Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Katu sanoi:
En varsinaisesti halua laihtua, vaan muuttaa läskin lihaksi. Painolla nyt niin väliä.

Olen 103kg, varmaan tollanen 250g/päivä. Mutta pitääkö tuo saavuttaa jokaisena päivänä, vaan vain treenipäivänä?

Mitä sä tuolla läskit lihaksi tarkoitat? rasvasolu on rasvasolu ja lihassolu on lihassolu. Rasvasolua ei voi muuttaa lihakssoluksi.

Prodea se ~2g/kg eli ~200g/päivä. Tarvitaan joka päivä.

Ok, eli siis jokapäivä pitäis saada tuo määrä. Selvä..

Tarkoitin tuolla "läskit lihaksi" kommentilla sitä, että läskit pois ja lihaa tilalle. Mutta siten, että lihasten kasvu heikentyis mahdollisimman vähän, mutta läskit karisis pois. Eli paino "pysyy samoissa lukemissa". Yllättäen kertynyt tuohon vatsan seutumille. Mutta joo. Kyllähän näillä tiedoilla pärjää jo. Kiitoksia

Yritin etsiä, mutta koska en vastausta löytänyt, kysyn näin. Dieettaamaan olen tottunut, jopa nestepaastoihin, mutta koska aikomus on nykyjään hankkia lisää lihasmassaa, aion siirtyä dieetti-bulkki-vuorotteluun. Mutta mieltä askarruttaa, miten muutoksen voi tehdä järkevimmin. Tällä hetkellä olen ollut dieetillä vuoden alusta lähtien, aloitin 2200 kalorilla mikä on normaali syömiseni, ja noin kolmen viikon välein pudotin parisataa kaloria pois. Nyt olen ollut kuukauden verran 1400sella, ajattelin ehkä vielä kerran pudottaa kaloreita riippuen millä vauhdilla vielä lähtee kiloja. Tähän mennessä kiloja lähtenyt seitsemän, senttejä niin huikeasti etteivät housut pysy päällä kuin lonkkakyhmyjen varassa. Mutta miten tästä siirrytään järkevästi bulkille elokuun tienoilla? Voinko nostaa kalorit suoraan 2200-2500 vai kolahtaako elimistö tukkoon ja sapuska suoraan vararavinnoksi? Auttakaa urveloa. :worship:

En jaksa selata koko ketjua läpi, mutta kysyisin sellasta että millaista treeniä dieetin aikana kannattaa tehdä salilla (sarjat ja toistot)(2- vai 3-jakoinen)?

PlaYMaN sanoi:
Monta kertaa viikossa, tulisi harrasta aerobista liikuntaa päivässä kun on dietillä?:eek:

monta kertaa viikossa, päivässä. hyvin muotoiltu kysymys.

yksi kerta riittää päivässä. vaikkapa 3 tai 4 kertaa viikossa.

Elikkä nyt on tarkotus alkaa kokeileen tota syklitystä! Bulkilla tuli syötyä 3200-3400kcal ja nyt aattelin sit tiputtaa kalorit johkin 2400kcal ja siittä sitten alkaa diettaan.
Treenattua tulee 4krt viikossa ja aerobista aattelin tehä sillain et, 2x viikossa treenin jälkeen 20min kuntopyörää ja sit lepopäivinä 2x viikossa vaikka 50min kuntopyörää.

Ruokavalio on viä kesken!
Mistä ottaisin noi loput kalorit,kun tossa on vasta noin.2000kcal? Kun hiillareitakin on jo reilut 100g? Ja onkohan toi 2400kcal vähän korkea kalorimäärä et oiskohan joku 2200kcal vähän parempi vaikkapa?
Tässä on sit ruokavalio!

Aamupala 10.00: Maitorahka,Kaurahiutaleita 30g

Välipala 12.00: Maitorahka 2 kpl

Välipala 14.00: 1prk Tonnikala vedessä,100g pakastevihanneksia

Välipala 16.00: Maitorahka

Ruoka 18.00: Jauhelihaa 200g 7% ,makaroonia 30g

Välipala 20.00: 1prk Tonnikala vedessä

Välipala 22.00: Maitorahka

Välipala 01.00: Maitorahka,24g rypsäriä

Kaloreita: 1981kcal
Proteiinia: 262g
Hiilaria: 118g
Rasvaa:48g

ZaGaTo sanoi:
Mistä ottaisin noi loput kalorit,kun tossa on vasta noin.2000kcal? Kun hiillareitakin on jo reilut 100g? Ja onkohan toi 2400kcal vähän korkea kalorimäärä et oiskohan joku 2200kcal vähän parempi vaikkapa?
Tässä on sit ruokavalio!

Missä on kuitu?

Hätäavuksi vaikka vehnäleseet rahkan sekaan, jos ei muuta.

ZaGaTo sanoi:
Elikkä nyt on tarkotus alkaa kokeileen tota syklitystä! Bulkilla tuli syötyä 3200-3400kcal ja nyt aattelin sit tiputtaa kalorit johkin 2400kcal ja siittä sitten alkaa diettaan.
Treenattua tulee 4krt viikossa ja aerobista aattelin tehä sillain et, 2x viikossa treenin jälkeen 20min kuntopyörää ja sit lepopäivinä 2x viikossa vaikka 50min kuntopyörää.

Tässä on sit ruokavalio!

Aamupala 10.00: Maitorahka,Kaurahiutaleita 30g

Välipala 12.00: Maitorahka 2 kpl

Välipala 14.00: 1prk Tonnikala vedessä,100g pakastevihanneksia

Välipala 16.00: Maitorahka

Ruoka 18.00: Jauhelihaa 200g 7% ,makaroonia 30g

Välipala 20.00: 1prk Tonnikala vedessä

Välipala 22.00: Maitorahka

Välipala 01.00: Maitorahka,24g rypsäriä

Kaloreita: 1981kcal
Proteiinia: 262g
Hiilaria: 118g
Rasvaa:48g

Kyllä tohon mun mielestä vielä hiilareitakin mahtuu. Sulla tulee tuota aerobista kuitenkin aika reilusti joten palaa varmasti ne hiilarit mitä otat. Muista hyvät lähteet. Rahkan kanssa voi hyvin vetästä kaurahiutaleita tai ruisleipää niin saa niitä arvokkaita kuitujakin samalla.

Samaa mieltä Timban kanssa,hiilareita vaan lisää. Itselläni toimii vähähiilarinen ja mun vähähiilariset päivät on tällä hetkellä 120g/päivä. Parina päivänä viikossa tulee lähemmäs 300g nyt eikä tuo ole kyllä takapakkia tuonut. Lenkkipolulla ja salilla ne kuluu kyllä. Aamupalalle ja treeninjälkeiselle aterialle vaan lisähiilareita :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kiitoksia! :) Pitääpä sit lisäillä hiilareita viä vähäsen lisää..
Mietityttää vaan toi kalorimäärä et onkohan liikaa kun ei edes tolla 2000kcal tuu yhtään nälkä? Hyvähän se vaan on ettei ehdi nälkä tuleen :) ,mut tuntuu ettei tästä vois mihkään toi reisva % tippua ku ei joudu kärsiin edes nälässäkään yhtään.. :D

Luulisin että 2000 kcal pinnassa ollaan lähellä totuutta. Itellä ainakin tuollaiset 2000-2200 kcal toimii ja mulla paino 80 paremmalla puolella.

Mitenkäs kun olen aloittelemassa diettiä, niin moniko jakoinen punttiohjelma dietin kanssa sopis? 4-jakonen viikon kierrolla taitaa olla vähän liikaa, jos näin aluksi juoksen/kävelen/pyöräilen 3 kertaa viikossa, niin sillon ei jäisi kovin montaa lepopäivää...?

Moi!

Aloitin pakkotoiston lukemisen ja puntilla käynnin tammikuussa. Foorumin avulla olen saanut todella hyvin vastauksia kysymyksiini ja motivaatiota harjoitteluun. Alusta lähtien olen ollut plussa kaloreilla ja tulosta on tullut ihan mukavasti. Aloittelen juuri ensimmäistä dieettiä ja olisin kiitollinen jos saisin kommenttia ravinnostani. Tässä hieman tietoja itsestäni:

Ikä=22
Sukupuoli= mies
Pituus= 177
Paino = 82

Liikunta
- Sali 4x viikossa (kaksijakoinen ohjelma)
- Kävely lenkki 2x1h/viikko

Ravinto suunnitelma dieetille

1.Aamupala

-2dl puuro höysteenä hieman mehukeittoa

2. Lounas

-330g kanaa+ 1 dl riisi

3.Välipala

-proteiini drinkki+ omena

4.Päivällinen

-Sama kuin lounas

5. Iltapala

-tonnikala vedessä 150g

Oheisesta ruokaohjelmasta tulee yhteensä noin 1800 kilokaloria.
Proteiini 215g, Hiilari 165g ja Rasva 24g

Tämän lisäksi aamulla otan erillisen b-vitamiinin sekä multitabsin. Salin jälkeen palautusjuoma joka sisältään 50% proteiini+50% malto sekä höysteenä kreatiini.

Toivoisin parannusehdotuksia ja vastauksia muutamaan minua askarruttavaan kysymykseen.

- Onko liian alhaiset kalorit? miten kannattaa nostaa järkevästi?
- Onko rasvojen osuus liian pieni?
- Pitääkö laskea hiilareiden määrä?

Kiitos ja hyvää kesää kaikille!!!!!

^ Aamupalalle proteiinia.

Aamupalalle proteiinia? (nyt ei laisinkaan?) Lisää rasvaa illalle (tonnikalan kanssa & mahd. "pienelle aterialle" ->)? Pieni ateria aamupalan & lounaan ja päivällisen & iltapalan väliin? Luulen että enemmän kannattaa syödä, jotain 2000-2300 (riippuen siitä miten nopeasti haluat rasvaa (ja lihasta) menettää)?

Mielestäni kyllä.

Mielestäni ei.

Lapo sanoi:
^ Aamupalalle proteiinia.

Aamupalalle proteiinia? (nyt ei laisinkaan?) Lisää rasvaa illalle (tonnikalan kanssa & mahd. "pienelle aterialle" ->)? Pieni ateria aamupalan & lounaan ja päivällisen & iltapalan väliin? Luulen että enemmän kannattaa syödä, jotain 2000-2300 (riippuen siitä miten nopeasti haluat rasvaa (ja lihasta) menettää)?

Mielestäni kyllä.

Mielestäni ei.

Kiitos vinkeistä!! Lisään aamiaiseen prode drinkin sekä vaihdan tonnikalan vedessä tonnikalaan öljyssä. Tämän lisäksi hieman kasviksia aterioille niin saadaan kalorit nostettua noin kahteen tuhanteen. Alkaako nyt oleen parempi setti?

Anteeksi avautuminen, mutta kohta vuosi käyty salilla:
Mikä ihme on vikana että ei saa sixpäkkiä kunnolla näkyviin ? Olen diettaillut, ottanut lihasta, tehnyt pitkiä sarjoja lyhyttä sarjaa eikä tunnu tepsivän. (aina pieni pömppis).

ps, inbodyn mukaan rasvat 15 pari kk sit. (184cm 80kg)

Kyllä muut lihakset ovat tulleet paremmin näkyviin yms :(

Long John sanoi:
Anteeksi avautuminen, mutta kohta vuosi käyty salilla:
Mikä ihme on vikana että ei saa sixpäkkiä kunnolla näkyviin ? Olen diettaillut, ottanut lihasta, tehnyt pitkiä sarjoja lyhyttä sarjaa eikä tunnu tepsivän. (aina pieni pömppis).

ps, inbodyn mukaan rasvat 15 pari kk sit. (184cm 80kg)

Kyllä muut lihakset ovat tulleet paremmin näkyviin yms :(

Rasva palaa ihmisillä yksilöllisesti, ja sulla se todennäköisesti vaan lähtee viimeisenä vatsan seudulta. Jatka treenaamista ja ravinnon tarkkailua niin pitäs alkaa näkymään.

Nyt siis tarkoituksena olisi aloittaa eka dieetti. Tavoitteena olisi tiputtaa painoa (läskiä) joku 6kg, 94kg ----> 88kg . Pituutta on 188cm. Lihasta löytyy läskin alta ja erottuukin jo jotenkin (kädet, rinta), mutta selän ja mahan alueella on eniten ylimääräistä. Lenkkeily pitää ottaa mukaan ainakin, koska en ole sitä tehnyt varmaan puoleen vuoteen :D . Laitan tähän viikonlopun ja arkipäivän (töissä) syömiset. Haluaisin neuvoja että mitä kannattaisi karsia.

Arkipäivä: (kalorit tästä sellaiset 3100-3200 kalorilaskurilla)

5.00 herätys
5.10 aamupala (lautasellinen puuroa+jotain marjahilloa, 2 kokonaista ruispuikulaa+kinkku,rahka 250g+rasvaton maito 3dl+vitamiinit ja omegat
8.00 kahvitauko (rahka 250g, 1 kokonainen ruispuikula kinkulla,fun light-mehua juomana)
10.45-11.00 lounas,työpaikan (jotain keittoa tai kiusausta+raejuustoa 100g+salaattia+3dl rasvatonta maitoa, 1 leipä+1/2 kevyt levi nappi+ jälkkäri kiisseli/jugurtti)
13.00 kahvitauko (ruispuikula kinkulla+fun light mehu)
14.20 rahka 250g+fun light mehu
16.30 kotiruoka (pastaa/perunaa,kanaa/jauheliha, rasvatonta maitoa, vihanneksia)
19.30 prodedrinksu (1.5dl heraa veteen)
21.00 rahka 250g+vesi
22.30 raejuusto+vesi
--->nukkumaan
Jos sali arkena nii, kahvitauolla syön jo tuon rahkan ja kotiin saavun joskus 15.00 ja juon heti tuon illlan prodendrinksun ja salille 15.40 ja palkkari salin jälkeen, ja pienempi ateria koko tuosta kotiruuasta, muuten samoin.

Viikonloppu: (en ole laskenut kaloreita)
11.00 herätys
11.15 aamupala (sama kuin arkipäivänä)
13.00 salille
14.15 palkkari(muscle+ 1.5dl+hera80 0.5dl+appelsiinimehua 4dl)
16.00 kotiruokaa (sama kuin arkena)
18.00 rahka 250g+vesi
20.00 rahka 250g+vesi
21.30 prodedrinksu (sama kuin arkena)
23.00 rahka 250g+vesi
01.00 raejuusto 200g+vesi
--->nukkumaan

Jos ei salille vkl nii sitte palkkarin tilalle rahka250g(klo 18.00)+ruispuikula kinkulla.

Mitä näihin kannattaisi muuttaa? Ruokapuoli eniten on epäselvänä että mitä jättää pois. Liikunnan kannalta aloitan tuon lenkkeilyn nyt uudestaan ja teen tämän kävelyn muodossa. Jotain 1h lenkkejä pururadalla joku 3 kertaa viikossa. Rullaluistimetkin omistan ja aion käydä tässä myös luistelemassa. Mihin aikaa lenkki kannattaa tehdä ja mitä kannattaa syödä sen jälkeen?(tietysti välipäivänä, ei salia)
Missä ajassa olisi hyvä tämä 6kg tiputtaa nopeasti?
Toivottavasti antaisitte neuvoja. Kiitti etukäteen:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom