Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
^Ota suosiolla asenne kesäkuntoon 2013 ni kyllähän se onnistuu ja saat ihan aikuisten oikeestikin hyviä tuloksia. Voit alottaa dieetin vaikka syksyllä niin oot keväällä jo ennen muita "rantakunnossa". Ihan oikeesta ketjusta kuitenkin kyselet mutta lueppa nyt hyvä ihminen noita vanhoja viestejä ihan alusta lähtien ni selvii paljon :) Kreatiinien käytöt ja hyödyt ja käyttötarkotukset sekä lisäravinteetki löytyy omista ketjuistaan + purkkien kyljestä mutta sen voin sanoo että ei niistä mitään haittaa oo, dieetillä kun on tarkotus vähentää rasvaa eikä nesteitä, nesteethän vähänee alussa mutta ne tulee takas ku dieetti loppuu. Ja enemmän se oma asenne siihen virkeyteen ja motivaation vaikuttaa ku jotku vitamiinit.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Painan tällä hetkellä n.82kg, niin olisiko mahdollista pudottaa painosta 5-10kg n. 10vk aikana siten, että lihasta ei juuri lähtisi. Olen suunnitellut HIIT 3x viikkoon, sali 3x viikkoon ja peruskunto n. 5km lenkkejä 2x viikkoon ja lisäksi tietysti miinuskaloreilla mentäis. Eli olisiko mahdollista, ja viime kesänä painoin 70kg ja olen mennyt bulkilla siitä lähtien ja tuossa 82kg painossa on nesteitä iso osa.

Eli onko kyseinen mahdollista ja minkälaista saliohjelmaa suosittelisitte, monijakoista jne?

Mites kun kattelin tuolta kalorilaskurista noita lukuja, niin 3 kertaa viikkoon 1dl heraa vaikuttais lisäävän aika paljon tota kalorinsaantia. Onko paha juttu jos vaikka puolittaa ton annoksen ½ desiin, niin tekeekö läheskään yhtä hyvin tehtäväänsä? Alkuvuodesta aloittelin harrastusta ja paino 85kg.

Missä ajassa painon pitäisi alkaa putoamaan kun kalorivaje 900-1200kcal?
Aloitin salilla käynnin taas pitkästä aikaa 4vk sitten ja Elaston 2-jakoinen menossa. Aloitin samalla myös hieman katsoa syömisiä, mutta paino ei lähtenyt tippumaan, nousi reilun kilon. Nyt olen 2vk punninnut ruuat ja pitänyt kalorit siinä 2000-2300kcal, salipäivinä palkkari lisäksi. Olen pyrkinyt makroissa p240/hh80/r100, pientä heittoa on toki tullut.
4vk sitten aamupaino 119,8kg, tänään 121,1kg. Pituus 192cm.

Juu samaan aikaan. Niin tuosta olen täältä lukenutkin, että paino saattaa nousta aluksi. Nyt paino on pysynyt tuossa 121kg. Ajattelinkin, että kuinka kauan odottelen painon tippumista ennen kuin alkaa miettimään miksei paino tipu?

"Dieettisuunnitelma" on muuten valmis, mutta reeni/lenkkipäivät on auki. Kolmijakoisella olis tarkotus reenata, joten antakaas viisaammat vinkkiä montako kertaa viikkoon salia ja montako lenkkiä. Jos joku viitsii niin oikeestaan voisi laittaa viikon ohjelman reenistä/levosta tyyliin:ma lenkki, ti:sali jne.

Kiitos :)

Mulla alkais dieetti tossa toukokuun alussa. Pitäis pari kuukautta vetää (poislukien pari mökkirillutteluviikonloppua). Pituus on 183cm ja paino 85kg. Sen 5kg vois tiputtaa nesteitä ja rasvaa, varmaan olis ihan mahdollinen.

Millasta reeniohjelmaa porukka suosittaa? Voimapainotteista? Massareeniä? Pitkiä sarjoja? Vai kaikkea näitä syklitellen esim viikon välein? Katoin tota elaston 2-jakoista, mutta onko voimareenejä järkeä vetää dieetillä? Jotenki oma järki sanois että vetää vaan "massareeniä" 8-12 toistomäärillä niin lihakset pysyis parhaiten, mutta en sit tiiä.. Mielipiteitä!

Miten paljon viikon totaalitauosta salilta on haittaa dieetillä? Vähän olkapää tuntuisi prakaavan, joten sitä olen lepuuttelemassa. Muutenkin on tullut aika kovaa treenattua pidemmän aikaa ilman kevennyksiä, joten siltäkin kannalta pieni tauko voisi olla paikallaan. Mitä mieltä olette?

Miten paljon viikon totaalitauosta salilta on haittaa dieetillä? Vähän olkapää tuntuisi prakaavan, joten sitä olen lepuuttelemassa. Muutenkin on tullut aika kovaa treenattua pidemmän aikaa ilman kevennyksiä, joten siltäkin kannalta pieni tauko voisi olla paikallaan. Mitä mieltä olette?

Jos dieetti kestää vaikka 4kk eli ~16vko ni ei yks viikko sinne tänne vaikuta jos et anna vaikuttaa, eli et jää stressaamaan tms. kun taukoviikko on ohi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jos dieetti kestää vaikka 4kk eli ~16vko ni ei yks viikko sinne tänne vaikuta jos et anna vaikuttaa, eli et jää stressaamaan tms. kun taukoviikko on ohi.
Unohtui tosiaan mainita, että mistään pitkästä dieetistä ei ole kyse. Ihan kokeilumielessä ja stressivapaana ollaan liikkeellä ja max. 5kg olisi tarkoitus tiputtaa, jos nyt sitäkään. Mietiskelin vaan sitä, että kerkeääkö tossa viikon aikana palamaan "ylimääräistä" lihaa, kun niitä lihaksia ei rasita? Sellasiin ei ole meinaan hirveesti näillä lihasvarannoilla varaa :).

Reilu ylipaino - 186cm/117kg ja lihasta ei käytännössä yhtään - jätti jälkensä miestissien muodossa. Painon sain vähähiilihydraattisella ruokavaliolla ja aktiivisella lenkkeilyllä tippumaan 96kg tuntumaan, mutta miestissit ovat edelleenkin sen verran riesana, että ulkona en kehtaa t-paita päällä liikkua, ellei mukana ole myös hupparia tai takkia peittämässä pahinta näkyä. Voinko hyvällä omatunnolla olettaa, että salilla käyminen, ruokavalion muuttaminen aloituspostauksen mukaiseksi sekä lenkkeilyn jatkaminen auttaisi minua pääsemään eroon riesasta kokonaan? Ikää on kuitenkin vasta 18, että ihonkin pitäisi ymmärtääkseni palautua vanhempiin ihmisiin verrattuna kohtuu rivakasti. Jos mahdollisuus tähän on ilman leikkausta, niin missä vaiheessa (kilojen määrä) olisi odotettavissa selvää muutoksen näkymistä? Mielelläni otan vinkkejä vastaan oikeanlaisen salitreeninkin löytämiseen, sen verta hakusessa nämä perusasiatkin ovat. Jos arviointi sitä vaatii, niin pystynen ottamaan kuvan sekä etu- että sivuprofiilistani. Mahtaako foorumilta löytyä ketjua johonka lähettää 'K18 - järkyttävää kuvamateriaalia' -tason viestejä? :D

Tuolla taitaa olla treenipuolella threadi nimeltä 'gynekomastia' tms, sinne voi kuvia heitellä. Mutta jos ajatellaan pikkasen niin tuossa iässä pitäs olla kropan oma hormonitoiminta ja testosteronituotanto sen verran hyvin vauhdissa et nuo manboobsit katoais painonpudotuksen yhteydessä. Suosittelen et noudatat tuota terveellistä ruokavaliota ja jatkat miinuskaloreilla. Ota mukaan salitreeni raskailla painoilla ja moninivelliikkeillä pari kertaa viikossa (starting strenght, arnoldin kultanen kuusikko, tms) jonka pitäs boostata hormonitoimintaa entisestään, jos ei puolessa vuodessa rinnoille tapahdu kohtuullisia muutoksia vaikka paino edelleen putoais niin sitten lekurin juttusille...

Noista tulee 1990 kaloria

Miten laskit tuon?

Toiseksi, täällä menee ihan sekaisin, kun lukee samasta asiasta eri ihmisten kommentteja. Mikä on hyvin ymmärrettävää koska ihmisillä on erilaisia mielipiteitä kokemuksista riippuen. Olen ymmärtänyt että MYÖS dieetillä rasvaa kannattaa syödä n. 1 g/painokilo. No, joku taas sanoi että keho pärjää pelkillä omega kolmosilla. Että mitenkä?

Omat rasvat on ruokavaliossa n. 1 g/painokilo, mutta estääkö tämä nyt sen rasvanpolton? Keho tarvitsee rasvaa, mutta kuinka vähän? Rasvat haluan pois keinolla millä hyvänsä, joten jos joku viitsisi taas oikasta tämän sekametelisopan. I would like that so much :) Tai sekoan.

Miten laskit tuon?

Proteiinit ja hiilihydraatit = 4kcal/g. Rasva 9kcal/g. Eli tuosta tulee juurikin se 1990kcal.

Toiseksi, täällä menee ihan sekaisin, kun lukee samasta asiasta eri ihmisten kommentteja. Mikä on hyvin ymmärrettävää koska ihmisillä on erilaisia mielipiteitä kokemuksista riippuen. Olen ymmärtänyt että MYÖS dieetillä rasvaa kannattaa syödä n. 1 g/painokilo. No, joku taas sanoi että keho pärjää pelkillä omega kolmosilla. Että mitenkä?

Omat rasvat on ruokavaliossa n. 1 g/painokilo, mutta estääkö tämä nyt sen rasvanpolton? Keho tarvitsee rasvaa, mutta kuinka vähän? Rasvat haluan pois keinolla millä hyvänsä, joten jos joku viitsisi taas oikasta tämän sekametelisopan. I would like that so much :) Tai sekoan.

Yksinkertaistettuna: Rasvanpolttoon vaikuttavat miinuskalorit. Se 1g/painokilo on suositus, jotta hormonitoiminta pysyy kunnossa. Täällä on erilaisia mielipiteitä, koska jengi käyttää erilaisia dieettimetodeja. IF:ssä treenipäivien rasvat jäävät alhaisemmiksi ja sitä sitten kompensoidaan lepopäivinä. Ketoosissa rasvat taas ovat huomattavasti korkeammat jne. Jos et noudata mitään erityistä ruokavaliota niin tähtää siihen -500kcal/päivä ja koita pitää proteiinit siellä 2g/painokilo ja rasvat siellä 1g/painokilo paikkeilla.

En oo ekaa kertaa pudottamassa painoa, itseasiassa oon yrittänyt pudottaa sitä viimeiset kaksi vuotta. Tulosta ei tule sitten millään..... Oon 23v, 165cm ja 76kg (kotivaa'an mukaan rasvaprosentti olis 34 % :( ) nainen.

Oon tässä lueskellu nyt tätä ketjua ja vähän muitakin, mut jos joku vois heittää mielipidettä niin olisin kiitollinen.

Eli
-kävelen (2-4km) tai pyöräilen (5km/suunta) töihin
-salilla käyn 2 kertaa viikossa (treenaan koko kropan kerralla). yleensä tunti / kerta.
-tankotanssia ainakin 1-2 krt viikossa. n. 1-1,5 tuntia / kerta.
-kävely / lenkkeily kerran tai pari viikossa, riippuen vähän miten jaksaa noiden muiden lisäksi. noin tunnin lenkkejä.

Oon tässä viimisen parin vuoden aikana pitäny kalorit siinä 1500-1700 välillä mut tosiaan noilla ei paino lähde alaspäin.. Syönkö kenties liian vähän?
Minkä verran sitä proteiinia olis hyvä syödä? Entä pitäiskö kaloreita nostaa? Miten salilla kannattaisi treenata? Oon nyt tehnyt 3x8-10 toistoja. Onko tuossa mitään järkeä? Haluaisin pudottaa painon sinne 68 kiloon, jossa olisin normaalipainoinen. Mutta jos jollain ihmeellä saisi lihasta enemmän ja läskiä pois niin ei haittaisi isompi paino..

Mulla on tuossa viime vuoden joulukuussa todettu kilpirauhasen vajaatoiminta ja mulla on lääkkeet siihen, mutta pitäis taas labroissa käydä asian tiimoilta. Mietinkin tässä, että kuinkahan paljon huonompi aineenvaihdunta mulla on "normaaliin" verrattuna..

Mun kroppa on ilmeisesti nyt jumissa koska oon ollu niin pitkään pääsääntöisesti noilla kaloreilla?

Jotain vinkkiä mitä tässä vois tehdä...? Alkaa epätoivo iskeä, et lähteeks tää ylimääränen tästä ikinä.. Olipa sekava viesti..

Pakkorako

Aivan ensiksi sanon: en ole roolimalli enkä kannusta ketään tekemään tai olemaan tekemättä yhtään mitään. Mutta tässä tapa jolla minä laihdutin muutamia vuosia sitten 15kg kahdessa kuukaudessa. Kutsun laihdutustapaa "pakkoraoksi".

Kutsukaa mielisairaaksi, idiootiksi, en välitä :) mutta näin minä tein

Pyöräilin töihin (3km). Lompakon, rahat ja pankkikortin jätin kotiin. Mukaan en myöskään ottanut eväitä. Olin syömättä koko päivän 17.oo asti. Join pelkkää kahvia ja vettä. Kotona söin normi kotiruokaa aterialla ja iltapalaksi joku jukurtti ja leivän käntty. That's it.. 2kk kärvistely pudotti painon 86kg:sta 61kg:aan.

Kroppa säästöliekillä? Ehkäpä, mutta tulokset puhuivat puolestaan.

Nyt olen dieetillä uudestaan, mutta tarkoitus olisi pudottaa vain n. 5kg jotka suurimmaksi osaksi on varastoitu helvetin rumiin jenkkakahvoihin. Aivan niin järjetöntä tapaa en nyt noudata kuin aikaisemmin, mutta olen omaksunut itselle aika vahvasti "face-it-asenteen", eli syö vähemmän, liiku enemmän.

Zone-sarja -42%
En oo ekaa kertaa pudottamassa painoa, itseasiassa oon yrittänyt pudottaa sitä viimeiset kaksi vuotta. Tulosta ei tule sitten millään..... Oon 23v, 165cm ja 76kg (kotivaa'an mukaan rasvaprosentti olis 34 % :( ) nainen.

Oon tässä lueskellu nyt tätä ketjua ja vähän muitakin, mut jos joku vois heittää mielipidettä niin olisin kiitollinen.

Eli
-kävelen (2-4km) tai pyöräilen (5km/suunta) töihin
-salilla käyn 2 kertaa viikossa (treenaan koko kropan kerralla). yleensä tunti / kerta.
-tankotanssia ainakin 1-2 krt viikossa. n. 1-1,5 tuntia / kerta.
-kävely / lenkkeily kerran tai pari viikossa, riippuen vähän miten jaksaa noiden muiden lisäksi. noin tunnin lenkkejä.

Oon tässä viimisen parin vuoden aikana pitäny kalorit siinä 1500-1700 välillä mut tosiaan noilla ei paino lähde alaspäin.. Syönkö kenties liian vähän?
Minkä verran sitä proteiinia olis hyvä syödä? Entä pitäiskö kaloreita nostaa? Miten salilla kannattaisi treenata? Oon nyt tehnyt 3x8-10 toistoja. Onko tuossa mitään järkeä? Haluaisin pudottaa painon sinne 68 kiloon, jossa olisin normaalipainoinen. Mutta jos jollain ihmeellä saisi lihasta enemmän ja läskiä pois niin ei haittaisi isompi paino..

Mulla on tuossa viime vuoden joulukuussa todettu kilpirauhasen vajaatoiminta ja mulla on lääkkeet siihen, mutta pitäis taas labroissa käydä asian tiimoilta. Mietinkin tässä, että kuinkahan paljon huonompi aineenvaihdunta mulla on "normaaliin" verrattuna..

Mun kroppa on ilmeisesti nyt jumissa koska oon ollu niin pitkään pääsääntöisesti noilla kaloreilla?

Jotain vinkkiä mitä tässä vois tehdä...? Alkaa epätoivo iskeä, et lähteeks tää ylimääränen tästä ikinä.. Olipa sekava viesti..

Laitappa päivän safkat kalorilaskuriin tarkista tuleeko oikeasti 1500-1700 kaloria/ päivä. Ja pikkasen voisi kaloreita tuosta määrästä nostaa. Joku -500-700 alkuun. Proteiinia 2g/ painokilo ja rasvaa 1g/ painokilo. Hiilarit kulutuksen mukaan, tai lähes nolliin, jolloin nostat rasvan sen verran että päivän kalorit tulee täyteen.

Yksi vaihtoehto dieetin alkuun saamiselle vois olla http://www.pakkotoisto.com/ravinto/38207-velocity-diet/.

Olen käyttänyt kiloklubia ja kalorilaskuria. Joten luulis et pitää kutinsa. Ja kaiken oon merkannut. Tottakai välillä on iskenyt ahdistus koko hommaan ja on ollu merkkaamisessa taukoja..

Olen käyttänyt kiloklubia ja kalorilaskuria. Joten luulis et pitää kutinsa. Ja kaiken oon merkannut. Tottakai välillä on iskenyt ahdistus koko hommaan ja on ollu merkkaamisessa taukoja..

Ootko käyttänyt vaakaa apuna, vai merkannut vaan mutu-tuntumalta? Mulla nimittäin lähti homma kunnolla toimimaan vasta kun ostin digitaalisen vaa'an, ja käytin kaiken (siis ihan kaiken) ruoan sen kautta! Tää tarkoitti, että kokkaillessa ei saa 'maistella' jne. No, tsemppiä urakkaan joka tapauksessa :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom