alkujaan.

Helmikuun lopussa haluan saavuttaa ideaalipainoni, mutta tämä tavoite saattaa venyä.

Yazio-sovellus soveltuu huonosti kuntosalitreenaajalle siltä osin että makroravintoaineiden suhde ei ole määrättävissä oikein. Makroravinteet ovat proteiini, hiilarit ja rasva.

Onkos teillä kokemusta siitä, että dieetillä ollessa on öisin niin nälkä

Mä en kuulemma hampaita narskuttele, mutta unen laatuun vähät kalorit kyllä vaikuttavat. Nukahtaminen on vaikeampaa ja tuntuu että mielessä alkaa heti pyöriä ruoka kun tulee hetkikin tylsää. Syön 2000/d. Eilinen yö oli ihan tuskaa, mulla oli tappava nälkä ja kesti yli 2h nukahtaa ja nukuin huonosti. Aamun fiilikset olivat paskat mutta treeni sujui kuitenkin ihan hyvin.

Inbodyn mukaan peruskulutus 1900 ja suositus 2900.

Nyt tarvitaan vinkkejä ja neuvoja siitä ollaanko oikeassa suunnassa vai aivan hakoteillä. Tarkoitus olisi tiputella läskit pois matkasta ruokavaliolla ja puntilla. Lähtöpainoa oli 99kg ja nyt viikon jälkeen vaaka pysähtyy lukemaan 97.6kg.

Laitan tähän esimerkin päivän safkoista. Saa kommentoida ja kertoa mennäänkö aivan päin persettä.

Aamu:
banaani
3x kananmuna

Lounas:
150g nauta 10%
70g riisi
kurkkua ja tomaattia reilulla kädellä

Välipala:
maitorahka 250g

Päivällinen:
150g lohta
300g perunaa
kurkut ja tomaatit

Sali:
Palkkari

Iltapala:
kaurahiutaleet 80g
raejuusto 150g
ruisleipää juustolla ja leikkeleillä

Tämän kyseisen päivän kalorit oli n. 2500kcal (42% hh, 31%p, 27%r)

Tällä ruokamäärällä energiatasot pysyny ihan hyvänä ja treenitkin kulkee. Tätä ketjua lukiessa huomannut että ilmeisesti olisi varaa vielä nostaa kaloreita hiukan ylös, varsinkin treenipäivinä? Treenejä tulee viikossa 2-3 ja työ on toimistotyö, jossa kuitenkin tulee päivittäin kävelyä noin 10000 askelta.

E: Ja lisäyksenä vielä että muuten ruokailut pysyy suht samana, mutta aamupala ja iltapala saattaa vaihtaa paikkaa riippuen siitä kuinka kiire aamulla on.

Viimeksi muokattu:
Morjensta pitkästä aikaa, lupasin tänne käydä päivittämässä homman edistymistä.

Tänään kävin aamulla vaa’assa ja paino näytti 110,8kg. Eli aika vauhdilla on tultu alas siitä 125kgeesta mikä oli marraskuun lopussa.

Jaksaminen ei ole kärsinyt ja liikunta maistuu ja on mukavaa. Salin puolella tulokset noussut ihan ok tahtia, tai no tällä viikolla on tarkoitus pitää kevyempi viikko jotta kroppa saa vähän erillaistakin ärsykettä noilta salipäiviltä.

Peilikuva on muuttunut aika paljon parempaan suuntaan ja tosta keskikropasta on rasva palanut omasta mielestäni aika kiitettävästi.

Tavoitteena olis viel se noin 15kg pudotella tämän vuoden aikana, ja tosiaan niitä lihaksia saada näkymään mahd. Hyvin.

Tuo fatsecret on ollut kyllä iso apu tässä prokkiksessa ja siitä saanut kivasti sellaista näpräilyä ja tekemisen meininkiä tähän avuksi.

Palaan taas kuulauden päästä. Peace ✌️

Kutakuinkin kuukausi mennyt taas.
Aamulla kävin vaa’lla ja paino näytti 104,9kg vaikka tässä on muutama ”lipsahduskin” tullut alkoholin, ja sairastelun johdosta kuukauden aikana.
Tällä hetkellä menossa ensimmäinen viikko ilman fatsecret appia kun ei ole kaiketi pään kannalta fiksua kytätä omaa syömistään liiaksi.

Peilikuva pienentynyt, ja paino tosiaan tippunut aika paljon. Salilla muut tulokset noussut, mutta penkki jostain syystä jämähtänyt 85kg sarjaan.
Tehnyt siis tota 5x5 ohjelmaa.
Eli 5x5 mavea
5x5 kyykkyä
-::- pystypunnerrusta
-::- kulmasoutua
-::- penkkipunnerrusta.
+ sakoksi vielä erinäisiä vatsaliikkeitä 5settiä.

Osaako joku tässä ketjussa kertoa mikä penkissä mättää? Vai kyselenkö muissa threadeissa?

Kutakuinkin kuukausi mennyt taas.
Aamulla kävin vaa’lla ja paino näytti 104,9kg vaikka tässä on muutama ”lipsahduskin” tullut alkoholin, ja sairastelun johdosta kuukauden aikana.
Tällä hetkellä menossa ensimmäinen viikko ilman fatsecret appia kun ei ole kaiketi pään kannalta fiksua kytätä omaa syömistään liiaksi.

Peilikuva pienentynyt, ja paino tosiaan tippunut aika paljon. Salilla muut tulokset noussut, mutta penkki jostain syystä jämähtänyt 85kg sarjaan.
Tehnyt siis tota 5x5 ohjelmaa.
Eli 5x5 mavea
5x5 kyykkyä
-::- pystypunnerrusta
-::- kulmasoutua
-::- penkkipunnerrusta.
+ sakoksi vielä erinäisiä vatsaliikkeitä 5settiä.

Osaako joku tässä ketjussa kertoa mikä penkissä mättää? Vai kyselenkö muissa threadeissa?
Taitaa olla aika tyypillistä,että laihduttaessa juuri penkkitulokset junnaa paikallaan tai laskevat. Ei siis välttämättä kannata muuttaa treeniä, jos muut liikkeet kehittyvät.

Mä olen vuosien mittaan kokeillut vaikka minkälaisia dieettejä. Osa on onnistunut paremmin, osa huonommin. Kohta olisi taas dieettaillu aika. Ei jaksa katella tuota omaa läskimahaa enempää.

Onnistuisiko sellainen dieetti sulattamaan rasvaa, jonka tärkein pointti olisi kalorit? Siis ainahan se on tärkein pointti, mutta tarkoitan sitä, etten niinkään välittäisi makroista, vaan kattoisin vaan kaloreiden perään? Toki makrojakin on seurattava, että ne olisivat suunnilleen ok, muttei niin millintarkasti.

Mulle on niin vaikeaa syödä jonkin dieettirungon mukaan. Ei aina tee mieli 200g jauhelihaa päivällä, kanamunia aamulla ja sitä ja tätä iltapalaksi. Ja jos tekisi mieli jonakin päivänä esim lihapiirakkaa tai muutamaa suklaakeksiä, niin söisi ne ja leikkasi jostain muusta pois. Katsoisi vaan ettei päivän kokonaiskalorit ylittyisi.

Tiedän, että mulle optimi olisi noin 200g proteiinia, 70-90g rasvaa ja loput hiilistä. Jees, kyllä, ymmärrän. Mutta se käytännön osuus onkin sitten niin paljon vaikeampi suorittaa, kuin miltä se paperilla näyttää.

Eli kaiken idea yksinkertaisuudessaan olisi syödä vähemmän kuin kuluttaa. Minun kohdalla noin 2200kcal lepo ja 2350 puntti
Onko tuhoon tuomittu idea?

Mä olen vuosien mittaan kokeillut vaikka minkälaisia dieettejä. Osa on onnistunut paremmin, osa huonommin. Kohta olisi taas dieettaillu aika. Ei jaksa katella tuota omaa läskimahaa enempää.

Onnistuisiko sellainen dieetti sulattamaan rasvaa, jonka tärkein pointti olisi kalorit? Siis ainahan se on tärkein pointti, mutta tarkoitan sitä, etten niinkään välittäisi makroista, vaan kattoisin vaan kaloreiden perään? Toki makrojakin on seurattava, että ne olisivat suunnilleen ok, muttei niin millintarkasti.

Mulle on niin vaikeaa syödä jonkin dieettirungon mukaan. Ei aina tee mieli 200g jauhelihaa päivällä, kanamunia aamulla ja sitä ja tätä iltapalaksi. Ja jos tekisi mieli jonakin päivänä esim lihapiirakkaa tai muutamaa suklaakeksiä, niin söisi ne ja leikkasi jostain muusta pois. Katsoisi vaan ettei päivän kokonaiskalorit ylittyisi.

Tiedän, että mulle optimi olisi noin 200g proteiinia, 70-90g rasvaa ja loput hiilistä. Jees, kyllä, ymmärrän. Mutta se käytännön osuus onkin sitten niin paljon vaikeampi suorittaa, kuin miltä se paperilla näyttää.

Eli kaiken idea yksinkertaisuudessaan olisi syödä vähemmän kuin kuluttaa. Minun kohdalla noin 2200kcal lepo ja 2350 puntti
Onko tuhoon tuomittu idea?
Eli aikalailla perus IIFYM (If It Fits Your Macros)? Eikös tuolla ole aika moni menestyksekkäästi dieettejä läpi vetänyt.
E: tai ei nyt ihan perus iifym jos et makroja meinaa kovinkaan tarkasti seurata.. iifym mallissahan katsotaan sopivat makrot ja sitten syödään "mitä huvittaa" kunhan pysytään asetetuissa makroravinteissa

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom