Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
no miten olis tämmönen:

aamulla:kaurapuuroa+maitorahkaa ,weider giant mega mass 4000(50g)

kouluruoka päivällä

koulun jälkeen:karjalan piirakoita 3 kpl + tuoremehua ja maitorahkaa

normi ruoka

illalla: 2 siivua ruisleipää ja maitorahkaa,weider giant mega mass 4000 (50g)

onko nyt parempi

Älä sitä mega massia vedä muuten kun mahdollisesti salitreenin jälkeen, ei todellakaan sovellu laihdutuksen yhteyteen.

Ok...nyt ku sain toho vastauksen nii koklaan tätä taas uuestaa, jos vaikka saisin vastauksia tällä kertaa.

Mulla on sellanen tilanne että treenit on edenny viime aikoina hyvin ja lihasta on kasaantunu, oon siis ollu massalla nyt noin 9 kuukautta ja jonkin verran on tullut ylimäärästä joka pitäis karsii pois kuitenkaa lihaksia menettämättä.(tuttu stoori varmaaki ) Mun pitäis vaa tietää että miten modaisin tota mun ruokkista dietille sopivaks ja mites on aerobisen laita, pitääkö lisätä? Paljon ei läskiä ole...joten ei nyt ihan hirveä urakka edessä, kireyttä vaan lisää.

Pituus: 183cm
Paino: 88kg

Yhen päivän ruokailut on hyvin tätä luokkaa:

7.30 Ekaks 1 lasi maitoa ja 1 lasi tuoremehua jonka kera multivita, mysliä(jonka kera maitoa) ja maitorahka satsi missä 250g maitorahkaa, 1 banaani, 1 ananasmurska purkki, 1 dl hera 80 ja noin 2 dl maitoa.

11.00-11.30 Kouluruokailu eli mitä nyt on ja aina 2 ruisviipaletta, 2 lasii maitoa ja yleensä salaattia + joka päivä vedän myös yhen annoksen massblastii(2dl) proteiinin saannin varmistamiseksi

15.00-15.30 N.3 lasii vettä + omega kapseli, 1-2 lasii maitoo jonka kanssa 1-2 kokonaista ruisleipää(2 siivuu per leipä) joittenka välissä yleensä kalkkuna/kinkku/broileri fileitä(vähä rasvasia), ja näitten lisäks samanlainen rahkasatsi ku aamul. Joskus vedän myös vihreetä teetä.

Treeni.

18.00-19.00 Iltasafka joka on ihan terveellistä perus kotisafkaa ja sisältää yleensä proteiinia, yleensä iso annos , 1 kokonainen ruisleipä jonka välissä niitä fileitä ja yks lasi maitoo.

22.00 Iltapala johon kuuluu sama rahkasatsi ku aamul jä iltapäiväl ja 1 rkl oliiviöljyy + 1 omegakapseli

Viikonloppusin sama meininki.

Treeni on 4-jakoinen ja näyttää tältä:

Ennen joka treeniä 15-20 min kuntopyörä lämmittelyy ja pikku venyttelyä. Treenien jälkeen kunnon venyttely. Vatsat treenaan kolmesti viikossa, päivän väleillä.

Ma: Rinta & hauis
Ti: Jalat
Ke: lepoo, aerobista (30 min kuntopyörää)
To: Olkapäät & ojentajat
Pe: Selkä, forkut ja ranteet
La: Lepoa ja aerobista (30 min kuntopyörää)
Su: Lepoa ja aerobista (30 min kuntopyörää)

Elikkäs nyt uudestaan, mitä pitäis poistaa ruokkiksesta (vai pitääkö?) ja lisäänkö aerobista miten paljon?(niinku huomaatte niin sitä ei paljon ole) Olisko ihan tehokas kävely mitään?

Kysymys: Kuinka ravinnosta saatu rasva vaikuttaa rasvan palamiseen liikunnassa? Onko kropalle sama asia polttaa ruoasta saatua rasvaa kuin kehon omaa rasvaa?:confused:

Kun tuossa jokin päivä sitten kuntosaliohjaajan kanssa juteltiin, hän neuvoi mua ettei kannattaisi laittaa aamupalalla ennen treeniä kaurapuuroon rypsiöljyä, jotta rasva palaisi treenin aikana paremmin. Onko asia todellakin niin yksinselitteinen, kropalle ravinnosta saatu ja varastoitunut rasva samaa rasvaa? Vai mikähän tuossa neuvossa oli se juju?

jep jep elikkä itelläki pitäis eka dietti alottaa ku pitäis vähä kiristellä kesää varten. elikkä painoo tollaset 95 kg ja pituutta 189. eli jostain luin että dietillä kannattais vetää enemmään voimailu puolella ku body puolella. kannattaako??
ja eikö dietin alussa tule aina semmonen nopea painon lähtö kun nesteitä lähtee? ettei tule itsestä liian kovia luuloja että olempa kova poika laihduttamaan:D

Anteeksi jos tätä on jo kyselty, mutta eikös ole mahdollista samanaikaisesti hankkia lihasta yläkroppaan ja laihduttaa tuota vatsaosastoa?

Eli vatsoja vedän lähes joka päivä ja kaksi kertaa muuten kropan viikossa. Sarjani ovat sellaista 8-15 toiston luokkaa noissa yläkropan punteissa. Vatsoissa teen pidempiä toistoja loppuun saakka ja teen niin pinnallisia kuin syviäkin vatsoja.

Ruokavalio on melko dieettipitoinen, eli alle kulutuksen syön, mutta syön kuitenkin proteiinia paljon. Eli jos punttireenien jälkeen vedän proteiinia kuitenkin kunnolla ja illalla, lisäksi jokaisella aterialla, niin eikös tuossa pääse lihakset kasvamaan? Vatsasta pyrin taas poistamaan turhia läskejä dieettaamalla. AAMUVATSAT ovat ilmeisesti fiksuin ratkaisu?

Nikke sanoi:
Anteeksi jos tätä on jo kyselty, mutta eikös ole mahdollista samanaikaisesti hankkia lihasta yläkroppaan ja laihduttaa tuota vatsaosastoa?

ei, rasvaa ei voi polttaa vain tietyistä paikoista. muutenkin on hankalaa saada lihasta ja hävittää rasvaa samaanaikaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Nikke sanoi:
No eikö sitten ole mitään hyötyä treenata yläkroppaa, jos olen dieetillä?

On tietenkin. Dieetillä treenaus estää lihojen häviämisen...

tietysti on järkeä treenata yläkroppaa dieetillä, jos haluat että lihat pysyy yläkropassa. mutta tosiaan vaikka tekisit joka päivä vatsoja, sulla palaa rasvaa koko kropasta, eikä pelkästään sieltä vatsasta.

Mitä mieltä tälläisestä päivän ruokavaliosta:

Aamupala:
250g Maitorahkaa
2d vettä
2d maitoa

Päivällinen:
Kouluruoka
2d Maitoa
2d vettä

Välipala:
250g Maitorahkaa
2kpl ruisleipää
6 siivua polar 5% juustoa
2d vettä

Iltapala:
250g Maitorahkaa

+ hedelmiä pikkuisen johonkin väliin ja vettä

Ravintosisältö: n. 1500 kcal
n. 125g prot

Peruskulutus on noin 2100 kcal ja tuolla -600kcal olisi tarkoitus pudottaa viikossa noin reilu puoli kiloa. Onko tuo 1500 kcal liian vähän päivinä joina käy salilla?

Question! sanoi:
Mitä mieltä tälläisestä päivän ruokavaliosta:
Sanoisin kyllä että on liian vähän kaloria. Aluksi vähän enemmän ruokaa, saahan sitä sitte vähentää jos ei putoa. Aerobisella saa myös kulutusta suuremmaksi.
Aamulle laittaisin jotain hiilaria esim kaurahiutaleita tai ruisleipää. Illalle vaikka ruokalusikallinen rypsiöljyä, ja ehkä ottaisin 5. aterian mukaan, vaikka sitten palkkari tai muu. Rahkan voi myös korvata tonnikalalla tai vaikka kalkkunalla jos rupee tihkaisemaan toi 3 purkkia päiväs.

Mitenhän tuo on jos alkais salilla käymään, mutta ku oon dieetillä ja tekis mieli lihasta kasvattaa. Sitte joskus ku saa dieetin loppuun, niin ei tekis yhtään mieli alkaa plussakaloreilla vetämään koska laihduttaminen ollu jo ihan tarpeeksi vaikeeta. Hirveät plussakalorit ja riittävä proteiinin saanti tekis varmaan tiukkaa. Muuten varmaan onnistuis, mutta jotenki uudestaan lihominen pelottaa. Eikä tunnu dieettikään olevan vielä lähelläkään loppua.

On tässä vähän ollut ruoka ongelmia, en oikein tiedä mitä pitäis syödä.
Herään yleensä 6-7 välillä.
Syön about klo 7 Puuroa ( 3 tai 4 viljan "nalle" puuroa :) ) 1½ desiä ( siis sen verran nappaan siit purkista, ei valmista ).
Tänään join mansikkakeittoa lasillisen lisäksi.
Klo 10.00: Purkki tonnikalaa ( 185g) ja Valion Hedelmäpommi 2dl
klo 13.00: Tonnikalaa ( 185g)
klo 15-16: Salilla ( "Trainerin" avulla vedän aika kovia treenejä )
klo 18.00: Ruoka ( makarooni&jauheliha, Spagetti&jauhel.kastike, hernekeittoa, jne)
klo 20.00 Rahkaaaaaaa kera mansikkakeiton

Normaalisti nukun jo 22.00

Mitäs tässä olis? Tarviin varmasti lisää proteiinia ja kaloreita varmaan muutenkin.
189cm/103kg/23v
Ei ole mitään lisäravinteita ja jotenkin suosin naturalia, mutta luultavasti joudun nappaamaan lisät purkista?

En siis tossa aamupäivällä syö, kun ei ole oikein nälkä ja olen töissä. Kahvia tulee juotua, pitää omaltaosaltaan varmaankin nälän poissa.

Mutta mutta. Mitäs sanotte? Mitä pitäis lisätä? Mitä poistaa.

Vastausta odottaen,
Katu-

EDIT: Kaikki ajat on about arvoja. +- jopa 1h

Katu sanoi:
On tässä vähän ollut ruoka ongelmia, en oikein tiedä mitä pitäis syödä.
Herään yleensä 6-7 välillä.
Syön about klo 7 Puuroa ( 3 tai 4 viljan "nalle" puuroa :) ) 1½ desiä ( siis sen verran nappaan siit purkista, ei valmista ).
Tänään join mansikkakeittoa lasillisen lisäksi.

klo 15-16: Salilla ( "Trainerin" avulla vedän aika kovia treenejä )
klo 18.00: Ruoka ( makarooni&jauheliha, Spagetti&jauhel.kastike, hernekeittoa, jne)

Pikaisesti vilkaistuna

Aamiaiselle prodea. Vaikka raejuustoa puuron sekaan.

treenin jälkeen palkkari, jos ei kiinnosta ostaa jauhoja(miksi ei?), niin kuitenkin jotain hiilaria ja prodea heti reenin jälkeen!

Joo, tänään katselin vielä lisää tota syömistä ja ostin tossa taas tonnikalaa ja raejuustoa. Joten täytyy ruveta syömään niitä enemmän. Toi kalori laskuri näyttää mulle 3100/Treenipäivä. Treenaan 4 kertaa viikossa. En varsinaisesti halua laihtua, vaan muuttaa läskin lihaksi. Painolla nyt niin väliä.
Olen 103kg, varmaan tollanen 250g/päivä. Mutta pitääkö tuo saavuttaa jokaisena päivänä, vaan vain treenipäivänä?

Mielipiteitä dietistä?!?

Moro,

Ajattelin kysellä teidän mielipiteitä mun dietistä. Neljättä viikkoa mennään ja painoa dietin alusta tullu lisää noin 1 kg. Ukko on tosiaan 195cm pitkä ja painoa tän viikon alussa 116,5kg. Olen kelaillut tota diettiä niin, että pyrkisin syömään aktiviteetittoman kulutuksen verran ja siitä mentäis alaspäin sitten liikkumalla. Vaikka tota painoa on tullut lisää niin ei tää niin koruton juttu ole.. Rännit erottuu paremmin käsistä jne.

Viime viikon tilastot kertoo seuraavaa:

Keskiarvot: 2900 kcal, prot 38%, hh 36 %, r 26 %.

Pyöräilyä, kävelyä ja salia keskiarvolla 700 kcal/pvä.

Esimerkkipäivänä (eilinen) homma toimii seuraavasti:

06:00 Fillarointi duuniin (45min 15km, oon laskeskellut että kulutus olis noin 600 kcal luokkaa)
07:00 Palautumisjuoma
08:00 Puuro + raejuusto (+vitamiinit)
11:00 Lounas; Lihapullat & perunamuussi, salaatti, näkkäri & levite, maito ja kiisseli
13:00 Protsku
14:30 Fillari
16:00 Kaurahiutaleet & maito ja purkki tunaa
18:00 Protsku
20:00 2 Sei filettä, raejuusto, vihreet pavut + parsaa
21:30 Protsku, rahka & öljy

Yhteensä: 3200 kcal (p42, hh36, r22)

Siinä se.. Kommentteja?

Cipe

Latest posts

Suositut

Back