Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Minäkin tässä mietin tota rasvan tärkeyttä, kun ite tulee syötyä iltapalalla yleensä 2 palaa leipää + 2dl rasvatonta maitoa ja siihen lisäksi joko täysmehua tai joku hedelmä (jos on) ja leivän päälle yleensä ohut kerros monityydyttymätöntä margariinia ja 1-2 siivua juustoa. Kun tuossa sanotaan että illalla pitäisi syödä rasvoja mutta en ymmärrä mistä niitä sitten saisi kun syön joka ruoalla aikalailla samanlailla, pitäisikö sitten alkaa jotain puhdasta rypsiöljyä lipittämään? (ei oikein houkuta)

Voit ottaa siihen illalle sen verran rypsäriä, että saat sitä rasvaa tarpeeksi. Ja raakana vaan, ei tunnu missään :).

Mutta auttaako se varsinaisesti painon pudotuksessa, vai onko tuo rasvan syönti vain terveys syistä? ja muuten tällei yleensä syön päivisin

Aamupala: 2 palaa leipää (ruis, vähän margariinia päälle ja pari juusto siivua + kurkkua 5 ohutta siivua kummallekkin), All Bran muroja (määrää en osaa sanoa, täytynee kattoa joku päivä) + joku hedelmä/täysmehua

Lounas: noin 400g ruokaa (terveellistä kotiruokaa), 2 palaa leipää (niinkuin yllämainittu mutta välillä vaaleeta leipää) + 2dl (normi muki/lasi) rasvatonta maitoa + kurkkua leipien päälle tai lautaselle.

Välipala (2x päivässä): 2 palaa leipää (se perinteinen) + 2dl rasvatonta maitoa

Päivällinen: sama kuin lounas.

Iltapala: sama kuin välipalat mutta leipien päälle laitan kaksi siivua juustoa yhden sijasta ja hieman enemmän margariinia (juuri tän rasva jutun takia) ja saatan syödä jonkun hedelmän tai muuta vastaavaa päälle.

Ehdotuksia ruokavalion muuttoon vai tälläkö viellä mennään?
(tässä puolen vuoden sisää lähteny yli 10 kiloa painosta pois ja tulokset on selvästi nähtävissä mutta vielä 5 kiloa tartteis saada pois ja pieniä neuvoja kenties ruokavalioon tai muuhun olisivat tervetulleita, kiitos.

edit: ja miten paljon tuota rypsäriä sitten pitäisi vedellä?
edit2: luin noitten muitten viestei ja vissii munki tarttis vähä enemmä infoo laittaa itestäni :p

Eli mä olen 84 kg, 178cm ja puntilla käyn 3-4 kertaa viikossa ja päivittäin potkimas palloa kavereitten kans, 3 kertaa päivässä 7 kertaa viikossa 30 min kävelyä koiran kanssa ja tarkotus alottaa käymään välipäivinä juoksemassa sen 30-40 min mutta siitä lipsutaan välillä :p ja pyöräilen lähes päivittäin noin tunnin suht lujalla tempolla (temmolla?)

Ehdottomasti enemmän proteiinin lähteitä ruokiin. Välipaloille ja aamupallle rahkaa ja/tai proteiinidrinkkejä (tai mitä sitten huvittaakin syödä).

Rypsäriä, paljonko? Paha sanoa, jos vaikka illalla otat sen ruokalusikallisen. Tuokin riippuu niin paljon sun päivän kokonaisrasvamäärästä. Mutta tosiasia on se, että kyllä se kroppa niitä rasvojakin tarvitsee.

Liikut aika paljon, joten syödäkin pitää. Jos jossain vaiheessa alkaa tökkimään niin tiputa hieman hiilareita ruokavaliosta pois.

Ei oikein toi rahka innosta mutta rypsäriä alan tästä edespäin hörppimään ja yritän ton proteiinin saada jotenkin ruokavalioon mukaan (mitään jauhoja en ala syömää). Oisko mitään neuvoja miten protskuu lisätään, enemmän lihaa vaa yksinkertasesti? ja kyllä mä mielestäni syön tarpeeks ku ei mul oikeestaa nälkä oo ku 3-4 tunnin välein syö, yllätyin positiivisesti ku ennen tuli nälkä sillon tällön ku söin epätasasin ajoin (välillä monenkin tunnin väli ja sit taas välillä kova syöminen). Mutta kiitos nigster neuvoista eiköhän tämä painon pudotus tästä lähe taas toimimaan.

Oisko mitään neuvoja miten protskuu lisätään, enemmän lihaa vaa yksinkertasesti?

Esimerkiks raejuustoo joka aterialle, tai purkki rahkaa välipalana. Lihaakin voi lisätä, mut se tulee kalliimmaksi ajan myötä. Itse vedän purkin rahkaa välipalana sellaset 3 kertaa päivässä :)

raejuustoa mä oon syöny sillein sillon tällön ruoan kanssa et vois sitä nyt alkaa lisäämään ja sit toi rahka, vedetäänkös se ihan sellaseltaan vai lisätäänkö siihen jotain?

Ja kun valitsee rahkaksi Lidlin Milbonan tai Ehrmannin niin maku ei ole läheskään yhtä "kitkerä" mitä esim. Valion rahkassa on ja hintakin on edullisempi.

Aloitin dieetin noin viikko sitten tilanteesta, jossa ylipainoa on noin 20 kiloa (paino 90kg). Päätin aloittaa heti melko rankalla dieetillä, näin mielenkiinto pysyy yllä paremmin ja saan pidettyä naposteltavien himoni kurissa. "Rankkuus" ei kuitenkaan saisi olla itseisarvo, joten pistänpä ruokavalioni arvosteltavaksi:

Aamu:

250g rahkaa + 1dl kaurahiutaleita. Siivu jälkiuuniruisleipää ja muutama siivu kalkkunaleikettä. (kerran korvasin leivän:2 paistettua munaa ja noin 50 g filepekonia josta rasvat leikattu pois.)

Välipala:

Ruisleivänsiivu ja muutama siivu kalkkunaleikettä

Lounas:

Kalkkuna/broilerinfile ja 3-viljan makaronia. Vihanneksia.
tai esim. pikkupizzapohja, 100g kinkkusuikaleita, tomaattia ja juustoa + vihanneksia

Välipala:

Ruisleivänsiivu ja kalkkunaleikettä

Iltapala:

250g rahkaa ja pari lusikallista rypsiöljyä

Yllättävän hyvin on nälkä pysynyt poissa, osittain runsaan veden litkimisen ansiosta.

Liikuntana on joka toinen päivä pyörälenkki yhdistettynä portaiden juoksemiseen ns. henki pois-tehoilla. Välipäivinä kävelen tai pyöräilen rauhallisesti lihaskipuja pois. Lisäksi pyrin treenailemaan käsipainoilla monipuoliset sarjat 3-4 kertaa viikossa.

Tilasin myös FAST Reco2-juomaa palautumisen nopeuttamiseksi ja Heraproteiinijauhetta helposti nautittavaksi välipalaksi.

Voisikos tällaisella ohjelmalla pakuttaa menemään?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minulle tuo ruokavalio on ja tulee olemaan tavallaan arvoitus.. Että mitä tällaisen ja tämän kokoisen kaverin (190cm/109kg) pitäisi syödä.. dietin aloitin kanssa tuossa n. 2 viikkoa sitten ja lähtö paino oli tuo 112kg.. Ruokailut eivät ole säännöllisiä johtuen lähinnä työstäni ja sitten vielä opiskelen niin sitä tulee syötyä silloin kun kerkiää vaikka näistä jutuista on saanut käsityksen että säännöllistä pitäisi olla ja paljon pitäisi syödä.. Nyt olen lomalla ja dietti osuu siihen hyvin.. :rock:
Aamusella lähinnä rahka-banaani sekoitus -- päivällä yksi lämmin ruoka yleensä kanaa tai jauhelihaa -- iltasella vielä rahka-banaani sekoitus -- välipalana menee usein proteiinipatukka koska olen parantumaton makean himoinen..
yllätyksekseni olen nyt kuitenkin huomannut että ensimmäisen dietti-viikon jälkeen kaupassa karkkihyllyn kohdalla rupesi etoamaan niin kait suunta on ainakin oikea.. ;)
treeniä on 4 kertaa viikossa plus sitten airopista tulee joka kerta salilla käydessä plus sitten tennistä ja mitä mieleen sattuu..
Eli kaikesta tästä päätellen suorastaan huudan apua teiltä wanhemmilta ja viisaammilta :worship: :worship:

Minulle tuo ruokavalio on ja tulee olemaan tavallaan arvoitus.. Että mitä tällaisen ja tämän kokoisen kaverin (190cm/109kg) pitäisi syödä.. dietin aloitin kanssa tuossa n. 2 viikkoa sitten ja lähtö paino oli tuo 112kg.. Ruokailut eivät ole säännöllisiä johtuen lähinnä työstäni ja sitten vielä opiskelen niin sitä tulee syötyä silloin kun kerkiää vaikka näistä jutuista on saanut käsityksen että säännöllistä pitäisi olla ja paljon pitäisi syödä.. Nyt olen lomalla ja dietti osuu siihen hyvin.. :rock:
Aamusella lähinnä rahka-banaani sekoitus -- päivällä yksi lämmin ruoka yleensä kanaa tai jauhelihaa -- iltasella vielä rahka-banaani sekoitus -- välipalana menee usein proteiinipatukka koska olen parantumaton makean himoinen..
yllätyksekseni olen nyt kuitenkin huomannut että ensimmäisen dietti-viikon jälkeen kaupassa karkkihyllyn kohdalla rupesi etoamaan niin kait suunta on ainakin oikea.. ;)
treeniä on 4 kertaa viikossa plus sitten airopista tulee joka kerta salilla käydessä plus sitten tennistä ja mitä mieleen sattuu..
Eli kaikesta tästä päätellen suorastaan huudan apua teiltä wanhemmilta ja viisaammilta :worship: :worship:

Tuolla tavalla ainakin laihdut. Muuhun en ota kantaa :rolleyes:

No ehkä mielummin puryvaattia koska monohydraatti tunnetusti kerää nestettä, tosin eipä siitäkään mitään haittaa sinäänsä ole.

Näitä viestejä on paljon, mutta nyt on yksi enemmän :rolleyes: niin, eli oon 186 pitkä ja paino on siinä ~83 kg. Aamuaerobista harrasta sen 10 minuuttia intervallia ja käyn sen 5 kertaa viikkoon salilla. Mutta nyt pitäisi dietata nuo vatsapalikat näkyviin (kaks ylintä näkyy jo :rock: ). Lähtisikö tällä paino laskuun?
Ja en koskaan ole (enkä aio) laskenut paljon kulutan kaloreita päivässä. Mutta vähän katson mitä suuhuni laitan. Ollaanko metsässä? Onnistunko tällä tavalla saamaan vatsapalikat näkyviin? :)

Ehkä lähtee ehkä ei, koska sun pitää silti syödä riittävästi ja järkevästi (eli ei kerran päivässä heselle ja that's it). Joka aamu sun tota aamuaerobista ei tarvitse vetää, lisäät sitä pikkuhiljaa sen mukaan miten paino laskee. Luitko jo tämän ketjun ekan postin? Syö jonkin verran ja tarkkaile laskeeko paino, jos ei laske on jossain mätää (joko liikaa ruokaa tai aineenvaihdunta jumissa). Mutulla voi näissäkin asioissa mennä, mutta pitää vähän tuntea omaa kroppaansa ja osata "kuunnella" sitä.

FAQ:ssa on varmasti läjäpäin laihduttamista koskevia ketjuja ja searchilla löytyy myös toki.

Joo siis tietysti olen lukenut tämän ketjun ekan postin, mutta aattelin silti kysästä ;) mutta miten sitten tohon aineenvaihduntaan voi vaikutta, tai millä? Muistaakseni jostain luin että hyvillä rasvoilla esim. kalanmaksaöljyt.... en oo varma :( mutta jokatapauksessa syön joka aamu kalanmaksaöljy -pillerin :thumbs:

Oletteko käyttäneet dieetin aikana kreatiinia? Kreatiinimonohydraattia vai kreatiinipuryvaattia? Hyödyt ja haitat?

Mun mielestä aivan sama kumpaa vetää kuhan vetää! Se ekstrateho mitä krea tuo, auttaa varmasti dieetillä osaltaan säilyttämään lihoja. Mitä väliä siitä nesteestä on kun rasvaahan sitä yritetään polttaa eikä saada painoa alas keinolla millä hyvänsä.

Mitä väliä siitä nesteestä on kun rasvaahan sitä yritetään polttaa eikä saada painoa alas keinolla millä hyvänsä.
Niinpä. En ole alan asiantuntija, mutta voisi ajatella, että on vain hyvä, jos dietin aikana soluissa kiertää enemmän nestettä. Olen taas aloittelemassa rasvanpolttojaksoa, ja ajattelin ottaa kreatiinin mukaan vaikka en sitä normaalisti käytä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom