Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Paljonko sää painat? Rasvaa pitää saada se 1 g / painokilo! Lisää sitä ensin ja vähän hiilareitakin ja kato miten alkaa toimia.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Päätin lopettaa dieetin 3 viikkoa etuajassa uusien lihaksien toivossa. 17 viikkoo tuli yhteensä oltua. Paino toukokuun alussa 86.4 ja tänään paino oli 78.3, rapiat 8kg tuli painoa alas siis. Rasvaprosentti 17.8 -> 15.3 ja puhdasta rasvaa lähti 3kg. Onkohan loppuosa lihaksia? :D Voimatasot melkeinpä pysy samassa, mutta penkin sarjapainot tippu 7,5kg. Vyötärönympärys pieneni kuitenkin mukavasti, mikä oli alkuperäinen tarkoituskin 91cm -> 80.5cm. Nyt kohti uusia haasteita ja maltillisesti kaloreita ylöspäin, jospa niitä lihaksia sais jonkinverran aikaseks :)

^nyrkkisääntönä voi pitää 1kg->1cm vyötäröltä, eli ihan hyvältä näyttää lopputulos paperilla. Penkki nyt tippuu aina dieetillä.
Onko millä mitattu rasva%? Voi vähän menetelmästä riippuen heitellä paljonkin.

^nyrkkisääntönä voi pitää 1kg->1cm vyötäröltä, eli ihan hyvältä näyttää lopputulos paperilla. Penkki nyt tippuu aina dieetillä.
Onko millä mitattu rasva%? Voi vähän menetelmästä riippuen heitellä paljonkin.

Normaalilla rasvaprosenttimittarilla ilman sen suurempia koostumuksia mittautin. Toukokuun ekalla viikolla ekan kerran ja viikko sit toisen kerran. Sama masiina kummallakin kerralla ja kellonaika apaut sama + syömiset ja juomiset aikalailla samaan tapaan :) Salin PT:kin jälkeenpäin kyseli rasvoja sun muita kun toisella korvalla sattui kuulemaan tuosta mittauksesta, niin sano että oikein on dieetti suunniteltu jos 3kg lähtee puhdasta rasvaa 8kg yhteispudotuksella. :) Tulee positiivinen mieli, että itse osaa suunnitella ruokavaliot ja reenit kuntoon varsinkin ensimmäisellä yrittämällä. :)

Päätin lopettaa dietin 15 tiputetun kilon jälkeen. Vaikka oon kaukana tavoite kiloista huolestuin kuinka paljon tulokset tippunu salilla. Kävi mielessä tähdätä 1950-2200 ckal ettei ny paino lähe nousee ja ehkä maltillisesti jatkais tippumista. Dietillä menin parhaimillaan 1000-1200ckal.
Mutta en oo ihan varma hiilareitten määrästä ja rasvan määrästä. Mielessä kävi kokeilla noin 200g/hh. Ja rasvaa en oikein tiedä oisko joku 40-60g hyvä?
Ja otan vinkkejä vastaan muista aineista esimerkiksi paljon suolaa pitäis kropan saada?

http://www.vitaplex.fi/vitamiinitaulukko
Löysin tuommoisen vitamiinitaulukon miltä näyttää pitäiskö jotain vitamiinia saada enemmän?

ps. 29v 93kg 175cm läski mies :) treenaa 4-5krt/vk 6 jos kroppa kestää.

Lisä kyssärinä suositteleeko kukaan näin alottelijaa eli 5kk salilla käynyttä hakee tukea treenaamiseen noista tehonlisääjistä??

Entäs tämä Jostain luin tai kuulin että hiilihytraatteja kannattaisi syödä treenin jälkeen. Mutta minun treenit loppuvat arkena sillee et oon kotona joskus jopa vasta klo 20 ja nukkumaan klo22. Kuullostaa villiltä syödä mitään tulkevaa enää siinä vaiheessa....

Entäs tämä Jostain luin tai kuulin että hiilihytraatteja kannattaisi syödä treenin jälkeen. Mutta minun treenit loppuvat arkena sillee et oon kotona joskus jopa vasta klo 20 ja nukkumaan klo22. Kuullostaa villiltä syödä mitään tulkevaa enää siinä vaiheessa....

Treenin ympärillehän ne hiilarit kaikkein järkevintä olisi sijoittaa niin menisivät tehokkaimmin hyötykäyttöön. Monilla hiilihydraatti sopivissa määrin illalla jopa parantaa unenlaatua, mutta kokeile ihmeessä kuinka oma kroppasi käyttäytyy. Jokainen ei välttämättä saa hyvin unta jos syö reippaasti illalla.

Heitänpä tänne kysymyksen vaikka ei ihan varsinaisesti diettaamisesta olekkaan kyse. Eli tilanne mitat 178/83, Kalorit 2800.Sitten varsinaiseen kyssäriin,paino nousee tällä hetkellä n.200-400g viikko,joka on omasta mielestäni,ehkä hivenen liikaa,koska en kumminkaan aivan alottelijaan ole joten lihasmassan osuus tuosta painonnoususta varmasti pienempi kuin olisi aloittelijalla.Salilla tulee veivattua 4-jakosella. Kannattaisko mun jatkaa tällä tahdilla esim 85kg asti ja pitää sopiva dietti n.80kg vai alkaa vaikka nyt lisäämään aerobista aamupäiville,jotta sais kulutusta lisättyä?. Kaloreita oon nostellu 2000kcl:sta-nykyiseen 2800kcal noin vuoden reversetyylisesti ja painoa tullu 5kg,eikä vyötärönympärys oo kasvanu eikä peilistä katottuna näyttäis rasvaa juurikaan kertyneen verrattuna painoon viimevuoden syyskuuhun verrattuna.

Reilun kympin oon saanut jo suoranaista etanavauhtia pois ja nyt haluisin tuon viimeisen 10-15kg vetäistä hevon tuuttiin ees puolen vuoden sisällä. Painoo lähtee n. kilo viikossa, jos syön 1200 kcal päivässä plus 6x viikossa liikuntaa, yleensä salia ja juoksua. En kuitenkaan haluaisi menettää lihaksia, päinvastoin, ja tuo kalorimäärä taitaa sellaiseen johtaa
Toi kilo per viikko on helevetin kova tahti. Voi viedä kropan rajuun säästöliekkiin. Puoli kiloa on realistinen, mutta hyvä tahti. Kato järjestyksessä protskut, kasviksrt, hyvät rasvat, kuidut... Sulamo.fi tms. jeesaa ja liikunta. Leipä kompostiin ja vihreää tilalle, auttaa PALJON. Aamupirtelöön kaurakuitusta jos on paniikki kuidusta. Kaksi kk ilman palaakaan leipää, tilalla kasvikset, noin 700g per pv, miinus 6kg. Ei nälkää, ei mielitekoja, silti 50-100g tummaa suklaata per pv. Oma kokemus, ei voi yleistää mutta... mieti ite, leipä ja sokeri on myrkkyä, vihreät kasvikset lääkettä... Aika iisi alku, lupaan...

Heitänpä tänne kysymyksen vaikka ei ihan varsinaisesti diettaamisesta olekkaan kyse. Eli tilanne mitat 178/83, Kalorit 2800.Sitten varsinaiseen kyssäriin,paino nousee tällä hetkellä n.200-400g viikko,joka on omasta mielestäni,ehkä hivenen liikaa,koska en kumminkaan aivan alottelijaan ole joten lihasmassan osuus tuosta painonnoususta varmasti pienempi kuin olisi aloittelijalla.Salilla tulee veivattua 4-jakosella. Kannattaisko mun jatkaa tällä tahdilla esim 85kg asti ja pitää sopiva dietti n.80kg vai alkaa vaikka nyt lisäämään aerobista aamupäiville,jotta sais kulutusta lisättyä?. Kaloreita oon nostellu 2000kcl:sta-nykyiseen 2800kcal noin vuoden reversetyylisesti ja painoa tullu 5kg,eikä vyötärönympärys oo kasvanu eikä peilistä katottuna näyttäis rasvaa juurikaan kertyneen verrattuna painoon viimevuoden syyskuuhun verrattuna.
Jos vyötärön ympärys ei kasva niin älä muuta mitään, melko epeli oot jos paino nousee vajaa pari kiloa kk eikä vyötärölle tule mitään o_O

