Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

M-NUTRITION PURE CREATINE 300 g

100 % puhdaslaatuista kreatiinimonohydraattia

-30%
Miksi pitäisi vielä tiputella painoo alemmas? Itse noilla mitoilla söisin n.2000kcal jos en haluis ruveta bulkille ja riittävästi proteiinia. Sillä ei varmasti sulla oo kauheesti ylimäärästä. Ja noilla 2000 kaloreilla kyllä varmasti saat kiristeltyy ja kunnon treeniä vaan ja aerobista liikuntaa myös.
Joo kyl mä nyt vähän meinasin, et vois alkaa koittamaan painon nostamista. Turha niitä rasvoja ihan alas on tiputtaa kun siellä alla ei kuitenkaan oikeen mitään oo. Just jotain 2000-2200kcal kävi mielessä, et siitä alottais ja sit seuraa vähän, et mitä tapahtuu. Sarjapainojen kehitys nyt vähän hidastunu miinuskaloreilla olemisen takia niin sekin puoltais vähän tohon.

Pitäis olla myös ketju "ekaa kertaa" bulkilla täällä. En oo koskaan ennen koittanu tarkotuksella painoa nostaa vaan aina kun on salilla tullu käytyä niin oon tiputtanu painoa. Viime kerralla 85 -> 60 ja nyt toi pieni pudotus. Kuinka paljon sitä rasvaa tulee lihakseen nähden kun alkaa maltillisesti syömään enemmän? Vähän oo miettiny, et mihin suuntaan alkaa kehittymään tää kroppa. Toisaalta sit sen näkee ja aina voi jonkun lyhyen ajan tiputtaa painoa tossa välissä jos alkaa liikaa pehmikettä tulemaan.

Joo kyl mä nyt vähän meinasin, et vois alkaa koittamaan painon nostamista. Turha niitä rasvoja ihan alas on tiputtaa kun siellä alla ei kuitenkaan oikeen mitään oo. Just jotain 2000-2200kcal kävi mielessä, et siitä alottais ja sit seuraa vähän, et mitä tapahtuu. Sarjapainojen kehitys nyt vähän hidastunu miinuskaloreilla olemisen takia niin sekin puoltais vähän tohon.

Pitäis olla myös ketju "ekaa kertaa" bulkilla täällä. En oo koskaan ennen koittanu tarkotuksella painoa nostaa vaan aina kun on salilla tullu käytyä niin oon tiputtanu painoa. Viime kerralla 85 -> 60 ja nyt toi pieni pudotus. Kuinka paljon sitä rasvaa tulee lihakseen nähden kun alkaa maltillisesti syömään enemmän? Vähän oo miettiny, et mihin suuntaan alkaa kehittymään tää kroppa. Toisaalta sit sen näkee ja aina voi jonkun lyhyen ajan tiputtaa painoa tossa välissä jos alkaa liikaa pehmikettä tulemaan.

Niin maltillinen plussat päälle niin ei kerry kauheeta määrää rasvaa. Ite tällä hetkellä itellä kalorit siinä 2400-2700kcal. Painoa on tullu noin 0,5-1kg kuukaudessa ja vaikee sanoa että paljonko rasvat on noussu noilla mutta lihakset on kasvanu kyl ja voimaa tullu lisää.. dietillä voima tasot aina laskee koska energia taso tippuu ainakin näin oon maalaisjärjellä ajatellut. Eiköhän tuolla ruokavalio ja treeni lihaksen kasvatukseen löydy bulkki ohjeita. :) rasvaa tulee aina suhteessa enemmän kuin lihasta. Ja lihas kasvu hidastuu kun treeni vuosia kertyy.. olisko aloittelijalla lihaskasvu plussilla noin 0,5-1kg kuukaudessa lihasta mutta tuo määrä on maksimaalinen.:)

Morjes, eli kaverin kanssa olis tarkoitus saada rasvaprosentti alas muutaman kuukauden sisällä, vähän niin kuin nopeuskilpailu kyseessä. Ollaan käyty nyt hieman alle vuosi molemmat salilla melko huolimattomalla ruokavaliolla. Itselläni selkeästi enemmän läskiä tällä hetkellä, alemman linkin kuvan perusteella ehkä ~25%, siinä missä kaverilla ehkä 20%. Tavoite suunnilleen 12-15%. Kaverilla siis reilusti etumatkaa, mutta itsellä jonkin verran enemmän voimaa jos siitä nyt vähän pisteitä keräis. No mutta asiaan - millaisella treeniohjelmalla kannattaisi lähteä toimimaan? Tällä hetkellä 2-jakoinen "työntävät-vetävät" ohjelma joka ollut 2kk käytössä 3-5 kertaa viikossa. Suunnittelin noudattavani paleo-ruokavaliota mahdollisimman tarkasti, tietysti se että ruokaostokset hoitaa äiti haittanee hieman asiaa :)(ikää siis 17v). Kaikki mahdolliset vinkit ruokavalioon, treeniin, ja muuhun liittyen otetaan vastaan, kiitoksia etukäteen.

http://www.gymprofessor.com/files/1813/4650/3548/body-fat-percentage.jpg

joo eli dietti alkaa noin 3,5kk pääst ni onko se sellasta että syö vaan vähemmän mitä kuluttaa ja yms. Olisin myös kiitollinen jos saisi selviä vastauksia täältä että miten dietillä oikeasti pitäisi olla ja mennä?:)

joo eli dietti alkaa noin 3,5kk pääst ni onko se sellasta että syö vaan vähemmän mitä kuluttaa ja yms. Olisin myös kiitollinen jos saisi selviä vastauksia täältä että miten dietillä oikeasti pitäisi olla ja mennä?:)

Se on just sitä.

Samat sanat Mööpelille. Syö vähemmän ku kulutat niin se paino tippuu.

Ei, jos parempia dieetti-ehdotuksia löytyy niin oon pelkkänä korvana. Aika monesti vaan olen kuullut tota paleota kehuttavan.

Kaikki perustuu miinuskaloreihin. Sanoit, että syöt aika huolettomasti, joten ehkä sun housuissasi miettisin, että jos ruokavaliossasi on jotain herkkuja tms., niin karsisin ne aluksi pois. Heitä vaikka tähän tai tuonne ravintopuolelle esimerkki päivän safkoista, niin eiköhän joku auta, mitä sieltä kannattaisi poistella.

Se on just sitä.

Samat sanat Mööpelille. Syö vähemmän ku kulutat niin se paino tippuu.

Fiksut dietiit on sellasia ettei niillä tule nälkä, koko ajan puputetaan jotain mutta kaloreita ei ole paljoa. Auttaa kummasti miinuskaloreilla pysymistä kun ei kerkeä haaveilla herkuista.

Okei, lähes viikko mentykin patukoiden sijasta vihanneksilla. Eli ohjelmaa ei vissiin dieettiä varten tarvitse muuttaa? Tietysti enemmän lenkkeilyä yms. cardiota. Aikalailla tuon alemman kaltainen ohjelma muutamilla muutoksilla ja pienillä lisäyksillä. (Tietysti varmaan väärä ketju treeniohjelmien käsittelyyn, mutta laitan tänne nyt kun täällä alotin.)
1. päivä
syväkyykky 6x6-12
penkki 4x6-10
pystypunnerrus 4x6-10
pohkeet 3x10-15
vatsat 2x8-12

2. päivä
maastaveto 4x6-8
leuanveto 4x6-10
kulmasoutu leveällä otteella 4x6-10
hauiskääntö tangolla 4x6-12
vatsat 2x8-12

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Kumpaa suosittelette ensimmäiseksi dieetiksi, Jutan dieettiä vai kunnon ketoosia? Luin ketoosithreadin mutta miettimään jäin silti. Miten on kalorien laita ketoosissa? Pitääkö olla -500 vähintään samalla tavalla kuin normidieetissä laskien kalorit joka päivälle, vai meneekö mututuntumalla samalla keskittyen hiilareihin ja rasvoihin.

