Morjes!
Aattelin nyt kysästä täältä vähän viisaammilta että miltä meikäläisen "dieetti" vaikuttaa. Aika paljon on tullut luettua tietoa kehon muokkauksesta (bulkkaaminen, dieetti ja treeni). Kuitenkin ihan noviisi näissä asioissa.
Kilpa-uinti taustaa löytyy junnusta asti, vuos sitten lopetin aktiivisen kisaamisen. Punttisali harjoittelu ja ravintoasiat ovat oikeastaan alkaneet kiinnostamaan kunnolla tässä tämän vuoden aikana. Olen 22v 183/75. Keväällä aloin syömään n. 200-300kcal plussilla ja treenasin 4-5krt punttia/vko 5kk ajan. Lihasta meikäläisen on vaikea saada mutta kaipa sitä 2-3kg tuli ja varmaan loput rasvaa. Sarjapainot ainakin kasvoivat mukavasti. Rasvaprosentti bulkin jälkeen ihan vaan peilistä arvioituna n. 20% ja paino 79.
Ymmärtääkseni rasvaprosenttia ei kannata nostaa yli 20, sillä tällöin yhä enempi massasta on läskiä, joten siksi aloin pikkuhiljaa diettailemaan syksyllä. Diettiä kestänyt nyt n. 8vk ja paino tippunut 79 --> 75 300-400kcal miinuksilla. Olen lisännyt treeniin 2-3 krt/vko aerobista, joka sisältää kevyttä uintia ja myös kovia lähes maksimisykkeisiin n. 30-60sek (esim. 4 x 50m uintia täysiä, 5min palautuksilla) vetoja, eli aikalailla kisavauhtia. Tarkoitus olisi alkaa taas kisailemaan myös mutta myös saada tiputettua rasvat about kymppiin. Punttia teen 3krt viikossa. Kovia treenejä tulee siis aikas paljon, mutta olen koittanut palautua näistä mahdollisimman hyvin mm. loppuverryttelyt ja venyttelyt. Vielä ainakin treenaaminen tuntunut ihan hyvältä, eikä mtn ylirasittumisen merkkejä ole tullut.
Syön dietin aikana n. 2,5g/painokilo proteiinia ja rasvaa n. 1g/painokilo. Hiilareita tietty sen verran että mennään kuitenkin miinuksilla. Diettia ajattelin syklitellä niin että 6-8vk samoilla miinuskaloreilla ja 2vk niin että 5päivää hienoisesti plussilla ja pari päivää miinuksilla.
Mitä mieltä te olette siis tälläisestä dietistä, joka sisältää myös kovaa maitohapoille vievää anaerobista nopeuskestävyys reeniä? Kisaamisen takia tarttis vähän vedellä noita uintivetojakin, mutta kuluttaako tälläinen treenaaminen lihasmassaa dietin aikana entisestään? Kannattaako tuossa 6-8vk aikana pitää välillä päiviä, jolloin syö plussilla?
Varmaan jotkut on sitä mieltä että pitäis vaan näin ruipelon pojan keskittyä massan keräämiseen :D mutta itse en haluaisi nostaa rasvoja yli 20%. Sitten kun rasvat alkaa olla 10tienoilla niin alan taas pikkuhiljaa syömään plussilla. Miltäs tämmönen suunnitelma kuulostaa? Rakentavia vastauksia kiitos!