Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Terve vaan kaikille.

Aloitin laihduttamisen 2.5.2011. Tuolloin mitat olivat seuraavat:

Rinnanympärys nännien kohdalta 131 cm
Vatsanympärys navan kohdalta 132 cm
Reidenympärys paksuimmasta kohdasta 75 cm

Taustasta sen verran, että olen viimeksi ollut normaalipainoinen noin kymmenenvuotiaana. Teinivuoden menivät melko suuressa ylipainossa, mutta 18-vuotiaana tiputin kituuttamalla ~30kg 4,5 kuukaudessa. Tuosta tuli vitonen takaisin, ja vuosia painoin vajaan 90 kiloa. Olen siis mies, 176 senttiä pitkä.

Sitten jostain syystä repsahti vuoden 2010 lopulla, ja kiloja kertyi erittäin paljon. En omannut vaakaa, joten painosta en tiedä, mutta ylhäällä näette sentit, ja alempana kuvat :) Salilla kävin joskus 19-kesäisenä puolisen vuotta, ja ainakin tissien alla tuntuu olevan vielä vähäsen lihasta, samoin tunnen vatsalihakset läskin alla.

Oon nyt laihduttanut siten, että perstuntumalla olen syönyt 2000-2200 kaloria päivässä ja kävellyt ~130 sykkeellä 4-6 kertaa viikossa noin puolitoista tuntia kerrallaan. Ravinnosta tiedän sen verran, että hiilareita pitäisi syödä päivällä, rasvoja illalla ja proteiinia miltei joka aterialla, mutten ole tuota kyllä noudattanut muuten kuin niin, että olen syönyt ruokaa suositelluista lähteistä (tummaa leipää, tonnikalaa, joskus ehrmannia, kanaa, jauhelihaa jne). Kasviksiin en ole koskenut koko aikana kuin ehkä pari kertaa kuussa. Ravintorytmistä sen verran, että aamulla en pariin tuntiin pysty syömään mitään, muuten jaan sapuskat niin, että syön neljä kertaa n. 500 kaloria kerrallaan, ja jonkin pienen välipalan yleensä johonkin väliin. Vatsalaukku tuntuu olevan sen verran iso, että jokin 200 kalorin iltapala tekee ainoastaan vihaiseksi, ja orastava nälkä ei lähde mihinkään.

Sen verran tuosta yhdeksästä kuukaudesta, jonka nyt olen laihduttanut, niin siihen mahtuu noin kymmenen viikon kyllästyminen kävelyyn viime syksyltä, samoihin aikoihin hieman alkoholin kanssa läträystä, mutta silti paino tippui muutamia kiloja, ja senttejä hävisi kanssa. Joulun aikaan en kanssa syömisiä vahdannut, painoa tuli 100,4 kg--> 101,9 kg, ja uuden vuoden jälkeen tuosta tiputin 94,8 kiloon reilussa kuukaudessa.

Nyt on kuitenkin tullut jumitus, jota on kestänyt kohta kuukauden, ja on vissiin pakko luopua alkuperäisestä tavoitteesta, että olisin normaalipainoinen/läskiä ei pursuisi kesäkuussa 2012. Postaan seuraavaksi kuvat, miltä näytän tällä hetkellä, ja mistä miltei lähdettiin. Alemmat kuvat ovat 30.5.2011 otettuja, ja tuolloin vatsan kohdalta oli hävinnyt kuusi senttiä.

http://www.aijaa.com/v.php?i=004239698151.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=005749698152.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=004719698153.jpg

http://www.aijaa.com/v.php?i=009289698154.jpg

Eli koska en ole koskaan teini/aikuisiässä ollut normaalipainossa, niin kaipaisin nyt asiantuntevaa arviota, kuinka paljon tuosta pitää vielä tiputtaa läskiä, että näyttäisin suht normaalilta. Mitat ovat tällä hetkellä:
Rinnanympärys 108,5 cm
Vatsanympärys 103 cm
Reidenympärys 61 cm
Paino ollut alimmillaan aamulla 94,8 kg tuon vajaan kuukausi sitten, tänä aamuna näytti 96,0 kg. Senttejäkään ei ole hävinnyt mistään.

Ja lisäksi olisi hienoa, jos joku osaisi kertoa, miten voittaa tuo jumitus. Entä onko mitenkään mahdollista, että ensi kesänä (vaikka heinäkuussa) läskiä ei enää mahasta tursuaisi? Olen valmis mihin vain, paitsi käytännön syistä (olen opiskelija) en pääse salille. Eli perusaerobista voin tehdä.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kertokaas jotain hyviä ateriaesimerkkejä ja muita vinkkejä jolla ruokavalio kuntoon. Tarkoitus olis syödä joku reilu 2000kcal päivässä, la ja su ei niin tarkkaa luultavasti. Painoa on joku 72kg eli joku 140-200g proteiinia/päivä. Hiilarit aamulla ja rasvat illalla, protskut päivän mittaan. Meneekö oikein? :) Mitä öljy vaikuttaa, paljonko tulisi ottaa?

Esim.
Aamiainen: Joku helppo ja nopea eli jokin puuro vaikka, mutta millainen? + matkalla kouluun kahvi.
12:00 koulussa: Salaattia, runsaasti lihaa, hieman hiilareita (1-2 perunaa)
Päivällinen: Kanaa ja raejuustoa ainakin. Onko perunat hyvä vai paha?
Joku välipala 1-2h ennen punttia. Ruisleipä + päälliset ja maitorahkaa?
Puntin jälkeen: Mass recovery palautusjuoma
Iltapala: Pähkinäpatukka, maitorahkaa?

Puntti 4-jakoisella ohjelmalla, ennen ja jälkeen puntin lyhyt 10min lenkki. Päivittäin myös "aerobista" liikuntaa eli kävelyä joku 10-15min.

Kertokaas jotain hyviä ateriaesimerkkejä ja muita vinkkejä jolla ruokavalio kuntoon. Tarkoitus olis syödä joku reilu 2000kcal päivässä, la ja su ei niin tarkkaa luultavasti. Painoa on joku 72kg eli joku 140-200g proteiinia/päivä. Hiilarit aamulla ja rasvat illalla, protskut päivän mittaan. Meneekö oikein? :) Mitä öljy vaikuttaa, paljonko tulisi ottaa?

Esim.
Aamiainen: Joku helppo ja nopea eli jokin puuro vaikka, mutta millainen? + matkalla kouluun kahvi.
12:00 koulussa: Salaattia, runsaasti lihaa, hieman hiilareita (1-2 perunaa)
Päivällinen: Kanaa ja raejuustoa ainakin. Onko perunat hyvä vai paha?
Joku välipala 1-2h ennen punttia. Ruisleipä + päälliset ja maitorahkaa?
Puntin jälkeen: Mass recovery palautusjuoma
Iltapala: Pähkinäpatukka, maitorahkaa?

Puntti 4-jakoisella ohjelmalla, ennen ja jälkeen puntin lyhyt 10min lenkki. Päivittäin myös "aerobista" liikuntaa eli kävelyä joku 10-15min.

Muuten ihan hyvä, mutta treenien jälkeen olisi hyvä syödä ihan kunnon ateria esim kanaa ja riisiä. Iltapalla ihan pelkkiä pähkinöitä,maitorahkaa,tonnikalaa,kananmunaa ym tämän tyylistä. En tiedä mikä on tavoitteesi, mutta perunoissa ei ole mitään vikaa ja aamulla naamariin sitä puuroa mitä on tarjolla. Turha alkaa liikaa hifistelemään :)

Muuten ihan hyvä, mutta treenien jälkeen olisi hyvä syödä ihan kunnon ateria esim kanaa ja riisiä. Iltapalla ihan pelkkiä pähkinöitä,maitorahkaa,tonnikalaa,kananmunaa ym tämän tyylistä. En tiedä mikä on tavoitteesi, mutta perunoissa ei ole mitään vikaa ja aamulla naamariin sitä puuroa mitä on tarjolla. Turha alkaa liikaa hifistelemään :)

Tavoitteena lähinnä kiinteyttää kesäksi vatsan seutua, rakentaa säännöllinen ruokavalio ja varmistaa ettei treeni mene hukkaan huonon syömisen takia. :)

Nyt on kuitenkin tullut jumitus, jota on kestänyt kohta kuukauden, ja on vissiin pakko luopua alkuperäisestä tavoitteesta, että olisin normaalipainoinen/läskiä ei pursuisi kesäkuussa 2012. Postaan seuraavaksi kuvat, miltä näytän tällä hetkellä, ja mistä miltei lähdettiin. Alemmat kuvat ovat 30.5.2011 otettuja, ja tuolloin vatsan kohdalta oli hävinnyt kuusi senttiä.

Eli koska en ole koskaan teini/aikuisiässä ollut normaalipainossa, niin kaipaisin nyt asiantuntevaa arviota, kuinka paljon tuosta pitää vielä tiputtaa läskiä, että näyttäisin suht normaalilta. Mitat ovat tällä hetkellä:
Rinnanympärys 108,5 cm
Vatsanympärys 103 cm
Reidenympärys 61 cm
Paino ollut alimmillaan aamulla 94,8 kg tuon vajaan kuukausi sitten, tänä aamuna näytti 96,0 kg. Senttejäkään ei ole hävinnyt mistään.

Ja lisäksi olisi hienoa, jos joku osaisi kertoa, miten voittaa tuo jumitus. Entä onko mitenkään mahdollista, että ensi kesänä (vaikka heinäkuussa) läskiä ei enää mahasta tursuaisi? Olen valmis mihin vain, paitsi käytännön syistä (olen opiskelija) en pääse salille. Eli perusaerobista voin tehdä.

Kuvat eivät enää näy, mutta tuohon jumitukseen voisi kommentoida sen, että usein paino ei lähde lineaarisesti. Voi hyvin olla, että kun vaan jatkat entiseen malliin, alkaa painokin jossain vaiheessa jälleen laskea. Mikäli niin ei kuitenkaan tapahdu, voi joskus olla hyvä idea syödä jonkin aikaa reilummin ja siirtyä sen jälkeen takaisin miinukselle. Tästäkin voi olla apua tuohon jumitukseen (keho tahtoo alkaa pitää kiinni vararavinnostaan pitkäaikaisen kalorivajauksen myötä).

Toinen asia, mikä pisti viestissäsi silmään oli se, ettet syö kasviksia. Onko tuohon jokin erityinen syy? Kasvikset ovat terveydelle tärkeitä suojaravintoaineiden vuoksi (tämän varmaan tiesitkin), mutta auttavat myös melkoisesti nälänhallinnassa. Jos kasvikset eivät tahdo maistua, voi kannattaa aloittaa uunijuureksista. Niitä löytyy kaupan pakastealtaasta, ovat helppoja valmistaa (x min. uunissa) ja mielestäni varsin hyvänmakuisia lisukkeita lihalle/kanalle/kalalle.

Kiitti vastauksesta. Poistin kuvat, koska kukaan ei kommentoinut :)

Tuossa ne ovat:
http://www.aijaa.com/v.php?i=004249721626.jpg
http://www.aijaa.com/v.php?i=001619721627.jpg

Sen verran arviointitehtävään lisätietoa, että kuvissa vyö oli melko kireällä. Alemmasta kuvasta näkee oikealta perseen yläpuolelta vyön kohdalta, mihin asti kaventumista pitää tapahtua.

Otin äsken pari uutta kuvaa itestäni, ja kyllä sitä kaventumista olikin hieman tapahtunut tuosta alimpien kylkiluiden kohtalta. Tosin saattaa olla, että ihokin on vaan kiristynyt, en voi varmaksi sanoa. Edestä otetussa kuvassa oli muuttunut tuo pääröllövatsan ja tissien alapuoli enemmän v:ksi.

