SUPERCARB 1kg -40%

Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Oon nytte kolme viikkoo dieetannu ja vielä ois toukokuun loppuun asti jäljellä. Tämä on eka dieettini ja lähinnä mietityttää että mitä teen kun dieetti loppuu? Mahdollisimman puhdasta lihasmassaaa ois tarkotus kerätä jahka rasvat on alhaalla, mutta miten aloitan sen "terveellisesti"? Ymmärtääkseni pikkuhiljaa lissää kaloreita.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Oon nytte kolme viikkoo dieetannu ja vielä ois toukokuun loppuun asti jäljellä. Tämä on eka dieettini ja lähinnä mietityttää että mitä teen kun dieetti loppuu? Mahdollisimman puhdasta lihasmassaaa ois tarkotus kerätä jahka rasvat on alhaalla, mutta miten aloitan sen "terveellisesti"? Ymmärtääkseni pikkuhiljaa lissää kaloreita.
http://www.protrainer.fi/blogi/reverse-dieetti-mita/

Itsellä alkoi vhh kokeilu ja ainakin alku mennyt mukavasti. Painoa on lähtenyt tasaisesti päivittäin kun hiilaridieetillä näin ei käynyt koskaan koko vuoden aikana, vaan aina jumitti samoissa lukemissa viikon tai pari ennenkuin putosi ja sitten uusi jumi. Nälkää on huomattavasti vähemmän, ehkä rasvan ansiosta? Tai sitten kun ei tuu hiilaria.

Ruuat ei ole läheskään niin miellyttäviä syödä kuin hiilaridieetillä mutta sitten taas pienistäkin kiusauksista on helpompaa kieltäytyä kun kaikki höttö on yksiselitteisesti kiellettyä. On "helpompi" tehdä hyviä valintoja jos on pakko. En tiedä onko ketoosi kovin järkevää painon ylläpitoon tai plussailuun mutta laihdutukseen selvästi toimii hyvin.

Kiitos tästä linkistä!

Itsellä alkoi vhh kokeilu ja ainakin alku mennyt mukavasti. Painoa on lähtenyt tasaisesti päivittäin kun hiilaridieetillä näin ei käynyt koskaan koko vuoden aikana, vaan aina jumitti samoissa lukemissa viikon tai pari ennenkuin putosi ja sitten uusi jumi. Nälkää on huomattavasti vähemmän, ehkä rasvan ansiosta? Tai sitten kun ei tuu hiilaria.

Ruuat ei ole läheskään niin miellyttäviä syödä kuin hiilaridieetillä mutta sitten taas pienistäkin kiusauksista on helpompaa kieltäytyä kun kaikki höttö on yksiselitteisesti kiellettyä. On "helpompi" tehdä hyviä valintoja jos on pakko. En tiedä onko ketoosi kovin järkevää painon ylläpitoon tai plussailuun mutta laihdutukseen selvästi toimii hyvin.
Kokeilin muutama kuukausi sitten ketoosia ja mun pääkoppa ei yksinkertasesti kestä sitä hiilarivajetta. Kyllä sillä varmasti painoo pois saa tehokkaasti mutta salilla oli todella heikko olo ja pääkoppa toimi itsellä hitaammin ku yleensä.
Nykynen dieetti ollu tosi toimiva, eli kliseisesti puuro, kana&riisi, vihannekset ja kananmuna miinuskaloreilla pudottelee 900-1300g viikossa elopainosta.

Tuo on kuin itseni kirjoittamaa tekstiä! Nälänhallinta on ollut naurettavan helppoa ja hh-pitoisilta herkuilta tai ylipäätään kaikesta hh:sta on pystynyt kieltäytymään. Ketoosissa kun sitä ei saa syödä kuin max 30g, niin on siinä saanut olla tarkkana. Rasva pitää tosi hyvin nälkää. Pelkäsin, että väsy iskee, mutta yllätyin. Olo on ollut hemmetin jees. Näköjään mun koneisto tarvii rasvaa reilusti. Myös maha on ollut paremmassa kunnossa kuin koskaan. Ei turvota, ei pieretä. Vaimokin on ihmeissään ja tyytyväinen (y)

Tänään tankkaus ja sen kyllä huomaa. Perä laulaa jatkuvasti. Oikein ketuttaa, kun pierettää koko ajan. Mitää ruoka-aineallergioita, laktoosia, tai keliakiaa en sairasta. Toki otan hh:t mukaan, kun alkaa ns. massakausi, mutta taidan kokeilla jättää ne aika alas ja nostella varovasti mukavuusrajalle. HH:n puuttumista en ole oikeastaan huomannut toistaiseksi treeneissä tai ylipäätään missään muuallakaan. Outoa.

Tuo on kuin itseni kirjoittamaa tekstiä! Nälänhallinta on ollut naurettavan helppoa ja hh-pitoisilta herkuilta tai ylipäätään kaikesta hh:sta on pystynyt kieltäytymään. Ketoosissa kun sitä ei saa syödä kuin max 30g, niin on siinä saanut olla tarkkana. Rasva pitää tosi hyvin nälkää. Pelkäsin, että väsy iskee, mutta yllätyin. Olo on ollut hemmetin jees. Näköjään mun koneisto tarvii rasvaa reilusti. Myös maha on ollut paremmassa kunnossa kuin koskaan. Ei turvota, ei pieretä. Vaimokin on ihmeissään ja tyytyväinen (y)

Tänään tankkaus ja sen kyllä huomaa. Perä laulaa jatkuvasti. Oikein ketuttaa, kun pierettää koko ajan. Mitää ruoka-aineallergioita, laktoosia, tai keliakiaa en sairasta. Toki otan hh:t mukaan, kun alkaa ns. massakausi, mutta taidan kokeilla jättää ne aika alas ja nostella varovasti mukavuusrajalle. HH:n puuttumista en ole oikeastaan huomannut toistaiseksi treeneissä tai ylipäätään missään muuallakaan. Outoa.
Sulla menee kaikki kuten mullakin, kun palaat normaaliin niin sun perse laulaa kahta kauheammin ton projektin jälkeen.
Toisinsanoen keho ei pahemmin kestä hiilareita ja joudut niitä nostamlla nostamaan.

En tiedä kuuluko tämä tänne osioon, mutta toivoisin että joku tekis mun elämästä vähän simppelimpää. Eli sairastin tuossa erään taudin mikä kesti 6kk ja sen aikana en saanut urheilla ollenkaan ja siihen päälle myös tottakai masennus koska en saanut liikkua ja sairauskin oli aika vakava, joten tulihan siinä sitten oltua sohvaperuna ja syötyä / juotua. Paino nousi 84kg->~91kg. No nyt oon tässä pari kuukautta reenannu taas ja paino on tullut alas 86-87kg, riippuu vähän onko syöty paino vai ei. ASIAAN: Haluaisin dietata itseni nyt kerrankin tosi tiukkaan kuntoon ja tarvisin apuja lähinnä ruokailuun, tai tarkemmin sanottuna määriin. Eli olen raksalla töissä ja polarin syke kello+sykevyö kertoo että nyt normi päivinä on menny n. 2000-2200kcal / pv + salilla käyn 4-5x/vk ja nyt olen ruennut myös juoksemaan 3x/vk (30-60min). Kulutus reeni päivinä on aikalailla aina 3000kcal hujakoilla. Jos arvioitas että saan tuon 3000kcal jokapäivä kulutettua, niin voisko joku antaa vähän osviittaa että paljonko mitäkin tulis syödä että kalorit ois 2300-2500 / pv. Olen salilla kulkenut nuoresta asti ja reenata osaan, mutta tämä ruokamäärä tuottaa vähän epävarmuutta. Oon nyt siis viikon vasta ollut tällä dietillä, oluet pois, herkut pois, tummaa riisiä / pastaa, kanaa, kananmunaa, tonnikalaa, joskus jauhelihaa, kalaa, kasviksia joka aterialla, aamulla vitamiini drinkki + kahvia (en oikein osaa aamulla syödä..). Ongelma on lähinnä tuo mun työ, eli herään jo 5.30-6.00. aamukahvi on töissä vasta klo 9, mitä sillon kannattais syödä ja paljonko? Pitäiskö syödä jo 6 aamulla ja mitä? 11 on lämmin ruoka, paljonko esim kanaa ja riisiä? 13.30 on seuraava tauko, mitä? kotona taas lämmin ruoka 16-16.30. Oon pari vuotta sitten dietannut ekan kerran ja sillon kaikki meni aivan mainiosti, tuntu että paino lähti lentämällä pois ja olo oli aivan mahtava kaikinpuolin. Nyt mulla on mennyt maha täysin sekaisin, tuntuu niinku ois mahatauti tai joku heti päällä, mutta nyt illasta alkanut helpottaa. Turvottaa, ei oo yhtään kevyempi olo, eikä tunnu hyvältä. Toki vasta viikko menny, mutta muistan kyllä eron 2v takaiseen diettiin mikä meni ihan mutu tuntumalla. Jotenki tuntuu että joku nyt mättää ravinnossa.. Reeni kyllä kulkee ja kalorit palaa..

