GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
kauan olet ollut dieetillä? Aluksi paino saattaa tippua nopeastikkin johtuen nesteiden lähdöstä, mutta tippumistahti tasaantuu kunhan syömiset ovat edes jollain lailla järkevät.

noo miten sen nyt ottaa, marraskuun alusta tarkkaillut ruokavaliota ja lähtenyt siitä nelisen kiloa, mutta välissä oli sitten joulu&uv mätöt. nyt tammikuun ekasta päivästä lähtien taas backontrack ja lipsumaton dieetti. vieläkö sitten nesteitä lähtee...?

noo miten sen nyt ottaa, marraskuun alusta tarkkaillut ruokavaliota ja lähtenyt siitä nelisen kiloa, mutta välissä oli sitten joulu&uv mätöt. nyt tammikuun ekasta päivästä lähtien taas backontrack ja lipsumaton dieetti. vieläkö sitten nesteitä lähtee...?

Joulun ja uv:n nesteet saatto lähteä. Yhden viikon perusteella ei kantsi tehdä liian jyrkkiä johtopäätöksiä. Kroppa ei oo kone, vaikka joka päivä söis -500 kcal.

jos päivän tavoite kalorit ovat dieetillä 2800kcal. Onko mitään merkitystä lopputulokseen jos satunnaisena päivänä syön 2300kcal puhtaasta ruuasta ja loput 500kcal jäätelöstä ? Onko omantunnon tuskani täysin turhat? esim 4-5kk ajan jaksolla pitäisi tiputtaa 15kg.

jos päivän tavoite kalorit ovat dieetillä 2800kcal. Onko mitään merkitystä lopputulokseen jos satunnaisena päivänä syön 2300kcal puhtaasta ruuasta ja loput 500kcal jäätelöstä ? Onko omantunnon tuskani täysin turhat? esim 4-5kk ajan jaksolla pitäisi tiputtaa 15kg.

Jos sun satunnaisesti on ennemmin kerran kaks kuussa kun joka toinen päivä niin en mä näe ongelmaa. Päälle tekee vaan hyvää :)

Laitetaan tää kysymys ny vielä tännekin. Jos dieetillä on 800-1000kcal miinuksella pidemmän aikaa kannattaako välillä cheatata reippaasti? Jos kannattaa kuinka usein? Viime pudottelut meni niin hitaalla tahdilla että vitutti vain ja kun mulla tota rasvaa on vielä reippaasti ajattelin kokeilla suht isoilla miinuksilla. Pudotettavaa olis se 15-20kg riippuen ihan motivaatiosta.

Laitetaan tää kysymys ny vielä tännekin. Jos dieetillä on 800-1000kcal miinuksella pidemmän aikaa kannattaako välillä cheatata reippaasti? Jos kannattaa kuinka usein? Viime pudottelut meni niin hitaalla tahdilla että vitutti vain ja kun mulla tota rasvaa on vielä reippaasti ajattelin kokeilla suht isoilla miinuksilla. Pudotettavaa olis se 15-20kg riippuen ihan motivaatiosta.

Riippuu mitä tarkoittaa cheatata reippaasti? Jos vetelee päättömästi cheattipäivänä 10 000 kcal kahden viikon välein niin se on päivä kohden yli 700kcal joten vaikka tonnin miinuksilla olisitkin niin esimerkki tapauksessa kaloritase olisi pakkasen puolella vain -300 kcal .

Tonnin miinukset on jo aika hanurista ainakin omasta mielestäni, kyllä niillä nyt kuukauden pari nitkuttaa mutta jossain vaiheessa alkaa vanne kiristää otsalla. Palelusta puhumattakaan :D

No joo mun reippaasti tarkoittaa jotain 4000-5000kcal. Lähinnä ajattelin mässypäivän aineenvaihduntaa boostaavaa vaikutusta, että kuinka usein tästä näkökulmasta ajatellen kannattaisi? Tällä hetkellä olen melkolailla 800miinuksella ja eikä oikeastaan ole nälkä ollenkaan.

Ei niistä mässypäivistä oo mitää hyötyy dieetin kannalta, ellet sitte jollain ketodieetillä ole tai rasvaprosentti tosi alhainen-

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
ei mitään väliä yksittäisestä ruoka-aineesta tai laadusta. Kunhan kalorit ovat miinuksella ni avot

On sillä nyt sen verran merkitystä että jos makroissa jää proteiinin osuus pieneksi niin miinuksella palaa lihastakin aika paljon enemmän suhteessa laardiin.

On sillä nyt sen verran merkitystä että jos makroissa jää proteiinin osuus pieneksi niin miinuksella palaa lihastakin aika paljon enemmän suhteessa laardiin.

Niin puhe olikin nimenomaan yksittäisestä ruoka-aineesta, ei kokonaisuudesta. Jos joku haluaa ottaa hiilarinsa leivästä perunan tai riisin sijaan tai korvata sillä kaurapuuron niin menkööt. Proteiini kummiskin kiskotaan liha/maito tuotteista noin pää-sääntöisesti. mikä kellekkin sopii

- - - Updated - - -

No joo mun reippaasti tarkoittaa jotain 4000-5000kcal. Lähinnä ajattelin mässypäivän aineenvaihduntaa boostaavaa vaikutusta, että kuinka usein tästä näkökulmasta ajatellen kannattaisi? Tällä hetkellä olen melkolailla 800miinuksella ja eikä oikeastaan ole nälkä ollenkaan.

jos oot jo 800 kcal miinuksilla ja kroppa ei ilmoittele tarpeesta tankata niin miksi sitten edes vaivaat päätäsi tankkauksen miettimisellä? vai onko kyseessä henkisen puolen buusti?
asiaa tankkauksesta http://www.bodybuilding.com/fun/sclark60.htm

Joo siis tottakai se on suurimmalta osin henkisen puolen boosti mutta jostain sellainen käsityksen saanut että mättöpäivillä olisi jotain aineenvaihdunnallisia hyötyjä.

Onko väliä missä muodossa aerobinen liikunta tulee punttisalin lisäksi? Käyn x4/vko nostamassa rautaa ja x2 jonkunlaisissa ryhmäliikunnoissa. Pitäisikö ryhmäliikunnat vaihtaa tasasykkeisiin aamulenkkeihin tms vai onko sillä loppupeleissä nyt niin suuri merkitys?

Onko väliä missä muodossa aerobinen liikunta tulee punttisalin lisäksi? Käyn x4/vko nostamassa rautaa ja x2 jonkunlaisissa ryhmäliikunnoissa. Pitäisikö ryhmäliikunnat vaihtaa tasasykkeisiin aamulenkkeihin tms vai onko sillä loppupeleissä nyt niin suuri merkitys?

Ei ole.

On tuo painonpudottaminen vain sitten ihme touhua, ruokaa pitäisi mättää naamaan niin paljon ettei meinaa jaksaa syödä edes sitä määrää (lounas ja päivällinen) ja paino junnasi samassa mutta kun aamuun ja iltaan vielä lisäsi hieman niin jo alkoi putoamaan.
Hyvät öljyt kyllä tuntuu olevan melko tärkeässä roolissa esim. avokadon muodossa.

Kymysys, ei jaksanut ihan kaikkia kahtasataa sivua lukea...pitääkö hh/pr/rs suhteen pysyä suhteellisen samana dieetillä? Esmis, proteiinit mulla pysyy suht samassa ~200g joka päivä, mutta rasva ja hh vaihtelee aika usein, riippuen aina mitä pakkasesta löytää/mitä tarjouksessa kaupassa. Voiko tuo vaihtelu vaikuttaa oikeastaan mitenkään painon tippumiseen? Mitään "erikois"dieettiä ei vedellä, kunhan pidetään kalorit noin 2200kcal/pv, joka olisi arpomalla noin -500kcal vähemmän kuin kulutus..

Puoli kiloa lähtee suunnilleen viikossa, mutta rytmitys on hiukan outo. Käyn vaa'alla joka aamu ja olen huomannut että viikon alussa/arkena paino nousee aina muutamasata grammaa, kunnes sitten viikonloppuna kirii alas. Onko tästä haittaa vai onko pääasia että viikon lopputulos on kuitenkin miinuksella?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom