Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Noni niin mäki vähän funtsin. Kofeiinitabletteja ostin, paljon paremmin sopii opiskelijan budjetille. Josko niillä heräis aamureeneihin paremmin :)

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Moi. Mites tota, lähen toukokuussa ensimmäiselle dieetille. Suunnitelmissa ois noudattaa Fitnnes & Muscle- lehdestä bongattua dieettiä, joissa mennään tietyillä ehdoilla. Esimerkiksi siinä on viikoille 3&5 sellaiset ohjeet, että protskuja tulee 1,5g/painokilo, 0,3g hiilareita/painokilo ja olikohan 0,5g rasvaa/painokilo tms. Jotenkin noin se suurinpiirtein meni. Mitä tuolloin saa syödä? Onko tuo nyt niin että melkolailla pelkkää lihaa ja kasviksia tms vai mitäkä? Auttakaa kokematonta mäessä!!

Vähä vastauksia jos sais ? (:

Joo eli tarkotuksena ois pudottaa vähän painoo ja oon tälläne 198cm 115kg mittanen kaveri. Ylimäärästä tuntuu olevan tossa vyötärön seutuvilla. Pelaan kahesti viikkoo n. tunnin kerrallaan lätkää, käyn siihen päälle 2-3 kertaa salilla ja pelaan myös tunnin salibandya joka viikko. Oon käyny salilla nyt noin puoltoista vuotta ja treenaan tasaisesti koko kroppaa ihan perusliikkeillä. Pitäiskö mun vähentää tai jopa lopettaa salilla käyminen, jos haluisin saada painoo pois ?

Ja vähän päivän syömisistä:

Aamiainen klo 5:30 Kaksi ruisleipää becelillä, kinkulla ja kurkuilla. Purkki jogurttia 200g ja kuppi kahvia.

Kahvitauko klo 8:30 Ruisleipä becelillä, kinkulla ja kurkuilla. Päälle 2-3dl vettä.

Ruokatauko klo 11:00 Taas sama ruisleipä sekä vesi, mutta päälle jotain mikrossa lämmitettävää ruokaa.

Kotona klo 14:30 Kuppi kahvia

Päivällinen klo 16:00 Lämminruoka ja ruuan jälkeen kuppi kahvia. Ruokajuomana käytän perus rasvatontamaitoo.

Paino tuntuu tällä rytmillä pysyvän vaan paikoillaan :O

Kertokaa miten tätä juttua pitäs lähtee viemään eteenpäin !!

Toivottavasti valotti ees vähän, mitä yritän sanoa :D

Pitäiskö mun vähentää tai jopa lopettaa salilla käyminen, jos haluisin saada painoo pois ? Ei, lisää vaikka mieluummin.

Aamiainen klo 5:30 Kaksi ruisleipää becelillä, kinkulla ja kurkuilla. Purkki jogurttia 200g ja kuppi kahvia. En tiedä minkä verran veät tota kinkkua, mut tuskin saat siitä tarpeeksi proteiinia. Jogurteissa yleensä paljon sokeria, se pois

Kahvitauko klo 8:30 Ruisleipä becelillä, kinkulla ja kurkuilla. Päälle 2-3dl vettä. Sama homma kuin aamupalalla tuon proden suhteen.

Ruokatauko klo 11:00 Taas sama ruisleipä sekä vesi, mutta päälle jotain mikrossa lämmitettävää ruokaa. Sama homma taas kuin aikaisemmin, ja tuo lämmin ruoka, onko jtn kotona tehtyä riisi/kana-settiä vai jtn valmista kaupasta?

Päivällinen klo 16:00 Lämminruoka ja ruuan jälkeen kuppi kahvia. Ruokajuomana käytän perus rasvatontamaitoo. Sama kysymys lämpimästä ruosta kuin aikaisemmin, että minkälaista?

Paino tuntuu tällä rytmillä pysyvän vaan paikoillaan :O

Kertokaa miten tätä juttua pitäs lähtee viemään eteenpäin !!

Toivottavasti valotti ees vähän, mitä yritän sanoa :D

.

