GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%

Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Enpä tiedä kuuluuko varsinaisesti tänne mutta tuntui parhaalta joten:
Tarkoituksena olisi päästä ns. kessistä eroon joka hieman häiritsee, painonpudotus kyllä onnistuu mutta kun tämän hetken strategiset on 73/172 niin ei paljoa jää ukosta jäljelle diettaillessa, paitsi ehkä se kessi.
Saliharrastus on tullut aloitettua 3kk sitten ja viikossa 4-5 kertaa, aerobiset jää melko vähiin mutta töissä on 4-5 tuntia päivässä melkoisen aktiivista liikkumista.
Ruoka on pääsääntöisesti perus kotiruokaa josta hieman vähentänyt hiilareiden osuutta (perunat, makaronit yms.) ja pari kertaa päivässä lämminruoka eli 11 aikaan, sali on yleensä 13-15 aikaan ja toinen lämminruoka 16-17 aikaan tässä ajatuksena suurimmat hiilarit ja ruuat treenin ympärille. Salin jälkeen toki palkkari.
Iltapalana on yleensä pähkinöitä ja rahka.
Kysymys kuuluukin millä hitolla tuosta kessistä pääsee eroon ja meneekö oma suunnitelman ihan metsään että vielä se 3kk treeniä koittaen kasvattaa lihasta jonka jälkeen maltillinen VHH sapuska jos kesäksi hieman saisi kessiä pois? (samaan aikaan toki treenaten)
Sen verran lueskellut että rasva lähtee tasaisesti joka paikasta ettei outokumpuun ole omaa lääkettä.
Valmiiksi kiittäen.
Ps. junnuna tuli treenattua liikaa kamppailulajeja/salia yms. ja sain itseni sellaiseen ylikuntoon että urheilu ei maistunut enää vuosiin joten siksi aerobinen ei ykkösenä.

Jees,

aloittelin diettaamisen toukokuun lopussa kun mitat oli 178/115, alkuun karsin vaan kaljat, siiderit ja lonkerot pois ruokavaliosta ja työpaikan vaihto toi lisää liikuntaa niin paino olikin tuossa lokakuun puolessa välissä enää 102kg. Nyt työttömäks jäätyä aloittelin lenkkeilyn ja salilla käymisen ja saanut painon tulemaan tuosta laskemaan jo 99.3 tän aamun painona, mut ruokavalio mietityttää et millaista korjattavaa olisi, oon yrittänyt saada protskut tuonne 2g/kg, mut hiilareitakin tulee aika reippaasti ku ei vielä oo kassa kovin hyvin kunnossa ku ansiosidonnais päätöksessä kestää. :(

Tän päivän safkat :

13588891.jpg

Koko päivä. 2194 kcal, P 203 g, HH 206 g ja rasvat 60 g

Miten tästä kannattais lähteä muokkaamaan ruokavaliota vielä? Päivä sisältää 5km kävelyä ja muuten lepäilyä, huomenna ois taas salipäivä.

Moikka.

Alottelin diettaamaan tämän ketjun ohjeiden mukaan muutama päivä sitten. Joitain ajatuksia ja kysymyksiä.

Hyvä ketju ja etenkin avauspostaus, kiitti. Oon nyt ahkerasti lueskellut ja yrittänyt sisäistää tietoa. Ilman tällaista tietoa, tulisi varmasti tehtyä kaikki päin kettua. Oon joskus kokeillut karppausta / vhh-menetelmää ja melko hyvin sillä sainkin läskiä sulatettua. Lueskeltuani asioita, oli pakko hyväksyä se tosiasia, ettei punttitouhut ja vhh sovi yhteen. Mm. Lihastohtori Hulmin artikkelit avasivat silmiäni.

No nyt on tosiaan menty muutama päivä tämän ketjun ohjeilla. Latasin kännyyn Playkaupasta FatSecret-sovelluksen, jonka avulla on kyllä helppo seurata syömisiään, makroja, prosentteja jne. Pätevän oloinen ohjelma, ootteko muut kokeilleet? Oon mitoiltani 187/97 ja ikää löytyy 38. Alottelin uudestaan punttitouhut Arskan G6-ohjelmalla. Samalla päätin, että nyt tosta fidun läskimahasta on päästävä eroon. En jaksa enää yhtään katella sitä ja kantaa sitä mukanani.

Normi kulutuksekseni arvelin noin 2500 cal. Päädyin tähän lukuun kalorilaskureiden mukaan. Myös monet muut saman painoiset foorumin tyypit, ja samassa tilanteessa olevat, ovat arvelleet kulutksekseen samaa luokkaa. Reenipäivinä kulutus on sitten varmaan jotain 2500-3000 väliltä. Laskureiden mukaan olen syönyt vuorokaudessa 2000-2200cal proteiinien ollessa 150-200 grammaa. Eihän tää mikään dietti ole. Tai siis semmonen, miksi dietin mielikuvissani olen mieltänyt. Tässähän syödään ihan järjettömästi, tai sitten oon ymmärtänyt jotain väärin. Kokoajan saa olla jotain työntämässä naamariin. Mielenkiinnolla nyt kyllä seurailen mitä vaaka sanoo lähiviikkojen aikana. On vaikea käsittää, että tällä lähtisi läski sulamaan ja kilot tippumaan. Tuntuu, että paljon vähempikin syöminen riittäisi, mutta mennään nyt sitten tällä, jos ja kun tämä on kerran hyväksi koettu. Itsekuria kyllä kokeillaan oikein huolella. Toivottavasti tulosta alkaa syntymään, että motivaatio pysyisi korkealla. Eka läskit pois ja sitten lihaa tilalle pikkuhiljaa. Rokrok.

Lueskelin että tuo HIIT ois kova rasvanpolttaja, mut miten sitten jos haluis samalla kohottaa yleiskuntoo? Jokin muu reeni, vai onko HIIT myös siihen erinomainen?

Dieetin on tarkoitus olla valmis siinä toukokuun alussa tai kesäkuun alussa, joten missä vaiheessa suosittelisitte minun aloittavan dieetin?

Olen noin 179cm/85kg. Tavoitteena olisi pudottaa sellainen 8-10kg.

Itse olen ajatellut, että aloittaisin maaliskuun ensimmäinen päivä, onko tämä liian myöhään?

Dieetin on tarkoitus olla valmis siinä toukokuun alussa tai kesäkuun alussa, joten missä vaiheessa suosittelisitte minun aloittavan dieetin?

Olen noin 179cm/85kg. Tavoitteena olisi pudottaa sellainen 8-10kg.

Itse olen ajatellut, että aloittaisin maaliskuun ensimmäinen päivä, onko tämä liian myöhään?

Jos pelkästään vaakalukemat on tavoitteena niin tuostahan saattaa hyvinkin lähteä 3 kg nesteitä jo ekan puolentoista viikon aikana. Sen jälkeen 0.5kg viikossa niin 8 kiloa pitäisi lähteä 2 kk aikana. Vielä jos on 1 kk siinä "varaa" niin sanoisin, että maaliskuun alku on oikein passeli päivä aloittaa.

Topparius: se 2g/kg suositus lasketaan kehon rasvattomasta tai melkein-rasvattomasta massasta. Jos on reilusti ylipainoa niin ei tarvi sellaiseen lukemaan päästä kokonaismassaan nähden, mun mielestä sulle ihan riittävä proteiinimäärä päivässä on sellainen 180 g dieetilläkin.

Noin muuten: Heittäisin noita muhevia ketsuppimääriä, mehukeittoja ja ananasta vähemmälle. Mukaan kunnollisia ja HALPOJA kasviksia, kuten tähän aikaan vuodesta kaikkia mahdollisia juureksia. Opettelee kokkaamaan niitä niin, että itselle maistuu. Samalla saa myös kuituja huomattavasti paremmin, ne on nyt aika kortilla tuossa kokonaisuudessa.

Moikka.

Alottelin diettaamaan tämän ketjun ohjeiden mukaan muutama päivä sitten. Joitain ajatuksia ja kysymyksiä.

Hyvä ketju ja etenkin avauspostaus, kiitti. Oon nyt ahkerasti lueskellut ja yrittänyt sisäistää tietoa. Ilman tällaista tietoa, tulisi varmasti tehtyä kaikki päin kettua. Oon joskus kokeillut karppausta / vhh-menetelmää ja melko hyvin sillä sainkin läskiä sulatettua. Lueskeltuani asioita, oli pakko hyväksyä se tosiasia, ettei punttitouhut ja vhh sovi yhteen. Mm. Lihastohtori Hulmin artikkelit avasivat silmiäni.

No nyt on tosiaan menty muutama päivä tämän ketjun ohjeilla. Latasin kännyyn Playkaupasta FatSecret-sovelluksen, jonka avulla on kyllä helppo seurata syömisiään, makroja, prosentteja jne. Pätevän oloinen ohjelma, ootteko muut kokeilleet? Oon mitoiltani 187/97 ja ikää löytyy 38. Alottelin uudestaan punttitouhut Arskan G6-ohjelmalla. Samalla päätin, että nyt tosta fidun läskimahasta on päästävä eroon. En jaksa enää yhtään katella sitä ja kantaa sitä mukanani.

Normi kulutuksekseni arvelin noin 2500 cal. Päädyin tähän lukuun kalorilaskureiden mukaan. Myös monet muut saman painoiset foorumin tyypit, ja samassa tilanteessa olevat, ovat arvelleet kulutksekseen samaa luokkaa. Reenipäivinä kulutus on sitten varmaan jotain 2500-3000 väliltä. Laskureiden mukaan olen syönyt vuorokaudessa 2000-2200cal proteiinien ollessa 150-200 grammaa. Eihän tää mikään dietti ole. Tai siis semmonen, miksi dietin mielikuvissani olen mieltänyt. Tässähän syödään ihan järjettömästi, tai sitten oon ymmärtänyt jotain väärin. Kokoajan saa olla jotain työntämässä naamariin. Mielenkiinnolla nyt kyllä seurailen mitä vaaka sanoo lähiviikkojen aikana. On vaikea käsittää, että tällä lähtisi läski sulamaan ja kilot tippumaan. Tuntuu, että paljon vähempikin syöminen riittäisi, mutta mennään nyt sitten tällä, jos ja kun tämä on kerran hyväksi koettu. Itsekuria kyllä kokeillaan oikein huolella. Toivottavasti tulosta alkaa syntymään, että motivaatio pysyisi korkealla. Eka läskit pois ja sitten lihaa tilalle pikkuhiljaa. Rokrok.
Tasan kaksi viikkoa takana. Joka ikinen murunenkin on merkattu Fatsecret-ohjelmaan. En oo oikein tyytyväinen. Oletin, että heti lähtee ne kuuluisat nesteet ja sen mukana useampi kilo, mutta ei. Lähtöpaino oli tosiaan tuo tasan 97 ja sen jälkeen paino on ollut alimmillaan 94,7 mutta esim tänä aamuna taas 96,2 wtf? Kalorikulutus keskimäärit 2255 ja proteiinia keskimäärin 185g/vrk. Se mihin olen tyytyväinen on se, että mahan ympärysmitasta on lähtenyt kolme senttiä.

Okei, olen ehkä vähän hätäinen, sillä aikaa on tosiaankin kulunut vasta kaks viikkoa.Teenkö jotain väärin? Pitääkö syödä lisää vai vähemmän, että kilot alkavat pudota, vai jatkanko tällä kärsivällisesti?

Tasan kaksi viikkoa takana. Joka ikinen murunenkin on merkattu Fatsecret-ohjelmaan. En oo oikein tyytyväinen. Oletin, että heti lähtee ne kuuluisat nesteet ja sen mukana useampi kilo, mutta ei. Lähtöpaino oli tosiaan tuo tasan 97 ja sen jälkeen paino on ollut alimmillaan 94,7 mutta esim tänä aamuna taas 96,2 wtf? Kalorikulutus keskimäärit 2255 ja proteiinia keskimäärin 185g/vrk. Se mihin olen tyytyväinen on se, että mahan ympärysmitasta on lähtenyt kolme senttiä.

Okei, olen ehkä vähän hätäinen, sillä aikaa on tosiaankin kulunut vasta kaks viikkoa.Teenkö jotain väärin? Pitääkö syödä lisää vai vähemmän, että kilot alkavat pudota, vai jatkanko tällä kärsivällisesti?
Itsellä puntari ei läheskään kerro kokokuvaa. Mittanauha on varsin oiva väline seurata tilannetta.

Olen lueskellut aika paljon aiheesta, mutta ajattelin vielä kysellä täältä mielipiteitä.

Elikkäs, itsellä on nyt taustalla n. 1,5 vuotta kohtalaisen aktiivista harjoittelua (salia 3-4krt viikossa + 1 lihaskestävyys + 1-2 aerobisempaa/anaerobista intervallitreeniä), aikaisemminkin toki liikuntaa, mutta ei ehkä ihan niin säännöllisesti/tavoitteellisesti. Ja siis 26-vuotias nainen, pituutta 174cm, painoa n. 75 kg. Rasvaakin olisi kuitenkin edelleen aika reippaasti pudotettavissa, lokakuussa prosentti oli 27% (inbody-mittauksessa), nyt arviolta, ehkä vähän tippunut. Lihasta on toisaalta myös jo ihan kohtalaisesti, inbody-mittauksen mukaan n. 32kg.

Itsellä tuntuu, että kilot kertyvät todella helposti. Kun nostin kalorit yli 2000 päivässä, niin paino alkoi nousta heti, eikä todellakaan lihasta vain rasvoja. Joten nyt olen syönyt arkisin noin 1700kcal (makrojakauma aika lailla 35%prot. 35%hiilaria ja 30% rasvoja, hiilarit painotettu aterioihin ennen ja jälkeen treenin). Viikonloppuisin sitten vähän löysemmin, yleensä 1 karkkipäivä viikossa ja muutenkin ehkä enemmän ruokaa, esim. karjalanpiirakkaa aamusta yms. silloin ehkä jossain 2500kcal kieppeillä kalorit.

Nyt olisi sitten tavoitteena kiristää tammi-maaliskuussa n. 4-5kg rasvoja poies, mutta haluaisin tietysti säilyttää lihakset ja toisaalta energian treenata. Nytkin tuntuu jo loppuviikosta treenit melko tiukoilta ja energiat olleet vähissä. (olen siirtynyt 3 kuukautta sitten crossfit tyyppiseen harjoitteluun). Kuitenkin toistaiseksi sarjapainoissa on ollut vielä positiivista kehitystä, vaikka ei enää mitään kovin nopeaa.

Elikkäs, miten suosittelisitte aloittamaan rasvojen pudotuksen? Kannattaako tällä pohjalla jo miettiä jotain syklitystä, esim. 1-plussa päivä viikossa? Itseä vaan hämmentää, kun on koko syksyn syönyt arkipäivät miinusta ja vkl:kaan ei mitään älytöntä mättöä ja silti paino ei ole pudonnut mihinkään... Aikaisemmin kun olen laihduttanut, olen joutunut menemään n. 1200kcal/pvä tasolle, että paino on tippunut n. 500-800g/vk. Mutta sillä tasolla ei oikein tahdo jaksaa enää treenata tosissaan, ainakaan nykyistä 5 krt viikossa. Eli mitenköhän kannattaisi tehdä? Pitää esim. treeniviikon keskellä pari nollapäivää (jtn 1800kcal) ja sitten kevyemmät treenit ja lepopäivät kovemmilla miinuksilla (esim. 1300kcal/pvä) ja ottaa sitten välillä hyvistä hiilareista tankkausta?

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Dieettiin liittyviä kysymyksiä

Pitääkö dieetillä saada proteiini määrät täyteen eli se 2g protskuu per painokilo?
Kaikki hiilarit dieetillä pois? myös treenipäivinä?

ja kuinka paljon pitäs olla alikaloreilla dietin aikana?yks mies sano olevansa 500kaloria vajaalla. mut jos olis esim sen -500 kaloria niin lasketaanko se peruskulutuksesta pois vai siitä määrästä mitä on päivän aikana kuluttanu? esim jos vaik painon takia pitää syödä 2500 kaloria päivässä ilman liikuntaa niin lasketaanko se -500kaloria tosta määrästä eli jäis 2000? tai sit jos kävelee vaikka kaks tuntia /kolme tuntia päivässä ja kalorikulutus ois 3500 (painosta ja liikunnasta yhteensä) niin otetaanko se tosta 3500 kalorista pois vaiko sitten peruskulutuksesta (mihin ei lisätä liikunnan määrää vaan pelkän painon verran paljon pitää syödä)vaikka liikkuis miten paljon ja ois treenipäivä?
toivottavasti ei ollu kauheen sekavaa ja osaisitte vastata. '

ja dieetillä pitää varmaan tehdä paljon enemmän vatsoja/kylkiä et toi vatsa pienenis/kiinteytyis kun se on tavoitteena?

Pitääkö dieetillä saada proteiini määrät täyteen eli se 2g protskuu per painokilo?
Kaikki hiilarit dieetillä pois? myös treenipäivinä?

ja kuinka paljon pitäs olla alikaloreilla dietin aikana?yks mies sano olevansa 500kaloria vajaalla. mut jos olis esim sen -500 kaloria niin lasketaanko se peruskulutuksesta pois vai siitä määrästä mitä on päivän aikana kuluttanu? esim jos vaik painon takia pitää syödä 2500 kaloria päivässä ilman liikuntaa niin lasketaanko se -500kaloria tosta määrästä eli jäis 2000? tai sit jos kävelee vaikka kaks tuntia /kolme tuntia päivässä ja kalorikulutus ois 3500 (painosta ja liikunnasta yhteensä) niin otetaanko se tosta 3500 kalorista pois vaiko sitten peruskulutuksesta (mihin ei lisätä liikunnan määrää vaan pelkän painon verran paljon pitää syödä)vaikka liikkuis miten paljon ja ois treenipäivä?
toivottavasti ei ollu kauheen sekavaa ja osaisitte vastata. '

ja dieetillä pitää varmaan tehdä paljon enemmän vatsoja/kylkiä et toi vatsa pienenis/kiinteytyis kun se on tavoitteena?

Selaamalla forumia löytää näihin kaikkiin kysymyksiisi kyllä vastauksen. Aloita vaikka näistä stickyistä. Ei tarvitse koko ketjuja selata:

http://www.pakkotoisto.com/aloittel...minen-beginners-ekaa-kertaa-dieetill-lue-t-m/

http://www.pakkotoisto.com/ravinto/106748-kaikenmaailman-ruokavaliot;-perustietoa-eri-dieeteista/

http://www.pakkotoisto.com/mimmien-dieetit/54383-myytti-kiinteytyminen-kysymykset-tahan-threadiin/

Kuukausi takana. 90% päivistä 2000-2500 cal. Paino ei tipu, mutta kroppa muuttuu. Pahin turvotus ohi ja se on ihan jees mutta se taas mikä ei ole on se, että jäljellä on enää luut ja nahka :) sekä vatsassa oleva läski. Jatkanko samaa rataa sitkeästi ja luotan siihen että tuo maha tuosta katoaa pikkuhiljaa?

Miksi kevyttä liikuntaa aina suositellaan siten ettei hengästy ja pysty puhumaan? Itse en ole koskaan noudattanut tai tajunnut tätä. Pari kertaa viikossa tulee itselle tunnin pätkät liikuntaa (siis perinteistä liikuntaa) jossa keskisyke huitelee 130-145 välillä ja maksimisyke käy n.180 paikkeilla. Ja ainoa mitä pystyisi puhumaan on norja. Kaloreita palaa reilusti ja yöllä tulee uni hyvin. Sama homma oli lenkkeilyssä joskus, kun sohvalle pääsi niin siinä oltiin vähintään tunti. Miksei tuossa muka rasva pala? Tietysti käytetään kropan energiavarastot ensin (tosin rasvakin on energiavarasto) mutta kohonnut aineenvaihdunta tuollaisen jälkeen luulisi olevan huomattava ja seuraava ateria menee suoraan energiavarastojen täyttämiseen, jolloin ollaan oikeasti vielä enemmän miinuskaloreilla.

Nyt ekaa kertaa saliharrastuksen kanssa dietillä.Vuosi on tullut treenailtua,sitä ennen pidin 5kk atkinssin dietin ja painoa tuli pudotettua 15kg nyt kun plussilla ollut reilusti niin paino tullut takaisin. Tiedot mies 23v 186cm 109kg tavoitteena olisi pudottaa tuonne reiluun 80kg paino puolessa vuodessa,onko edes mahdollista?Diettiä jatkan kyllä niin pitkään et tavoitteet on saavutettu.Salia 4x viikko ja aerobinen 2x viikko.
Tässä kasailin pari ruokalistaa,moitteita?muutosehdotuksia?
Aamupala

Puuro 40g
Proteiini 40g
Ruisleipä 2 palaa
Puuroon mustikoita /ja ananasta

Lounas
Broilerifilee/leike 150g
Keitetty Riisi 150g
Salaatti

Päivällinen
Broilerifilee/leike 150g
Keitetty Riisi 150g
Salaatti

Sali:Palautusjuoma

Iltapala
Tonnikala Öljyssä

2240ckal ei kahvia eikä maitoa luettelossa
Makrot P:223(42%) H:198(36%) R:53(22)

Päivä2

Aamupala
Puuro 40g
Proteiini 40g
Ruisleipä 2 palaa
Puuroon mustikoita /ja ananasta

Lounas
Jauheliha 200g
Keitetty tumma makarooni 200g
Salaatti

Päivällinen
Jauheliha 200g
Keitetty tumma makarooni 200g
Salaatti

Sali:Palautusjuoma

Iltapala
Tonnikala Öljyssä
2250kcal P:272(49)H:194(35)R:39(16)

Jos pudotat 29 kg puolessa vuodessa, sulla lähtee myös vuoden aikana saadut lihat. Noissa on liian vähän rasvaa, vaihda ainakin aamupalan ruisleipä vaikka avokadoon ja lisää lounaalla ja päivällisellä rypsi- tai oliiviöljyä. Lisää kaloreita noista tulee mut eipä oo haitaksi, 2200 kcal on sun kokoselle noilla treeneillä tosi vähän. Onhan sun tumma makaroni täysjyvää? Tumma ja täysjyvä on kaks eri asiaa, kts ravintosisällöt pussien kyljistä.

Jos pudotat 29 kg puolessa vuodessa, sulla lähtee myös vuoden aikana saadut lihat. Noissa on liian vähän rasvaa, vaihda ainakin aamupalan ruisleipä vaikka avokadoon ja lisää lounaalla ja päivällisellä rypsi- tai oliiviöljyä. Lisää kaloreita noista tulee mut eipä oo haitaksi, 2200 kcal on sun kokoselle noilla treeneillä tosi vähän. Onhan sun tumma makaroni täysjyvää? Tumma ja täysjyvä on kaks eri asiaa, kts ravintosisällöt pussien kyljistä.

Ajattelinkin että tuollainen pudotus olisi liikaa.Tarkoituksena on juuri säästää lihat niin olisko hyväksi nostaa kaloreita?Tuo kalori laskelma tuli nyt vain elämäntilanteesta jossa oon tällä hetkellä lomautettuna,kaikki liikunta tulee salista ja lumenpukkaamisesta silloin ku sitä taivaalta sattuu tulemaan.Makaroni näytti olevan tummaa se saakin vaihtua ensi kauppa reissulla täysjyvään.

Ajattelinkin että tuollainen pudotus olisi liikaa.Tarkoituksena on juuri säästää lihat niin olisko hyväksi nostaa kaloreita?Tuo kalori laskelma tuli nyt vain elämäntilanteesta jossa oon tällä hetkellä lomautettuna,kaikki liikunta tulee salista ja lumenpukkaamisesta silloin ku sitä taivaalta sattuu tulemaan.Makaroni näytti olevan tummaa se saakin vaihtua ensi kauppa reissulla täysjyvään.

Jos kaiken muun ajan vaan istut ja pelaat xboxilla tms sun kulutus on arviolta jotain 3300-3800. Voi olla enemmänki jos tulee paljon lunta ja kolattava alue on iso. Mä alottaisin syömällä 3300 ja jos ei paino rupee putoomaan puolta kiloa viikossa sit 2800-3000. Puoli kiloo viikossa on 12 kiloo kesän alkuun eikä lihat lähde. Muista lisätä noihin safkoihin rasvaa, sitä on oikeesti ihan liian vähän. Rasvat ei lähde jos ei syö rasvaa. Tsemppiä! :)

Saattaa olla vähän tyhmä kysymys..Mulla on nyt viikossa paino tippunut reilu kilon ja tiedän kyllä, ettei se ole hyvä tahti kun haluaa säilyttää lihakset. Sarjapainot salilla ovat kuitenkin pysyneet samana. Tarkoittaako tämä, että paino ei kuitenkaan ole lähtenyt lihaksista?

ps. kylläkyllä alan syömään enemmän

kauan olet ollut dieetillä? Aluksi paino saattaa tippua nopeastikkin johtuen nesteiden lähdöstä, mutta tippumistahti tasaantuu kunhan syömiset ovat edes jollain lailla järkevät.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom