Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Aamuaerobisista kyselisin..

Onko väliä käykö melkein joka aamu n.20min reippaalla kävelyllä vai että kävisi pari kertaa viikossa n.45min?
Onhan tuossa jo ajallisesti iso ero. Riippuen toki siitä mitä on melkein joka aamu. Mieluummin kuitenkin lyhyempiä ja tehokkaampia sessioita, muttei siltikään joka aamu.

Tilasin :
1 x CocoVi Hamppuproteiini = 7,90EUR
1 x RegulatPro Bio - entsyymivalmiste 20ml = 4,90EUR
1 x Regulat 10 sivuinen esite = 0,00EUR

Saa nähdä mitä vaikutusta Regulatilla on, onkohan se kallista vitamiinijuomaa vai homeopatiaa. Itse en usko homeopatiaan, mutta kokeillaan nyt.

Rahkoista:
Sky-rahkat ovat hyviä, mutta hieman kalliita.
Fit-rahka ei ole kovin hyvää, mutta kyllä sitä syö.
Arla-rahka ei kovin hyvää, en osta toiste.
Valion maustamaton on suosikkini.
Hapupiim en ole vielä ostanut.

Nyt tarviis ammattilaisten vinkkejä! Vuoden alusta asti oltu vaimon kanssa dieetillä ja sunnuntaina tulee 7 viikkoa täyteen. Alkupaino n. 95kg ja alussa paino tippu nopeasti nesteinä mutta varmaan myös rasvoina jonkin verran. Nyt toissa viikolla paino oli sama kuin viime mittauksessa ja tänään oli noussut kilolla! Syklisellä ketodieetillä menty, että tankkauspäivä 7. Dieetti päivän jälkeen jne.. Tankkauspäivinä kalorit hiilareista, jotka dieettipäivinä n. 20-30g ja kalorit tankkauksessa 3000-4000kcal. Dieettipäivinä laskenut kalorit ja olleet 1800-2000/päivä. Hyvin jaksanut mutta nyt ruvennut mietityttää tuon painon nousu(!) vaikka sen verran ylipainoa että pitäisi tippua helposti. Aerobista tulee treenattua 3-4 x viikossa. Tänään aamupaino 89,6kg :/ viime viikolla otin jo aamukondis kuvat että jos niistä näkisi mahdollista muutosta. Tavoite oli asetettu n. 80kiloon.

Tankkauspäivät voivat olla tosin aika iso sudenkuoppa, jos et tiedä tarkalleen paljonko niinä päivinä syöt. Kalorit voivat olla aika äkkiä 5000-6000 kcal, jos kaksin käsin mättää menemään kun ensin on koko viikon ollut tiukalla dieetillä.

Tankkauspäivät voivat olla tosin aika iso sudenkuoppa, jos et tiedä tarkalleen paljonko niinä päivinä syöt. Kalorit voivat olla aika äkkiä 5000-6000 kcal, jos kaksin käsin mättää menemään kun ensin on koko viikon ollut tiukalla dieetillä.

En usko että, tankkauspäivällä saisi kaiken romutettua kun on käytetty enemmänkin tankkausateriaa että yksi ateria syöty kyseisenä päivänä ja siitäkin laskettu suunnilleen kalorit. Kuitenkin pitäisi viikolla tulla jonkinmoinen kalorivaje noilla kaloreilla. Aikaisemminkin olen tällä dieetillä dietannut ja hyvin tippu paino. Olen vielä entinen lentopallo ammattilainen niin treeneissä kuitenkin jaksaa paremmin ja "tulokset" parantuneet. Ärsyttää nyt vain kun tavoite oli 25 vuotis lahjaks itselle olla hyvässä kondikses :/

Muokkasin edellistä vähäsen... Haluun jättää maitorahkat/raejuustot/maidot pois kaseiinin takia ja lukenu muutenki et maitotuotteet on haitallista... Onko tässä allaolevalla ruokavaliol järkee lähtee diettaa? Mitat 184/85

Aamu:
Whey 40g
Kaurahiutaleit 1dl

Lounas
Subway kananrinta salaatti tuplalihalla

Ennen treenii
Quest patukka

treeni jäljeen
Whey 30g

Päivällinen
400g jauhelihaa 10%
100g makaroonii

iltapala
Whey 30g
oliiviöljy 15g

Kalorit: 2200 Prodet 240(43%) Hiilarit 138 (25%) Rasvat 76 (32%)

Maitotuotteet vaarallisia, mutta vetelet jotain patukoita, jauhoja ja subeja, etkä yhtään kasviksia.

EDIT: olikin Subwayn salaatti. Noh, eipä viestini pointti muutu mihinkään.

Ja suht rajulle dietille lähetään mitoista 184/85..mitä vittua sää niinku diettaat pois? Loputki lihakset ja jälelle luu ja nahka?

Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

Noh noh, ihan muskelin määrästähän toi on kiinni. Nimim 182/84 ja makkaraa riittää. Ja 1800kcal (netto) päivän tavoitteena.

Joo ei ollu tarkotus ihan noin kärkkäästi kirjottaa mutta en vaan käsitä että jos 184cm mies diettaa ittesä reilu 70kg niin miltä se näyttää ja varsinkin niin kuin mainitsit että jos pattia ei ole.. :/ Kuin alas meinaat ite puottaa painon jos tossa vieläki oot läskissä kunnossa? Etkös säkin oo reenannu ijät ja ajat enemmän tai vähemmän?

Ootko stt sitä mieltä, että 184/85 on laihan ihmisen mitat, josta ei kannattaisi ylimääräisiä kiristellä? Omaan korvaan kun kyseinen kuulostaa aivan normaalipainoiselta ja itsekin pyörin suurinpiirtein samoissa mitoissa.

No joo ei se varmasti laiha ole mutta ehkä oon käsittäny väärin täällä näköjään oliki tarkotus olla vaan laiha ei atleettinen/lihaksikas/urheilullinen..kunhan paino on alhaalla ja ollaan laihoja. Ihmisiä on varmasti erilaisia mutta en henk koht voi kuvitella olevani 60-70kg mies ja vielä lihakseton/aloittelija kun itelläkin on pituutta tuo 184cm. Kaveria kun kattoo joka on alle 80kg ja about samapituinen niin hengarilta se näyttää jossa salikamppeet roikkuu päällä kun ei ole vielä kauheena pattia kasvanut.

No joo ei se varmasti laiha ole mutta ehkä oon käsittäny väärin täällä näköjään oliki tarkotus olla vaan laiha ei atleettinen/lihaksikas/urheilullinen..kunhan paino on alhaalla ja ollaan laihoja. Ihmisiä on varmasti erilaisia mutta en henk koht voi kuvitella olevani 60-70kg mies ja vielä lihakseton/aloittelija kun itelläkin on pituutta tuo 184cm. Kaveria kun kattoo joka on alle 80kg ja about samapituinen niin hengarilta se näyttää jossa salikamppeet roikkuu päällä kun ei ole vielä kauheena pattia kasvanut.

Jos 85-kiloinen kaveri puhuu dieetistä, niin miksi koko ajan mainitset tuon 70kg? Eiköhän tuossa kyseessä ole joku kevyt 5kg kiristely. Toki jos kysyjällä tavoitteena on päästä tuonne 70kg lähettyville, niin olen kanssasi täysin samaa mieltä.

Ja tosta laihuudesta sen verran, et kyl mä ennemmin ottaisin sen laihan näköisen kropan kuin sen, että olis vaikka 10 kiloa ylimäärästä läskiä. Ensiks tiputtaa rasvat vähän alemmas ja sit lähtee siitä kasvattamaan lihasta niin ne tulokset näkyykin paremmin. Itte ajattelin myös 70 kilon tuntumaan tai ehkä vähän alemmaskin tiputtaa kesäks. Mulla tosin pituuttaa se 15 senttiä vähemmän.

Mulla on itellä nyt aika tasan samat mitat eli 184/83 ja mulla ei ainakaan hirveästi enää läskiä ole, muskelia vähän enemmän jo saanu näkyviin. Mutta olen edelleen dieetillä sen vuoksi, että ne pari kiloa on kaikki pakkaantunu tuonne keskivartaloon jenkkakahvoina, mutta muu kroppa on jo hyvässä kunnossa. Eli kiristely jatkuu ainakin pari kuukautta vielä omalla kohdalla, vaikka normipainossa ollaanki.

Joo tarkotus on siis saada rasvoja vähän alemmas.. jos sais painon vähän alle 80 kilon pintaan.. ja siis kokeilen vaan ilman maitotuotteita koska itellä vähän iho ongelmaa nii voi auttaa jos jättää pois...

Itseä ketuttaa kun kun muuten melko ok. kunnossa mutta tuo saakelin vararengas...
Mitat kun on 172/72 niin on koittanut olla todella maltillisilla miinuksilla tyyliin -100g viikossa notta ei ihan liikaa laihtuisi ja jos jollain ihmeellä lihaakin tarttuisi.
Voimatasot noussut, helvetin hitaasti mutta noussut kuitenkin nyt parin kuukauden miinustelun aikana.

Olo on kuin jollain jakomielitautisella kun ei meinaa osata päättää antaisiko painon hieman nousta jotta lihaakin tulisi vain jatkaisiko samalla kuin nytkin.

Itseä ketuttaa kun kun muuten melko ok. kunnossa mutta tuo saakelin vararengas...
Mitat kun on 172/72 niin on koittanut olla todella maltillisilla miinuksilla tyyliin -100g viikossa notta ei ihan liikaa laihtuisi ja jos jollain ihmeellä lihaakin tarttuisi.
Voimatasot noussut, helvetin hitaasti mutta noussut kuitenkin nyt parin kuukauden miinustelun aikana.

Olo on kuin jollain jakomielitautisella kun ei meinaa osata päättää antaisiko painon hieman nousta jotta lihaakin tulisi vain jatkaisiko samalla kuin nytkin.

Laihduta ne läskit pois ensin ja sit lähe bulkkaamaan maltillisesti. Et sä pysty kauaa bulkkaamaan ku ahdistaa se vararengas joka siis tulee vaan kasvamaan. Tollanen vähä kaikkea dieetti/bulkki ei ole optimaalista halusit sit kumpaa tahansa.

Pitää nyt päivitellä omaa tilannetta nopeasti, että paino tippukin sitten 800grammaa kerralla kun vanhalla linjalla vedin eteenpäin vaikka yhdellä viikolla ei pudotusta ollutkaan ja viikolla varmaan turvotuksesta oli hetken jopa noussut. Mutta kysyisin kokeneemmilta taas, että onko kokemusta dietatessa semmoisesta ilmiöstä, että ihonalaisrasva muuttuisi painon pudotessa sellaisenmaksi hötömmäksi tai "kevyemmäksi" ennenkuin rupeaa sentit lähtee? Ainakin itsellä nyt tuntemusta että vaikka kovinta kaventumista ei tapahtunut niin mahamakkarat nyt enemmän "kevyempää" tavaraa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom