Nyt tarvitaan pientä ohjastusta, käytännön vinkkiä kokeneemmilta diettaajilta!
Pituutta löytyy 173,5cm ja aamupaino tänään 86,00kg. Allekirjoittanut on koko elämänsä joukkuelajeja (lätkä, fudis) harrastanut nuori mies, jolta lihaa löytyy jo tarpeeksi varsinkin alaraajoista (pikaluistelijan reidet ja hokiperse). Ongelmana tällä hetkellä erityisesti keskivartalolle kertynyt fläsä about puolen vuoden aasian reissun johdosta. :kippis1:
Palasin Suomeen tossa päälle viikko sitten ja olen siitä lähtien pitänyt treeni- ja ruokapäiväkirjaa, (jälkimmäistä ensimmäistä kertaa elämässäni) juurikin sitä varten että konkreettisesti näkee mikä menee perseelleen ja mikä oikein. Ite en ole ammattilainen näissä asioissa, vaikka olenkin aina syönyt terveellisesti ja PALJON, etenkin pelatessani jääkiekon nuorten SM-tasolla. Siellä ei kuitenkaan dieettamisen saloja ole opetettu, joten jos ketään ei häiritse niin kirjoitan alle vähän mitä olen syönyt ja miten olen treenannut. Ahkerimpien vastaajien vaivannäköä arvostaisin suuresti. Ja korostan vielä, että omana tavoitteena ei ole kasvaa kokoa, vaan kiristyä ja polttaa rasvaa, ei lihaksia. Haluan olla kesällä parhaassa kunnossa, jossa olen ollut.
12. maaliskuuta Aamupaino: 87,4kg
Aamulenkki 40min
Rytmien ollessa vielä sekaisin kello on jo 12.30
Lounaaksi 200g Miedosti suolattu kana + 250g wokkivihannekset + 0,5l rasvaton mölö
Välipalaksi proderahka (19g P)
Iltapalaksi 4ruispalaa oivariinilla + kalkkuna, kurkku, 0,5l rasvaton maito
Päivään kuulunut lisäksi rauhallista pyöräilyä noin 30min verran
13. maaliskuuta Aamupaino: 86,7
Aamupalaksi Linessa 0,2% rahka + hedelmämysli + 2x kiivi + kahvi maidolla
Pyöräilyä n. 30min
Lounaaksi sama kuin eilen
Päivälliseksi 2x kanaleipä (ruisleipä, 1kanafilee per siivu, paprikaa ja vihreää salaattia, 1juusto per leipä)
Iltapalaksi banaania :dance:
14. maaliskuuta Aamupaino: unknow
Aamupalaksi Alpen pähkinämysli maidolla ja yhdellä mansikka Skyr-rahkalla
Sali: Rinta + Ojentajat 90min
Gainomax blueberry
Lounaaksi 2x maustamaton kanafilee käärittynä pekoniin (yhteensä 5x pekonisiivu), wokkivihannekset 250g, raejuusto 100g
1l kevytmaitoa
Iltapalaksi: sama kuin eilinen aamupala, ilman kahvia
15. maaliskuuta Aamupaino 86,7kg
AP: kahvi maidolla 0,3l, 2x ruisleipä kinkulla kurkulla ja salaatilla
Salilla vatsat ja kyljet 60min, venyttely 20min
Gainomax Vanilja
Vatsan pohjalle 2x kanafilee 3x pekonisiivu, 100g 0% raejuusto
Iltapalaksi hedelmämysli maidolla, linessa rahkalla ja 2x kiivillä.
16. maaliskuuta Aamupaino 86,00kg
Myöhäinen herätys
Kana 250g + wokkihannekset 200g + 0,5l rasvaton maito
välipalaksi 3x ruisleipä runsaalla kinkulla ja 3x juustoviipaleella
Novelle magnesium (edelleen toimintakyvytön salin jäljiltä), venyttely
Iltapalaksi 2x ruispala 4x juusto 4xkinkku, yksi kanafilee
Siinä siis oikeestaan mun viime viikon merkinnät... Itsekin huomaan joitan parannettavia, mutta selkeästi tarvitsen myös apua. Paino pudonnut reissun jälkeen noin kaksi kiloa, todennäkösesti pääasiassa nestettä. Kaikki paska jätetty pois ruokalistalta, sokerijuomia ei ollenkaan, viinalla ei tarvii pariin kuukauteen läträtä. Tarkoituksena käydä aamulenkillä 3-4x viikossa ja salilla 3x viikossa ja sopivasti lepoa väliin. Olen todella päättäväinen treenaamisen suhteen ja siksi avoin kritiikkiä kohtaan ja otan mielelläni kysymyksiä vastaan.
Kiitos jo etukäteen vastanneille! Treenin iloa
Edit: Lisäravinteet kolahtaa huomenna postista. Tällä hetkellä popsittu päivittäin OMEGA-3 kolme kertaa päivässä, sinkki, magnesium ja kaikki huuhdottu alas runsaalla vedellä (n. 3l päivässä, treenatessa menee 4)