Joo eli tarkotuksena ois pudottaa vähän painoo ja oon tälläne 198cm 115kg mittanen kaveri. Ylimäärästä tuntuu olevan tossa vyötärön seutuvilla. Pelaan kahesti viikkoo n. tunnin kerrallaan lätkää, käyn siihen päälle 2-3 kertaa salilla ja pelaan myös tunnin salibandya joka viikko. Oon käyny salilla nyt noin puoltoista vuotta ja treenaan tasaisesti koko kroppaa ihan perusliikkeillä. Pitäiskö mun vähentää tai jopa lopettaa salilla käyminen, jos haluisin saada painoo pois ?

Aamiainen klo 5:30 Kaksi ruisleipää becelillä, kinkulla ja kurkuilla. Purkki jogurttia 200g ja kuppi kahvia.

Kahvitauko klo 8:30 Ruisleipä becelillä, kinkulla ja kurkuilla. Päälle 2-3dl vettä.

Ruokatauko klo 11:00 Taas sama ruisleipä sekä vesi, mutta päälle jotain mikrossa lämmitettävää ruokaa.

Päivällinen klo 16:00 Lämminruoka ja ruuan jälkeen kuppi kahvia. Ruokajuomana käytän perus rasvatontamaitoo.

...

Tuossa Portsis joihinkin jo vastailikin. Älä ainakaan lopeta salia, määrää voi kyllä lisätä jos haluaa, mutta sille ei sinänsä tarvetta laihdutusta ajatellen. Ruoista on tosiaan paha sanoa, kun ei tiedä tarkkaan, mutta kyllä tuolla setillä protskun ja rasvan määrä jää todennäköisesti liian alhaiseksi. Kaloritkin lienee jossain 1000-1500 kcal välillä aterioista riippuen? Peruskulutus on jo 3000kcal luokkaa ja siihen sportit päälle, joten aika reilusti ollaan miinuksilla. Oletko miten pitkään pitänyt tuollaista linjaa ruokailuissa? Aineenvaihdunta kun voi mennä jumiin, jos liian rankasti ollaan miinuksilla.

Joo siis ihan perus leikkeleitä leivän pääl.. Ja päiväl ruoka yleensä on just jotain valmiita lämmitettävii ruokia esim. makaroonilaatikko, maksalaatikkoo yms..
Iltapäiväl on yleensä ihan kotiruokaa perunaa/riisiä/pastaa ja liha/kala/kana päälle.

Joo oon vetäny tolla linjal vasta kaks viikkoo, mut oikeestaa ei mitään oo tapahtunu. Sitä ennen tuli vähä syötyä enemmän ja vedettyä kaikenmaailman "välipaloja". Vielä paluu tohon salihommaan: Eli sil ei oo välii tuon laihtumisen kanssa jos teen näitä raskaita "kuningas liikkeitä" - penkkiä, maastavetoi ja jalkakyykkyjä ?

Joo oon vetäny tolla linjal vasta kaks viikkoo, mut oikeestaa ei mitään oo tapahtunu. Sitä ennen tuli vähä syötyä enemmän ja vedettyä kaikenmaailman "välipaloja". Vielä paluu tohon salihommaan: Eli sil ei oo välii tuon laihtumisen kanssa jos teen näitä raskaita "kuningas liikkeitä" - penkkiä, maastavetoi ja jalkakyykkyjä ?

Ei ole haittaa, parempi vaan kun teet raskaita liikkeitä. Vaikka paino ei ole muuttunut, niin onkos kropan mitat muuttuneet mihinkään? Laihdutus voi kulkea vähän aaltoillen, joten kahdessa viikossa en olisi huolissaan painosta, jos vyötäröstä on jotain huvennut. Kyllä se painokin alkaa siitä tippumaan. Kaloreita voisit protskujen ja rasvojen osalta vähän nostaakin.

En oikeestaa oo kroppaa muuten kuin puntarin kautta seuraillu, joten pitää sitäkin nyt rueta vähä kattelee ja yrittää lisäillä vähän tuohon ruokavalioon noita protskuja ja rasvoja. Kiitoksia vaan neuvoista !

Kannattaako hiilareita ottaa salitreenin jälkeen? Tai palkkarissahan niitä on mutta kannattaako palkkarin jälkeiseen ateriaan sisällyttää hiilareita? Treenaaminen menee aina myöhään eikä niitä viittis illalla enää vetää..

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kannattaako hiilareita ottaa salitreenin jälkeen? Tai palkkarissahan niitä on mutta kannattaako palkkarin jälkeiseen ateriaan sisällyttää hiilareita? Treenaaminen menee aina myöhään eikä niitä viittis illalla enää vetää..

Toi iltahiilarihomma nyt on vähän ylihypetetty. Ei todellakaan ole niin tarkkaa. Paljon tärkeämpää on ottaa hyvä palkkari treenin jälkeen, vaikka se olisikin illalla. Hiilaria voi ihan hyvin siis laittaa palkkariin.

Ja nyt kun otin silmän käteen niin kysyit kannattaako ateriassa olla hiilareita. Kyllä kannattaa. Vaikka se olisikin illalla. Treenin jälkeen vaan niin paljon safkaa kun napa vetää.

Tällä hetkellä elämän ensimmäinen dieetti käynnissä kuudetta viikkoa, ja painoa pudonnut noin 3-4kg eli varmaan nesteet lähteneet suurimmaksi osaksi pois. Kalorilaskurilla laskettuna päivittäinen kulutukseni on suunnilleen 2350-2400 kaloria. Tuntuu vain että paino ei noiden kolmen ensimmäisen kilon jälkeen ole juurikaan pudonnut vaikka kohtalaisen isoillakin miinuksilla olen mennyt eli tässä tapauksessa n. -700kcal per päivä. Voi olla että vähän ylireagoinkin kun aamupaino kuitenki tuppaa jonkin verran heittelemään ja siksi kehitystä vähän vaikea arvioida. Kysymyksenä siis onkin että voisiko jo tuo mainittu -700 kcal aiheuttaa "säästöliekin" ja sitä kautta estää painoa putoamasta. Kymmenisen kiloa tässä vielä tarvisi pudottaa ja mietinkin olisiko optimaalisempaa mennä sillä normaalilla -500kcal vai saisiko hieman rankemmilla miinuksilla painoa nopeammin alas säästöliekin mahdollisuuden huomioon ottaen? 3,5kk vasta saliharjoittelua takana ja tulokset ovat dieetilläkin perusliikkeissä nousseet, joten niiden puolesta ei ainakaan näyttäisi liian suurilla miinuksilla mentävän.

Oon ollu nyt reilu pari kk dieetillä ja paino tippun reilu 6 kiloa. Dieetin alussa paino 80 seudulla ja nyt 73, johon se on myös jämähtänyt. Pituus 174. Vatsan seudulla on ylimääräistä vielä sen verran, että otteen saa ja esim. istuessa näyttää siltä ettei mitään olisi tapahtunut. Kävellessä ja seisoessa vatsalihakset kuitenkin näkyvät jo jonkin verran eli vatsa ei pullota tms. ja syvät vatsalihakset on mielestäni hyvässä kunnossa. Millä tämän lopun rasvan saa pois? Ruokavalio on tällä hetkellä seuraavanlainen:

Ap: 2 dl puuroa, 100g raejuusto, 2 kananmunaa
Vp: Proteeinijuoma
Lounas: Yleensä vain lihaa, kasviksia ja salaattia. Syön opiskelijaravintolassa ja määriä on vaikea arvioida, mutta syön siten, että voisi syödä vielä enemmänkin.
Vp: Rahka ja banaani
Treeni, jonka jälkeen palkkari
Päivällinen: 150 kanaa tai jauhelihaa, 40-50 riisiä(kuivapaino) ja kasviksia
Ip: Rahka, 2 valkuaista, 10 oliiviöljy

Salilla käyn 4xviikko + 1-2 lenkkiä vkossa

Pilaako lounas tämän vai syönkö muutenki liian vähän?

Kiitos jo etukäteen.

liian vähän hyvää rasvaa ^
jos 2 kk menty ilman tankkausta niin silläki voi yrittää boostia aineenvaihduntaa.

salisieni: lakkaa tuijottamasta pelkkää vaakaa. alottelijana sitä pihviä kasvaa miinuksillakin (kokemusta on) ja lihas painaa. katso peilikuvaa ja kehonkoostumusta ja lopeta stressaaminen :)

pakkiis

Oon pitäny cheattipäivän kerran viikkoon koko dieetin ajan. Mistä kannattas noi rasvat sit ottaa tohon ruokavalioon? Ja minkä verran noin suurinpiirtein?

pakkiis

Oon pitäny cheattipäivän kerran viikkoon koko dieetin ajan. Mistä kannattas noi rasvat sit ottaa tohon ruokavalioon? Ja minkä verran noin suurinpiirtein?

1 g / kg rasvaa per päivä.

muuntele rasvan määriä, ja lähteitä. ite otan kananmunista, oliiviöljystä,soijalesitiinistä,pellavansiemenistä,kookosrasvasta ja vähän voista.

Kalorilaskuri.fi auttaa sua ton rasvamäärän hahmottamisessa, jos sä jotain broiskua syöt niin sitä öljyä saa läträtä enemmänki niinä päivinä. Ja lopeta keltuaisten heittäminen roskiin , seon ruuan tuhlausta , turhaa kolesteroli pelkoa ja kaiken kukkuraksi heität samalla menemään A,D,E ja K- vitamiinit sekä karotenoidit. Rasvaliukoiset vitamiinit on tipotiessään.

Zone-sarja -42%
Ostin tota aikaa tuolta kalorilaskurista ja laskin uudestaan tuon vhh dietin ja 5kg tavotteeksi kuukaudessa, 177cm 90kg. 1900kcal päivässä ja p40% (180g) h20%(90g) ja r40%(80g). Eli elääkö tolla vai pitääkö vhhssa olla korkeemmilla kaloreilla kun on 4x sali ja 2-3x parin kilometrin lenkki?

Ostin tota aikaa tuolta kalorilaskurista ja laskin uudestaan tuon vhh dietin ja 5kg tavotteeksi kuukaudessa, 177cm 90kg. 1900kcal päivässä ja p40% (180g) h20%(90g) ja r40%(80g). Eli elääkö tolla vai pitääkö vhhssa olla korkeemmilla kaloreilla kun on 4x sali ja 2-3x parin kilometrin lenkki?

Jos tuo dieetti kestää vain tuon kuukauden niin kaippa tuolla voisi elää. Muuten kyllä enemmän ruokaa, varsinkin VHH:ssa. Nyrkkisääntönä (jos ei mikään tosi lyhyt välidieetti) ei ikinä alle 2000kcal miehellä. Aeroobiset sitten melkein tuohon päälle vielä, parin kilsan lenkki ei tosin kuluta vielä juuri mitään. Miksi VHH? Varsinkin kun teet vielä aerobista niin pitäisin kyllä normi safkat päällä, paljon helpompi dieetata ja lihaskadon välttäminen todennäköisempää. Mutta tässä tosin tulee juuri tuo että kuukaudessa ei vielä pääse mitään radikaalia tapahtumaan että sinänsä ihan sama.

Huomaa että VHH dieetillä että yksilöstä riippuen pysyvän 5 kilon pudottaminen vaatii 7-9 kg painon pudotuksen, nesteitä ja glykogeenejä lihaksista lähtee sen verran rajusti.

Ok. Paino ei sinänsä mulle ole ongelma, vaan toi savi kerros etenkin lonkissa. 3kk oon käyny lenkillä + salilla normaali ruokavaliolla (tarkempikin oisin voinu olla) ja oon siten onnistunu lisään lihasmassaa ja vähentämään rasvaa (lantio -7cm ja hauis +3). Joten pudotan entisestään noita kaloreita ja syön normaalisafkaa reenipäivinä 2500kcal ja lepo/lenkkipvnä 2200. Eli unohan tuon vhh. Kiitoksia avusta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom