SUPERCARB 1kg -40%

Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Aloittelija ilmottautuu joten älkää lyökö nobo hämmerillä heti ;) Elikkäs lähtökohtana olis nyt 188/103 ja ikää 26. Laihdutusta alla jo -70kg 2 vuoden aikana ja silloin kun aloitin olin siis 188/173 eli tuhtia ihraa olin täynnä. Oikein hävettää miten sitä päässykään noin lihavaksi. Toki syynä auto onnettomuus ja paha polvivamma joka on nyt kondiksessa mutta kyykkyjä turha haaveilla. Elikkäs kysyisin nyt miten olisi järkevää dietata että saisi lihastakin? Ja joo ymmärrän että läskinä ei kannataisi treenata bläblä ja netissä mut on jo tylytetty kerran et älä edes mee salille läski pois sieltä gymiltä mars.. Huoh. Eli siis käyn nykyään 5-6krt salilla ja yksi lepo ja teen jalat kaksi kertaa viikossa prässiä jne joka työstää isoja lihaksia ja polttaa rasvaa ellei pt aivan väärässä ollut? Palautus juomat on kunnossa ja kreatiinia ja intraa käytän että jaksaa treenata. Toivon ettei tämä selostus ni ole hepreaa taas mutt kokeillaan kepillä jäätä.

Ja joo ymmärrän että läskinä ei kannataisi treenata bläblä ja netissä mut on jo tylytetty kerran et älä edes mee salille läski pois sieltä gymiltä mars.. Huoh.
WTF? Miks ei ylipainoisena kannata reenata? Eikö silloin juuri kannattaisikin reenata jos on ylimääräistä rasvaa?! Mitä varsinaiseen kysymykseesi tulee niin aloittelijalla riittää rasvan polttoon + lihasten kasvatukseen monipuolinen ruokavalio, järkevä treeni sekä huolehtii siitä, että syö vähemmän kuin kuluttaa. Ja hatun noston arvoinen suoritus sulla jo alla jos oot 70kg pudottanut painoa!

Aloittelija ilmottautuu joten älkää lyökö nobo hämmerillä heti ;) Elikkäs lähtökohtana olis nyt 188/103 ja ikää 26. Laihdutusta alla jo -70kg 2 vuoden aikana ja silloin kun aloitin olin siis 188/173 eli tuhtia ihraa olin täynnä. Oikein hävettää miten sitä päässykään noin lihavaksi. Toki syynä auto onnettomuus ja paha polvivamma joka on nyt kondiksessa mutta kyykkyjä turha haaveilla. Elikkäs kysyisin nyt miten olisi järkevää dietata että saisi lihastakin? Ja joo ymmärrän että läskinä ei kannataisi treenata bläblä ja netissä mut on jo tylytetty kerran et älä edes mee salille läski pois sieltä gymiltä mars.. Huoh. Eli siis käyn nykyään 5-6krt salilla ja yksi lepo ja teen jalat kaksi kertaa viikossa prässiä jne joka työstää isoja lihaksia ja polttaa rasvaa ellei pt aivan väärässä ollut? Palautus juomat on kunnossa ja kreatiinia ja intraa käytän että jaksaa treenata. Toivon ettei tämä selostus ni ole hepreaa taas mutt kokeillaan kepillä jäätä.
Tietenkin läskinä saa treenata ja se on jopa toivottavaa. Ei vaan välttämättä kannata valita lajeja joissa nivelet on kovilla, esim asfaltilla hölkkäys/juoksu. Kovaa tulosta olet tehnyt ja ei tässä taida olla mitään oikotietä onneen että kasvaisi lihaskimpuksi samalla kun rasvaa tirisee pois kun vaan syö järkevästi ja treenaa kovaa, kyllä se vaatii vuosien lujaa työtä. Jatkuvasti vaan yllättyy miten haastavaa se kropan muokkaus oikeasti onkaan kun on päästänyt tilanteen tarpeeksi huonoksi aikoinaan. Nytkin vedän lähes yltiöterveellistä bodarisafkaa punniten grammalleen kaiken mutta paino on taas noussut uudenvuoden jälkeen enkä edes tiedä miksi. Nyt alkoi kova treenikausi uudella ohjelmalla ja jospa se saa taas kulutukseen vauhtia.

Itsellä on hieman vajaa 10kk painonpudotuksen ja treenauksen tuloksena pudonnut nyt 18 kiloa. Ei tulos huono ole mutta hitaasti se muutos on tapahtunut vaikka en ole pitänyt taukoa treenauksesta viikkoakaan ja cheattipäivät mahtuu kahden käden sormiin. Tämä on aika reunalla elämistä että syöt tarpeeksi että elimistö ei mene tukkoon mutta niin vähän että paino putoaa, mutta kuitenkin taas tarpeeksi että jaksaa treenata kovaa ja tulokset nousee. Ulkoistin nyt treenin suunnittelun ja ruokavalion suunnittelun pt:lle niin väärän tekemisen mahdollisuus taas pienenee.

WTF? Miks ei ylipainoisena kannata reenata? Eikö silloin juuri kannattaisikin reenata jos on ylimääräistä rasvaa?! Mitä varsinaiseen kysymykseesi tulee niin aloittelijalla riittää rasvan polttoon + lihasten kasvatukseen monipuolinen ruokavalio, järkevä treeni sekä huolehtii siitä, että syö vähemmän kuin kuluttaa. Ja hatun noston arvoinen suoritus sulla jo alla jos oot 70kg pudottanut painoa!

Kiitos kova työ onkin jo takana ja kävelyä ja crosttsineria vedetty niin että maistuu jo melkein laitteen muovit suussa :D Tosiaan tähä mennessä laihtunu ni vähensim sipsit limut roskaruuan veke ja niin on lähtenyt kiloja. Mietin vain kun vatsalla roikkuu enää pieni pömppis "ihraahan se on" niin miten jatkaa treenaamista että tulee tuloksia ja tuosta mahasta pääsee eroon. Mitään vuoden laihduttaja palkintoa en hae mutta infosin vaan mistä on lähdetty ja mihin jo nyt tultu. Jtn fatburneria mulle myös suositeltii. Ja sitä vähä minäkin et ennemin tuun timmiin kuntoon salilla ku lenkillä ja kotona istuessa mut troleja ja ylimielisyyttä on mailmassa liikaa. ja mitä suositte syömään?

Kiitos kova työ onkin jo takana ja kävelyä ja crosttsineria vedetty niin että maistuu jo melkein laitteen muovit suussa :D Tosiaan tähä mennessä laihtunu ni vähensim sipsit limut roskaruuan veke ja niin on lähtenyt kiloja. Mietin vain kun vatsalla roikkuu enää pieni pömppis "ihraahan se on" niin miten jatkaa treenaamista että tulee tuloksia ja tuosta mahasta pääsee eroon. Mitään vuoden laihduttaja palkintoa en hae mutta infosin vaan mistä on lähdetty ja mihin jo nyt tultu. Jtn fatburneria mulle myös suositeltii. Ja sitä vähä minäkin et ennemin tuun timmiin kuntoon salilla ku lenkillä ja kotona istuessa mut troleja ja ylimielisyyttä on mailmassa liikaa. ja mitä suositte syömään?
Reilusti vähärasvaista lihaa jos syöt lihaa ja kylkeen parisataa grammaa kasviksia tai muita rehuja joka pääaterialla. Sitten vähän jotain pastaa, riisiä tai perunaa, ja itse käyttänyt myös leipää hiilarilähteenä vaikka sitä jotkut haukkuu. Itse olen alkanut tykkäämään aamupalana kaurapuurosta jossa on iso keko pakastemarjoja, ei tarvi sulatella ja kauha protskujauhetta tai sitten raejuustoa. Olin alussa sitä mieltä että minähän en mitään puuroja syö mutta kun sen tekee noin niin se on oikeasti hemmetin hyvää, viikko meni tottuessa. Kannattaa antaa ainakin mahdollisuus jos ei ole kokeillut.

Itsekin haluaisin vatsasta rasvat pois mutta se ei taida onnistua muuten kun kirurgin veitsen alla, rasva vähenee kropasta kun on miinuskaloreilla. Sinuna tekisin myös isoja raskaita liikkeitä salilla mitä nyt pystyt tekemään niin että lihasryhmät rasittuu pari kertaa viikkoon ja koitat parantaa joka treenissä edellisestä, eli kirjaat ylös. keskikroppaa ei kannata laiminlyödä myöskään, kannattaa pt:ltä kysyä siihen hyviä liikkeitä kun sulla ilmeisesti semmonen on?

Eli perus penkkipunnerrus, jalkaprässi, pystypunnerrus tangolla tai smithissä, maastaveto, alatalja tai kulmasoutuliike, ylätalja tai avustettu leuanveto, hauiskääntö, ojentajaliike esim ylätaljassa tai käsipainolla. En tiedä miten paljon olet treenannut että mitä kannattaa suositella. Itsellä tulee nyt paljon monipuolisempi ohjelma käyttöön kun alkaa olla perusteet hallussa.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Reilusti vähärasvaista lihaa jos syöt lihaa ja kylkeen parisataa grammaa kasviksia tai muita rehuja joka pääaterialla. Sitten vähän jotain pastaa, riisiä tai perunaa, ja itse käyttänyt myös leipää hiilarilähteenä vaikka sitä jotkut haukkuu. Itse olen alkanut tykkäämään aamupalana kaurapuurosta jossa on iso keko pakastemarjoja, ei tarvi sulatella ja kauha protskujauhetta tai sitten raejuustoa. Olin alussa sitä mieltä että minähän en mitään puuroja syö mutta kun sen tekee noin niin se on oikeasti hemmetin hyvää, viikko meni tottuessa. Kannattaa antaa ainakin mahdollisuus jos ei ole kokeillut.

Itsekin haluaisin vatsasta rasvat pois mutta se ei taida onnistua muuten kun kirurgin veitsen alla, rasva vähenee kropasta kun on miinuskaloreilla. Sinuna tekisin myös isoja raskaita liikkeitä salilla mitä nyt pystyt tekemään niin että lihasryhmät rasittuu pari kertaa viikkoon ja koitat parantaa joka treenissä edellisestä, eli kirjaat ylös. keskikroppaa ei kannata laiminlyödä myöskään, kannattaa pt:ltä kysyä siihen hyviä liikkeitä kun sulla ilmeisesti semmonen on?

Eli perus penkkipunnerrus, jalkaprässi, pystypunnerrus tangolla tai smithissä, maastaveto, alatalja tai kulmasoutuliike, ylätalja tai avustettu leuanveto, hauiskääntö, ojentajaliike esim ylätaljassa tai käsipainolla. En tiedä miten paljon olet treenannut että mitä kannattaa suositella. Itsellä tulee nyt paljon monipuolisempi ohjelma käyttöön kun alkaa olla perusteet hallussa.

Tosiaan treenannut olen ennen kolaria useamman vuoden että silleen vähän tuttua on liikkeet mavea kestää paikat kevyellä painolla mutta kyykyjä ei juuri lainkaan koska polveen ottaa. Jalkaprässissä ei juuri tunnu. Treenaan nykyään 5-6krt viikossa salilla ja laajalla skaalalla kyllä ja nukun hyvin ja pidän palautumisen aina tasallaan eli jos tuntuu liikaa paikoissa ja treeni ei huvita niin en mene silloin toki tämä ei tarkoita luovutus asenetta tietenkään mutta jos ei potkua niin miksi turhaan mennä ihmettelemään. Puuroa olen nyt syönyt joka aanu ja ilta ja juuri illalla ettei yöllä herää nälkään ja vedä leipää naamariin. Noi marjat ja vihannekset täytyy kyllä ottaa lisä käyttöön itse :) Ja täytyy kiittää että vinkejä ja kannustusta saa eikä heti lytätä ryttyyn. Joo vartalo rasva ok se mistä haluan eroon mutta alkaa vähän tuntua että kroppann todennu et liikaa jo lähteny ja stoppi tullut kun seinään. Toki naamasta on läskit hyvin lähtenyt ja käsistä ja jaloista esim kädessä alkaa lihakset näkyä jo hieman :) Miten tota smith laitetta käytetään järkevästi. Ja pahoittelen jos on offtopicia

Morjes. Voisiko saada apua ruuan suhteen?

Pituus 200cm
Paino 130kg

Suuren kokoni vuoksi olen ns. läpipaska että voinut syödä lähes mitä vain pienen urheilun ohella ja paino on pysyi samana aina n.20v asti.
Muutaman viime vuoden aikana kun urheilu jäänyt,niin on painoa päässyt hiipimään. Tavoite olisi päästä n. 110kg tienoille 6kk ajassa.
Päivittäin urheilen noin huom. täydet 60min.( n. 10-20min lenkkiä. Kotosalla sitten kahvakuulailua jne. n. 40min )

Aloin siis laskemaan vähän mitä syön. Tein esimerkkilaskelman mitä esimerkiksi tänään syön. Ei jotenkin vaan tunnu numerot oikeilta, kun selvittänyt että laihdutuskalorini pitäisi olla 2300 luokkaa minimissään???
Korjatkaa ihmeessä gramma määriä ja varmasti monta virhettä. Myöskin vinkkejä eri raaka-aineiden korvaamiseen ja ateriaehdotuksia sekä ruokaohjelmia otan vastaan!!

Kuvassa päivänsyömiseni jotenkuten sinneppäin. Punnitsen siis ruokani ennen kokkausta.

View: https://imgur.com/RIxEQ4c

Moikka,

En nyt ole ensimmäistä kertaa dieetillä, mutta ajattelin kuitenkin täällä kysäistä.

Pidempi tauko salista ja muuten terveellisestä elämästä. Nyt pitäisi päästä takaisin salille ja yleisisti kuntoon.(noin 15kg pitäisi tiputella)

Ongelma on sellainen, että nyt 2-viikkoa syöty miinuksilla ja käyty salilla herättelemässä kroppaa, mutta kroppa aivan tukossa..ei siis treenaamisesta vain siten, että pakki aamuisin/ ja muutenkin aivan turvoksissa ja tuntuu, ettei diieeti oikein etene. Ennen vanhaan lähti aina ensimmäisten viikkojen aikana se 3-5kg paskaa pois kropasta. Nyt tuntuu, ettei ole grammaakaan tippunut ja en siksi ole käynyt puntarilla, koska se veisi viimeiset motivaatiot kun näkisi, että parin viikon duunilla ollaan ihan samassa tilanteessa kuin aloitettiin.

Onko kenelläkään samoja kokemuksia tai tipsejä tähän motivaatiota vievään vaivaan :(

(Painoa noin 105kg / Kaloireta treenipäivänä 2500 ja välipäivänä 2300. Pienemmillä HH kuin aikaisemmin)

Mä jättäisin ylipainoisten dietillä puntarille menon kokonaan pois moneksi viikoksi.
Se sen lukeman tuijottamisen stressaaminen ei muuta kuin haittaa diettiä.

Pakin turvotus on ihmisen elämässä ihan normaalia ja se siitä asettuu, kunhan kyse ei ole mistään suuresta ruokavaliomuutoksekseta milloin tuollainen joko johtuu kuidun lisääntymisestä tai jostain allergia/yliherkkyydestä.

Mä jättäisin ylipainoisten dietillä puntarille menon kokonaan pois moneksi viikoksi.
Se sen lukeman tuijottamisen stressaaminen ei muuta kuin haittaa diettiä.

Pakin turvotus on ihmisen elämässä ihan normaalia ja se siitä asettuu, kunhan kyse ei ole mistään suuresta ruokavaliomuutoksekseta milloin tuollainen joko johtuu kuidun lisääntymisestä tai jostain allergia/yliherkkyydestä.

Pakko sitä painoa on jossain vaiheessa alkaa seuraamaan, että tietää miten homma etenee.

Mutta tosiaan fiilis on sellainen, että kroppa sekaisin tuosta ruokavaliomuutoksesta ja laittaa sitten tällä tavalla kampoihin ja homman sekaisin.

Pakko sitä painoa on jossain vaiheessa alkaa seuraamaan, että tietää miten homma etenee.

Mutta tosiaan fiilis on sellainen, että kroppa sekaisin tuosta ruokavaliomuutoksesta ja laittaa sitten tällä tavalla kampoihin ja homman sekaisin.

miten se muuttui?

Oliko tyyliin pizzaburgerista kanariisiin vai makaronilaatikosta maitorahka mehukeittoon?
Tuliko kuidun määrään merkittäviä muutoksia?

Bodareiden dietieissä yleensä maitorahka , proteiini jalosteet ja sokerittomat korviketuotteet ovat kovasti läsnä ja ne ei kaikille sovi.
Eli jos näet tämän vaihtoehtona, niin koita siivota tuollaiset ylimääriset "oikeaksi ruoaksi".

miten se muuttui?

Oliko tyyliin pizzaburgerista kanariisiin vai makaronilaatikosta maitorahka mehukeittoon?
Tuliko kuidun määrään merkittäviä muutoksia?

Bodareiden dietieissä yleensä maitorahka , proteiini jalosteet ja sokerittomat korviketuotteet ovat kovasti läsnä ja ne ei kaikille sovi.
Eli jos näet tämän vaihtoehtona, niin koita siivota tuollaiset ylimääriset "oikeaksi ruoaksi".

No siis perus kotiruoka esim makaroonilaatikko (isoja satseja) herkkuja joka viikonloppu melkein, joskus viikollakin.

Nyt mennään, perus puhtailla, maitorahka/kananmuna/Cashew/makarooni/riisi/peruna/Jliha/kana ym seteillä.

Millaisilla kaloreilla te dieettaatte? Kokeillaan onnistuisiko tämmönen yksinkertainen listaus, missä on pituus ja paino. Lepo- ja treenipäivän kalorit. Saisi vähän perspektiiviä ja pohdinnan aihetta, miten itse kaloreitani säätelen.

Aloitetaan.

187cm/97kg
2600/2800kcal

Millaisilla kaloreilla te dieettaatte? Kokeillaan onnistuisiko tämmönen yksinkertainen listaus, missä on pituus ja paino. Lepo- ja treenipäivän kalorit. Saisi vähän perspektiiviä ja pohdinnan aihetta, miten itse kaloreitani säätelen.

Aloitetaan.

187cm/97kg
2600/2800kcal

Aika hiljaista. Nostetaas ja kokeillaan onko täällä dieettaajia.

Aika hiljaista. Nostetaas ja kokeillaan onko täällä dieettaajia.
179cm/95kg ja tarkoitus olisi syödä 2500 kcal lepopäivänä ja salipäivänä 2660 kcal (intrasta tulee tuo 160 kcal lisää). Salia 3-5x viikko. Ei suuremmin arkiliikuntaa tällä hetkellä. Lisäillään kävelyä tms sitten kun paino jumittaa.

Lepokulutus oli inbodyssa 1.5v sitten 1900 kcal päälle 6kg kevyempänä. Rasvaton massa on pyörinyt tuolloin 70-75kg välillä. Pihdeillä vajaa 2 vuotta sitten Timo Haikaraisen mittaamaan 9.8% 78-kiloisena luotan ehkä eniten. Sen jälkeen on ollut enemmänkin "vahinkobulkki", kuin suunnitelmallinen sellainen.

Tässä vielä noin kuukauden vanhat mitat, jotka tuskin painonkaan perusteella (96,1kg silloin) ovat miksikään muuttuneet:
Kädet 41,5cm
Rinnanympärys rentona: 109cm, jännitettynä 117cm
Reidet keskeltä 64cm
Vyötärö 91cm
Navan alta 98cm
Lantionympärys 107cm

Rasvat luultavasti +20%. Koska ollaan jo tammikuussa, niin realistinen tavoite lienee alle 85kg. Mitään -1000kcal nälkäkuuria ei jaksa ja samalla katoaisi ne vähätkin lihat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom