SUPERCARB 1kg -40%

Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Kokeilisin nostaa makroja. 400, 200, 100. = 3300 kcal.
Jos ei tuokaan näy missään, syklitä tuo niin, että isot kalorit neljänä päivänä viikosta ja kolmena tiputat 2000 pintaan (ja kalorit leikkaat hiilareista).
Kiitos vinkistä! Eli 3300kcal päivälle syönti, treenin päälle palkkari tuohon? Pitää alkaa kokeilemaan, tuntuu tuo hiilarin kans käyvän aina että tulee järkyttävä pöhö päälle kun paljon syö. Silloin taas kun oli vhh:lla niin treenistä ei tullut oikeen mitään eikä tahtonu tehoja löytyvän vaikka paino ja mitat muuttuikin.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Kiitos vinkistä! Eli 3300kcal päivälle syönti, treenin päälle palkkari tuohon? Pitää alkaa kokeilemaan, tuntuu tuo hiilarin kans käyvän aina että tulee järkyttävä pöhö päälle kun paljon syö. Silloin taas kun oli vhh:lla niin treenistä ei tullut oikeen mitään eikä tahtonu tehoja löytyvän vaikka paino ja mitat muuttuikin.

Juu voit palkkarin poistaa tuosta laskusta. Muutenkin palkkariksi ehkä pelkkä hera + kreatiini, turhaa lisäillä sokereita hampaita nakertamaan plussakaloreilla.

Se pöhö siitä lähtee laskemaan, kun kroppa tottuu rytmiin ja kuormaan. Hiilarit kannattaa vielä ajoittaa sen treenin ympärille suurimmilta osin.

Kokeile ja ilmoittele parin kk päästä miten potkii!

Hoi!
Olisi tarkoitus alkaa pudottamaan painoa ja ottaa tavoitteeksi kesäkunta 2019 ja olen 23v, ~182cm ja 95kg. Harrastan aktiivisesta salibandy(3krt + 1 peli viikossa), joten aerobista liikuntaa tulee hyvin ja treeninen aikana saadaa sykemittarin mukaan kulumaan ~1200 kaloria. Sen lisäksi olisi tarkoitus käydä salille sitten jaksamisen ja ajan puittesessa 1-2x vk ja treenata yksijakoisella ohjelmalla. Tavoitepaino olisi siellä 85k paikkeilla, jolloin jaksaisi tehdä jotain myös tuolla salibandy kentällä (muuta kun kävellä:hyper:) ja muuten parempi olo. Ravinto on ehkä tällänen mikä aiheuttaa eniten kysymysmerkkejä tässä vaiheessa. En myöskään oikein voi/halua lähetä mittailemaan vaa'an avulla ruokia.

Normaali päivä:

Olen huono syömään aamuisin ja todella huono heräämään, niin aika usein tuppaa aamiainen jäämään välistä, mutta se olisi varmaan hyvä saada mukaan. Jos syön aamupalaa olen ostanut kaupasta jotain proteiini rahkaa / vanukasta tai sitten työpaikalla on aamupuuro. Mietin kanssa tälläisesti, että ottaisi vitamiini poretablittea aamuksi, mistä saisi vitamiinit. Onko nämä hyvät vaihtoehdot?
Lounasta (klo~ 12) on meillä työpaikan puolesta Fazerin Amica ravintola mistä saa mielestäni ihan ok ruokaa ja siellä aika vaihtuva ruokalista. Lounaalta usein nappaan mukaan omenan, miknä syön jossain vaihessa sitten. Töihini kannattaisi varmaan ostaa juomapullo, mistä juoda päivisin vettä.
Mulla aika useasta työpäivän jälkeen, kun tuun kotiin(klo ~17) niin nälkä ja nyt olen syönyt vain leivää, mutta tähän voisi mahdollisesti jotain parempaa keksiä?
Treenit vaihelevasti klo 18-21. Oliksiko treenien jälkee hyvä juoda palautusjuoma? Kotona löytyy Whey 80 ja sitten Ultimate Recovery Complex, missä enemmän hiilareita.
Illallinen on sitten pääsääntöisesti normaalia kotiruokaa; rankalaisia, makaroniia, pastaa, perunaa, kanaa, kalkkuna, broileria ja lihoja.

Ruokajuomina on vesi, maito ja silloin tällöin Pepsi Max tai Nocco. Aika harvoin mitään sokeria mehuja tai limuja.

Oon aika kova syömään herkkuja, mutta oon vähentänyt niitä tosi hyvin ja olisi ehkä takoitus sitten herkutella ehkä kerran viikkoon maltillisesti. Juhlimista ja alkoholia tulee aina silloin.

Minkälaisilla kaloriarvoilla kannattaisi tätä projektia lähtetä toteuttamaan ja mitä vinkkejä annatte?

Kiitoksia jos jaksatta hieman auttaa!:oujee:

En myöskään oikein voi/halua lähetä mittailemaan vaa'an avulla ruokia.

Tavoitteellisen painonhallinnan kulmakivi on päivittäisen makroravinnejakauman pitäminen tasaisena pitkän aikaa. Tämä on mahdotonta, ellei punnitse
syömisiään. Kuten olen aiemmin jo sanonut, kauhallinen voi maanantaina tarkoittaa 150 kcal ja toisena 400 kcal. Jos olet vakavissasi, alat punnita ruokia.

Minkälaisilla kaloriarvoilla kannattaisi tätä projektia lähtetä toteuttamaan ja mitä vinkkejä annatte?

Perusvinkit: Syö säännöllisesti pitkin päivää puhtaista lähteistä. Edelleen, mikäli tosissasi haluat tavoitteet saavuttaa, pitää se tekemisen meininki löytyä.
Muuten tiputat ehkä tuurilla omilla konsteilla 5 kiloa (josta 3 kiloa nesteistä), joka on seuraavana jouluna takaisin lisäkilojen kera. Eli suomeksi: hölmöläisten hommaa.

Kaloreista ja makroista jos nyt puhutaan, niin noilla kohtuullisen aktiivisilla elämäntavoilla ne saisi pyöriä siellä 3000-3500 kcal tienoilla.

Makrojakauma voisi olla vaikkapa 400 hh, 200 pr, 100 r = n. 3300 kcal.

Vähintään 5 ateriaa päivässä, 2-3 h välein. Vettä 3-4 litraa päivässä.

Ensimmäisenä tehtävänä voisit opetella syömään aamupalaa. Pari kananmunaa, 50 g puuroa ja siihen raejuustoa.

Painonpudotus on kovaa työtä, jonka itse rinnastaisin kovaan harjoitteluun. Tekniikat on tässäkin pakko oppia ja niitä noudattaa säännöllisesti.

Kiitos vinkeistä.
Asiaa ruuan punnitsemisesta, niin ei hirveästi voi sitä punnita täällä toimistossa/ruokalassa. Asia olisi erikseen jos sen ruuan tekee kotona jo ja ottaisi mukaan töihin. Työpaikalla syöminen vaan todella helppoa,nopeaa ja halpaa. Miten sellanen, että pari kertaa punnitsee vaikka työpaikka "salaa" paljonkon vaikka kauhallinen perunaa, pastaa, riisi yms painaa, niin saisi jotain osviittaa siihen.
Ton aamupalan otan tosiaan iha tavaksi kyllä.
Mitäs sitten kannattaisi syödä noiden isojen aterioiden välissä eli noi ns välipalat, käykö siihen jokin proteiini/maito rahka tai proteiini juoma? Onko leipä + kinkku + juusto jotenkin NO NO laidutuksen aikana, koska itse tykkään leivästä, ruisk, täysjyvä, kaikki käy ja mites onko tollanen kevyt maiton ruokajuomana minkälainen(1 lasi)?

Olen siis tosi motivoinut laiduttamaan ja alotankin tekemään kovaa työtä sen eteen, mutta en kuitenkan haluisi mennä ihan gramman tarkkoihin ruokatapoihin. Onko netissä paljonkin tälläsia ilmaisia ruoka ohjelmia tai vastaavia, mistä näkisi noita ravinto määriä. Itsellä on ostettuna puhelimeen ruokapäiväkirja, mihin voidaan merkitä hyvin mitä syönyt ja se kertoo jopa paljon hh,pr,r syöty. Sovelluksssa myös todella laaja ruokapankki, mistä voidaa valita ruokia sekä QR koodilla voidaan lukea arvot tuotteista.

Miten sellanen, että pari kertaa punnitsee vaikka työpaikka "salaa" paljonkon vaikka kauhallinen perunaa, pastaa, riisi yms painaa, niin saisi jotain osviittaa siihen.

Jos haluat tuon työmaaruokalan pitää mukana kuvioissa, niin punnaa joskus kotona ruokaa tehdessä paljonko kauhallinen kypsää perunaa, pastaa tai riisiä painaa ja laske kalorit siitä. Väitän, että pääset sillä riittävän lähelle. Koosta ruokalassa lautasen lautasmallin mukaan. Puolet kasviksia tai salaattia, neljännes perunaa/riisiä/pastaa ja neljännes proteiinin lähdettä. Jos kauheasti ei millään kastikkeilla tai rasvoilla läträä, niin kyllä nuo nopeasti oppii arvioimaan, jos malliksi olet kotona pari kertaa punnannut ja katsonut miltä annos käytännössä näyttää.

Onko leipä + kinkku + juusto jotenkin NO NO laidutuksen aikana, koska itse tykkään leivästä, ruisk, täysjyvä, kaikki käy ja mites onko tollanen kevyt maiton ruokajuomana minkälainen(1 lasi)?

Eihän leivässä mitään muuta vikaa ole, kuin että voileivistä on helppo saada energiaa. Varsinkin täysjyväleivästä nyt saa kuituja ja ravinteita ihan hyvin ja jos päällisineen lasket päivän kaloreihin, niin miksi ei? Samoin lasillinen maitoa. Suuremmissa määrin sillä nyt on vähän turha läträtä.

Onko netissä paljonkin tälläsia ilmaisia ruoka ohjelmia tai vastaavia, mistä näkisi noita ravinto määriä. Itsellä on ostettuna puhelimeen ruokapäiväkirja, mihin voidaan merkitä hyvin mitä syönyt ja se kertoo jopa paljon hh,pr,r syöty. Sovelluksssa myös todella laaja ruokapankki, mistä voidaa valita ruokia sekä QR koodilla voidaan lukea arvot tuotteista.

MyFitnessPal on ainakin toimiva, löytyy netistä ja mobiiliappina. On ilmainen, jos ei osta premiumina ja löytyy viivakoodiskannerikin. FatSecret ja netin puolelta Finelin ruokapäiväkirja on ihan toimivia kanssa.

Kiitos vinkeistä.
Asiaa ruuan punnitsemisesta, niin ei hirveästi voi sitä punnita täällä toimistossa/ruokalassa. Asia olisi erikseen jos sen ruuan tekee kotona jo ja ottaisi mukaan töihin. Työpaikalla syöminen vaan todella helppoa,nopeaa ja halpaa. Miten sellanen, että pari kertaa punnitsee vaikka työpaikka "salaa" paljonkon vaikka kauhallinen perunaa, pastaa, riisi yms painaa, niin saisi jotain osviittaa siihen.
Ton aamupalan otan tosiaan iha tavaksi kyllä.
Mitäs sitten kannattaisi syödä noiden isojen aterioiden välissä eli noi ns välipalat, käykö siihen jokin proteiini/maito rahka tai proteiini juoma? Onko leipä + kinkku + juusto jotenkin NO NO laidutuksen aikana, koska itse tykkään leivästä, ruisk, täysjyvä, kaikki käy ja mites onko tollanen kevyt maiton ruokajuomana minkälainen(1 lasi)?

Olen siis tosi motivoinut laiduttamaan ja alotankin tekemään kovaa työtä sen eteen, mutta en kuitenkan haluisi mennä ihan gramman tarkkoihin ruokatapoihin. Onko netissä paljonkin tälläsia ilmaisia ruoka ohjelmia tai vastaavia, mistä näkisi noita ravinto määriä. Itsellä on ostettuna puhelimeen ruokapäiväkirja, mihin voidaan merkitä hyvin mitä syönyt ja se kertoo jopa paljon hh,pr,r syöty. Sovelluksssa myös todella laaja ruokapankki, mistä voidaa valita ruokia sekä QR koodilla voidaan lukea arvot tuotteista.

Nimenomaan noin kuten Wannabe sanoi, ettei se grammalleen ole nuukaa, mutta lähtökohtaisesta sun on vain pakko selvittää, mitä minkäkin kokoinen / mittainen ruoka-aine painaa, jotta voi edes jollain tapaa laskea noita makroja. Ja työpaikkaruokalassa kun nälkäisenä sattuu aina sitä "no jos vielä yks lihapulla/kauhallinen/leipä" ja yhtäkkiä siinä on jälkkäri kyljessä (no pun intended), niin siinä äkkiä menee viikon jos toisenkin kova laihdutustyö hukkaan.

Bodieväät on ehkä maailman halvimmat murkinat. Riisiä/pastaa, prodelähde ja hyvät kasvikset maksaa yhteensä n. 2-3€/annos. Saa olla melkoinen ruokala, joka tuohon pystyy.

Näillä edellämainituilla ohjeilla pääsetkin jo alkuun, mut voitko valottaa vielä tuota työpaikalla punnitsemista? Siis et SAA punnita vai mitä ihmettä?

Riisiä/pastaa, prodelähde ja hyvät kasvikset maksaa yhteensä n. 2-3€/annos.?
Huh huh eli 5-6 ateriaa vrk= 15-18€/ päivässä ruokaan jotka teet itse kotona?
Melkosta tryffeli sisäfileetä ja kullattua riisiä saa vetää kun Lidlin riisikin maksaa 65 senttiä kilo ja marinoimaton kana yleensä 8-9€/kilo.

itse pääsen helposti 5€/vrk ja nyyssölä jr alle 10€/vrk joten en tajua mitä pitää syödä että saa kulumaan liki 20€/vrk ruokaan?
http://www.jukkanyyssola.fi/blog/55-paljonko-bodarin-ruokavalio-oikeasti-maksaa

Vähintään 5 ateriaa päivässä, 2-3 h välein.

Miks ihmeessä? Syökö joku oikeesti tolla tavalla vielä nykyään? Etenkään jos ollaan dieetillä.

Täytyy sanoa että yksi parhaista muutoksista ruokailuihini mitä tullut tehtyä pari vuotta sitten on se että arkena kun on about 15-16h hereillä niin syön neljästi ja viikonloppuisin kun tulee nukuttua kolme neljä tuntia pidempään niin syön kolmesti päivään.

Pelkästään jo käytännön tasolla helpompaa kun tarvi jatkuvasti olla syömässä, saatikka jos kalorit ei oo korkeella niin dieetillä ollessa kiva syödä joku purkki rahkaa ja yks omena, aivan yhtä tyhjän kanssa nälänhallintaa ajatellen. Tuu kun vihaseks tollasesta.

Eikä se että käytännön tasolla tuo on helpompaa niin on tosta ihan tutkimuksiakin mielettömästi jotka puoltaa lihasmassan kasvatuksessakin tuota tyyliä jossa ei jatkuvasti pupelleta jotai pientä. Saatikka että verensokerit ei heittele ylösalas kahden tunnin välein.

Näillä edellämainituilla ohjeilla pääsetkin jo alkuun, mut voitko valottaa vielä tuota työpaikalla punnitsemista? Siis et SAA punnita vai mitä ihmettä?
Bodieväät on ehkä maailman halvimmat murkinat. Riisiä/pastaa, prodelähde ja hyvät kasvikset maksaa yhteensä n. 2-3€/annos. Saa olla melkoinen ruokala, joka tuohon pystyy.

Joo saa siellä varmaan punnita ruokaa, mutta en kyllä sitä ole ikinä keneenkään nähnyt tekevän ja ehkä hieman "noloa" tälläsessa business ympäristössä(ehkä vaan mun päässä?) mutta mä otan heti ensiviikolla noit suuntaa antavat arvot noista painoista, niin pääsen eteenpäin. Meillä ruoka 6e, joka suhteellisen hyvä ja useasta useampi ruokavaihtoehto valittavana.

Melkosta tryffeli sisäfileetä ja kullattua riisiä saa vetää kun Lidlin riisikin maksaa 65 senttiä kilo ja marinoimaton kana yleensä 8-9€/kilo.

itse pääsen helposti 5€/vrk ja nyyssölä jr alle 10€/vrk joten en tajua mitä pitää syödä että saa kulumaan liki 20€/vrk ruokaan?
Aika niukasti tuossa on kasviksia. Jos puntin nostelun mukana seuraisi ehto, että olisi syötävä kylän halvinta kanaa, riisiä ja jauhelihaa, niin taitaisi loppua harrastaminen siihen.

Täytyy sanoa että yksi parhaista muutoksista ruokailuihini mitä tullut tehtyä pari vuotta sitten on se että arkena kun on about 15-16h hereillä niin syön neljästi ja viikonloppuisin kun tulee nukuttua kolme neljä tuntia pidempään niin syön kolmesti päivään.

Nukkumisongelmat eivät taida häiritä sinua.

Joo saa siellä varmaan punnita ruokaa, mutta en kyllä sitä ole ikinä keneenkään nähnyt tekevän ja ehkä hieman "noloa" tälläsessa business ympäristössä(ehkä vaan mun päässä?) mutta mä otan heti ensiviikolla noit suuntaa antavat arvot noista painoista, niin pääsen eteenpäin. Meillä ruoka 6e, joka suhteellisen hyvä ja useasta useampi ruokavaihtoehto valittavana.

Jos joku pahoittaa mielensä siitä, että punnitset ruokasi, niin se ei ole sun ongelma. Ttyöpaikkani ruokalassa on salaattilounasta varten vaaka, jolla itse joskus punnitsin lautaselta kasviksien, riisin/perunan ja lihan määrän. Helppoa ja nopeeta, eikä siihen kukaan edes kiinnittänyt huomiota.

Vertaus kun oli työpaikan ruokalaan, missä yleensä syödään se lämmin ateria, niin viittasin lämpimään ateriaan.
2 x 2-3€ tekee minun pitkällä matematiikallani 4-6€, eli se siitä.

Miks ihmeessä? Syökö joku oikeesti tolla tavalla vielä nykyään? Etenkään jos ollaan dieetillä.

Pelkästään jo käytännön tasolla helpompaa kun tarvi jatkuvasti olla syömässä, saatikka jos kalorit ei oo korkeella niin dieetillä ollessa kiva syödä joku purkki rahkaa ja yks omena, aivan yhtä tyhjän kanssa nälänhallintaa ajatellen. Tuu kun vihaseks tollasesta.

Eikä se että käytännön tasolla tuo on helpompaa niin on tosta ihan tutkimuksiakin mielettömästi jotka puoltaa lihasmassan kasvatuksessakin tuota tyyliä jossa ei jatkuvasti pupelleta jotai pientä. Saatikka että verensokerit ei heittele ylösalas kahden tunnin välein.

Syö. Muun muassa kaikki tuntemani kehonrakennus- ja fitness-kilpailijat ja tavoitteelliset laihduttajat. Ja jos karsitaan tuo "dieetti"-sana tästä ketjusta, tällä ei ole mitään tekemistä dieetin kanssa.

Se on hyvä, että sinulla toimii tuo mainitsemasi tekniikka. Jatka valitsemallasi tiellä (y)

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%

Joo ymmärrän. Mutta tsemppiä hommiin! Kyllä se siitä lähtee liikkeelle, kun tekee pieniä muutoksia hiljalleen (y)

on tosta ihan tutkimuksiakin mielettömästi jotka puoltaa lihasmassan kasvatuksessakin tuota tyyliä jossa ei jatkuvasti pupelleta jotai pientä. Saatikka että verensokerit ei heittele ylösalas kahden tunnin välein.

Laitatko tulemaan linkkejä vaikka pariin eri tutkimukseen? Nimenomaan sellaisia, joissa tuo mainitsemasi tyyli on parempi, kuin mainitsemani tapa lihasmassan kasvatukseen.

Saanen jotain tarkennusta tähän? Mistähän mahdoit päätellä että mulla ois mahdollisesti uniongelmia? Siitä että nukun arkisin 7-8h ja viikonloppuisin muutaman tunnin enemmän?

Laskin noista antamistasi hereilläoloajoista 8-9 tuntia unta normaalisti ja viikonloppuisin 3-4 tuntia enemmän. Pidin sitä kunnioitettavana määränä ja siksi päättelin, että sinulla EI ole ongelmia nukkua.

Laitatko tulemaan linkkejä vaikka pariin eri tutkimukseen? Nimenomaan sellaisia, joissa tuo mainitsemasi tyyli on parempi, kuin mainitsemani tapa lihasmassan kasvatukseen.

Käy nyt vaikka alkuun juhon ketjussa missä on tehty videoitakin tähän aiheeseen liittyen. Ei tarvi moneen kertaan ettiä niitä tutkimuslinkkejä vaan ne löytyy sieltä descistä. Ne jotka muistaa mistä videosta nuo jutut löytyy kertokoon, en jaksa lähteä selaamaan läpi noita. Oisko ollu joku proteiinisynteesiin liittyvä pätkä(?)

Käy nyt vaikka alkuun juhon ketjussa missä on tehty videoitakin tähän aiheeseen liittyen. Ei tarvi moneen kertaan ettiä niitä tutkimuslinkkejä vaan ne löytyy sieltä descistä. Ne jotka muistaa mistä videosta nuo jutut löytyy kertokoon, en jaksa lähteä selaamaan läpi noita. Oisko ollu joku proteiinisynteesiin liittyvä pätkä(?)

Tässä vain haiskahtaa broscience, enkä nyt millään muotoa dissaa sinua. Kuulopuheet ovat vain aina hieman eri asia, kuin sensuurin läpikäynyt kirjoitettu data. Tästä syystä haluaisin tutustua lähdemateriaaliin.

Kun itse olen oppinut koulun penkillä ja käytännössä sen, että molemmilla tavoilla saavutetaan lähes optimaalinen (maksimaalinen) luurankolihasten hypertrofia.

Erot "steady dietingin" ja "pulse dietingin" välillä ovat tulleet pitkälti yksilön harjoitusvasteesta, eli kuinka kovaa ja kuinka usein tutkittavaa lihasryhmää treenataan. Muistelen kuitenkin, että tutkimuksissa on aina mainittu tärkeimmäksi tekijäksi
proteiinisynteesin signaalimolekyyli leusiinin riittävän tasainen ja määrältään oikeanlainen annostelu.

Ei ole siis olemassa sitä oikeaa tapaa, mutta väitän, että PAINONPUDOTUKSESSA mainitsemani tapa on parempi. Ja sitä aloittaja kyseli.
"Although there was no difference in change of body weight by food restriction between the two groups, the decrease in lean body mass (LBM) was significantly greater in the 2Meal group than in the 6Meal group"

Tuo tehty pienellä otannalla dieettaaville naisnyrkkeilijöille. Ja tuo nyt tukisi sitten useampaa ruokailukertaa / päivä.

Mutta jos joku viitsii etsiä käsiinsä ne tutkimukset, jotka puoltavat korkeaenergistä pulse dietingiä (annoskoko suuri, frekvenssi pieni) suhteessa matalaenergiseen steady dietingiin lihasmassan kasvatuksessa, olisin erittäin kiitollinen.

Mutta jos joku viitsii etsiä käsiinsä ne tutkimukset, jotka puoltavat korkeaenergistä pulse dietingiä (annoskoko suuri, frekvenssi pieni) suhteessa matalaenergiseen steady dietingiin lihasmassan kasvatuksessa, olisin erittäin kiitollinen.

Käyppä katsomassa tuo Juhojen "Ravintomyytit, pitääkö syödä 3h välein?" -video. Siinä on aika selkeesti selitetty tuo mitä ajoin tuossa alunperin takaa, kohdasta 10:35 eteenpäin. Hyvin vahvasti puoltaisi tuota harvemmin syömistä, ei toki ollut tuossa pätkässä kyse dieetissä mutta maalaisjärjellä ajateltuna vaste lihasmassan pysymiselle dieetilläkin tuo tyyli lienee parempi(?). Eikä nuo herrat noita hatusta taida heitellä vaan kaikki väittämät perustuu tutkimuksiin, tai mitä lie tarkoititkaan tuolla "broscience" heitolla.

Yksi suuri syy itselle ainakin on se että paljon kivempi dieetillä kun saa syödä vatsan oikeasti täyteen 3-4 krt päivässä kun ateriakohtainen kalorimäärä voi olla suurempi esmes 3 ateriaa päivässä vs 6 ateriaa. Toki nää on hyvin paljon ihmisestäkin riippuvaisia juttuja kun mennään pelkkiin mieltymyksiin. Aikoinaan ekalla dieetillä jossa söin juurikin kuudesti päivässä muistuu mieleeni vain se että nälkä oli jatkuvasti kun ateriat oli niin pieniä, vaikka dieetti muuten oli varsin onnistunut.

Käyppä katsomassa tuo Juhojen "Ravintomyytit, pitääkö syödä 3h välein?" -video. Siinä on aika selkeesti selitetty tuo mitä ajoin tuossa alunperin takaa, kohdasta 10:35 eteenpäin. Hyvin vahvasti puoltaisi tuota harvemmin syömistä, ei toki ollut tuossa pätkässä kyse dieetissä mutta maalaisjärjellä ajateltuna vaste lihasmassan pysymiselle dieetilläkin tuo tyyli lienee parempi(?). Eikä nuo herrat noita hatusta taida heitellä vaan kaikki väittämät perustuu tutkimuksiin, tai mitä lie tarkoititkaan tuolla "broscience" heitolla.

Yksi suuri syy itselle ainakin on se että paljon kivempi dieetillä kun saa syödä vatsan oikeasti täyteen 3-4 krt päivässä kun ateriakohtainen kalorimäärä voi olla suurempi esmes 3 ateriaa päivässä vs 6 ateriaa. Toki nää on hyvin paljon ihmisestäkin riippuvaisia juttuja kun mennään pelkkiin mieltymyksiin. Aikoinaan ekalla dieetillä jossa söin juurikin kuudesti päivässä muistuu mieleeni vain se että nälkä oli jatkuvasti kun ateriat oli niin pieniä, vaikka dieetti muuten oli varsin onnistunut.

Oikein hyviä pointteja. Tuo yksilöllisyyshän siinä on aina taustalla, mikä tekee noista tutkimustuloksistakin vähän sellaisia "periaatteita, joita on pakko kokeilla ensin", ennen kuin voi omalta kohdalta kertoa, toimiiko.

Itse vedin myös pari v. sitten tuollaista 3-4 x päivä, mutta se oli jotenkin raskasta. Tällä hetkellä 5 x pv on aika passeli. Dieetillä mulla tuli ihme oireita, yökkäilyjä ja vatsakipuja, kun latoi jäätäviä määriä ruokaa kerralla. Oppia ikä kaikki.

Ja nimenomaan Juho & Co. tekevät varsin hyviä tietoiskuja, josta voi tätä omaa pientä tietokantaa päivittää. Herran ketjua on tullut kyllä luettua, mutta tuo ko. video on jäänyt välistä. Minäpä tsiigaan sen läpi, kiitos tästä! Ja viikonloppuja!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom