Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
oisko joku hart sport tahi intra paikallaan? Oisko niistÀ tÀssÀ tapauksessa hyötyÀ vai onko tosiaan niin ettÀ ei auta ku purra hammasta ja tottua tilanteeseen? Uupuminen tulee koska hiilareiden mÀÀrÀ on pienempi, ja se on vain kestettÀvÀ ja sen kans elettÀvÀ... Kö ko???Onko pelin henki todellakin se ettÀ dieetillÀ salilla pumppailu on tuskastuttavan uuvuttavaa? Tuntuu ettei millÀÀn jaksa sarjoja loppuun vaikka tiputtais painoja pois. Oisko tÀhÀn uupumiseen jotain lÀÀkettÀ millÀ sais torpattua uupumisen salin ajaksi pois? LÀÀkkeellÀ en tÀssÀ tapauksessa tarkoita stereoita. KÀytÀn kyllÀ pwo:ta (mutant mayhem + satunnaisesti creakongia sekaan) mutta ei sillÀ mitÀÀn wow -experienceÀ saa aikaiseksi, se vaan estÀÀ kaikkein pahimman ahdistuksen ja tuskan kyykkyjÀ tehdessÀoisko joku hart sport tahi intra paikallaan? Oisko niistÀ tÀssÀ tapauksessa hyötyÀ vai onko tosiaan niin ettÀ ei auta ku purra hammasta ja tottua tilanteeseen? Uupuminen tulee koska hiilareiden mÀÀrÀ on pienempi, ja se on vain kestettÀvÀ ja sen kans elettÀvÀ... Kö ko???
Ajattelin pitÀÀ dieettijakson tÀhÀn vÀliin, kun vatsapalikat alkavat liikaa taas peittymÀÀn. Rasvaprosentti nÀin mututuntumalta arvioituna noin 15-16%. Tavoite olisi lÀhemmÀksi 10%. Pituutta noin 192 ja painoa 90kg. Paljonkohan mahtaisi olla pudotettavaa tuohon lÀhemmÀksi 10 prosenttia ja paljonko varata aikaa? EntÀs onko muita samanpituisia (ja painoisia) henkilöitÀ kenellÀ olisi samantyyppinen dieetti takana ja osaisi kertoa hyvÀstÀ kalorimÀÀrÀstÀ millÀ lÀhteÀ liikkeelle. Onko 2500 kcal hieman liian raju?
TÀssÀ olisi esimerkki ruokavaliostani, mitÀs mieltÀ?
Aamupala
70g kaurahiutale
100g raejuusto
2 kananmunaa
Marjoja
Monivitamiini
1x Magnesium
Ruokailu 1
150g broilerin filee/150g jauheliha
250g wok-vihannekset
70g tÀysjyvÀriisi
100g ananas
Ruokailu 2
150g broilerin filee/150g jauheliha
250g wok-vihannekset tai muita kasviksia
300g perunaa/70g tÀysjyvÀriisi
VĂ€lipala
Omena
Heraproteiinidrinkki
20g pÀhkinöitÀ
Iltapala
250g maitorahka
2 kananmunaa/maitorahka
Marjoja
10g oliiviöljy
1x Magnesium
1x Sinkki
2x Omega-3
Treenin jÀlkeen aina heraproteiinidrinkki.
Yht: 2510 kcal P: 199g H: 266g R: 72g
Kasasin tÀllasen pikaohjeen, koska taas tuntuu tulevan kohtuullisen paljon nÀitÀ "apua minÀ olen jokinorsu" viestejÀ.
6. CheattipÀivÀ. TÀllaisella pÀivÀllÀ tarkoitetaan pÀivÀÀ, jolloin ei kaloreita tarkkailla. TÀlla tavalla boostataan aineenvaihduntaa eli koitetaan estÀÀ sÀÀstöliekille siirtymistÀ. jotkut pitÀÀ tÀllaisen pÀivÀn kerran viikkoon toiset harvemmin. Varsinkin pitkÀn dietin ollessa kyseessÀ, pitÀisin nÀitÀ pÀiviÀ. TÀllaisilla pÀivillÀ annetaan myös vÀhÀn lepoa pÀÀlle. Helpottaa hieman tuota vanteen kiristymistÀ otsan ympÀrille. Huomaa nyt kuitenkin, ettÀ tÀssÀkin pÀivÀssÀ pitÀÀ pitÀÀ jÀrki mukana ei todellakaan ole jÀrkevÀÀ vetÀÀ kahta perhepizzaa ja 300g sipsejÀ jotka huuhdotaan alas 3l cokisella.
7. Vitamiinien saanti pitÀÀ dietillÀ turvata. Kehon vastustuskyky on melkoisen heikko dietillÀ, joten ota vitamiinit vaikka purkista jos niiden saanti tuntuu olevan turhan vaikeaa tavallisesta ravinnosta.
.
En oikeestaan oo ekaa kertaa dietillÀ, mutta ekaa kertaa mielestÀni jÀrkevÀsti (luulisin) dietillÀ, pÀÀkin kestÀÀ tÀtÀ, mutta kroppa ilmeisesti ei.
