Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eipä tuolle ole mitään erinäistä syytä miksi tuo painon putoaminen tökkisi. Kroppa saattaa vain pitää nesteitä normaalia korkeammalla yms. ja tämän takia paino on siinä samassa, missä viime viikollakin. Seuraavan viikkojen aikana, kun vain malttaa pysyä "ruodussa" ja odottaa positiivisella mielellä punnitusta, niin kyllä se siitä lähtee. Itsellä saattaa monesti olla 2 viikon pudotuksen tulos jopa 4-6kg, vaikka se paino putoaakin vasta toisella viikolla kohisten. Ei pidä aina aivan sokeasti sitä vaakaa katsoa. Kyllä se paino lähtee siitä putoamaan!

Kuten Titaani sanoikin, turha alkaa näin varhaisessa vaiheessa hifistelemään mitään.

Tulipa lyötyä kusinen veto...:david:
Kaverilla tossa on alkoholin kanssa hieman ongelmia (ryyppäs töissä) eli vähän jäänyt putki päälle, muutenkin tuntuu se maistuvan.
No juteltuamme asiasta päädyimme vetoon jota en edes niin tarkasti tullut aatelleeksi. Eli hän lupasi pysyä alkoholista erossa joluun asti ja minä lupasin pudottaa painon alle 85kg:n jouluun mennessä.
Mulla on painoa 119kg joten aika älytön homma pudottaa 2kg per viikko painoa.
No aion kutenkin yrittää välittämättä "lihaksien" menettämisestä.
Eipä tässä ole tullut harjoitettua liikuntaa juuri ollenkaan puntteja lukuun ottamatta, työ on tosin aika fyysistä tehdastyötä.
Saa nähdä joudunko kaivamaan 100€ kuvetta lompakosta vai kuinka käy.
Jatkan lukemista vaikka hyvältä ei vaikutakkaan.:david:

Hjälp, hjälp!

Kuinka ihmeessä voi paino nousta tasasesti 0,5-1 kg/viikko, kun oon vielä miinuksilla keskinmäärin 150/päivä :eek: ? Sykemittarilla laskettu kulutetut kalorit ja excelillä ruoka. Tarkoitus ois tästä pikkuhiljaa vielä hinata kaloreita ylöspäin kulutuksen tasolle, mutta nyt tää suuntaus kyllä hieman hirvittää...

Viime keväänä kiristelin liikkumalla ja syömällä. Liikuntaa tuli aika paljon (salia 3 krt/vk 3-jakosella ja hyötyliikunnasta aerobista yht. 8h/vk ja vielä päälle aerobiset välipäivinä n. 2h). Kalorit oli viikolla keskinmäärin 1600 ja yleensä la n.3200 ja su 2200. Toisena päivänä söin aika surutta herkkuja, pääasiassa karkkia, jäätelöä ja muuta hiilaripitoista. Silloin söin n.170g prodea päivässä ja hiilarit viikolla alle 200g.

Nyt n. 1k sitten 2 viikon kesälomallani liikunta pelkästään tuli hyötyliikunnasta, ja söin aika vapaasti (= hiilaripainotteisemmin, n.1800-2200 Kcal päivässä, vaikken sen kummemmin laskenut) ja paino pysy suurin piirtein samana. Päätin loman jälkeen vähentää liikuntaa ja tähdätä syömään kulutuksen verran. Liikunta on nyt 3x salia ja 2 aerobista, sekä hyötyliikunta pyöräilystä yht. 35 min/5x viikko, mikä lisäksi 1-2 aerobista. Otin käyttöön kalorivaihtelut, välillä 1600-2300. Esim. ma 1800, ti 1900, ke 1700, to 1800, pe 2000, la 2200, su 2100. Hiilareita lisäsin hieman, ja prodea vähensin n.140g/päivä. Rasvat koko ajan olleet suhteellisen alhaset, eli pikkusen päälle 30g. En voi ymmärtää, kuinka paino voi nousta, kun vieläpä syön aika puhtaasti, herkkuja yleensä vain lauantaina ja siiloinkin kohtuullisesti!:wall: :eek: :curs:

Hjälp, hjälp!

Kuinka ihmeessä voi paino nousta tasasesti 0,5-1 kg/viikko, kun oon vielä miinuksilla keskinmäärin 150/päivä :eek: ? Sykemittarilla laskettu kulutetut kalorit ja excelillä ruoka. Tarkoitus ois tästä pikkuhiljaa vielä hinata kaloreita ylöspäin kulutuksen tasolle, mutta nyt tää suuntaus kyllä hieman hirvittää...

Viime keväänä kiristelin liikkumalla ja syömällä. Liikuntaa tuli aika paljon (salia 3 krt/vk 3-jakosella ja hyötyliikunnasta aerobista yht. 8h/vk ja vielä päälle aerobiset välipäivinä n. 2h). Kalorit oli viikolla keskinmäärin 1600 ja yleensä la n.3200 ja su 2200. Toisena päivänä söin aika surutta herkkuja, pääasiassa karkkia, jäätelöä ja muuta hiilaripitoista. Silloin söin n.170g prodea päivässä ja hiilarit viikolla alle 200g.

