Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
BCAA-valmisjuoma -40%
Help!
Kysymys kuuluu lyhyesti että kuinka paljon on järkevää vetää itseänsä miinuksella. (ruoka + liikunta)?

Pidempi selitys:
laskin kalorilaskuri.fi:ssä oman kulutukseni ilman liikuntaan (päivän aktiivisuus kohtalainen) ja tuloksena olisi että pitäisi syödä 1928 kcal per pv, jotta pysyisin samassa tilassa. Jos lasken kalorilaskurilla oman kulutuksen aktiiviselle päivälleni tulee tulokseksi 2900kcal. (tämä aktiivisuus taso ei ole jokapäiväinen, mutta tässä on siis puntti, seinäkiipeily, koirien lenkitys ja pyöräilyä (olen autoton). Perus salipäivänä pitäisi syödä 2400kcal.
Tällä hetkellä ruokavaliostani tulee n 1800kcal.
Olen huomannut, että itselleni tulee siis selkeitä herkkuhimoja ja tällöin pystyn siis upottamaan itseeni kauhistuttavia määriä herkkuja :nolo: Suoraan sanoen itseäni vit*ttaa nämä mättöillat :wall: Ja joskus myös tuntuu ettei energia riitää kaikkeen mitä haluaisin tehdä!
Olisiko siis järkevämpää viskata sisään enemmän ruokaa, jotta näitä himoja ei tulisi? Vai olenko vaan syntynyt ilman itsekuria?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -33%
Odettes, vaikuttaa kyllä siltä että saat ihan reilusti ottaa sitä ruokaa enemmän :) Himot ja jaksamattomuus kyllä viittaa siihen... Onko sulla paino sitten pudonnut miten, hyvä tahtihan olisi suunnilleen 0,5 kg viikossa.

Painokysymyksestä inspiroituneena tänä aamu hypättiin sitten vaa'alle - (voi video!) paino noussut reilu 2kg. Itse olen lähinnä seuraillut muutosta peilin kautta, ja omasta mielestä lisää ei olisi tullut, mutta mutta.... Harmi kun et olen VIP, sillä voisit muuten käydä kurkkaamassa kuvallista muutosta mimmien kuvista. Mitähän ihmettä?

Ehkä se vaaka kannattaakin unohtaa, jos peilikuva näyttää paremmalle. Eipä niillä kiloilla ole oikeasti paljoa merkitystä ;) Ja muista että lihas painaa enemmän ku läski :D

Tuli tossa kysymys diettii onko 172g Prodee, 80g Rasvaa ja loput hiilarii niin että kulutus treenipäivänä on 2842kalorii sit siitä 500- kalorii et laihtuu on 2342 eli makroarvois 30% prodee ja 40%hiilarii, 30%rasvaa onko hyvät arvot ? joskus tulee liikuttuu enemmä sitte pitää syödä enemmä onko toi hyvä hiilari rasva suhde hyvä ja sit loput rasvaa ?

Entä lepopäivinä ku syön to noin 1500kalorii ni voiko 172g prodeil ja 70g rasvoil painaa edellee menee ja sit loput hiilarii ?

kai tää posti tänne kuulu ku oli tääl näytti oleva muitaki deitti kyselyitä :)

En oo alottelija kylläkään mutta aerobisen sijoittamisesta dietillä haluaisin kysellä tietäviltä. Nyt ollut dietillä 5 jakosen lisänä 30min aerobinen myös mukana 3-4 kertaa viikossa, silleen että menny samana päivänä 2 kertaa salille tekemään ne erikseen. Nyt kun alko duunit ei oo aikaa enään kun kerran päivässä, niin minneköhän toi aerobinen kannattais tunkea? Aamulla ei oo mulle mikään optimaali.

Kannattaako tehä treenin jälkeen? Esim. 1. treenit + aerobinen + palautusjuoma, tai 2. treenit, palautusjuoma, sitten aerobinen, tai 3. treenit, hydrolysoitu hera, aerobinen, hiilarit. Tota 3. mietin sen takia kun muutenkin hifistelen noiden protskujen ja hiilareiden ajotuksella erikseen palautusjuomassa.

Vanhempiani olen yrittänyt innostaa liikkumaan enemmän ja kyselisinkin nyt, että minkälaista treeniä ja syömistä heille suosittelisitte? Painoa haluaisivat molemmat vähän pudottaa ja yleiskuntoa parantaa. Jonkinlaista aerobista liikuntaa olen ajatellut pohjaksi. Lenkkeily voisi olla hyvä, mutta isälläni ei ainakaan tällä hetkellä polvi kestä pitkäkestoista juoksemista (varmaan painon putoaminen ja totuttelu juoksuun auttaisi asiaan?).

Lähtötilanne:
Äitini: 65kg, 168cm, 51v (kalorilaskuri kulutus 1582 kcal)
Isäni: 85kg, 172cm, 53v (kalorilaskuri kulutus 2077 kcal)

Lähtökunto: Isäni on pyöräillyt pari kertaa viikkoon töihin (n. 26km yhteensä) ja äitini käynyt pari kertaa viikossa jumpassa (en tiedä tarkemmin minkälaista jumppaa) ja kävellyt nelisen kilometria töihin osana päivinä viikosta. Lihaskunto ei kummallakaan ole kovin hyvä.

Minkälaista treeniä suosittelisitte ja minkälaisilla kalorivajeilla kannattaisi lähteä liikkeelle, että treeni ei olisi aluksi liian rankkaa ja että tuloksia syntyisi, ettei innostus lopahtaisi lyhyeen? Asun kesän vanhempieni luona, joten voin opastaa heitä kädestä pitäen tarvittaessa. Isäni innostui ainakin ajatuksesta kun sanoin ettei dieetillä olo tarkoita sitä etteikö hyvää lihaa (sisäfile) voisi grillata ja että se olisi jopa suositeltavaa proteiinin kannalta :)

Kiitos jos jollakulla löytyy ehdotuksia ja vinkkejä vanhempien ihmisten liikkumiseen! :)

Moro,

olen 20v pojankoltiainen, nykyinen pituus/paino 180/118kg ja haluaisin laihduttaa noin 38-43kg 10-11kk:ssa.

Olen lenkkeilyt viimeisen kuukauden 70~min päivässä 4krt/viikko ja painoa on pudonnut noin 7kg (tiedostan, että isoin osa on nesteitä.)

En ole muokannut ruokavaliossani mitään vaan syönyt kaikkea mitä mieleen juolahtaa, kunhan vain syön vähemmän (peruskulutus noin 2500kcal ennen liikuntaa), ja siksi tarvitsisin jonkinlaisen yksinkertaisen päivän ruokalistan joka olisi noin 2000kcal~~.

Lihaksien pysymisellä ei ole periaatteessa väliä, kunhan vain laihdun ja syön hyvää safkaa.

Tipsejä voi antaa muutenkin laihduttamiseen.

Kiitos :)

Sellainen kysymys tuli itsellä mieleen, että onko aerobisen ajankohdalla kuinka paljon väliä? Aamuahan nyt suositellaan, mutta neljältä herääminen sitä varten ei ole hirveän houkutteleva ajatus, jos en saa itseäni nukkumaan kahdeksalta.Kolmas viikko dieettiä on nyt käynnissä ja paino on pudonnut mielestäni oikeanlaiseen tahtiin eli noin kilo per viikko. Olen aerobisen kuitenkin tehnyt heti salitreenin jälkeen eli tunnin intensiivinen lihasrääkki ja puoli tuntia kuntopyörää perään. Ja tämä toistetaan viisi kertaa viikossa. Tähän päälle tulee vielä yhteensä 60 km työmatkoista pyörällä. Joku kuitenkin sanoi, että kun heti lihasreenin jälkeen ottaa aerobisen, niin se polttaa juuri reenattua lihasta. Jäi tämä kyseinen lausahdus hämäämään, niin oli pakko tulla kysymään. Lihasta itselläni kuitenkin on jo,, salilla tullut käytyä kolmisen vuotta, nyt ensimmäisellä dieetillä. Tarkoitettiinkohan tuolla lihasten palamiselöa sitä, että jos yrittäisin tällä hetkellä niitä kasvattaa, niin se aerobinen ne tuhoaisi vai voiko omat pienet lihani hävitä myös dieetillä? Ruokavalio on suhteellisen hyvässä kunnossa.

Sellainen kysymys tuli itsellä mieleen, että onko aerobisen ajankohdalla kuinka paljon väliä? Aamuahan nyt suositellaan, mutta neljältä herääminen sitä varten ei ole hirveän houkutteleva ajatus, jos en saa itseäni nukkumaan kahdeksalta.Kolmas viikko dieettiä on nyt käynnissä ja paino on pudonnut mielestäni oikeanlaiseen tahtiin eli noin kilo per viikko. Olen aerobisen kuitenkin tehnyt heti salitreenin jälkeen eli tunnin intensiivinen lihasrääkki ja puoli tuntia kuntopyörää perään. Ja tämä toistetaan viisi kertaa viikossa. Tähän päälle tulee vielä yhteensä 60 km työmatkoista pyörällä. Joku kuitenkin sanoi, että kun heti lihasreenin jälkeen ottaa aerobisen, niin se polttaa juuri reenattua lihasta. Jäi tämä kyseinen lausahdus hämäämään, niin oli pakko tulla kysymään. Lihasta itselläni kuitenkin on jo,, salilla tullut käytyä kolmisen vuotta, nyt ensimmäisellä dieetillä. Tarkoitettiinkohan tuolla lihasten palamiselöa sitä, että jos yrittäisin tällä hetkellä niitä kasvattaa, niin se aerobinen ne tuhoaisi vai voiko omat pienet lihani hävitä myös dieetillä? Ruokavalio on suhteellisen hyvässä kunnossa.

Ei oo paras paikka kyllä salitreenin perään. Salitreenin jälkeen pitäs mennä kotiin ja syödä, koska silloin lihakset ottaa parhaiten ravintoa vastaan. Aerobisen voit tehdä esim. myöhemmin illalla. Muuten sillä ei ole väliä tekeekö sen aamulla, päivällä vai keskellä yötä.

- - - Updated - - -

Moro,

olen 20v pojankoltiainen, nykyinen pituus/paino 180/118kg ja haluaisin laihduttaa noin 38-43kg 10-11kk:ssa.

Olen lenkkeilyt viimeisen kuukauden 70~min päivässä 4krt/viikko ja painoa on pudonnut noin 7kg (tiedostan, että isoin osa on nesteitä.)

En ole muokannut ruokavaliossani mitään vaan syönyt kaikkea mitä mieleen juolahtaa, kunhan vain syön vähemmän (peruskulutus noin 2500kcal ennen liikuntaa), ja siksi tarvitsisin jonkinlaisen yksinkertaisen päivän ruokalistan joka olisi noin 2000kcal~~.

Lihaksien pysymisellä ei ole periaatteessa väliä, kunhan vain laihdun ja syön hyvää safkaa.

Tipsejä voi antaa muutenkin laihduttamiseen.

Kiitos :)

http://www.pakkotoisto.com/aloittel...ihaksen-kasvatukseen-ja-ruokavalioesimerkkej/
Tuolla on muistaakseni myös dieettiruokavalioita.

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
Kysytääs vielä sellanen, että kumpi on parempi dietillä, volyymitreeni vai enemmän voimapainotteinen? Vai olisiko hyvä syklittää noitakin esim. volyymi, volyymi, voima, volyymi, voima ymym.. <- viikoittain siis. Kolmijakosella mennään ja viis kertaa viikossa salia.

Kysytääs vielä sellanen, että kumpi on parempi dietillä, volyymitreeni vai enemmän voimapainotteinen? Vai olisiko hyvä syklittää noitakin esim. volyymi, volyymi, voima, volyymi, voima ymym.. <- viikoittain siis. Kolmijakosella mennään ja viis kertaa viikossa salia.

Kyl mä suosittelen yleensä voimakautta dieetille.

Dieetillä pitäisi tehdä samanlaista treeniä kun muulloinkin. Mikä syy muuttaa? Ei palaudu? - Vähennä volyymia. Tai vähennä failureen vetämistä/ erikoistekniikoita.

Treenaa kehonrakennuspainotteisesti > lähde dieetille ja vedä pelkkää voimatreeniä > lihakset lähtee kävelemään, koska kroppa mukautuu rasituksen muutokseen.

Dieetillä pitäisi tehdä samanlaista treeniä kun muulloinkin. Mikä syy muuttaa? Ei palaudu? - Vähennä volyymia. Tai vähennä failureen vetämistä/ erikoistekniikoita.

Treenaa kehonrakennuspainotteisesti > lähde dieetille ja vedä pelkkää voimatreeniä > lihakset lähtee kävelemään, koska kroppa mukautuu rasituksen muutokseen.
Mitä helvettiä sää selität? Millä perusteella lihakset lähtee kävelemään voimakaudella? Toihan on vaan rasituksen muutosta joka voi vaan aiheuttaa hypertrofiaa. Ja luuletko tosiaan, että voimasarjoilla ei tule hypertrofiaa? Ei siellä pelkkiä maksimiykkösiä paukutella vaan otetaan vähän isompia rautoja ja tehään esim. vitosia ja nelosia. On sen aika monet todenneet, että bodareidenkin on hyvä pitää voimakausia.

PREZONE Stimulant free 625 g -40%
Mitä helvettiä sää selität? Millä perusteella lihakset lähtee kävelemään voimakaudella? Toihan on vaan rasituksen muutosta joka voi vaan aiheuttaa hypertrofiaa. Ja luuletko tosiaan, että voimasarjoilla ei tule hypertrofiaa? Ei siellä pelkkiä maksimiykkösiä paukutella vaan otetaan vähän isompia rautoja ja tehään esim. vitosia ja nelosia. On sen aika monet todenneet, että bodareidenkin on hyvä pitää voimakausia.

Et tuossa perustellut kyllä yhtään, miksi juuri voimakausi pitäisi ajoittaa dieetille. :) mm. Mähösen olen kuullut sanoneen juuri vastaavaa, mitä tuohon ylös kirjoitin. Ei se tilanne muutu miksikään aivan erilaiseksi dieetillä. Jaa että voimakausi keskiverron dieetin ~20vk ajan bodarilla? :) OK

ps. mitähän helvettiä sää selität :hyvä:

ps2. tietysti riippuu helvetisti tasosta, kai tuossa joku kokeneempi huomaa eron. Mutta jos tuollaisia asioita tarvitsee kysyä, ei varmaan hirveän pitkälle uralla ole vielä keretty, jotenka ei ehkä niin merkittävää/itselle tärkeää eroa tule.
No hard feelings :)

Et tuossa perustellut kyllä yhtään, miksi juuri voimakausi pitäisi ajoittaa dieetille. :) mm. Mähösen olen kuullut sanoneen juuri vastaavaa, mitä tuohon ylös kirjoitin. Ei se tilanne muutu miksikään aivan erilaiseksi dieetillä. Jaa että voimakausi keskiverron dieetin ~20vk ajan bodarilla? :) OK

ps. mitähän helvettiä sää selität :hyvä:

ps2. tietysti riippuu helvetisti tasosta, kai tuossa joku kokeneempi huomaa eron. Mutta jos tuollaisia asioita tarvitsee kysyä, ei varmaan hirveän pitkälle uralla ole vielä keretty, jotenka ei ehkä niin merkittävää/itselle tärkeää eroa tule.
No hard feelings :)

Eipä noi dieetit aina oo 20vk. Eikä tietenkään koko aikaa voimaa tarvitse/kannata tehdä jos noin pitkä dieetti. Dieetille voimakausi on hyvä sijoittaa siksi, koska järkyttävästä hypertrofiasta on turha haaveilla miinuskaloreilla.

Mähönen on juurikin sanonut tuota mitä kerroit. Muistan itsekin tuon jutun ja muistaakseni vastasi kysymykseen "millaista treeniä kannattaa tehdä dieetillä" tms. Eli ei kyllä suoraan tyrmännyt voimakauttakaan mun mielestä, koska ei se loppujen lopuksi hirveästi eroa. Kuitenkin voimaa tehdään lähinnä päälikkeissä ja apuliikkeet pidemmillä sarjoilla.

Ja jos tuossa ei ole hyvä pitää voimakautta niin milloinkas pitäisit sen itse? Bulkilla? Luulisi että menee ne ylikalorit sillon vähän hukkaan kun ei sitä optimaalisinta hypertrofiatreeniä tarjota kropalle.

Edit. Summa summarum: kyllä absurdin radikaali väite, että "lihat lähtee kävelemään voimakaudella".

Edit2. Pari hymiöö vielä etten vaikuta vihaiselta, internet kun hämää :D

:dance::dance2:

Nyt tarvitsisi mies (poika) vähän muittenki mielipiteitä ruokavalioon, kun tarkotus olisi kiristellä loput pois ennen koulujen alkua, tälläinen laihaläski olen vaikka paino onkin
pudonnut ihan kiitettävästi tähän mennessä :D

Mittoja löytyy seuraavasti: paino 65kg/pituus 175 ja reeniohjelmana toimii Layne Nortonin PHAT zydeemi. Kalorilaskurin mukaan kulutus olisi 2767kcal päivältä

Tämän päivän ravintoarvot: prot: 232g (50%)/hh 77g(17%)/r 69g(33%) = 1872 kcal
tosissani, en edes tiedä mistä vetelen noinkin paljon proteiinia päivälle...onko se hyvä vai huono? pitäisikö proteiinia karsia ja ottaa tilalle enemmän hiilareita? arvostaisin jos joku kokeneempi opastaisi edes vähäsen, kiitos etukäteen:)

Nyt tarvitsisi mies (poika) vähän muittenki mielipiteitä ruokavalioon, kun tarkotus olisi kiristellä loput pois ennen koulujen alkua, tälläinen laihaläski olen vaikka paino onkin
pudonnut ihan kiitettävästi tähän mennessä :D

Mittoja löytyy seuraavasti: paino 65kg/pituus 175 ja reeniohjelmana toimii Layne Nortonin PHAT zydeemi. Kalorilaskurin mukaan kulutus olisi 2767kcal päivältä

Tämän päivän ravintoarvot: prot: 232g (50%)/hh 77g(17%)/r 69g(33%) = 1872 kcal
tosissani, en edes tiedä mistä vetelen noinkin paljon proteiinia päivälle...onko se hyvä vai huono? pitäisikö proteiinia karsia ja ottaa tilalle enemmän hiilareita? arvostaisin jos joku kokeneempi opastaisi edes vähäsen, kiitos etukäteen:)

Miksi kiristelet vielä noista mitoista jos et kerran lähde minnekään kehonrakennuskisoihin? Tuloksena tulee lähinnä keskitysleirivangin näköinen kroppa. Pistä bulkki päälle ja mene salille.

Ps. dieetille kalorisi ovat melkoisen alhaalla, melkein tonnin miinuksella!!

Tosiaan olen tässä koittanut näitä ketjuja lueskella, ja pakko kysyä: Pitäisikö minun syödä enemmän? Olen siis ekaa kertaa dietillä, ja tarkoituksena saada sitä rasvaprosenttia alemmas...

Tilanne on siis tämä: pituus 172cm ja paino 67kg. Kalorilaskurin mukaan syötyjä kaloreita noi 1555. P:101g (26%) H:107g (28 %) R:77g (46%)
Laskurin mukaan pitäisi laihtua 0.7kg/vko, joka kuullostaa aika hirmuiselta. Mutta tuntuu, että napa ei vaan vedä enempää ruokaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom