Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Ei ole VHH vaan kaikissa aterioissa tulee kyllä hiilareita, vähintään rahkan muodossa. Kuukauden aikana mulla on ollut kaksi mättöpäivää, jolloin lähinnä keskityttiin hiilareiden lisäämiseen.

Ei ole VHH vaan kaikissa aterioissa tulee kyllä hiilareita, vähintään rahkan muodossa. Kuukauden aikana mulla on ollut kaksi mättöpäivää, jolloin lähinnä keskityttiin hiilareiden lisäämiseen.

Paljonka menee hiilaria päivässä? Voishan sitä koittaa hiilareista mahdollisesti ottaa pois ja nostaa sitten vastaavamäärä kaloreita proteiinista tai rasvasta? Jostain oon lukenut, että pelkkä makrojen muuttelu saattaa saada positiivista tulosta laihduttelussa :)

Mitäs porukka on mieltä kun tässä tarkoitus piakkoin alottaa pieni kiristely jakso niin lisäänkö tämän hetkisestä liikuntaa esim.aamuaerobisella ja oon koskematta kaloreihin tässä alkuvaiheessa (kalorit nyt 2700-2800),punttia 4-5 krt viikkoon,ei muita mainittavia aktiviteettejä mitkä laskisin liikunnaksi,koska imo koiran lenkittäminen ei sitä ole :D. Vaiko tiputan kalorit n.2300 ja olen lisäämättä liikuntaa vielä tässä vaiheessa?. Omasta mielestä vois olla fiksumpaa ehkä lisätä aamuaero ja pitää kalorit samassa,koska kalorit ei nyt muutenkaan niin suuret ole näillä mitoilla (178/83) ns.bulkkikauden kaloreiksi,herkkä kun on lihomaan vanhat fätit takasi nii tommosilla kaloreillakin tullu massaa n.200g viikkoa kohde. Jos joku viittii neuvoja/vinkkejä heittää niin otan ne avomielin vastaan:)

Taisi olla että viikossa noin -10000kcal vastaa -1kg pudotusta.
Ainakin itten tuolla pudotin 12vk -10kg, parhaimmillaan -15kg.
97kg->(82kg >) 87kg

Riippunee omasta painosta nuo, paljonko pitää olla miinusta tuohon -1kg.
Jos pysyvää pudotusta haluaa, niin enemäää ei kait keskimäärin kannata hakea.

KYSYMYS!

Miten voi olla mahdollista olen tiputtanut painoa 130--->125.7kg 4kuukaudessa maltillisella vauhdilla... mutta tietyt ympärykset ovat kasvaneet vain.. onko salilla käynyt lihasten "kasvu"? kun tietyt paikat on turvonnu nii helkkaristi...

6/2015-10/15

130-->125.7(286g/vko vajeella)

kaula +2
hart +6
hauis +4,5
kyynärvarsi -2
ranne +3
rinta -3,5
rimmanalus -6,5
vyötäkap -1
vyötärö -3
lantio +8
reisi +2
polvi +1
pohje +2
nilkka +3

Morjesta.

Mies 39v
186cm
95kg- n.94
Vatsanympärys 106-102cm
Kcal 1900-2500 ka. n 2200

Diettailua takana puoltoista kuukautta. Tarkoitus ois pudottaa paino alle 90kg ja sen jälkeen lihaa tilalle. Ei vaan meinaa pudota. Miksei? Mitä teen väärin? Syötän kaikki mitä suuhuni laitan FatSecret- kalorilaskuriin. Senttejä on lähtenyt kivasti mahan ympäriltä, mutta paino ei vaan putoa. Vai pitääkö mun unohtaa puntari ja keskittyä mittanauhaan ja peiliin? 2-3 kertaa viikossa kuntoillut omalla painolla kotona, eli yhden jalkan kyykkyä, punnerruksia, leuanvetoa ja vatsoja. Olisiko voinut käydä niin, että lihaa on tarttunut tuolla harjoittelulla sen verran, että se kompensoi läskin sulamisen, vai wtf?

Just ostin vuosikortin salille ja tarkoitus on vetää Arskan golden sixiä 2-3 kertaa viikossa. Tarkoitus on jatkaa miinuskaloreilla niin kauan, että paino alkaa kasilla tai vatsa on alle sata senttiä.

Minkälaista salitreeniä kannattaisi tehdä laihduttaessa? Ja salin lisäksi aerobista tietty?
Mitat 174/76, ikää 23 ja nainen olen.

Ei hemmetti, nyt taidan olla mettässä pahemman kerran dieetin kanssa. Nyt kolmisen kuukautta käynyt salilla ja noin saman aikaa noudattanut perstuntumalta tiukkaa dieettiä. Ei ole ensimmäinen kerta kun dieettaan, ennenkin olen vetänyt perstuntumalla dieetillä ja runsaalla liikunnalla 20 kiloakin pois (jotka tulivat takaisin erinäisten käänteiden seurauksena). Tarpeeksi kun nyt olen kuunnellut dieettaamisesta tai salista juuri mitään tietämättömiltä läheisiltä kitinää, että dieettini on liian tiukka, niin tuli sitten kalorilaskurilla kokeiltua ensimmäistä kertaa laskea kaloreita. Mittani ovat pituus 185cm ja aamupaino tänään 80,7kg. Kokonaiskulutukseksi se näytti 90min salitreenin kanssa 3066kcal. Siihen sitten ladoin päivän ruokailuni niin tarkasti kuin pystyin ja laskuri näytti 1000 kcal alle kulutuksen. Proteiinia 197g, hiilaria 136g ja rasvoja 78g.

Tiedän, että tuo on liikaa miinusta kaloreissa. Tähän asti olen laihtunut 8kg, mutta nyt jo pari-kolme viikkoa ollaan junnattu tuossa 81 kg tietämillä. Viikonlopun cheatin (sisältää usein ryyppäystä) jäljiltä paino maanantaina saattaa olla sen 82-83kg, mutta viikon mittaan ollaan taas suunnilleen noissa lukemissa kuin tänäänkin. Salilla tulokset ovat monessa liikkeessä kaikesta huolimatta parantuneet.

En siis ole ylipainoinen, mutta vatsan kohdalla on ärsyttävästi rasvaa, jota pitäisi vielä saada tiristettyä. Ollaanko nyt sillä surullisen kuuluisalla säästöliekillä? Onko seuraava liike vain ruveta kylmästi syömään hiukan enemmän, jotta paino lähtee taas hallittuun laskuun ja rasvat vegeen? Vai johtuuko painonlaskun tyssääminen liian rankasta viikonloppucheattauksesta?

Viimeksi muokattu:
Kolme viikkoa dieettiä takana, jonka tavoitteena on tosiaan rasvanpoltto. Treeneinä x5 salitreeni, x2 aamuaerobinen ja syön viisi ateriaa päivässä. Ruokavalio ja treeniohjelma ovat ammattilaisten tekemiä.

Dieetin aikana kehossani ei ole kuitenkaan tapahtunut minkäänlaista muutosta. Paino ja mitat näyttävät täysin samaa, vaikka miinuskaloreilla mennään. Peilikuva ei näytä yhtään erilaiselta. Eikö melkein kuukaudessa olisi pitänyt tulla edes vähän kevyempi olo? Missä vika?

^Onko peruskulutuksesi testattu käytännössä vai onko traineri vain vetänyt kalorimäärän hatusta mittojen perusteella? Lähinnä meinaan, että jos samoilla kaloreilla on menty koko kolme viikkoa niin on mahdollista, että kulutus olisikin arvioitu alakanttiin ja menisitkin ylläpitokaloreilla jolloin paino ei muutu.

^Onko peruskulutuksesi testattu käytännössä vai onko traineri vain vetänyt kalorimäärän hatusta mittojen perusteella?
En nyt jaksa sen suuremmin nähdä vaivaa ja etsiä, niin minkälaisia menetelmiä tuohon peruskulutuksen testaukseen sitten oikein on, kun itse tiedän kuluttavani paljon "normaalin" alle?

Dietannut kyllä olen ja onnistuneestikkin, mutta lisäinfosta ei koskaan haittaa ole.

En nyt jaksa sen suuremmin nähdä vaivaa ja etsiä, niin minkälaisia menetelmiä tuohon peruskulutuksen testaukseen sitten oikein on, kun itse tiedän kuluttavani paljon "normaalin" alle?

Dietannut kyllä olen ja onnistuneestikkin, mutta lisäinfosta ei koskaan haittaa ole.

Kontrolloitu syöminen (kaikki vaa'an kautta ja mahdollisimman "vakioitua" ja monipuolista sapuskaa), pidetään kalorit ja syömiset samana mahdollisimman pitkään ja seurataan painon käyttäytymistä. Kotioloissa ei muuta keinoa ole.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom