Auttakaa, eksynyt muumi laaksossa..
Olen tässä nyt pähkäillyt mitä ihmettä teen ja päädyin siihen, että pieni dieetti tästä pienestä painostani olisi ihan ok ennen syksyistä kunnon repäisyä. Olen käynyt salilla vuoden ja pienillä plussilla kokoajan olen mennyt. Olen siis
nainen, 170cm ja
60kg. Laskin juuri tämän päivän kalorisaantini ja se näytti tältä:
1540kcal, P128g HH133g R51g. Kehonkoostumus (Tanita) mitattiin viimeksi helmikuun lopussa, silloin perusaineenvaihdunta oli
1401kcal eli ei mikään vauhdikas.
Ruokavalioni koostuu kaurapuurosta, kauraleseistä, mehukeitosta, omega3-sinkki-magnesium-ripped pro lisäravinteistä (whey-80 treenin jälkeen/vaihtoehtoinen välipala), proteiinipatukka silloin tällöin, oliiviöljystä, pähkinöistä, kanasta/kalasta/lihasta, (riisiohra/fusilli nyt olen syönyt vaan rankimpina päivinä näitä hiilareita lisänä), maitorahkoista, raejuustosta, marjoista, runsaasti erilaisista kasviksista. Vaaleita viljoja en syö enkä juustoa sekä leipä ei kuulu ruokaohjeeseeni. Eli aika perus mitä kaikki luettelee tai vähintäänkin suosittelee. Herkkupäivä oli reilu viikko sitten ja seuraavana tämän vkon lopuilla (mietinnässä että voisi pitkittää sitä?)
Olen lukenut pääni puhki dieeteistä sun muista, mutta en vaan saa kokonaiskuvaa omasta tilanteestani. Vuoden aikana en painon mukaan ole isontunut hirveästi, n. 6 kg kun maltillisesti, ohjeen mukaan söin. Ruokaohjetta muutettiin pari kk sitten ja sitä olen aika prikulleen noudattanut ja kroppa on siitä tykännyt. Iänikuinen ongelma kuitenkin vaivaa, vatsankohdalla oleva ylimääräinen joka olisi kiva saada kesänmittaan pois. Reisiin on tullut 7cm paksuutta ja käsiin 5cm, lantio-vyötärö seudulle on tullut vain pari senttiä lisää (hyvähyvä!). Henkilökohtainen tavoite on näkyvät vatsalihakset jotka jo pikkuisen kurkistavat mahasta kun hyvä päivä on. Roomaakaan ei rakennettu päivässä enkä todellakaan oleta, että tässä ajassa ollaan huippukunnossa, parin vuoden päästä olen tavoitteessani sellainen aikataulu minulla.
Kuitenkin olisi kiva saada useampi mielipide tästä, kiitos!
Edit. Lisättäköön että aerobista/HIIT en ole harrastanut ja salilla käyn 4xvko.