Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ja sekin on vähän epäselvää, että saako dietatessa tunte nälkää? Siis kaikki varmaan ymmärtävät, mitä tarkoitan, eli siis dietillähän pitää syödä PALJON, eikö totta? Mutta se ratkasee MITÄ syö? Eli paljon protskua ja muuten kaikki paskat pois?

Ja siis aamuarobisesta vielä, eli on kait järkevämpi vaikka joku 30 minuuttia sellasta kevyttä, kuin 10 min intervallia, rasvanpolttoa ajatellen?

Ja sekin on vähän epäselvää, että saako dietatessa tunte nälkää? Siis kaikki varmaan ymmärtävät, mitä tarkoitan, eli siis dietillähän pitää syödä PALJON, eikö totta? Mutta se ratkasee MITÄ syö? Eli paljon protskua ja muuten kaikki paskat pois?
Kyllähän sitä nälkää jokainen meistä tuntee dietillä vähemmän tai enemmän. Kyllä mä sinuna söisin muutakin kuin proteiinia, hiilarii ja rasvaa, mutta dietillä katsotaan mistä noi tulevat. Eli hiilarit hitaista lähteistä rasvasta tyydyttämöttömistä etc.

Mutta siis onko järkevämpää tehdä esim. se puoli tuntia aamuaerobista sopivalla sykkeellä, kuin 10 minuuttia intervallia?

Loppupeleissä aivan sama, kunhan teet. Tee vaikka vaihtelun vuoksi aina välillä toista ja sitten toisinpäin.

Jaa jaa :rolleyes: no ajattelin noudattaa tälläistä ruokavaliota:

Aamupala klo 7-9
Ruisleipää kaksi palaa plus kalkkunaa päällä
Hera 80:stä 40g + kalanmaksaöljytabletti

Lounas klo 11
Koulun ruoka (ei syödä liikaa, sillai sopivasti, ettei kuitenkaan jää nälkä)

Välipala
Ananaspurkki
Raejuustopurkki 200g

Illallinen
Kotiruokaa (ei syödä liikaa, sillai sopivasti, ettei kuitenkaan jää nälkä) ja kaikkee raejuustoo ym..

Iltapala
Hera 80:stä 40g
Pari ruisleipää

JA sitten salin jälkeen Whey 3:sta 40 g

Miltäs kuulostaa? Ja tarkoitus olisi siis dietata :kippis1: en tiedä yhtään paljon tässä on kaloreita mutta miltä kuulostaa :eek: minun päivän energiantarve olisi 22x82+500=2304 kcal ja käyn puntilla 5 kertaa viikkoon ja joka treenin jälkeen vähän aerobista ja sitten ainakin kolmena päivänä viikossa aamuaerobinen (kait se noin 30 minuuttia) :) niin ja olen 186 pitkä jos se liittyy mihinkään

Jani 88,

Jossain vaiheessa joudut kyllä tuon kouluruoan ja kotiruoan korvaamaan omilla eväillä.

kaloreita tossa sun setissä on n. 1200+kouluruoka ja kotiruoka.
Ja sun kulutus on enemmän kun 2300. Itse söisin aluksi vaikka 2600, jättäisin kaikki aerobiset pois ja katsoisin mitä tapahtuu.

Siitä sitten lisäämään aerobista vaikka 20min joka salitreenin jälkeen. Sitten kun paino ei enää näin tipu, pudotetaan kaloreita vaikka 300kcalia ja jatketaan. Sitten kun taas tökkää, niin lisäisin vaikka noita aamulenkkejä(joiden teho on hiukan kyseenalainen).

Suosittelen pitämään ruokapäiväkirjaa, esim täällä

Oon kyllä lukenut/kuullut, että aamuaerobinen olisi parasta aikaa liikunnalle, rasvanpolttoa ajatellen???:eek: joten miksi ihmeessä se tulisi jättää pois??
Mutta laihtuisiko tolla mun edellämainitulla ruokasässäkällä?? Proteiniin saanti ainakin olisi varmistettu, ettei lihakset häviä mihinkään :D ja en oikein ymmärrä tota ruokapäiväkirjaa :nolo: :nolo:

No siis mun postin idea oli siinä, että otetaan tuota aerobista liikuntaa mukaan sitten kun sitä tarvitsee. Eli ei vedetä itseään heti piippuun.

Toi aamuaerobisen tehokkuus rasvanpolttoon on paskaa. Mun mielestä aerobisen tehtävä on luoda kalorivaje. Tällöin aerobiset voi tehdä vaikka iltapäivällä.

Toki jotkut tykkää aloittaa päivänsä aamulenkillä. Mutta jos ei syö mitään ennen sitä ei välttämättä pysty tekemään sitä taydellä teholla, jolloin poltat vähemmän kaloreita.

E: Ruokapäiväkirjaan merkkaat päivän syömiset, joista ohjelma laskee kalorit, proteiinit, hiilihydraatit, rasvat ja niiden osuuden kokonaiskaloreista prosentteina. Eli näät paljonko syöt.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä tarkotat tuolla? Miks noi ruuat pitäis korvata jollain muulla?

Siksi että dietin edetessä täytyy tarkkailla yhä enemmän syömisiään.
Kouluruuan kaloreista meillä ei nimittäin ole mitään tietoa, lisäksi se vaihtuu joka päivä ja suurin osa sen kaloreista tulee hiilihydraateista ja rasvasta.

Kyllä kouluruoka on muuten ihan ok-safkaa, kun yleensä aina on salaattiakin tarjolla. Ja iso kiitos siitä että se on ilmaista.

Lähinnä mietin tota et miks kotiruoka pitäis korvata eväillä? Eiköhän sen kotiruuan saa tehtyä (tai sanottua vanhemmille että tekevät) ihan sellaseks kuin itse sen haluaa

Criticalmass, tuolla ihan ensimmäisessä postissa sanotaan kyllä, että "3. Lisää liikuntaa. Aamuaerobista pidetään yleensä hyvänä ajankohtana rasvanpolttoa ajatellen. Eli ennen aamiasta lenkille mars. Miksi aamulla? kroppa on tyhjä hiilhydraateista, jotka ovat elimistön ensisijaista energiaa ja näin pakotat elimistön käyttämään rasvaa energianlähteenä.":whip:
Niin ja kouluruuan kyllä tulen aina syömään. Mutta niinkuin sanoit, AINA on myös salaattia tarjolla. Elikkäs salaattia napaan kolulussa :D

Criticalmass, tuolla ihan ensimmäisessä postissa sanotaan kyllä, että "3. Lisää liikuntaa. Aamuaerobista pidetään yleensä hyvänä ajankohtana rasvanpolttoa ajatellen. Eli ennen aamiasta lenkille mars. Miksi aamulla? kroppa on tyhjä hiilhydraateista, jotka ovat elimistön ensisijaista energiaa ja näin pakotat elimistön käyttämään rasvaa energianlähteenä."

Tämäkin väiteon kumottu uusimmissa tutkimuksissa. Tässä:
Tyhjän vatsan aerobiselle ei perusteita

Heipä hei.

Alottelin tuossa viikko sitten dieettiä kun aloin kyllästymään tuohon pelastusrenkaaseen mahan ympärillä.

Lähtökohdat: Mies/21v/173cm/80kg.

Nooh tässä nyt viikonverran oon syönyt semmosta 1800-1900kcal/päivä (30% prot,50% hh,20% rasva) ja käynyt 5kertaa lenkillä (rullaluistelua 45min, n.13km)

Tänään sitten tasan viikko dietin aloituksesta ja ekasta punnitukseta kävelin luottavaisin mielin vaa'alle ja järkytys oli suuri.. painoa ei ollut pudonnut grammaakaan :curs: Oli jopa saattanut tulla n.100g lisää siitä mitä viime viikolla kun alotin diettaamaan :david:

Eli mikä tässä nyt ns. kusee? liikaa hh? vaakaan uudet patterit?

Ruokailupuoli pitäis kyllä olla muuten ihan kohillaan.. syön 5 kertaa päivässä ja kaikki karkit ja sokerit yms on jääneet pois. Vettäkin tulee juotua riittävästi.

Oho :eek: hmm.... olisipa se vika pattereissa :D laskin, että päivä energiantarpeesi olisi siinä 2300 -kalorin tietämillä (22xoma paino +500) koska ajattelin, että söisit liian vähän ---> elimistö vetää itsensä säästöliekille...... Minusta tuo kuulostaa jo vähän ihmeelliseltä, mutta joku paljon kokeneempi saa pähkäillä ongelmiasi, mutta luulen että se on suht koht normaalia :D
Niin ja teetkö lenkit tyhjään vatsaan?

Heipä hei.

Alottelin tuossa viikko sitten dieettiä kun aloin kyllästymään tuohon pelastusrenkaaseen mahan ympärillä.

Nooh tässä nyt viikonverran oon syönyt semmosta 1800-1900kcal/päivä (30% prot,50% hh,20% rasva) ja käynyt 5kertaa lenkillä (rullaluistelua 45min, n.13km)

Tänään sitten tasan viikko dietin aloituksesta ja ekasta punnitukseta kävelin luottavaisin mielin vaa'alle ja järkytys oli suuri.. painoa ei ollut pudonnut grammaakaan :curs: Oli jopa saattanut tulla n.100g lisää siitä mitä viime viikolla kun alotin diettaamaan :david:

Ruokailupuoli pitäis kyllä olla muuten ihan kohillaan.. syön 5 kertaa päivässä ja kaikki karkit ja sokerit yms on jääneet pois. Vettäkin tulee juotua riittävästi.

Punnitsitko samaan aikaan päivästä kuin viime kerralla? Painossa voi olla vaikka 2kg ero aamulla vessassakäynnin jälkeen tyhjällä vatsalla kuin esim. illalla. Ja saattaa myös olla, että nesteesi ovat olleet myös korkealla. Suorita punnitseminen aina aamuisin tyhjällä vatsalla vessakäynnin jälkeen. Näin saat mahdollisimman vertailukelpoisen tuloksen.
Voithan testailla vaakaasi ottamalla vaikka litran maitotölkin käteesi ja punnita painatko kilon enemmän kuin ilman maitotölkkiä.

Heipä hei.

Käytkö salilla? Jos et, niin kannataa alkaa ehkä käymään. Ja jotkut varmasti sanovat, että kun kerta harrastat nyt tota aerobista, niin oisit ensiksi kokeillut pudottaa painoa pelkästään syömällä. Ja jotkut varmasti tulevat myös sanomaan, että kun harrastat aerobista, niin söisit alkuun vähän enemmän, kun ton 1800kcal päivässä. Veikkaan kyllä, että jos et ole ennen oikein harrastanut liikuntaa, niin yht´äkkinen ruokavalion muuttaminen ja aerobinen urheilu ovat saaneeet elimistösi säästöliekille. Ja jos olisin sinä niin pudottaisin ehkä vielä hiilareita ja söisin lisää proteiniia. Huolehditkö hyvien rasvojen saannista? Kun sanoit, että "syön ok" niin se ei välttämättä riitä. Mutta kokeenemmat saavat auttaa sinua enemmän ongelmissasi.

Punnitsitko samaan aikaan päivästä kuin viime kerralla?

Jep samaan aikaan eli aamulla.

Käytkö salilla?

En oo vielä salille asti päässy.

Ja ruokailusta sen verran että hyvien rasvojen saanti pitäis olla ihan kohillaan..

Täytyy tässä sitten varmaan viel toinen viikko katsella et mitä tapahtuu ja sitten alkaa vähentämää noita hiilareita vaikka 10-20% ?

Jos syöt vähemmän kuin kulutat, kyllä se paino sieltä lähtee laskemaan. Ja ilman ihmeempiä hifistelyjä. Kärsivällisyyttä...

Back
Ylös Bottom