Tarvitsisin jotain esimerkkiä ketoosiruokavaliota ajatellen, pystyisikö tuota jutan dieettiä soveltamaan, esmes lisää protskua ja rasvoja ja sitten vähemmän vielä hiilareita..
Tässä siis miesten versio väh. 4 viikon Jutan dieetistä:

Aamupala:
kaurahiutale 70g
rasvaton raejuusto 150g
sokeroimaton mehukeitto 200g
Fast Omega 3 2kpl

Lounas:
kana 150g tai kala 150g tai naudanliha 150g
vihanneksia vapaasti 200g
kananmunan valkuainen 75g tai rasvaton raejuusto 40g
oliiviöljy 5g

Välipala:
1 kpl pro-FX lo-carb bar tai 40g Fast Dietmix tai 250g maitorahkaa + 100g pakastemarjoja

Päivällinen:
riisi 60g tai pasta 60g tai peruna 250g
kana 150g tai kala 150g tai naudanliha 150g
vihanneksia vapaasti 200g
oliiviöljy 5g

Iltapala:
maitorahka 250g tai rasvaton raejuusto 150g
sokeroimaton mehukeitto 100g
vehnälese 10g
Fast Omega 3 2kpl

Laihduttaminen non broblemo, -24kg plakkarissa mutta about toiset sais lähtiä, kertokaahan kannattaako se minun jatkaa painon tiputusta vai pitää välissä jonkinlainen "lihasbodaus" vaihe? Tähän asti vähän sooloillu omapäisesti, mutta tuommosen rupeaman jälkeen se on tosiaan 1kg/1vko...

Mulla alkaa dietti NYT, mutta oon täysin pihalla miten kannattaisi edetä. Tiedän pystyväni pudottamaan painoa, siinä ei ole ongelmaa, mutta tavoitteena olisi tällä kertaa polttaa rasvaa ja onnistua säilyttämään mahdollisimman paljon tässä viiden kuukauden aikana kerättyä lihasta. Lähtökohtina 181cm, 83kg, rasvaprosentista ei mitään käryä, tiedän vaan, että intissä olen ollut laihimillani 69kg, että työsarkaa kyllä on. Tavoitteena olisi päästä alle 75 kiloon noin 3-5 kuukaudessa.

Kannattaako lähteä varovaisilla kaloreilla liikkeelle vai pudottaa suosiolla alussa lähemmäs 2000kcal? Peruskulutukseni lienee 2600 kcal paikkeilla (ihan arvaus). Punttia olisi tarkotus vääntää kolme kertaa viikossa ja kevyttä lenkkiä kaksi tai kolme kertaa viikossa.

Mulla alkaa dietti NYT, mutta oon täysin pihalla miten kannattaisi edetä. Tiedän pystyväni pudottamaan painoa, siinä ei ole ongelmaa, mutta tavoitteena olisi tällä kertaa polttaa rasvaa ja onnistua säilyttämään mahdollisimman paljon tässä viiden kuukauden aikana kerättyä lihasta. Lähtökohtina 181cm, 83kg, rasvaprosentista ei mitään käryä, tiedän vaan, että intissä olen ollut laihimillani 69kg, että työsarkaa kyllä on. Tavoitteena olisi päästä alle 75 kiloon noin 3-5 kuukaudessa.

Kannattaako lähteä varovaisilla kaloreilla liikkeelle vai pudottaa suosiolla alussa lähemmäs 2000kcal? Peruskulutukseni lienee 2600 kcal paikkeilla (ihan arvaus). Punttia olisi tarkotus vääntää kolme kertaa viikossa ja kevyttä lenkkiä kaksi tai kolme kertaa viikossa.

Toi 2000 vois olla aika hyvä. Jos paino ei tipu, niin sitten joku 200 kaloria lisää.

Tohon 75 pääset 6-9 viikossa, kunhan teet kaiken kurinalaisesti. Tuo 69 kiloa ei kyllä kovin järkevältä painolta enää kuulosta.

Toi 2000 vois olla aika hyvä. Jos paino ei tipu, niin sitten joku 200 kaloria lisää.

Tohon 75 pääset 6-9 viikossa, kunhan teet kaiken kurinalaisesti. Tuo 69 kiloa ei kyllä kovin järkevältä painolta enää kuulosta.
Mä oon kyllä sitä mieltä että tuossa ajassa (esim. 6 vkossa) ei järkevästi pala rasvaa 8 kg. Jos oikeasti haluaa fiksusti pudotella eli saada rasvat pois, ei lihakset niin kärsivällisyyttä kehiin. Aika vähältä kuulostaa isolle miehelle 2000 kcal jos mulla rasva palaa hyvin 1800-1900 kcal ja oon 169/62 -kokoinen nainen. Pitää olla aika hidas aineenvaihdunta jne jos 2600 kcal on nykyinen kulutus. Vai tarkoitatko Bosse että nimen omaa peruskulutus on 2600 ja siihen sitten aktiivisuus päälle? Jos näin, niin sitä suuremmalla syyllä nostaisin aloituskalorit jonnekin tuonne 2500 - 2700 kcal hujakoille.

Mä oon kyllä sitä mieltä että tuossa ajassa (esim. 6 vkossa) ei järkevästi pala rasvaa 8 kg. Jos oikeasti haluaa fiksusti pudotella eli saada rasvat pois, ei lihakset niin kärsivällisyyttä kehiin. Aika vähältä kuulostaa isolle miehelle 2000 kcal jos mulla rasva palaa hyvin 1800-1900 kcal ja oon 169/62 -kokoinen nainen. Pitää olla aika hidas aineenvaihdunta jne jos 2600 kcal on nykyinen kulutus. Vai tarkoitatko Bosse että nimen omaa peruskulutus on 2600 ja siihen sitten aktiivisuus päälle? Jos näin, niin sitä suuremmalla syyllä nostaisin aloituskalorit jonnekin tuonne 2500 - 2700 kcal hujakoille.

Tuo 2600kcal oli lähinnä sivistynyt arvaus. Noin 3000-4000 kaloreilla oon saanu nostettua painoa 5 kuukauden aikana sellaiset 6-7kg, minkä pitäisi antaa jotain osviittaa. Toki (toivottavasti) osa tuosta lisämassasta on lihasta. En laskenu tohon peruskulukseen mukaan salia/lenkkejä yms. Ja ihan perusaineenvaihdunta mulla omasta mielestäni on.

Päätin oma-aloittesesti aloittaa nyt n. 2200-2400kcal päivävauhdilla. Ehkä kun lisään aeroobisen treenin mukaan, niin lienee fiksua nostaa vielä parisataa kaloria ylöspäin? Tosiaan pelkään noiden lihojen puolesta. Painoa voisin pudottaa helposti jollain keskitysleiridietillä, mutta nollaantuisi samalla kivasti koko syksyn aikana tehty duuni.

Pyysin vaakaa joululahjaksi, että vasta sillon pääsen tarkkailemaan kunnolla painon heilahteluita.

Päätin oma-aloittesesti aloittaa nyt n. 2200-2400kcal päivävauhdilla. Ehkä kun lisään aeroobisen treenin mukaan, niin lienee fiksua nostaa vielä parisataa kaloria ylöspäin?
No kyllä mä aloittaisin varovaisesti ja katsoisin mitä tapahtuu. Eli vaikka semmosen 2500-2700 hujakoilta. Sit jos ei ala hitaasti laskemaan niin sitten voisi pudottaa sen pari sataa. Kannattaa tosiaan tehdä homma nyt fiksusti ettei ala vituttamaan :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom