Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Näistä mättöpäivistä on ollut täällä aika paljon puhetta, mutta olisiko jollain laittaa jotain linkkiä siitä mihin ne oikeen perustuu. "Natural bodybuilding bible" kirjassa oli puhetta hiilari re-feed päivisitä jolloin syödään runsaasti hiilareita, mutta vähän rasvaa. Näillä juuri oli tarkoitus estää aineenvaihduntaa menemästä lukkoon/elimistö säästöliekille. Tällöinkään tarkoituis ei ilmeisesti ollut kuiteenkaan vetää kaloreita yli kulutuksen tai edes nollille.
Onko ainoa syy mättöpäiviin siis antaa päälle lepoa vai onko olemassa jotain oikeaa syytä, että pitäisi dietillä välillä syödä yli kulutuksen?
Onko mahdollista että dieetillä paino hyppäisi ylöspäin? itse olen ollut nyt muutaman viikon dieetillä ja paino tippui ensin melkein viisi kiloa mutta sen jälkeen on noussut melkein kaksi.
Ruokamäärät ja ateriat ovat pysyneet vakioina pääosin, mutta vedenjuontia olen lisännyt. Välillä myös kuulen että raskas treeni saattaa imeä nestettä kehoon. Pari päivää ennen mittausta vedin poikkeuksellisen raskaan jalkatreenin.
Eli siis, pitääkö minun tarkistaa syömiset uudelleen vai voiko tämä olla treenin kovenemisesta ja veden juonnista johtuva ohimenevä nousu?
Ääh, siis alkuperäisellä kysymykselläni hain siis että voiko paino nousta miinuksilla. Olinpas huonosti kysynyt.
Ääh, siis alkuperäisellä kysymykselläni hain siis että voiko paino nousta miinuksilla. Olinpas huonosti kysynyt.
Lähteekö keskivartaloon kertyneet bulkkausläskit jatkamalla normaalia salitreeniä 4xviikossa, mutta -500 kaloreilla, Vai vaatiiko se sen aerobisen mukaan? Jos, niin riittääkö että tekee aerobiset välipäivinä?
silti.
Eli pientä jeesiä tartteisin vaikka en nyt ihan alottelija enää olekkaa. Oon nyt kolmisen kuukautta ollu miinuksella ja paino tippunu 72 kilosta 67.5-68 kiloon. Ja tohon se on oikeestaan jämähtänykkin nyt. Pituutta on 170cm.
Oon koittanu nyt kalorit pitää alle 1400. Joinain pävinä menee vähän ylikin ja joinain päivinä on makrot miten sattuu niin et tulee hiilareita proteiiniin nähden liikaa.
Nyt mietin, et pitäiskö koittaa kitkuttaa painoa alemmas vielä vai vaihtaa plussalle joksikin aikaa? Vielä löytyy sitä ylimäärästä ihan liikaa, mut ei siellä alla oikeen mitään kunnon lihaksiakaan ole.
Päätavoitteena olis lihaksen kasvattaminen ja rasvaprosentin laskeminen. Mietin vaan, et kummasta kannattais nyt jatkaa? Painoa kun nostaa niin sitä rasvaa tulee tietty lisää ja sitä en kovin isoa määrää kerrallaan halua ottaa enää. Ja onko se rasvaprosentin tiputtaminen sit taas vaikeampaa sen jälkeen jos nyt rupean kasvattamaan lihasta?
Eli miten olis nyt kaikista paras suunnitella tästä eteenpäin tä homma? Mulla kävi mielessä kanssa, et jos alkais syklittelemään lyhyempiä jaksoja. Oon huomannu, et mulla alkaa lipsumaan jos oon pitemmän aikaa miinuksilla niin vois olla parempi jos tiputtais painoa lyhyempinä jaksoina, mut useemmin.