Tuohon kasvissyömättömyyteen sen verran, että koitin yhdessä vaiheessa korvata 6 palaa vaasan&vaasan ruispaloja+80g tonnikalaa (~450 kcal) ehrmannilla, puolella kilolla porkkanoita ja yhdellä banaanilla, mutta se ei toiminut nälän poisviennissä ollenkaan. Tuo leipäsatsi pitää nälän poissa vajaan neljä tuntia, mutta jälkimmäinen vaihtoehto ainoastaa tunnin. Voisihan joitain muita kasvissettejä tietysti kokeilla...

Sellaista mietin itekseni, että voiko sellainen olla mahdollista, että koska olen suunnilleen siinä painossa, jossa olen ollut vuosia ennen lihomista, niin kroppa on tottunut pitämään tämän verran läskiä itessään, eikä sen takia päästä nyt ylimääräisestä irti? Ite arvioisin, että mun pitää varmaan 20-25 kg tiputtaa ainakin, ja kyllä tuosta määrästä läskin pitäisi vielä suht helposti kuitenkin irrota.

Hei mä olen ekaa kertaa pienellä dieetillä ja tavoitteena olisi siis saada tuo 3cm rasvakerros kehon päältä kokonaan pois ja lihakset kunnolla esiin. Tässa alussa tein niin, että söin reippaasti alle kulutukseni kaloreita ja urheilin n. 3 tuntia viikossa + koiran ulkoilutukset. Söin kalorilaskurin mukaan hiilaripainotteisesti (suurin osa kasviksia) ja proteiineja oli aika vähän.

Mietin kuitenkin, että pitäisikö mun sittenkin alkaa syömään joka päivä paljon paljon proteiineja ja tekemään paljon lihaskuntoa? ettei kävisi niin, että ne lihakset surkastuu sieltä alta ja läskit sen kun pysyy. Mua saa neuvoa! : )

Itseäni askarruttaa kysymys, olisiko jo aika siirtyä dieetille? Aloitin vuoden vaihteessa ensimmäistä kertaa hankkimaan tosissani ja tarkoituksella lihasmassaa. Aiemmin harjoittelu on ollut enemmänkin voiman hankkimista. Painan nyt 81,5 kg ja pituutta 178. Näiden kahden kuukauden aikana syömällä n. 3000 kaloria ja salilla treenaten n. 4 kertaa viikossa, 3-jakoiselle ohjelmalla, painoni nousi 2,5 kg. Lihasta on selvästi tullut lisää, mutta valitettavasti myös vatsan seudulle ja muuallekin keskivartaloon on ylimääräistä kertynyt.

Kysymykseni kuuluukin: olisiko parempi pitää tässä välissä esimerkiksi noin kuukauden mittainen dieetti jakso ja yrittää saada kertyneet rasvat pois keskivartalosta, vai kannattaisiko sen sijaan jatkaa massajaksoa vielä pidempään (ilmeisesti rasvaa kerääntyisi lisää) ja lähteä vasta sitten taiteilemaan rasvoja pois? Itseäni pelottaa, että jos jatkan lihasmassan hankintaa nyt samalla tavalla, onnistun hankkimaan myös pehmoisen kerroksen keskivartalooni, josta en eroon pääse. Ongelmakohtani on ikuisesti ollut juuri vatsan seutu ja se päkki ei ole kunnolla koskaan näkynyt.

Ainiin , rasvaprosenttini on suurinpiirtein 13% luokkaa.

Tuossa ne ovat:

Sen verran arviointitehtävään lisätietoa, että kuvissa vyö oli melko kireällä. Alemmasta kuvasta näkee oikealta perseen yläpuolelta vyön kohdalta, mihin asti kaventumista pitää tapahtua.

Otin äsken pari uutta kuvaa itestäni, ja kyllä sitä kaventumista olikin hieman tapahtunut tuosta alimpien kylkiluiden kohtalta. Tosin saattaa olla, että ihokin on vaan kiristynyt, en voi varmaksi sanoa. Edestä otetussa kuvassa oli muuttunut tuo pääröllövatsan ja tissien alapuoli enemmän v:ksi.

Tuohon kasvissyömättömyyteen sen verran, että koitin yhdessä vaiheessa korvata 6 palaa vaasan&vaasan ruispaloja+80g tonnikalaa (~450 kcal) ehrmannilla, puolella kilolla porkkanoita ja yhdellä banaanilla, mutta se ei toiminut nälän poisviennissä ollenkaan. Tuo leipäsatsi pitää nälän poissa vajaan neljä tuntia, mutta jälkimmäinen vaihtoehto ainoastaa tunnin. Voisihan joitain muita kasvissettejä tietysti kokeilla...

Sellaista mietin itekseni, että voiko sellainen olla mahdollista, että koska olen suunnilleen siinä painossa, jossa olen ollut vuosia ennen lihomista, niin kroppa on tottunut pitämään tämän verran läskiä itessään, eikä sen takia päästä nyt ylimääräisestä irti? Ite arvioisin, että mun pitää varmaan 20-25 kg tiputtaa ainakin, ja kyllä tuosta määrästä läskin pitäisi vielä suht helposti kuitenkin irrota.

Puoli kiloa porkkanoita kerralla? Miksi et voisi syödä aterioilla kunnollista satsia kasviksia (monipuolisesti) lihan ja mahd. hiilarinlähteen lisäksi? Musta kuulostaa vähän siltä, että sulla on ehkä sieltä jostain lapsuudesta asti ollut vähän huonot ruokailutottumukset. Vaikka nyt lihasfoorumilla ollaankin, niin kannattaisiko tutustua vaikka ihan ruokaympyrään yms.

Jos otat vaikka aluksi tavoitteeksi sen suositellun puoli kiloa kasviksia päivässä, monelle aterialle jaettuna, etkä nyt ihan heti luovuta sen kanssa? Opettelet pikkuhiljaa. Tee jo mainittuja uunikasviksia, keitä kukkakaalia tai parsakaalia, pistä sekaisin salattia, tomaattia, kurkkua, paprikaa, laita edellämainittuja leivän päälle leikkeleen kaveriksi. Ihan nomi juttuja, mutta ymmärrän kyllä, että jos ei ole koskaan syönyt kasviksia niin ne voi olla vähän outoja. Itse tykkään hirveästi! Ja koska kaloreita niissä on vähän, voi niitä syödä paljon :) Mun lemppariruokaa on kunnollinen naudan sisä- tai ulkofilepihvi mediumina, hyvin maustettuna, ja siihen seuraksi iiiiiso kasa salaattia. Vaikka just jäävuorisalaattia, rucolaa, pinaattia, tomaattia, sipulia, kurkkua, paprikaa, oliiveja yms. Rahkasta saa tehtyä hyvän kastikken salaatille kun notkistaa sitä vähän esim. sitruunamehulla, ja laittaa sekaan mausteita oman maun mukaan, esim. valkosipulia, pippuria, chiliä yms. Rohkeasti vaan kokeilemaan! Kaupan pakastealtaasta saa myös valmiita wok-settejä, joihin vaikkapa kanaa lisäämällä saa ihan kelpo aterian.

Mitä tulee lihaskuntoon, niin netistä löyty varmasti esim. GoFatGo -haasteen kotitreeniin ohjeet. Kannattaa myös opiskelijana ottaa selvää olisiko teidän koululla salia. Myös joissain kunnissa on puoli-ilmaisia saleja. Kotiin saisi myös varmaan halvalla jonkun kuntoiluvälineen, esim. kahvakuulan. Lihasmassa kasvattaminen kannattaa, sillä lihas kuluttaa enemmän kaloreita kuin läski ja antaa ihmiselle kaunista/komeaa muotoa.

Hienosti olet jo saanut painoa pudotettua! Tsemmpiä, älä vaan luovuta!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
juu. ei nyt pekkii porkkanoita!?!? -- niistähän vaan tulee entisestään nälkä.
meikä veti eilen 1100g vihannesta; ei tehny ees tiukkaa. ja näihin "laihdutuskaloreihin" mahtui vielä reilu 100g prodea ja rasvaakin yli 100g. :O
- suosittelen minäkin niiden rehujen lisäämistä niin, että napa paukkuu. - pakasteet on kyl kätsyjä.

Tuossa ne ovat:

Juu, kasviksissa monipuolisuus on valttia, vaihtoehtojahan löytyy. Hienon työn olet jo tähän mennessä tehnyt, mahaa on lähtenyt melkoisesti. :thumbs:

Tuohon viimeiseen virkkeeseen kommentoin, että kyllä se juuri niin tahtoo olla. Siihen painoon, missä on aiemminkin ollut, pääsee helpommin kuin siitä vielä eteenpäin. Mahdotonta se ei tietenkään ole.

Itseäni askarruttaa kysymys, olisiko jo aika siirtyä dieetille? Aloitin vuoden vaihteessa ensimmäistä kertaa hankkimaan tosissani ja tarkoituksella lihasmassaa. Aiemmin harjoittelu on ollut enemmänkin voiman hankkimista. Painan nyt 81,5 kg ja pituutta 178. Näiden kahden kuukauden aikana syömällä n. 3000 kaloria ja salilla treenaten n. 4 kertaa viikossa, 3-jakoiselle ohjelmalla, painoni nousi 2,5 kg. Lihasta on selvästi tullut lisää, mutta valitettavasti myös vatsan seudulle ja muuallekin keskivartaloon on ylimääräistä kertynyt.

Kysymykseni kuuluukin: olisiko parempi pitää tässä välissä esimerkiksi noin kuukauden mittainen dieetti jakso ja yrittää saada kertyneet rasvat pois keskivartalosta, vai kannattaisiko sen sijaan jatkaa massajaksoa vielä pidempään (ilmeisesti rasvaa kerääntyisi lisää) ja lähteä vasta sitten taiteilemaan rasvoja pois? Itseäni pelottaa, että jos jatkan lihasmassan hankintaa nyt samalla tavalla, onnistun hankkimaan myös pehmoisen kerroksen keskivartalooni, josta en eroon pääse. Ongelmakohtani on ikuisesti ollut juuri vatsan seutu ja se päkki ei ole kunnolla koskaan näkynyt.

Ainiin , rasvaprosenttini on suurinpiirtein 13% luokkaa.

Kannattaa tehdä niinkun itse parhaaksi näät. Jos vielä jatkat painosi nostamista, on varmaa että joudut dieettailemaan pidempään. Taas jos haluat dieettailla vähemmän, niin aloita dieetti nyt, ja sitten taas jatkat bulkkias.

Testailin noita kulutuksia ym. tuolla kalorilaskurissa, ja antoi mitoilleni 181 ja 74 arvioiduksi rasvaprosentiksi 19. Eikös tuo 19 ole aika helvetin paljon täällä kun puhutaan että ei hirveenä kannattais yli 15 päälle päästää. Seisoessani ei mitään makkaroita synny, jännittäessä vatsat näkyy kohtuu hyvin.Sitten taas istuessa makkaroita tulee paljon mahaan. Ikää 17v salilla käyty aktiivisesti noin vuosi ennen painoin siellä 60kg luokassa. Eli kysymyksiä : Kuinka paljon luottaa noihin rasvaprosentteihi, eli pitäiskö tässä jotain kuukausi yrittää kiristellä kun häiritsee nyt että onko rasvat liian ylhäällä varsinkin istuessa mahasta päätellen ? Toinen kysymys että sitten kun taas ei lihastakaan mitenkään aivan valtavasti ole niin lähteekö ne vähätkin jos yrittää tuota maharasvaa saada pois? Mahdoton yhtälö auttakaa nyt onnetonta.....

Zone-sarja -42%
Peili kertoo paremmin kuin vaaka. Mä en vieläkään tiedä mikä mun rasvaprosentti on, eikä rehellisesti sanottuna kiinnostakaan, en muutu yhtään sen vahvemmaksi tai komeammaksi niiden numeroiden kanssa. Jos maha menee yhtään makkaralle paskalla istuessa, niin sitten rasva% on yli 10, näin nyrkkisääntönä. Mittaapas vyötärönympäryksesi niin saa edes jotakin kuvaa että mitä kokoluokkaa se on.

Nojoo oot oikeessa kukapa noista numeroista nyt mutta tuli vaan mieleen kun törmäsin noihin että missä se suunnilleen pitäis pitää yms yms.. karkeesti mitattuna äskön navan kohalta jännittelemättä oli 80cm .

Kiitti kaikille vinkeistä. 97,2 tänään, ja kyllä alkaa hieman hajottaa.

En minä luovuttamassa ole. Pidin viime viikolla kaksi cheattipäivää, ja nyt pitää koittaa sellaista, että otan sapuskojen päälle vielä kolme lusikallista rypsiöljyä iltaisin ja yritän syödä erilaisia salaatteja päivittäin. Rupeaa vaan olemaan jo aika mahdotonta, että kesän aikana alkaisin näyttää suht normaalilta :(

Noita kotilihaskuntoharjoitteita voisi kanssa ruveta tekemään.

Rasvapainon pudottaminen on aina - ikävä kyllä - pitkäjänteistä puuhaa, ellei roinaa, ja silloinkaan on ihan turha odottaa mitään "ensi kuussa kuntoon" jos läskiä on senttiä enempää. Jos laihduttamisen tajuaa aloittaa edeltävänä syksynä niin kuin tänä vuonna tein, saattaa seuraavaksi kesäksi ehtiä jokseenkin inhimilliseen kuntoon, mutta muuten olen huomannut, että projekti on aina tuhoon tuomittu. :( Kyseessähän ei siis toki ole pelkkä PAINON pudottaminen, koska lopputuloksena on lihakseton luuviulu aka laihaläski, jolla on edelleen makkaraa mahassa, kun istuu.

^ Jos tuo oli minulle, niin edelliseltä sivulta selviää, että aloitin jo 2.5.2011, ja 30 cm hävinnyt vatsasta navan kohdalta. Nyt vaan on jumittanut yli kuukauden.

Aloitin dieetin alkuviikosta ja askarruttaa hieman syönkö tarpeeksi ja ovatko ravintoaineet balanssissa? Kulutus on 2800kcal puntti päivänä 3200kcal. Onko toi -600kcal päivässä liikaa? Tällä hetkellä päivässä tulee n. 2200 kcal, puntti päivänä palkkari 1 dl malto +
1 dl hera 80. Mitat ovat 166cm ja 89 kg.

Päivän ruuat

Aamupala: 2 lasia maitoa rasvaton, 2dl nalle kaurahiutaleita, rkl rypsäriä, ja hera 80 2dl 641kcal P 69g H 72g R 24g

Välipala: Maitorahka 250g, banaani, kananmuna 326kcal P 33g H33g R 6,6g

Päivällinen: Kala/kana/jauheliha 200g, peruna 2kpl, rkl rypsiöljy, salaatti, maito 2 lasia rasvaton. 670kcal P 50g H 43g, R 30g

Iltapala: maitorahka 250g, kananmuna, ruispala 1kpl, kurkkua, kinkku 3 viipaletta, rkl rypsiöljy 460kcla P 44g H 22g R 22g

Yhteensä: proteiini 195g Hiilarit 175g Rasvat 80g 2200kcal

Back
Ylös Bottom