Nyt n. 1k sitten 2 viikon kesälomallani liikunta pelkästään tuli hyötyliikunnasta, ja söin aika vapaasti (= hiilaripainotteisemmin, n.1800-2200 Kcal päivässä, vaikken sen kummemmin laskenut) ja paino pysy suurin piirtein samana. Päätin loman jälkeen vähentää liikuntaa ja tähdätä syömään kulutuksen verran. Liikunta on nyt 3x salia ja 2 aerobista, sekä hyötyliikunta pyöräilystä yht. 35 min/5x viikko, mikä lisäksi 1-2 aerobista. Otin käyttöön kalorivaihtelut, välillä 1600-2300. Esim. ma 1800, ti 1900, ke 1700, to 1800, pe 2000, la 2200, su 2100. Hiilareita lisäsin hieman, ja prodea vähensin n.140g/päivä. Rasvat koko ajan olleet suhteellisen alhaset, eli pikkusen päälle 30g. En voi ymmärtää, kuinka paino voi nousta, kun vieläpä syön aika puhtaasti, herkkuja yleensä vain lauantaina ja siiloinkin kohtuullisesti!:wall: :eek: :curs:

Vaihtoehtoja tulee mieleen muutamia:

1)Jos olet ollut rehellinen laskutoimituksissa(onko myös dieetin kalorit olleet juuri em.?Laskitko varmasti myös aiemmat liikunnalla kulutetut kalorit? Oletko nostanut kaloreita huomaamatta enemmän yht'äkkiä?)ja merkannut kaiken minkä syöt, muuttamasi ravintoainejakauma ei osunut kohdalleen. Ehkä sinulle olisi hyvä syödä sittenkin proteiinipainotteisemmin. Oma henk. koht. mielipiteeni on myös se, että rasvaa kannattaisi syödä min. 40g päivässä.

2)Voisiko olla että huomaamatta syöt nykyään enemmän herkkuja kuin ennen?

3)Onko painonnousu jatkunut siis n. 1kk:n? Paino nousee helposti alussa kun aloitit taas käymään salilla, mutta se on pääasiassa vain nestettä. Tämä vaihtoehto on mielestäni kaikkein todennäköisin. Paino varmasti tasaantuu pian, joten mielestäni saat olla ihan huoletta. Juuri tämän painonnousun takia punttisalilla käyvien naisten EI TARVITSE KÄYDÄ VAA'ALLA, sillä peili kertoo enemmän kuin vaakalukema. ;) Näkyykö peilistä lihomisen merkkejä?Jollei, ole todellakin íhan huoletta ja jatka liikkumista ja terveellistä syömistä. :thumbs:

Keväällä en laskenut excelillä ruokia, joten keskinmääräinen kalorimäärä viikolla on saattanut olla vielä vähäisempi, mulla kun on tapana pyöristää kaloreita mieluummin hieman ylös- kuin alaspäin. Nyt oon vähentänyt herkkujen määrää verrattuna viime kevääseen, joten ei se siitäkään johdu. Esim. viime lauantai oli namipäivä ja söin 1/4l Aino uuniomenajäätelöä, 1 kpl pingviinipuikon ja n.20 irtokarkkia.. ei luulis olevan liikaa. Ja vaikka pientä virhettä vois olla joko liikunnan aiheuttaman kalorivajeen tai syötyjen kaloreiden suhteen, luulis sentään ettei laskelmien mukaan viime viikolla ka. -300/p kaloreilla paino nouse..

Viime keväällä, kun hiilareita oli n.150g ja kaloreita suunnilleen 1600, oli viikolla jatkuvasti nälkä ja sitten namipäivänä tuntui, ettei mikään ruokamäärä riitä.. siksi nyt siistin ruokavaliota ja siirsin viikollekin enempi ruokaa.

Hiilareita voin kyllä pudottaa taasen, mutta mulla vaan oli todella ”tukkonen” ja voimaton olo viime keväänä matalimmilla hiilareilla, ja siksikin vähensin nyt prodea ja lisäsin hiilareita, että jaksain omat jumpatkin vetää ihan kunnialla loppuun :D . Rasvaa olen ajatellutkin lisätä, nyt vaan tuli pienoinen paniikki, kun paino nousee jo nyt :jahas: .

Mä oon ollut aina ihan äärimmäisen huono huomaamaan kropan muutoksia, usein fiiliksestä johtuen oon mielestäni joko tarpeeks timmi ja tyytyväinen itteeni tai sitten jokinorsu ;). Totta kyllä, että vaatteet mahtuu ihan samalla tavalla päälle (eikä kiristä edes selästä :itku: ;) ). Nesteiden suhteen olen kyllä aika herkkä.. kesäkuumalla saattaa tulla parissa päivässä jopa nelisen kiloa lisää, ja aina kerran kuussa paino humpsahtaa takuuvarmasi pari kiloa ylemmäs. Mutta riittääkö tosiaan parin viikon salitauko siihen, että kroppa alkaa keräämään nestettä kun taas pääsee salille? Vai voisko nesteiden kertyminen johtua siitä, että nyt syön enemmän hiilareita?

No voi itku ja hampaiden kiristys, painoperkele on taas kilon ylempänä kuin viime viikolla :curs: :wall: ! Kuinka kauan se voi jatkua tota tahtia? Vieläkö kyse vain nesteistä? Oon nyt hinannut rasvatkin ylöspäin 40g> päivässä, ja makrot on n. p35% hh45% ja r20%... Ei sinällään vielä hätää, mutta vain jotenkin niin järjenvastaista, kun paino nousee tasaseen tahtiin miinuksilla!

Tämän hetken mitat 188/94. Käsissä ja rinnoissa hieman läskiä, mutta tuossa mahan kohdalla taas vähän turhankin kanssa. Eli ajattelin nyt sitten ainakin sen verran dietata että mahan päältä lähtis suurin osa tuosta läskistä poies ja ottaa vähän enemmän aerobista treeniin mukaan. Maanantai, keskiviikko ja perjantai salipäiviä, tiistai, torstai ja sunnuntai taas lenkkipäiviä. Aina tulee juostua sellainen 30-40min, ihan mielenalasta riippuen ja yleensä aina iltaisin 20-21 aikaan. Tällaista ruokavaliota olen aatellut:

Aamupala:
- maitorahka 2,5dl, 30g kaurahiutaleita, ruispala+2 siivua 17% juustoa, 2 siivua kalkkunaleikettä, tuoremehu 3-4dl

Lounas:
- kouluruoka + 2 näkkileipää + 5dl maitoa

Välipala:
- raejuusto 2,5dl, tonnikala vedessä 1prk, banaani, mehu 5dl

Palauttava:
- 50g Power Recovery + 5dl maito/vesi

Iltapala:
- sama kuin aamupala

Hiilarit:220g
Protskut:165g
Rasvat:49g
2200kcal

Mitä mieltä noista luvuista? Entäs iltapala, ennen vai jälkeen lenkin? Lenkkipäivinä palauttavaa ei tule juotua vaan tuon sijasta tulee syötyä lämmin ruoka kotona.

50g power recovery? mikä suhde siinä on? itsellä tulee tällainen palautus juoma suurin piirtein. kertokaa jos mättää...:
70g maltoa ja 50g proteiinia.

liikaa/liian vähän?

Tuli kysymys mieleeni. Eli kannattaako kalanmaksaöljy pillerit ottaa illalla vai joskus muulloin? Ku makroravinteitten kohdallahan meni niin, että hiilarit aamulla ja rasvat illalla, niin kannattasko se kalanmaksaöljy pillerit ottaa sit illalla :nolo:
oon aina ottanut aamulla :itku:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eli kannattaako se kalanmaksaöljy ottaa illalla :jahas:

onnistuisikohan dietti vaikka pelkällä näkkärillä ja maidolla (4L rasvatonta maitoa päivässä) ja näkkärii... hirveet lihasmenetykset?

Sanokaas kuinka paljon mahdan kuluttaa ku käyn töis 5päivää viikos ja ammatiltani hitsaaja eli raskastahommaa ku joutuu nosteleen kaikkee ja sun muut ja 2 jakonen ohjelma 4 kertaa viikos salil ja sit jos tohon viel lisää 3 airobist viikos eli hölkkää noin 45 min aamuisin... mahtaako olla jo joku 4000kcal :D

Sanokaas kuinka paljon mahdan kuluttaa ku käyn töis 5päivää viikos ja ammatiltani hitsaaja eli raskastahommaa ku joutuu nosteleen kaikkee ja sun muut ja 2 jakonen ohjelma 4 kertaa viikos salil ja sit jos tohon viel lisää 3 airobist viikos eli hölkkää noin 45 min aamuisin... mahtaako olla jo joku 4000kcal :D

Auttaisi todella paljon jos kertoisit pituutesi ja painosi.
Ja onko noi metallihommatkaan enää niin raskaita, ku koneet hoitaa kaikki :D

Nimin. tuleva hitsaaja

Auttaisi todella paljon jos kertoisit pituutesi ja painosi.
Ja onko noi metallihommatkaan enää niin raskaita, ku koneet hoitaa kaikki :D

Nimin. tuleva hitsaaja

profiilis ne on 182/89. Ja kyl se sillee on et työ mikä työ ni ihmist tarvitaan aina :D mul kumminki sillee et joudun lavalta nostaan palikan pöydälle ja si hitaus mitä ny siihe hitsaaki ja si takas lavalle. ny jonku 2 vuotta tehny jo samaa hommaa ku jätin amiksen kesken ka nakersi se homman niin kovasti :whip:

ei työt tekemäl lopu :lol2:

ja olin muute valkeekoskella hitsaamas luokkahitsitki jees mesta

Back
Ylös Bottom