Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Morjesta! En nyt heti löytäny ketjua lukemalla vastausta kysymykseeni, eli lähinnä haluaisin tietää paljonko minun tulisi saada kaloreita tulevalla dietilläni, joka on tarkoitettu lähinnä kiristelyyn tjsp, tarkoituksena siis saada lihakset näkyviin paremmin. Tällä hetkellä pituutta 183cm ja aamupaino hieman päälle 83 kg, tosin tulee vielä nousemaan hienoisesti ennen diettiä, joka on tarkoitus aloittaa huhtikuussa.

Ei tässä mitään selvännäkijöitä olla eli nyt vain ruokapäiväkirjaa pitämään ja puntarille joka päivä. Tule sitten vähän ennen huhtikuuta näyttämään sitä ruokapäiväkirjaa ja puntarin tuloksia niin muokataan ruoka sopivaksi tavoitteitasi ajatellen. Ei pelkän pituuden ja painon perusteella pysty liiaksi mitään sanomaan, koska yksilölliset erot ovat niin suuria, mutta koska sinulla on hyvin aikaa, niin noilla edellä olevilla tiedoilla päästään jo pitkälle. Hyvä on myös seurata vaikka viikottain miltä tuo rasvaprosentin kehitys tuntuu eli tuleeko rasvaa lisää vai onko se vähenemässä. Hommaa voi tehdä mittarein ja vempelein, mutta peili ja sormituntumakin on usein riittävä oikean suunnan määrittämiseen. Erityisesti olisi hyvä olla ymmärrys, että mitä se rasva on nyt ja mihin suuntaan se on kehittynyt maaliskuun loppuun mennessä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei kyllä sovi tää diettaaminen mulle ollenkaan. Vasta kuudes dieetti päivä menossa ja n. 400 - 500 kcal miinuksilla menty. Syönyt olen kyllä kunnolla oikeanlaista ruokaa ja makrot olleet aikalailla P 40%, H 30% R 30%. Huimaa ja heikottaa vaan jatkuvasti eikä treeni enään kulje ja tänään jätin treenin kesken parin liikkeen jälkeen kun meni ihan päin persettä (ei vaan voimat riittänyt). Tarkkaa rasvaprosenttia en tiedä, mutta pituus 172cm, paino 82kg (noussut 10kg/8kk) ja vyötärönympärys 90cm. Mulla melkein kaikki rasva kerääntynyt tonne vyötärölle, jota oli jo ennen kun aloitin treenaamisen ja olisin halunnut vatsan hieman pienemmäksi ennen kesää, mutta taidanpa lopettaa tän dieetin, niin saa taas treenin kulkemaan ja saa syödä taas kunnolla.

Jospa sitä vain vähän lievittäisi? Ottaisi siihen nykyiseen 100 - 200 kcal plussaa ensin?

Voisihan sitä koittaa nyt jatkaa tästä tollasilla 250 - 300 miinus kaloreilla ja sit pikku hiljaa vähentää niitä lisää. Ehkä toi -500 kcal oli vaan liian kova aloitus mun kropalle, kun oon lähiaikoina tottunut syömään paljon. Mieli kyl tekisi jatkaa +200 - 300 kaloreilla jotta saisi lisää (lihas)massaa, mut pelottaa vaan että jos sitä rasvaa kerääntyy vielä kauheasti lisää, niin diettaaminen vaan vaikeutuu.

Aika tuhdilta tuntuu kulutus, kun et tuon isompikaan ole. No joka tapauksessa jos oletetaan, että 2700 kcal olisi sellainen määrä millä painosi pysyy kutakuinkin samoissa, on 1800 kcal aloituskaloreiksi liian vähän. Ota se "perus" -500 kcal ja lähde sillä liikkeelle.
Tämä kulutus arviointi perustu ihan täysin kalorilaskurin arvioon, joten en siitä varma ole. 45min treenillä, mun ikänen ja kokonen ni anto ton 2700kcal. Kokeilemallahan se selviää miten lähelle osuu kun bulkille alan. Mutta joo, joutu noita kaloreita heti nostamaan tosta 1800, paino tippu vähä liiankin nopeesti. Terveisin kahden viikon jälkeen 3kg kevyempi. noh toivottavasti lähti muutakin kun lihasta :D Katotä eaan nyt miten tää tästä kehittyy.. Taidan pari viikkoa vielä olla n.-500kcal ja sitten bulkata muutama viikko. Kattoo miten tollanen syklittely toimis.

Ei kyllä sovi tää diettaaminen mulle ollenkaan. Vasta kuudes dieetti päivä menossa ja n. 400 - 500 kcal miinuksilla menty. Syönyt olen kyllä kunnolla oikeanlaista ruokaa ja makrot olleet aikalailla P 40%, H 30% R 30%. Huimaa ja heikottaa vaan jatkuvasti eikä treeni enään kulje ja tänään jätin treenin kesken parin liikkeen jälkeen kun meni ihan päin persettä (ei vaan voimat riittänyt). Tarkkaa rasvaprosenttia en tiedä, mutta pituus 172cm, paino 82kg (noussut 10kg/8kk) ja vyötärönympärys 90cm. Mulla melkein kaikki rasva kerääntynyt tonne vyötärölle, jota oli jo ennen kun aloitin treenaamisen ja olisin halunnut vatsan hieman pienemmäksi ennen kesää, mutta taidanpa lopettaa tän dieetin, niin saa taas treenin kulkemaan ja saa syödä taas kunnolla.
ootko hiilarit ajottanu mille ajalle päivästä ? Itellä nyt dietti kans menossa ja toi huimausvaihe tuli mulla myös mutta meni ohitte. Nosta hiukan kaloreita, jos oikeen pahalta tuntuu. Mulla toi tehoa treeniin parin tunnin paasto ennen treeniä ja juuri ennen treenin alkua otan heraa annoksen naamaan. Löysin ohjeen jostain täältä ja en muista mihin se perustui joten ei siitä sen enempää, mulla se tosin toimii.

Joo eli nyt ajattelin rekisteröityä tänne foorumille. Elikkäs, Oon 15 vuotias, 183cm pitkä ja painoa tullut 20kg lisää kun aloitin mielialaa parantavien lääkkeitten käytön. Eli nyt painan 94.8 kiloa, ja vartalossa on aika paljon suoraan sanottuna läskiä. Ja syy miks kirjotin tänne on että pistäkää jotai miten saisin itteeni parempaan kuntoon EDES VÄHÄN kesään mennessä. Oon ottanu itteeni niskasta kiinni jo hyvin et oon jättäny pois kerran viikkoon/kahteen karkin yms. muun paskan syönnin ja syön nykyään jo vähemmän ja en sit tiedä mikä luokitellaan terveelliseks. Aloitin myös käymää lenkillä noin viikko sitten. Oon kumminkin koulussa joka päivä 3 saakka ja käyn 4 kertaa viikossa salilla niin en oo tehny vielä kauheen pitkiä lenkkejä. Joten jos joku osaa ja haluaa vain auttaa pikku pullukkaa hädässä niin ois tosi hyvä !
:)

Lisään tuohon vielä että terveydenhoitajalta kysyin jonkin laista dieettiä niin ei oo kovin viisas tän ikäisenä ja muutenkin syön kumminkin koulussa joka päivä..

Zone-sarja -42%
Kannattaako aloittelevan pitää mättöpäivää vähän harvemmin kuin edistyneemmän painonpudottelijan?

Eka dieetti alkaa kohta tulla loppusuoralleen, mutta vielä ehkä about 1 kk ajattelin jatkaa, jotta saisin vielä tuota takapuoliosastoa tiivistettyä. Yläkerta on jo tiivistetyssä kuosissa (vähän liikaakin), mutta siis ei alakerta. Kysymys kuuluukin, saisinko nyt vielä lisäboostia esim. rasvanpolttovalmisteella tuon kuukauden aikana vai vedänkö mieluummin rahat suoraan vessanpöntöstä alas tai käytän nekin fyffet vaikka uusiin treenikamppeisiin? Tai mitä muuta suosittelisitte tiukkaan loppurutistukseen ennen plussakautta?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Moro, oon 18 vuotias jätkä joka alotti pari viikkoa sitten treenaamisen, painan n. 64kg ja olen 180cm pitkä. haluaisin saada kiinteämmän kropan ja lihakset näkymään paremmin, rasvaprosenttini on n. 9%. olisko jotain vinkkejä millä treenillä sais parhaiten kiinteytettyä? Kiitos jo aluksi.

Moro, oon 18 vuotias jätkä joka alotti pari viikkoa sitten treenaamisen, painan n. 64kg ja olen 180cm pitkä. haluaisin saada kiinteämmän kropan ja lihakset näkymään paremmin, rasvaprosenttini on n. 9%. olisko jotain vinkkejä millä treenillä sais parhaiten kiinteytettyä? Kiitos jo aluksi.

Laihdutusketju on ainakin kaikkea muuta paitsi oikea ketju sulle. Kiinteyttä saa, kun ei ole liikaa rasvaa (sinulla ei tosiaankaan oo) ja on jonkun verran lihaksia. Lihaksia saa kasvatettua taas syömällä hieman yli kulutuksen ja treenaamalla järkevästi toistomäärillä about 5-15. Hyvinkin nopealla etsimisellä löydät kaikki perusasiat aloittelijoiden osion pysyvistä ketjuista.

Terve tämmönen aloitteva kuntoilia kaipais vähä vinkkii asioihin. Alku tilanne 32v mies 192cm 145kg. Viime talvena salia 3kk sitte jäi vuodeks erinnäisten sairasteluen takii. Nyt uudestaan alkanu 1kk takana, mutta kaipais vähä vinkkii mitä vois tehdä asioita paremmin. Ikäni ollu ns keskivartalolihava ei oikein muualle sen "pahemmin" oo kertyny. Salilla tulee käytyy 3-4krt viikko joka toinen 3 ja toinen 4. Treeni o aika käsipainotteinen jonkulainen vetävä/työntävä päivä erottelulla. 5-6 eri liike sarjaa 12toistoja 3krt. Nyt mukana "kun selkä taas sallii" kahvakuulalla 3sarjaa keskivartaloliikkettä mukana joka treenin alkuun. Jalkoja tulee 2liikettä per joka toinen kerta. Siinä taustat jotenki. Ruokavalion oon ottanu melko tiukaks ja siihe liittyy kysymyskin Mitä lisää Mitä pois Mitä tilalle. Aamulla 2kuppii kahvii (en oo koskaan pystyny/enkä pysty syömään aamulla) 14.00 250g rahkaa 16.00 Heraproteiini 30g (sali päivänä greatiinia joukussa) treeni 17.00 (menee se 1h45min) nuosi 15min kun otin kahvakuulan hässäkän mukaan. Salin pelkkää vettä 7desii-litra. 20.00 1purkki tonnikalaa italialaisessa kastikkeessa,5kalapuikkoo,raejuustoo,muutama pepperoni(ei makkara). Ekan kk jälkeen vatsa silmin nähden pienentynyt mutta, kun menin vaakaan pettymys oli aika iso paino nuossut yli5kg errorin se 150kg vaaka näytti

Loppu osa jäi vie pois tosta :). Elikkä kaipaisin vinkkejä mitä lisätä ruokavalioon, että sali kehitys pysyisi mut paino tippuisi. Lenkillä käynti tietysti mutta tällä painolla/selällä ei hölkätä kävelyllä käyn sillo tällö. Ja anteeksi lukemattomista kirjotusvirheistä kun on toi lukihäiriö niin niitä tulee :/. Ja vielä pointtina se oon työttömänä niin ei oo varaa syödä rasvatonta lihaa/kanaa joka päivä.

Mites toi ku sain vissiin aineenvaihdunnan kohtuu tukkoon, kun en kaloreita laskiessa huomannut ottaa huomioon salilla ja aerobisessa kuluvia kaloreita joten kalorit oli about -1000, miten saisi asian korjattua? kannattaako kalorit nostaa viikoksi ylläpidon tasolle? tai paikata vaan kalorit oikealle kohdalle (-500) ja toivoa että aineenvaihdunta lähtee liikkeelle?

Loppu osa jäi vie pois tosta :). Elikkä kaipaisin vinkkejä mitä lisätä ruokavalioon, että sali kehitys pysyisi mut paino tippuisi. Lenkillä käynti tietysti mutta tällä painolla/selällä ei hölkätä kävelyllä käyn sillo tällö. Ja anteeksi lukemattomista kirjotusvirheistä kun on toi lukihäiriö niin niitä tulee :/. Ja vielä pointtina se oon työttömänä niin ei oo varaa syödä rasvatonta lihaa/kanaa joka päivä.
Mun mielestä sun kokosen miehen pitäis syödä dieetillä varmaan noin 3 kertaa enemmän kun mitä syöt nyt. Ei voi aineenvaihdunta toimia kunnolla tolla määrällä ruokaa. Kannattaa opetella se aamupalansyönti + lisätä ruokavalioon lihaa, kananmunia, vihanneksia ym. Ja juoda joku 6 litraa vettä joka päivä.

Ei enää pää kestänyt :(

Kohta 3 kk dieettausta täynnä ja pilkun päälle olen yhtä lauantaita lukuunottamatta ohjeilla mennyt. Plussapäivänäkin vain sovitut tasan +500 kcal, ei enempää. Ja tässä on onneton tulos: viimeisen viikon olen kulkenut kuin karkkiholisti herkkuhyllyjen vierestä ja vain vaivoin saanut itseäni läpsästyä kädelle ja jättänyt ostokset hyllyyn. Vaan nythän se sitten repes, ja morkkis on valtaisa! Kiskaisin kerralla kolme rasvassa uivaa vohvelia, päälle kermavaahdot - ainoa, mikä dieetistä enää yritti tuloksetta muistuttaa, oli rahkakeko siinä päällä. :face:

Stupidokysymysten joukkoon ujutankin seuraavan: siis saanko mä nyt nämä tosta pläjäyksestä kertyneet rasvakasat pois nopeemmin ja rauhan sielulleni vaikkapa niin, että vähennän huomisen syömisistä jotain tai ainakin sitten en lisää kaloreita, vaikka kulutankin treeneissä enemmän??

%¤#, että ottaa aivoon kasetin pettäminen. Lisäisin tähän nyt sen hymiön, jossa se sininen pää itkee vuolaasti, mutten löydä sitä. Siinäpä ne tunnelmat.

^ Ei tommonen pieni mättöpäivä mitään meinaa. Samalla kaavalla vaan eteenpäin mitä normaalistikkin, jos sillä paino on pudonnut. Tekee välillä ihan hyvääkin vähän herätellä kroppaa siihen painonpudotukseen pienillä mättöpäivillä, että aineenvaihdunta pysyy mukana.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom