SUPERCARB 1kg -40%

Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Ihan vaan koittamalla kestää. (Useimmiten onnistuu) Ellei, niin reilusti vettä ja kasviksia. Kromia lisäravinteisiin mukaan. Hillitsee hieman nälkää.

Ite tiputtelin reilut 10 kg aikanaan ketolla. Ei hyvä, jaksaminen vähillä hiilareilla huono ja lihakset tyhjänä treenit ontui. Hitaalla reversellä kuitenkin tuosta palauduttiin. vajaa kaksi vuotta tuon jälkeen oli aika taas tiputtaa ja sen kokeilin IF:llä 16/8 paasto/syönti.
Tuo toimi paljon kivuttomammin ja paineet säilyy lihoissa. ihan iifym meiningillä tuokin. Nyt bulkkailen muokatulla if:llä. Homma pelittää.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Minkälaisia konsteja olette kokeilleet silloin, kun nälkä on pahimmillaan ja vaara retkahtaa on suuri? Mulla saattaa mennä useampi tunti / puoli päivää ihan ok, mutta sitten yhtäkkiä iskee tajuton nälkä, ja silloin kokeillaan sipuliosastoa. Toistaiseksi on pää vielä pitänyt, mutta silti kiinnostaa, miten ootte asian kanssa pärjäilleet? Pitääkö se vaan kestää, vai onko joitain hyviä niksejä? Ateriarytmi on mulla kai ihan ok ja tasaisesti syön 400-700kcal settejä.
Mitä tässä on vuoden dieetannut niin jos tulee niin tajuton nälkä että kaikki vituttaa eikä voisi vähempää kiinnostaa dieetti niin on jo menty metsään liian vähillä kaloreilla. Tämän takia en usko että intermittent fasting toimii itsellä koska jos on liian pitkään syömättä se maltillinen ruoka-annos ei enää riitä vaan vituttaa niin paljon että menee kebabbilan ovesta läpi vaikka se olisi kiinni.

On pitänyt vain oppia elämään sen kanssa että painonpudotus on hidasta mutta ainakin sitä pystyy tekemään jos syö tarpeeksi.

Karppausta en ole vielä koittanut että se voisi toimia mutta hiilariton ruokavalio kuulostaa niin ärsyttävälle toteuttaa että empä tiedä. Päivittäin menee kuitenin puuroa, pastaa/perunaa, hedelmää, marjoja, maitorahkaa jossain muodossa ja joskus maltoakin jos ei kerkeä syömään ennen treeniä jotain.

e: mitä tulee tuohon itsensä kireäksi vetämiseen niin eikö se sotke hormonitoiminnan aika pahasti? ihan sen takia en näkisi siinä mitään järkeä jos on luonnollisin metodein liikenteessä. riippuu nyt tarkoitatko niin änkyräkireäksi kuin ikinä mahdollista vai vähän vatsapaloja näkyviin, kai siinä on eroa :D viisaammat valaiskoon

e2: itsellä on auttanut tässä erityisesti pitkäjänteisyys. mitä epäsäännöllisemmät ruokailut ja lennosta keksityt päivän ruuat etukäteen suunnitellun sijaan niin sitä huonommin homma toimii. en tiedä minkä takia mutta jos pystyy pitämään kalorit samassa usean viikon ajan samoilla ruoka-aineilla niin homma lähtee rullaamaan paremmin kuin ei-niin-suunnitelmallisesti syödyt kalorit vaikka olisi miinuksella. mutta jos on jatkuvasti nälkä niin kyllä se kertoo mun mielestä liian vähästä ravinnosta. se että lukema muuttuu vaa-alla voi vaatia 3-4 viikon bodymunkkeilu tason syömiset että homma alkaa rullaamaan

Viimeksi muokattu:
Mä taas en tykkää yhtään syödä lappu kädessä. Sitäkin on tullut tehtyä kyllä. Siinä on koko elämä yhtä vitun laihdutusta, kun mitään ei voi tehdä, mihinkään ei voi mennä, mitään ei voi syödä kun sitä ei ole suunniteltu. Kyllä mun dieettiin mahtuu vaikka kotzone helposti. Makrot saa puhelimella hyvin äkkiä katottua. Sieltä kun saa ihan järkeviäkin settejä, kunhan vaan valitsee täytteet sen ja tietysti myös oman maun mukaan. Lisäksi jos tekee mieli syödä yksi keksi/juoda kalja tms niin sitten mä teen niin. Tärkeimpänä juttuna on, että KAIKKI mitä suuhun menee, menee myös kalorilaskuriin, jolloin pysyn makroissa, kasviksissa sekä kuiduissa siellä missä pitääkin.

Ateriarytmin suhteen itse tykkään syödä aamusta kevyemmin. Päivällä voin olla helposti kohtuullisessa nälässäkin, mutta nukkumaan en mene mielellään kovassa nälässä. Jos kaloreita on illalla jäljellä vaikka 500kcal, niin esimerkiksi kaurapuuro+mustikat+hera on hyvä kombo. Kokonaisuudessaan syön päivän aikana 3-4 kertaa. Ei vaan jaksa sitä jatkuvaa pupeltamista. Sitten kun kalorit on sillä tasolla, että nälkä on läpi vuorokauden niin kummasti sitä salaattia syö mielellään vaikka kilon päivässä. Kaloreitahan tuosta ei tule kuin reilu 200kcal, mutta täyttää hyvin mahaa. Myös se yhteen aikaan täysin pystyyn haukuttu peruna on mun mielestä pirun hyvä pitää lautasella. 500g perunaa sisältää öö 300 kcal? Vastaavilla kaloreilla syöt esimerkiksi riisiä alle 100g.

Kyllähän kotzone tai vaikka kaupan pieni pakastelätty mahtuu kaloreihin mutta joku kebabbilan iso pizza tai sipsipussi ei mahdu. Ei varmaan kaikkia kiinnosta liian puhdas ruokavalio ja sen syynääminen mutta kyllä se itselläni vaati muutaman kuukauden täysin ruokavalion muuttamisen että oppi syömään niinkuin pitää. Sulamo on ollut korvaamaton työkalu kun kaikki tuotteet löytyy puhelimesta heti kun sen suuhun laittaa. Jos tekee enemmän ruokaa niin latoo vaan reseptiin esim 700g jauhelihaa, 400g pastaa, munat, maito ja jakaa x määrään annoksia niin se kertoo suoraan annoksen kalorit sekä makrot eikä tarvitse sen kummemin punnita tai arvailla.

Sillon kun ei laskenut kaloreita niin ongelmana oli se että väkisin koitti syödä liian vähän ja olla jatkuvassa nälässä, kun laskee mitä syö niin tavallaan antaa itselleen luvan syödä järkevästi. Kehon nälkäsignaalit ei toimi niinkun pitäisi jos on pitkään mättänyt liikaa ruokaa ja on vaikea opetella syömään uudestaan.

Jännitti niin mahottomasti aamulla herätä ja uskaltautua vaa'alle.

Miltä tuntuu, kun vhh/ketoosidieetti lähtee toimimaan? Miltä tuntuu, kun paino on pudonnut viikossa 1,7kg? Miltä tuntuu, kun vatsan ympäriltä on lähtenyt viikossa 1,5cm? Ja miltä tuntuu, kun saa tänään tankata hiilihydraattia niin maan perusteellisesti. V: Tuntuu aika hyvältä.

Liitteet

• IMG_20180315_082911_276.jpg
    IMG_20180315_082911_276.jpg
    142,8 KB · Katsottu: 310
Hyvä, tsemppiä! Meinaatko jatkaa ketoa tuon jälkeen? Hiilarit alle 20g? Meinaan vaan, että katkaiset ketoosin hiilaritankkauksella ja taas kestää päiviä, kunnes saavutat ketoosin. Vai vedätkö ihan vaan vhh meiningillä?

Hyvä, tsemppiä! Meinaatko jatkaa ketoa tuon jälkeen? Hiilarit alle 20g? Meinaan vaan, että katkaiset ketoosin hiilaritankkauksella ja taas kestää päiviä, kunnes saavutat ketoosin. Vai vedätkö ihan vaan vhh meiningillä?
Kiitti. Hyvät fiilikset. Oon jossain vhh:n ja keton välissä, saatan olla ketossakin, vaikee sanoo. 3kk kaloridieettiä ja -3kg. Järki lähti ja huumori loppui. Hiilet 60-100g/vrk. Eli siis se muutos minkä tein viikko sitten oli se, että pudotin hiilet, kokonaiskalorien pysyessä samoina. Tämä tuntui olevan avain tähän hommaan. Mut totuus selviää varmaan vasta viikkojen kuluessa, sillä eiköhän nuo ollut ne kuuluisat nesteet, jotka lensi munasta pihalle.

Hehe, no jossei munasta niin jostain kuitennii. Eli kyllä, nesteet katosi lihaksista. Ketoosissa et oo. silloin sun pitäis vetää alkuun alle 20g hiilaria per päivä väh. 5 päivää. ja senkin jälkeen maks. 40g. Etippä Tikan artikkeli aiheesta. Markun ketoosi ohjeet on aika kattavat.
Toisaalta laihtuu sitä ilman ketoosiakin. Uusimman tutkimuksen mukaan ei oo väliä laihduttaako vhh:lla vai normi hiilaridieetillä. Toiselle sopii toinen ja toiselle toinen.
Tsekkaa Layne Nortonin uusin pätkä juupituupist.
Ite kun ketoosia vetelin ja paino tippu hyvin, niin normiruokavalioon siirtyessä pamahti viis kiloa lisää painoo muutamassa viikossa. Kalorit suht samoissa, eli nesteet
palautu kroppaan. No onneks viitisen kiloo jäi sentään matkan varrelle.

Tikan ketjusta ja youtuben q&a videosta bongasin tuon idean, että pudottaa vaan hiilet, kaloreiden pysyessä samoina. Jostain syystä tuo tuntuu toimivan pienelle osalle ihmisistä, ja tuntuukin että kuulun tuohon vähemmistöön, mutta se selviää aikanaan.

Luin sen Tikan ketoosijutun. Oli kyllä hyvin kirjoitettu ja kovaa faktaa. Jos ei tämä onnistu, niin ketoosi on seuraava vaihtoehto. Pelottaa vaan se, että jos iskee pahan väsyn, sillä se on aika myrkkyä mulle, kun teen pelkkää yötyötä. Mut katellaan kui käy.

Mäkin voisin kertoa tässä omia kokemuksia. Kun dieettiä aloittelin, vaihdoin samaan aikaan 2+2 jaon 2+3 jaoksi. Punaisena lankana oli, että kun peruskulutus on suht vähäistä tällä hetkellä, niin lisätään kulutusta salitreeneillä. Mielestäni tein vielä ohjelman ihan fiksusti. No miten kävi? Niveliä kolotti, tuli kyynerpäävaivaa, pari viikkoa sitten alkoi palelu ja olo oli vähän kuin junan alle jääneellä. Myöskin pumppi katosi lähes kokonaan.

Vaihdoin sitten ohjelman nelijakoiseksi etureidet/rinta+selkä/takareidet/olkapäät+kädet jaolla. Valikoin liikkeet niin, että epäsuora rasitus huomioiden lihat saavat edelleen 2xviikossa rasitusta. Lisäksi vielä vähensin viikottaista sarjamäärää noin 10%, mitä nyt ohjelmia vertailee. Meni hetki ihmetellessä, että onpas nyt pirteä olo ja eipäs edes kolota niveliä. Jaksaa salilla puskea ne sarjat kovempaa ja nyt vasta tajusin että eihän mua edes enää palele, mulla on taas päällä se "aina kuuma" -moodi mikä on mulle normaalia. Niin ja paino on lähtenyt jumittamisen jälkeen viimeisen neljän päivän aikana toista kiloa alaspäin.

En siis sano, että mulla olis ollut ylikuntoa tai mitään muutakaan, mutta yksinkertaisesti MINULLE ihan liikaa tekemistä dieetillä.

Ei ketoosissa väsy iske, päin vastoin. Alun pääkipuilujen jälkeen (n.5 päivää itsellä) Tosi virkeä ja tarkka olo koko ajan.
Ketoneista aivot tykkää, eikä insuliinipiikkejä tule väsyttämään.
Tosin jos pattia haluaa, niin ketolle nou nou, mut jos nopiaan läskiä veks ja sitte malttibulkki, ni eikhän se siihen toimi...

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Se on kumma kirous tuo keskivartaloläski. Mulla on kädet ja jalat aika napakassa kunnossa mutta massua ympärröi laardi niin että mä oon vyötäröltä leveämpi ku selästä. Kai se on pakko alkaa lenkillä käymään. Ostan koiran ku ei tuo akka suostu lähtemään ulos on jos on alle +20c lämmintä

Se on kumma kirous tuo keskivartaloläski. Mulla on kädet ja jalat aika napakassa kunnossa mutta massua ympärröi laardi niin että mä oon vyötäröltä leveämpi ku selästä. Kai se on pakko alkaa lenkillä käymään. Ostan koiran ku ei tuo akka suostu lähtemään ulos on jos on alle +20c lämmintä
Sama täällä, napaläskin kanssa siis.

Mäki oon ekaa kertaa dieetillä ja kaikki sapuska menee vaa'an kautta.
Vedänköhän liian pienillä kaloreilla, kun tänään salilla, vaikkakin tuli hyvä treeni tehtyä, niin väsymys iski, octanekaan ei auttanu.
Pitäskö suosiolla laittaa sarjoista vähän pois ku teen aina sen kuus sarjaa kutakin liikettä.
Jos tiputtas kolmeen sarjaan per liike ja ottas sitten vaikka yhden liikkeen lisää per lihasryhmä.
Kalorit pyörii siellä 2400 kalorin hujakoilla, tänään ennen treeniä oli menny 940kcal.

Mullakin alkoi eka dieetti (voimanaisena). Oon lahduttanut toki joskus, mutta pelkkiä kaloreita laskemalla. Nyt ekaa kertaa oon suunnitellu makrot. IIFYM ja 16/8 tyylillä mennään. Helppoa on tähän asti ollut, mutta proteiinien suhteen tekee vähän tiukkaa. Syön kasvisruokaa, jossa munia ja jonkin verran maitotuotteita. Oon antanu itelle luvan ottaa osan protskuista jauhoista. Tänään kävi niin, että illalla piti vetää lautasellinen linssejä, raejuustoa ja proteiinijuoma, että sai vielä puuttuvat 50 g kasaan. No, makrot ja kalorit meni aika hyvin kuitenkin. Tähtään 150 g proteiinia päivässä, joka on enemmän kuin 2 g/rasvaton painokilo. En tiedä, onko tossa vähän liikaakin.

Mullakin alkoi eka dieetti (voimanaisena). Oon lahduttanut toki joskus, mutta pelkkiä kaloreita laskemalla. Nyt ekaa kertaa oon suunnitellu makrot. IIFYM ja 16/8 tyylillä mennään. Helppoa on tähän asti ollut, mutta proteiinien suhteen tekee vähän tiukkaa. Syön kasvisruokaa, jossa munia ja jonkin verran maitotuotteita. Oon antanu itelle luvan ottaa osan protskuista jauhoista. Tänään kävi niin, että illalla piti vetää lautasellinen linssejä, raejuustoa ja proteiinijuoma, että sai vielä puuttuvat 50 g kasaan. No, makrot ja kalorit meni aika hyvin kuitenkin. Tähtään 150 g proteiinia päivässä, joka on enemmän kuin 2 g/rasvaton painokilo. En tiedä, onko tossa vähän liikaakin.

Joo, pärjäät vähemmälläkin protskulla. Heittäisin hatusta 100-120g painostasi riippuen.
Naisille ei muuten suositella ihan noin pitkää paastoa iifym:ssa. Hormonitoiminta ei diggaa..
Koklaa mieluummin vaikka 14/10.

Joo, pärjäät vähemmälläkin protskulla. Heittäisin hatusta 100-120g painostasi riippuen.
Naisille ei muuten suositella ihan noin pitkää paastoa iifym:ssa. Hormonitoiminta ei diggaa..
Koklaa mieluummin vaikka 14/10.
Paino 79 kg, rasvat n. 30%

Joo, oon kuullut ton näkemyksen naisten paastoamisesta, mutta mulla on kokemusta 24-48 tunnin paastoista, joten uskallan mennä pääosin tällä. Katotaan miten toimii, tarviiko muokata jotenkin. Oon vuorotyöläinen, joten tiukkaa säännöllistä rytmiä ei oo tulossa suuntaan tai toiseen.

Mäki oon ekaa kertaa dieetillä ja kaikki sapuska menee vaa'an kautta.
Vedänköhän liian pienillä kaloreilla, kun tänään salilla, vaikkakin tuli hyvä treeni tehtyä, niin väsymys iski, octanekaan ei auttanu.
Pitäskö suosiolla laittaa sarjoista vähän pois ku teen aina sen kuus sarjaa kutakin liikettä.
Jos tiputtas kolmeen sarjaan per liike ja ottas sitten vaikka yhden liikkeen lisää per lihasryhmä.
Kalorit pyörii siellä 2400 kalorin hujakoilla, tänään ennen treeniä oli menny 940kcal.

Kalorit varmaan ok, mut jos oot 7kk treenannu ni on liikaa kuus sarjaa kaikis liikkeis. Lähet vaik kolmest sarjast ja lisäilet volyymii pikkuhiljaa. Parii liikkeesee 1 sarja lisää per viikko, + painoprogressio, tota 4-5 viikkoo ja deloadi.

Paino 79 kg, rasvat n. 30%

Joo, oon kuullut ton näkemyksen naisten paastoamisesta, mutta mulla on kokemusta 24-48 tunnin paastoista, joten uskallan mennä pääosin tällä. Katotaan miten toimii, tarviiko muokata jotenkin. Oon vuorotyöläinen, joten tiukkaa säännöllistä rytmiä ei oo tulossa suuntaan tai toiseen.
Jees, jos homma toimii niin anna mennä vaan. Kyllä se ajastaan näyttää toimiiko.
Ja noilla spekseill se 120g prodee varmasti riittää. Voi mennä enemmänkin ku dieetailet.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom