Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
sellanen hyvä painonpudotuvauhtihan on joku 0,5kg viikossa, eli joku matemaattisempi ajattelee sen suoraan paljon 6kg tekis ;)

tosta ruokavaliosta: oot näköjää yhtä himona rahkaan ku mä,purkkeja menee sellaset 4/päivä, eli en oo paras sanomaan mut jotain vaihteluahan sille vois välil keksiä.
jos kiristelemään lähet ni esim lounaal kokeile ottaa vähän vähemmän perunaa/pastaa/riisiä ja korvaa siitä osa rehuilla tai vihanneksilla..(tyyliin ennen 5pottuu nyt 3-4 ja kasa rehuja)
muuten syöt mun mielestä varsin esimerkillisesti, usein ja "puhtaasti2 hyvi rasvojakin vissii tulee..?kalorimääristä en tosiaankaan sano mitään,ne nyt on nii henkilökohtasia yms :)

tosta liikkumisesta,jotkuthan puhuu sen aamuaerobisen puolesta,mutta tuskin jamppa saat ittees ylös neljän maissa lenkille :) ? ja senkin hyödyistä on eroovii mielipiteitä..
ootko kuullu tosta HIIT jutusta? mietippä nappaisko sellane?

Joo rahka menee hyvin alas:kuola: .Oon ittekki ajatellu että tulooko liikaa perunoota sun muita hiilareita otettua aterioilla. Niistä rasvoista en nii tiedä, tuleeko tarpeeksi, koska kun otin rypsiä iltaisin raejuuston kanssa niin alko naama kukkimaan ja siihe loppu rypsi pelkästään nautittuna. Toki jos pastaa teen niin laitan rypsäriä sekaan.
Joo en oo heräämäs 4 aikaa työpäivinä lenkille enkä etenkään sitten viikonloppuna heräile yhtään liian aikaisin :) . Ja niinkuin sanoin lenkillä en ole käynyt pitkään aikaan. Silti aamupaino on pysynyt tuossa 94kg jo kuukauden verran. Josko se sitte hieman hiilareita vähentämällä ja lenkkiä tekemällä laskisi:rolleyes:
Armeijasta tulin heinäkuussa 2005 ja painoin joku 75kg eli aika naru olin, kun olen 188cm. Sitte on paino noussut sellaset 20kg alle vuodes, kun alkoi panostamaan ruokailuun. Lihaa on tullut hyvin ja pidän itseäni vielä hoikkana, vaikka sitte ylimääräistäkin on. Tavoitteenahan minulla on saada lihat paremmin esiin ja kenties sixpäckkiäkin näkyviin, läskin alta kun näkyvät vain heikosti.
Hiittiä koitin ennen armeijaan talvipakkasilla ja penikat alko vaivaamaan. Mutta jos nyt ensiksi sen peruskunnon hankkisi takaisin ja sitten kattoisi sitä hiittiä.

Mites muuten toi palkkari, kannattaako vetää kenties toi nykyinen muscle+ 1.5dl+0.5dl hera80+appelsiinimehu 4dl+vesi vai kenties appelsiinimehu 5dl+hera80 2dl ja sitten kreatiini erikseen?

Kun tuo paino alkaa olla jo 64-65kg niin onnistuuko tuo rasvan polttaminen ja mahan pienenentäminen ihan olematta miinuskaloreilla jos kuntoilee jonkuverran? Ei tekis mieli tuota painoa pahemmin enää pudottaa. Vaikuttaako tuo hiilareitten suuri määrä paljonkin siihen, miten rasvaa lähtee kun näyttää itellä tulevan aika helvetisti hiilareita, kun ei osaa oikeen mistää ottaa proteiinia sen hiilarin tilalle. Jonku pelkän rahkan syöntikin tuntuis vähän oudolta.
Ongelmana nyt siis että maha ei meinaa lähteä ja painokin tippuu melko hitaasti.

2 kk:ssa multa lähti sellane 10kg pelkällä liikunnan lisäämisellä ja syömisen vähentämisellä (esim. sipsit sun muut veke). Nyt kuitenkin tuntuu että tuo laardi on jumissa tollasena sulosena laattana vatsan seutumilla. Olen 172cm ja 66kg.

Päivittäinen ruokavalio on suunnilleen seuraava; ammupala: 1 ruispala, molemmille siivuille kinkku ja juusto siivu.. välipala/työruokailu: sama satsi ku aamulla.. lounas: vaihtelee, yleensä jotain lihaa ja lisukkeita, kuten possun pihvi + perunat + salaatti.. iltapala: nyt kesäaikaan on tullu grillattua vihanneksia..

Lisäksi työpäivän aikana on tullu vedettyä sellanen litra mehua ja vettä päälle. Iltasin tulee lipitettyä tuota kookka koolaa, mutta sen poisjättö on ihan ilmeinen asia näin laihiksen kannalta.

Päivittäisestä kulutuksesta mulla ei oo mitään hajua. Ajan töihin, siellä kantelen eri kokosia ja painosia paketteja ympäriinsä, ajan takas himaan, käyn pyöräilemässä n. 40-50 min, ja sen jälkee vielä jonkinmoista painon nostoa ja punnerruksia sun muuta (ei tätä tosin joka päivä).

Edit: Nii ja se kymysys :P Mitä muuttaisitte?

Viimeksi muokattu:
2 kk:ssa multa lähti sellane 10kg pelkällä liikunnan lisäämisellä ja syömisen vähentämisellä (esim. sipsit sun muut veke). Nyt kuitenkin tuntuu että tuo laardi on jumissa tollasena sulosena laattana vatsan seutumilla. Olen 172cm ja 66kg.

Päivittäinen ruokavalio on suunnilleen seuraava; ammupala: 1 ruispala, molemmille siivuille kinkku ja juusto siivu.. välipala/työruokailu: sama satsi ku aamulla.. lounas: vaihtelee, yleensä jotain lihaa ja lisukkeita, kuten possun pihvi + perunat + salaatti.. iltapala: nyt kesäaikaan on tullu grillattua vihanneksia..

Lisäksi työpäivän aikana on tullu vedettyä sellanen litra mehua ja vettä päälle. Iltasin tulee lipitettyä tuota kookka koolaa, mutta sen poisjättö on ihan ilmeinen asia näin laihiksen kannalta.
Saattanu kaloritki olla aika vähillä kun heräilee klo 16 ja mättää jotain riisiä tai perunaa ja jauhelihaa vähän aamupalaksi ja yöllä sitten syö jotain leipiä ja aamupäivällä alkaa nukkumaan
Saattanu kaloritki olla aika vähissä kun heräilee klo 16 aikaan ja syö jotain riisiä aamupalaksi ja sitten yöllä mättää leipiä ja aamupäivällä taas nukkumaan

Eipä oo kovin jaksanu kaloreitakaan laskeskella, mutta aika vähillä on saattanu välillä olla kun heräilly klo 16 aikaan ja syöny jotain riisiä ja sitten yöllä jotain leipiä ja sitten aamupäivällä nukkumaan.

Päivittäisestä kulutuksesta mulla ei oo mitään hajua. Ajan töihin, siellä kantelen eri kokosia ja painosia paketteja ympäriinsä, ajan takas himaan, käyn pyöräilemässä n. 40-50 min, ja sen jälkee vielä jonkinmoista painon nostoa ja punnerruksia sun muuta (ei tätä tosin joka päivä).

Edit: Nii ja se kymysys :P Mitä muuttaisitte?

Kannattais kirjata ne syömiset ylös, että näet oletko liikaa miinuksilla vai liian vähän ja kokis -> pepsimax/cocacola light (0.3kcal/100g)

Itellä on nyt ongelmana, että mahanympärys ei pienene enää mutta paino on jo lähemmäs 63kg. Kannattaako enää pudottaa painoa? Vatsanympärys 86-88cm :(

Viimeksi muokattu:
Olis taas yks kysymys, jolla teitä fiksumpia haluaisin vaivata :D elikkä:
Kun melkeen joka threadissa puhutaan siitä, ettei iltasin tartte hiilareita ja se on kyllä jo tullut ihan selväksi, mut onko siitä sitten loppu peleissä niiiiin kamalasti haittaa, jos kalorit kuitenkin alle kulutuksen, kun tarkoituksena kuitenkin pääasiassa se laihtuminen... (vaikka tuntuukin ettei mitään tapahdu, mutta se sitten taas jo toinen juttu)
Kun ruisleivästä on tullu mun suuri himo (ohittanu jo reippaasti suklaankin) ja päivän paras hetki on se, kun illalla saa syödä pari ruisleipää:nolo: sitä melkeenpä odottaa jo aamusta.....
Ei sillä, syön mä sitä muutenkin, mut ilta+ruisleipä, se on vaan joku päähänpinttymä.. hetken tossa söin iltasin vaan rahkaa, mut tuntu että otti vaan koko ajan päähän ja tuli kamalan vihaseks, kun kielsin iteltäni sen leivän...
Hiilareita pitäs kyllä vähentää, ja sieltä se olis varmaan tosiaan fiksuinta tehä, mutta...

Olis taas yks kysymys, jolla teitä fiksumpia haluaisin vaivata :D elikkä:
Kun melkeen joka threadissa puhutaan siitä, ettei iltasin tartte hiilareita ja se on kyllä jo tullut ihan selväksi, mut onko siitä sitten loppu peleissä niiiiin kamalasti haittaa, jos kalorit kuitenkin alle kulutuksen, kun tarkoituksena kuitenkin pääasiassa se laihtuminen...

Minä olen itse syönyt tähän asti aika normaalisti sen yhden ruispalan (2 puolta) joka ilta, joskus enemmän joskus vähemmän tullut hiilareita illassa. Eipä ole suuremmin diettiä kaatanut, mutta jos punnitus aamu on seuraava aamu, niin ainakin hiilareiden vähälle jättäminen silloin voi tehdä positiivisen vaikutuksen aamupainoon (pitäähän sitä tyhmää ihmistä jollain huijata:hyper: ). Itse pudottanut nyt 6kk aikana karvaa vailla 50kg elopainoa, joten tuomitse sitä, että syö hiilareita illalla :) Varsinkaan, kun se kuuluu siihen kalorimäärään mitä syö dietillä.

jos punnitus aamu on seuraava aamu, niin ainakin hiilareiden vähälle jättäminen silloin voi tehdä positiivisen vaikutuksen aamupainoon (pitäähän sitä tyhmää ihmistä jollain huijata:hyper: ).

Tota pitääki ehkä koittaa.. koska vaikka sen tietäis, ettei se todellisuudessa pidä paikkansa, niin mä oon ainakin niin tyhmä, että saan siitä ainakin hetkeks jotain iloa ja päivä lähtee paremmin käyntiin:D

Vuosi sitten kun pääsin intistä oli mitat 193/82, nyt 193/96 :(
Mielestäni syön ihan hyvin, tosin viimeaikoina on tullut hieman grillailtua :D Liikunta on tällä hetkellä aika minimissä, eli lenkkeilyn aloittamalla tuosta varmaan pari kiloa saisi karsittua, vai?
Mutta mistä löytää motivaatiota pysyä dietillä? Pari viikkoa menee hyvin, mutta sitten lipsuu....

Vuosi sitten kun pääsin intistä oli mitat 193/82, nyt 193/96 :(
Mielestäni syön ihan hyvin, tosin viimeaikoina on tullut hieman grillailtua :D Liikunta on tällä hetkellä aika minimissä, eli lenkkeilyn aloittamalla tuosta varmaan pari kiloa saisi karsittua, vai?
Mutta mistä löytää motivaatiota pysyä dietillä? Pari viikkoa menee hyvin, mutta sitten lipsuu....
Motivaatio on valitettavasti jokaisen löydettävä itse sieltä oman pääkopan sisältä. Joillakin se on ulkonäkö, joillakin se kevyempi olo, joillakin terveys ja joillakin se, että kun on läskit poltettu niin voi taas bulkata ankarasti. :evil:

Tuosta liikunnasta kommentoisin sen verran, että älä lankea siihen yksiulotteiseen ajatusmalliin mikä minulla oli pitkään: "kun olen dietillä, niin sitten lenkkeillään". Lenkkeillään? Mikä siinä lenkkeilyssä on, että se on se ainoa liikunnan muoto. Ja miksi liikkua vain dietillä?

Itse inhoan juoksemista/hölkkäämistä/kävelemistä ja sen vuoksi liikuntaa ei tullut harrastettua muuten kuin diettiyrityksissä. Dietit oli luonnollisesti sitten pakkopullaa ja tulokset sen mukaisia. Sen jälkeen kun hurahdin pyöräilyyn, ei dietillä ole tarvinnut kuin siistiä ruokavaliota koska liikunta on luonnostaan mukana. Helppoa kuin mikä ja nyt en voi käsittää, miksi olin niin jumittunut tuohon lenkkeilyyn. Grillauksistakaan ei tarvitse kärsiä huonoa omaatuntoa jos muuten syö oikein. Eli mieti ja kokeile eri aerobisen liikunnan muotoja, ja sieltä voi löytyä terve ja mukava harrastus joka auttaa vielä painon hallinnassakin koko loppuiän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kirjoittelen tänne aloittelijoiden puolelle, kun olen ekaa kertaa dieetillä.. :)

Eli toivoisin kommenttia dieettini ruokavaliosta. Näyttääkö hyvältä ja jos ei, niin mitä pitäisi korjata?

pre-aamupala:
1 1/2 dl hera

** HIIT **

aamupala:
1 dl fitness täysjyvävehnähiutaleita
2 dl rasvaton jogurtti

lounas:
1 dl ruispasta
150 g paistijauheliha (7%)
3 dl rasvaton maito

** sali **

palautusjuoma:
1 1/2 dl hera
1 dl malto

päivällinen:
salaatti (lehtisalaattia, kurkkua, tomaattia)
150 g kanan fileesuikaleet hunajamarinadissa
100 g raejuusto (rasvaton)
2 dl rasvaton maito

ilta/yöpala:
2 rkl rypsiöljy
1 1/2 dl hera
2 dl rasvaton maito

Lisäksi kaikilla aterioilla 1-2 rkl rypsiöljyä.

Muutama kyssäri painonpudottamiseen liittyen.

1. Auttaako vihreä tee jotenkin laihduttamisessa tai painonnostossa yleensä?

2. Mikä on ravinnosta saadun rasvan rooli painon pudotuksessa? Maalaisjärjellä ajateltuna rasvaa ei pitäisi saada lainkaan kun painoa pudotetaan, mutta tiedän että näin ei ole. Miksi sitä rasvaa pitää siis dieetin aikana saada?

3. Millaisella sykkeellä aamuaerobiset tulisi tehdä? Normaalilla rasvanpolttosykkeellä (50-65% maksimista) heti lenkin alusta lähtien vai ensin kovaa ja esim. 20min. juoksun jälkeen tahtia tiputetaan rasvanpolttosykkeelle?

Jos jollain on tietoa jostain ruoka-aineista tai muista keinoista joilla on tai voi olla vaikutusta painonpudotukseen, saa mainita.

Kiitos.

1. Auttaako vihreä tee jotenkin laihduttamisessa tai painonnostossa yleensä?

Minimaalisia vaikutuksia ja määrät sen verran kovia, että eipä juuri

2. Mikä on ravinnosta saadun rasvan rooli painon pudotuksessa? Maalaisjärjellä ajateltuna rasvaa ei pitäisi saada lainkaan kun painoa pudotetaan, mutta tiedän että näin ei ole. Miksi sitä rasvaa pitää siis dieetin aikana saada?

Rasvaa käytetään mm. solujen rakennusaineena ja rasvat ovat olennainen osa terveellistä ruokavaliota. Kyse on enemmänkin siitä, minkälaisia rasvoja nautit. Juttua löytyy näiltä sivuilta vaikka kuinka paljon. Ei muuta kuin etsimään.

3. Millaisella sykkeellä aamuaerobiset tulisi tehdä? Normaalilla rasvanpolttosykkeellä (50-65% maksimista) heti lenkin alusta lähtien vai ensin kovaa ja esim. 20min. juoksun jälkeen tahtia tiputetaan rasvanpolttosykkeelle?

Rasvanpolttosyke on urbaanilegenda. Kyse on vain tehdystä työstä ja siitä aiheutuneesta energiankulutuksesta. Teet aamuaerobiset tyhjällä vatsalla.

Jos jollain on tietoa jostain ruoka-aineista tai muista keinoista joilla on tai voi olla vaikutusta painonpudotukseen, saa mainita

Ainoa mainitsemisen arvoinen on CLA ja senkin hyödyt ovat jotakuinkin minimaalisia verrattuna hyvin rakennettuun ruokaohjelmaan. Kofeiini on mainitsemisen arvoinen aamuaerobisen yhteydessä

Yksi kysymys painonpudotusta koskien, kannattaako maltoa ottaa ollenkaan jos on dieetillä sillä sehän sisältää runsaasti hiilihydraattia?

Tutt1s0tur1 sanoi:
Yksi kysymys painonpudotusta koskien, kannattaako maltoa ottaa ollenkaan jos on dieetillä sillä sehän sisältää runsaasti hiilihydraattia?
Maltoa kannataa vaan ottaa treenin jälkeen heran kanssa muuten sitä ei oikein kannataisi nauttia dietillä.

Maltoa kannataa vaan ottaa treenin jälkeen heran kanssa muuten sitä ei oikein kannataisi nauttia dietillä.

Kuin? Eikös maitotuotteet auta rasvan "poisvalumisessa" elimistöstä? Jostain luin (UKK-instituutin uutisoima tanskalainen tjsp. tutkimus), että kalsium on pop dietillä.

Edit: niin Malto eikä Maito :D Enivei...

Ei taida ihan tänne kuulua, mutta silti:
Kun katson itseäni peilistä, niin selkä "painuu" mahaa kohti jossakin alaselän kohdalla ja tuntuu, että sen takia maha jotenkin "pullottaa". Muistan, että jossakin täällä ois ollu tuommosesta ongelmasta juttua, mutta missähän?
Vähän vaikea selittää minkälainen tuo tarkalleen on mutta yrittäkää ymmärtää.

Ei taida ihan tänne kuulua, mutta silti:
Kun katson itseäni peilistä, niin selkä "painuu" mahaa kohti jossakin alaselän kohdalla ja tuntuu, että sen takia maha jotenkin "pullottaa". Muistan, että jossakin täällä ois ollu tuommosesta ongelmasta juttua, mutta missähän?
Vähän vaikea selittää minkälainen tuo tarkalleen on mutta yrittäkää ymmärtää.

Eng. Lordosis, swayback.

Lauantaina tulee täyteen kuukausi tätä dieettiä, pari sivua taaksepäin on dieettisuunnitelmani, joka kohtuu hyvin on pysynyt. Alussa aamupaino oli jotain 94 kg paikkeilla ja nyt 91.5-92kg. Läskiä lähtenyt hyvin juuri mahasta ja selästä. Vieläkin olisi jäljellä pudotettavaa, mutta rupeaa salilla sen verran tökkimään ja koko ajan on nälkä että pakko on aloittaa taas "bulkki". Painot eivät ole kauheasti tippuneet, mutta toistoista on eniten joutunut karsimaan. Tänäänkin oli salilla tuskaista tehdä kun ei vaa jaksa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom