Hoi!
Olisi tarkoitus alkaa pudottamaan painoa ja ottaa tavoitteeksi kesäkunta 2019 ja olen 23v, ~182cm ja 95kg. Harrastan aktiivisesta salibandy(3krt + 1 peli viikossa), joten aerobista liikuntaa tulee hyvin ja treeninen aikana saadaa sykemittarin mukaan kulumaan ~1200 kaloria. Sen lisäksi olisi tarkoitus käydä salille sitten jaksamisen ja ajan puittesessa 1-2x vk ja treenata yksijakoisella ohjelmalla. Tavoitepaino olisi siellä 85k paikkeilla, jolloin jaksaisi tehdä jotain myös tuolla salibandy kentällä (muuta kun kävellä
) ja muuten parempi olo. Ravinto on ehkä tällänen mikä aiheuttaa eniten kysymysmerkkejä tässä vaiheessa. En myöskään oikein voi/halua lähetä mittailemaan vaa'an avulla ruokia.
Normaali päivä:
Olen huono syömään aamuisin ja todella huono heräämään, niin aika usein tuppaa aamiainen jäämään välistä, mutta se olisi varmaan hyvä saada mukaan. Jos syön aamupalaa olen ostanut kaupasta jotain proteiini rahkaa / vanukasta tai sitten työpaikalla on aamupuuro. Mietin kanssa tälläisesti, että ottaisi vitamiini poretablittea aamuksi, mistä saisi vitamiinit. Onko nämä hyvät vaihtoehdot?
Lounasta (klo~ 12) on meillä työpaikan puolesta Fazerin Amica ravintola mistä saa mielestäni ihan ok ruokaa ja siellä aika vaihtuva ruokalista. Lounaalta usein nappaan mukaan omenan, miknä syön jossain vaihessa sitten. Töihini kannattaisi varmaan ostaa juomapullo, mistä juoda päivisin vettä.
Mulla aika useasta työpäivän jälkeen, kun tuun kotiin(klo ~17) niin nälkä ja nyt olen syönyt vain leivää, mutta tähän voisi mahdollisesti jotain parempaa keksiä?
Treenit vaihelevasti klo 18-21. Oliksiko treenien jälkee hyvä juoda palautusjuoma? Kotona löytyy Whey 80 ja sitten Ultimate Recovery Complex, missä enemmän hiilareita.
Illallinen on sitten pääsääntöisesti normaalia kotiruokaa; rankalaisia, makaroniia, pastaa, perunaa, kanaa, kalkkuna, broileria ja lihoja.
Ruokajuomina on vesi, maito ja silloin tällöin Pepsi Max tai Nocco. Aika harvoin mitään sokeria mehuja tai limuja.
Oon aika kova syömään herkkuja, mutta oon vähentänyt niitä tosi hyvin ja olisi ehkä takoitus sitten herkutella ehkä kerran viikkoon maltillisesti. Juhlimista ja alkoholia tulee aina silloin.
Minkälaisilla kaloriarvoilla kannattaisi tätä projektia lähtetä toteuttamaan ja mitä vinkkejä annatte?
Kiitoksia jos jaksatta hieman auttaa!