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minkälaisella kalori vajeella kannattaisi toteuttaa 2-4 viikon välidietti? Noin lyhyellä ajalla varmaan uskaltaisi ottaa enemmän mitä 0.5kg viikossa kun rasvat pyörii parinkympin tietämillä? 5/3/1 on ohjelmana bbb avustavilla ja sillä mennään ainakin tämä vuosi mut pakko toppuutella rasvan määrää

Minkälaisella kalori vajeella kannattaisi toteuttaa 2-4 viikon välidietti? Noin lyhyellä ajalla varmaan uskaltaisi ottaa enemmän mitä 0.5kg viikossa kun rasvat pyörii parinkympin tietämillä? 5/3/1 on ohjelmana bbb avustavilla ja sillä mennään ainakin tämä vuosi mut pakko toppuutella rasvan määrää

Noin lyhkäsen ajan jos meinaa dieettailla niin eiköhän sitä voi 700-1000kcal miinuksilla mennä melko hyvin. n. 1kg viikkotahdilla :)

Noin lyhkäsen ajan jos meinaa dieettailla niin eiköhän sitä voi 700-1000kcal miinuksilla mennä melko hyvin. n. 1kg viikkotahdilla :)
No jos vetää esim 6 viikkoa plussalla ja neljä miinuksella niin mikä tekee -1 kiloa 10 viikon jaksolla niin tuleekohan toimimaan pitkällä aikavälillä? Meni koko viimme kevät dietatessa ja ei kiinnostaisi mennä ensi kevättä samalla tavalla...

No jos vetää esim 6 viikkoa plussalla ja neljä miinuksella niin mikä tekee -1 kiloa 10 viikon jaksolla niin tuleekohan toimimaan pitkällä aikavälillä? Meni koko viimme kevät dietatessa ja ei kiinnostaisi mennä ensi kevättä samalla tavalla...

Onko sulla siis pidemmällä aikavälillä tarkoitus laihtua kuitenkin vai pitää rasvat siinä 20 tietämillä ja lihasmassaa kasvattaa?

Onko sulla siis pidemmällä aikavälillä tarkoitus laihtua kuitenkin vai pitää rasvat siinä 20 tietämillä ja lihasmassaa kasvattaa?
Kasvattaa lihasmassaa ja pysyä edes kohtalaisessa kunnossa, eli maalaismatikalla pitäis pitkällä aikavälillä kasvattaa lihasta ja laihduttaa samalla. Olen sen verran oppinut itsestäni että perus massakausi- dietti sykli ei toimi koska rasva kertyy äärimmäisen helposti vyötärölle mikä lopettaa massakauden aina kesken ja toisaalta 4kk on ehdoton max diettiaika mistä suoriudun niin ajatuksena olisi koittaa lyhyempää suklitystä/korkeampia miinus kaloreita kuitenkaan polttamatta lihaksia pois

Kasvattaa lihasmassaa ja pysyä edes kohtalaisessa kunnossa, eli maalaismatikalla pitäis pitkällä aikavälillä kasvattaa lihasta ja laihduttaa samalla. Olen sen verran oppinut itsestäni että perus massakausi- dietti sykli ei toimi koska rasva kertyy äärimmäisen helposti vyötärölle mikä lopettaa massakauden aina kesken ja toisaalta 4kk on ehdoton max diettiaika mistä suoriudun niin ajatuksena olisi koittaa lyhyempää suklitystä/korkeampia miinus kaloreita kuitenkaan polttamatta lihaksia pois

Noniin no siinä tapauksessa tuo syklitys sopii varmasti oikein hyvin sulle mutta tuo 6 viikon "bulkki" kuulostaa kyllä melko lyhyeltä ajalta kuitenkin. Lähtisin itse ehkä maltillisesti nostamaan kaloreita ylöspäin niin, että paino nousee sen 200-300g viikkoon ja 3 kuukautta tuolla tavalla. (esim. 80kg -> 84kg) ja sen jälkeen vaikkapa semmonen 1kk dieetti 500-700g viikkotahdilla (84kg -> 81kg). Tuntuis, että olis aineenvaihdunnallisesti aikamoista jojoilua tuo jos 6 viikon välein tiputtelis miinuskaloreille :) Mikään ammattilainenhan en ole, enkä mitään mistään tiedä mutta vois kuitenkin tuntua omaan korvaan järkevämmältä tuollainen kuitenkin :)

Kun lopettaa diettaamisen koska ei saa tehoja enää irti teki mitä vaan. Niin kuinka kauan olisi hyvä antaa kropan levätä ennen uutta yritystä? Oon muute huomannu mielenkiintoisen ilmiön itsessäni. Yleensä ihmisillä on hermot kireellä dietissä mulla ei oikeestaan ikinä. Mutta nyt kun lopetin dieti ja koitan syödä kulutuksen mukaan. Ni hermot kireenä useemma kerra päivässä. Niiku entise teini kakkonen. ^^

Osaisko joku sanoa paljonko on suunnilleen 188/94 (lihasta ja bulkkia) kokosen äijän peruskulutus päivässä? Koulua käyn, että "istumatyötä" oikeastaan siis teen ja sitten toki salilla käyn. Noi kalorilaskurit ny vähän antaa eriarvoja. Että onko tän kokosen äijän kulutus jo lähempänä tai ylikin 3500 vai missä suunnilleen liikutaan?

Nyt 4kk aikana tiputettu 14kg, ja siitä viimeiset 3vk pysytty aika samoissa lukemissa. Lueskelin bodybuilding.com sivulta, ja useassa ohjeessa oli että kun painonpudotus pysähtyy niin pitäisi kokeilla seuraavia:
- pudottaa kaloreita 200kcal ja testata jatkaako pudotus
- lisätä 20min aamuaerobiset 5krt/vk muun tekemisen lisäksi
- vähentää hiilareita esim. yhdeltä aterialta

Mitä noista ylläolevista suosittelisitte? Tällä hetkellä mennään 3krt/vk salitreeniä ja 3krt/vk HIIT. Kalorit nyt jossain 1800-2000 tietämillä. Tuntuu että sellaista järkevää pudotettavaa olis sellaset ihan max 5kg, mutta rasvat on jo nyt siinä 10-13% tienoilla joten parikin kiloa riittää. Lantiossa on pikkasen ylimääräistä vielä, mutta ei nyt silleen että erityisesti huomaisi.

Zone-sarja -42%
Nyt 4kk aikana tiputettu 14kg, ja siitä viimeiset 3vk pysytty aika samoissa lukemissa. Lueskelin bodybuilding.com sivulta, ja useassa ohjeessa oli että kun painonpudotus pysähtyy niin pitäisi kokeilla seuraavia:
- pudottaa kaloreita 200kcal ja testata jatkaako pudotus
- lisätä 20min aamuaerobiset 5krt/vk muun tekemisen lisäksi
- vähentää hiilareita esim. yhdeltä aterialta

Mitä noista ylläolevista suosittelisitte? Tällä hetkellä mennään 3krt/vk salitreeniä ja 3krt/vk HIIT. Kalorit nyt jossain 1800-2000 tietämillä. Tuntuu että sellaista järkevää pudotettavaa olis sellaset ihan max 5kg, mutta rasvat on jo nyt siinä 10-13% tienoilla joten parikin kiloa riittää. Lantiossa on pikkasen ylimääräistä vielä, mutta ei nyt silleen että erityisesti huomaisi.

En kyllä uskaltais kaloreita lähtee laskemaan, kun näyttävät olevan aika alhaalla jos kerran mies olet ja tuonverran tulee treeniä viikkoon. Onko minkätyyppinen dieetti menossa? VHH? Itse kokeilisin yhtä kunnon hiilarimättöpäivää, jospa sen jälkeen lähtisi paino jälleen putoomaan :)

Back
Ylös Bottom