Oon pudottanu painoo hitaasti. Vviimevuoden tammikuussa vaaka nÀytti 128kg ja pituutta on 169cm. Ravitsemusterapeutille pÀÀsin maaliskuussa, jolloin mittari kerto painoks 124kg ja rasvaa siitÀ 51kg. Huuhtikuussa tÀnÀ vuonna sama mittari anto painoks 104kg ja rasvan mÀÀrÀks 31kg. Kuntosali harjottelun avulla siis lihasmÀÀrÀ pysyi samana kun ekassa mittauksessa. Sitten kuukaus meni rötvÀtessÀ kun en pÀÀssyt salille ja paino nousi 108.5kg joskin eri vaakalla mitattuna. Aloin dietata viikko sitten maanantaina 1100-1200 kalorin dietillÀ siten, ettÀ 5pv viikossa tuolla mÀÀrÀllÀ ja 2pvn viikossa syön normaalisti, samalla jatkoin salitreenia ja alotin piikkaus viikon ilman maksimikokeilua 2x90 ja 1x95 jne systeemillÀ tarkotuksena pÀÀstÀ takasin 104kg painoon saakka voima treeniÀ tehden.
Eiliseen eli asti eli 7pv meni hyvin paino oli jo alle 105kg. Eilen aamulla ajoin kuntopyörÀllÀ 45min ja iltapÀivÀllÀ tein kyykky piikkaukset. Illalla olo oli hutera, jalkoihin sÀrki ja oli heikko olo. TÀnÀÀn olo oli vielÀ heikompi, kurkku alko kipeytyÀ ja nenÀ vuotaa, kokoajan oli nÀlkÀ ja nÀrÀsti tai muuten puristi rintaan, join 4 litraa vettÀ ja kalorittomia juomia yhteensÀ töissÀ, kokoajan janotti ja kusetti. Kotona söin kanapihvit, hallum juustoo ja maissintÀhkÀn iltaruuaks. Sen jÀlkeen se nÀrÀstys ja jano iski, join litran kerralla rasvatonta maitoo nÀrÀstykseen ja janoon, ei helpottanu, join pepsimaksia ja lisÀÀ rasvatonta maitoo, nÀrÀstys alkaa helpottaa mut jano ei, eikÀ kusetakkaan ei vaikka oon juonu ku kameli. Alotin eilen syömÀÀn kalanmaksaöljy, magnesium ja C-vitamiini tabletteja, niitÀ oon vetÀny tÀnÀÀnkin.
PÀivÀ ruokana 5pvn/vk menee 1kg maitorahkaa+1l mehukeittoo+ 1l maitoo sekotettuna keskenÀÀn ja 8 annokseen jaettuna, myös vÀhÀn ananas salaattia jossa siis salaattia, paprikaa ja kurkkua.
Oli tarkotus jatkaa tuota diettiÀ vielÀ ens viikko ettÀ saan painon takas sinne 104kg, mutta lieneekö jÀrkevÀÀ? ja lieneekö edesauttanu tÀmÀn flunssan syntyÀ? Unohin kokonaan ettÀ olis pitÀny syyvÀ vÀhÀn myös niitÀ rasvoja diettipÀivillÀkin. Tavotteena on pÀÀstÀ ~95kg jouluun, tai viimestÀÀn ens kesÀÀn mennessÀ, menettÀmÀttÀ paljoakaan lihasta, pysyÀ siinÀ tai pÀÀstÀ vielÀkin alemma ja jatkaa saliharrastusta.
[ES];4627447 sanoi:Ăö tolla painolla kannattais 3 kertaistaa nuo kalorit, ei ihme jos kroppa pistÀÀ vastaan n
Unohtu laittaa tuohon, ettÀ työ on kevyttÀ "seurustelua" ja salilla keskimÀÀrin 3x/vk ja 45min/kerta
En oikeestaan oo ekaa kertaa dietillÀ, mutta ekaa kertaa mielestÀni jÀrkevÀsti (luulisin) dietillÀ, pÀÀkin kestÀÀ tÀtÀ, mutta kroppa ilmeisesti ei. ---
PÀivÀ ruokana 5pvn/vk menee 1kg maitorahkaa+1l mehukeittoo+ 1l maitoo sekotettuna keskenÀÀn ja 8 annokseen jaettuna, myös vÀhÀn ananas salaattia jossa siis salaattia, paprikaa ja kurkkua.
--- Tavotteena on pÀÀstÀ ~95kg jouluun, tai viimestÀÀn ens kesÀÀn mennessÀ, menettÀmÀttÀ paljoakaan lihasta, pysyÀ siinÀ tai pÀÀstÀ vielÀkin alemma ja jatkaa saliharrastusta. TÀmÀ dietti oli siis alunperinkin tarkotus pitÀÀ vaan 2vk.
Siis mitÀ? 1400? Ihmisen ei pitÀisi mennÀ koskaan alle oman peruskulutuksen koska se on sitÀ varten "tehty", ettÀ se pitÀÀ yllÀ vÀlttÀmÀttömÀn elintoiminnot. Eli 1900 kcal on mun mielestÀ ainakin se minimi minkÀ alle ei pidÀ mennÀ. Jos nyt yhtÀÀn helpottaa ajatella, niin itse olen saman pituinen ja 45 kg pienempi naisihminen ja minÀ hoikistun 1850 kcal dieetillÀ. Liikuntaa suurinpiirtein saman verran. Ja mun koomakulutus on vain 1450 kcal. Nyt malttia ja kÀrsivÀllisyyttÀ peliin niin hyvÀ tulee! :thumbs:Sain soitettuu ravitsemusterapeutille niin se kahto koneelta minun edellisen mittauksen peruskulutuksen joka on 1900kcal/vrk. Sano ettÀ ei sais mennÀ alle 1400kcal ees lyhyttÀ aikaa.