niin voisko joku antaa vähän osviittaa että paljonko mitäkin tulis syödä että kalorit ois 2300-2500 /.

Lataa playkaupasta kännyyn joku sovellus. Vähän aikaa menee opetellessa, mutta jos vaan viittii, niin äkkiä sen oppii ja siitä tulee rutiinia. Ite käytän sovellusta nimeltään: fatsecret Tässä on ainakin yksi tapa ratkaista ongelmasi.

@Raid tippuuko sulla paino tasaisesti kovillakin tankkauksilla vai lasketko niissä kaloreita? En oo vielä katsonut tuota uusinta videotasi, ehkä se selviää siinä.
Btw, koetin ettiä sitä sun youtube sarjaa ja ensimmäisenä vaihtoehdoksi tuli puumalle toyota :LOL:

@Raid tippuuko sulla paino tasaisesti kovillakin tankkauksilla vai lasketko niissä kaloreita? En oo vielä katsonut tuota uusinta videotasi, ehkä se selviää siinä.
Btw, koetin ettiä sitä sun youtube sarjaa ja ensimmäisenä vaihtoehdoksi tuli puumalle toyota :LOL:
Viikko sitten vedin 5224kcal ja 665g hh, normaalin 2250 sijaan. Paino oli seuraavana päivänä kilon enemmän, mutta viikon päästä 0,9kg alle sen mitä ennen tankkausta. Tänään oon vetänyt 6548kcal, ja katotaan viikon päästä missä mennään. Ihan varmasti vähempikin riittäisi, enkä edes ole yhtään vakuuttunut, että aineenvaihdunnallisesti tarvisin koko tankkia, mutta pääkopan takia tätä teenkin. Komiaa syödä kerran viikossa kaikkee makeaa, kun on viikon vetänyt jauhelihaa, lihaa, kalaa, pekonia, ilman pienintäkään sokeri-, tai muutakaan herkkua.

Viikko sitten vedin oikeeta ruokaa aika paljon, mutta suurin osa tuli hillosta, pullasta, vohveleista ym. Ei silti kussut koko hommaa, vaikka näin pelkäsinkin. Ja todettu on, ettei tommonen sokerimössö pidä yhtään nälkää. Ei sitten yhtään. Vaikka syö yli viis tonnia niin illalla on nälkä. Videolla muistaakseni sanoin, että tän tankkauksen vois varmaan tehdä fiksumminkin, mutta jos se toimii näinkin, niin mennään tällä.

Just tänä aamuna mietin, että on se aika jännää, kun tankkauspäivän aamupala; puuro hillolla ja marjoilla, lasi appelsiinimehua ja 5kpl keksejä sisälsi enemmän hiiliä, kuin viisi edellistä vuorokautta yhteensä!!!

@Mies847 ja toki muutkin aiheesta kiinnostuneet.

Tankkauksesta ja vhh/ketoosista vielä.
Söin ja join eilen siis 6500. Mukaan mahtui vähän skottilaistakin. Tänä aamuna vaaka näytti +0,7kg , joten kai sinne glykogeenivarastoihin jotain on mennyt.

Hyvin näkee tuosta käppyrästä se, miten ensin 3kk yritin kaloridieetillä ja sitten kun vaihdoin vhh, niin johan tapahtui. Näkee myös miten tankin jälkeen paino nousi, mutta viikon päästä oli alle entisen.

Tää on mulle täyttä opettelua ja testailua. Teen niin kuin viisaammat ovat neuvoneet, tai ainakin yritän. Omalla kohdallani tämä ketoilu tuntuu olevan paras vaihtoehto, niin mielelläni kuin hiilihydraattia söisinkin.

Liitteet

• IMG_20180324_104434.png
    IMG_20180324_104434.png
    16,1 KB · Katsottu: 243
  • IMG_20180324_104013.png
    IMG_20180324_104013.png
    63 KB · Katsottu: 257
3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Mulla olis semmonen pikku haaste, että pitäis syödä alle 2400kcal joka päivänä, siten että sais laihduttua 1>2kg, joka viikko, se tekis sitten kuussa 4>8kg, on kyllä aika kunnianhimoinen tavoite, ja 20vkoa tekis 20kiloa. Aivan mahollista ku tiputin nytki 6kg. 2ssa viikossa.

Mulla olis semmonen pikku haaste, että pitäis syödä alle 2400kcal joka päivänä, siten että sais laihduttua 1>2kg, joka viikko, se tekis sitten kuussa 4>8kg, on kyllä aika kunnianhimoinen tavoite, ja 20vkoa tekis 20kiloa. Aivan mahollista ku tiputin nytki 6kg. 2ssa viikossa.
Riippuu pitkälti paljonko sitä painoa on tällä hetkellä ?

N
Riippuu pitkälti paljonko sitä painoa on tällä hetkellä ?
Nyt on ehkä 121kg. Kun pääsen sataanviiteentoista niin pidän juhlat ja syön pienen jugurtin, jee. sit kohta tuleeki jo 110, sitten tulee se 105.
Sitten sata ja jos näyttää siltä että kiloja vielä tippuisi niin 95kg olis aika ultimaalinen painotavoite, oon aika romuluinen, ns raskasrakenteinen ja 95 kilossa olisin jo aika laihassa kunnossa.
Olis kyllä ihan vitun hienoa painaa 95kg, juhlisisin ja nostasin kalorit 3400kcal ja aloittaisin muutaman taktisen lääkkeenoton, hemmetti. Kyllähän mä siihen pystyn, on sitä omituisempiakin juttuja tullut joskus läpikäytyä ja kun kesä tulee kohta niin pääsee ulos ajamaan polkupyörällä, Siitä irtoaa hyvin endorfiineja, tulee ns runners high.

Vähän ehkä hassu kysymys, mutta kysytään silti. Onko normaalia / tavallista, että dieetillä läski sulaa ekana selästä? Tuntuu ja näyttää siltä, että selässä on tapahtunut eniten. Lihakset erottuvat jne. Vatsastahan tuo läski taitaa lähteä viimeisenä? Tai kai tuota joka paikasta sulaa. Toivottavasti joku sai kiinni sekavasta selostukestani :-)

Voisiko joku arvioida ruokavalioni? Tavoitteena polttaa rasvaa / pudottaa 5 kg, normaalipainon sisällä. Harrastan eri liikuntamuotoja: uinti, sali, tankotanssi. Aamuaero kerran viikkoon.

Aamupala:
40g kaurahiutale
120 raejuusto
100 marja

Lounas
100 kala / kana / jauheliha
200 kasvis
30 riisi / pasta

Välipala
250 maitorahka
100 marja

Päivällinen
100 kala / kana / jauheliha
40 riisi / pasta
200 kasvis

Iltapala
250 rahka
100 marja

Lihan paistossa käytän oliiviöljyä.

Moi, ei ekaa kertaa dieetillä mut eka postaus pakkikseen, pari vuotta vain salaseuraajana täällä henganneena :D

Eli homman nimi on tämä: 26v muija, pituutta 161cm ja painoa 66-67kg. Salitreeniä takana n.8v, mut vakavammalla otteella pari vuotta. Tänä aikana paino seilannut kuivan kesän oravasta 16% rasvoilla reilu 70kg itseensä tyytymättömään mursuun. Nyt haluaisin tosta keskivartalon ylimääräisestä rasvasta eroon (vatsa-&selkäläskit), paino sais tippua vaik pari kiloa lähinnä pääkopan takia mut muuten ei niin väliä. Nää naiselliset muodot ei muuten aiheuta päänvaivaa mut saishan ne olla vähän tiukemmassa paketissa :D

Aiemmin oon treenannu 4-jakoisella ja päätin vaihtelun vuoksi iskeä kuukausi sitten 2-jakoisen tulille, mikä on tuntunut toimivan kivasti. Eli jaot jalat-selkä & yläkroppa, ekat kaks treeniä 2x6 / 3x6 meiningillä ja toiset kaks sit 2-3x10-15 meiningillä. Vatsoja pari kertaa viikkoon aina ku ehtii. Muuten tulee liikuttua joka päivä vähintää 30min koiran kaa kävellen ja työmatkat pääosin pyöräillen (7km suuntaansa, n.4krt vko). Työni on seisomatyötä (kokki) ja oikeastaan jaloilla tulee oltua vähintään se 14hjoka päivä.. ja työajaajat painottuu iltaan, sen huomaa ruoka-ajoista. askelia tarttuu keskimäärin se 25000-30000 päivittäin, mihin se sit ikinä vaikuttaakaan.

Syön about tälleen:

Aamiainen (klo 10-12 välillä)
50g kaurahiutale
100g Raejuusto
5g voi
Marjat, mehusoppa, kahvi kevytmaidolla
5g Omega-3-öljy

Lounas+päivällinen (klo14-16, 18-20)
50g makaroni/riisi tai iso täysjyvävehnätortilla (60g)
100g liha/kana/kala/tofu,härkis+yleensä tomaattinen kastike
200-300g vegejä
50g hedelmä (esim.viinirypäle, appelsiini)
10g pähkinää/5g voi

Välipala (klo22-23)

200g rahka tai 150-200g pudding tai harvemmin vähäsokerinen prodepatukka
5g lesitiini kun muistaa
1 banaani

Iltapala (klo01-03)
1 ruisleipä (kaksi puolikasta)
1 paistettu kananmuna
2 siivua kinkkua
1 siivu juustoa (yleensä max 17%)
10g margariini 60%
Kasvisaasioita leivän päälle reilusti
Porkkana
Omena

Treenipäivinä menee latari (no explode), bcaa+5-10g malto, 20g whey.

Päivän aikana menee kevytmaitoa varmaan se 1-1,5dl kahvin kaa aterioiden yhteydessä ja vettä vissyä ja sokeritonta mehua yhteensä 5l, arviolta. Joskus syöttäessäni määriä laskuriin saan n. 2000-2300 kcal päivästä riippuen. Oonko iha retuperällä vai en? Välistä tuntuu et näilläkin määrillä on kauhea nälkä ja silti tuntuu et paino junnailee. Tuntuu, että ainakaan vähemmällä ruoalla ei jaksaisi.

Osaisiko joku siis auttaa mihin suuntaan tässä kannattaisi edetä? :)

Ainii! Yleensä sunnuntaisin tulee höntsäiltyä, ennen söin aina suklaata tms mut nyt oon yritäny vähentää sokeria. Aamupalaks yleensä karjalanpiirakkaa tms mitä tekee mieli ja ruoaksi jotain hyvää itsetehtyä tai käydään syömässä jossain. Herkkuina kuivahedelmät, prodejäde/patukat ja joku itse leivottu =) et ei enää ns.perseilypäiviä.

Viimeksi muokattu:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom