Laihduttaminen for beginners. Ekaa kertaa dieetillä? Lue tämä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jakob
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voisko tästä ollu apua dietillä?
Kuulemma tehokas rasvanpolttaja. "Poltat puolen tunnin aikana jopa yli 600kcal, joka vastaa 10km juoksulenkkiä."

katso liitettä 74745
http://glamouretto.valmiskauppa.fi/infrapunasaunateltta-p-838.html

Mitä olen asiaa tutkinut - kuuma vs kylmä - niin kylmä vie voiton mennen tullen, eli huoneesta lämpöpatteria pienemmälle ja tuuletusikkuna raolleen. Jo parin asteen lasku lämpötilassa voi nostaa energiankulutusta sadalla kalorilla päivässä. Tämä perustuu ihan siihen, että keho kuluttaa aika paljon energiaa pelkästään lämmittämiseen. Kuumassa sen sijaan keho vain hikoilee ja nesteitä lähtee, ja siinä missä paino voi pudota monta kiloa tunnissa, se voi myös liiallisuuksiin vietynä tappaa, ja armottoman janon tyydyttämisen jälkeen paino on grammalleen sama kuin lähtötilanteessa.

Ei nyt ekaa kertaa dietillä, mutta kumminkin.

Mikä helv... tässä nyt mättää viikon verran diettauiltu, alotus paino 89,5 tänään aamulla 89.5... noin 1700-1900kcal päivässä, prot 2g per painokilo. Joka ainut kerta kun olen dietille lähteny niin aina ensimmäisen viikon jälkeen on ainakin se 1-2kg lähtenyt ja nyt ei yhtään :S

Voiko olla mitään vaikutusta että olen ensimmäistä kertaa elämässäni alkanut syödä terveellisesti, ottanut esim aamupalan mukaan jota en ole ennen ikinä oikein syönyt. Vihanneiksia, rypsäriä iltaisin, pähkinöitä, D-vitskut,sinkit ja magnesiumit ymym tullut mukaan ruokavalioon.

Any ideas ?

Edit: Juon myös vettä PALJON! enemman kun ennen. Jonka seurauksena olen jättänyt Light-limut kokonaan pois.

Kattele vielä viikko, voi pudota useampi kilo sitten. Sen jälkeen sitten johtopäätöksiä/muutoksia.

Näin se varmaan täytyy tehdä. Voisko tolla vedällä olla jotain merkitystä kun sen verran tulee sitä juotua että päivisin pakki semi turvoksissa ja kokoajan ravataan vessassa :D

Näin se varmaan täytyy tehdä. Voisko tolla vedällä olla jotain merkitystä kun sen verran tulee sitä juotua että päivisin pakki semi turvoksissa ja kokoajan ravataan vessassa :D
Ei ole merkitystä, muuta kuin sen verran, että pitääkin juoda paljon. Pysy tosiaan samalla linjalla vielä toinen viikko, ja tee sen jälkeen tarvittaessa muutoksia. Uskoisin, että viikon sisään heilahtaa painokin alaspäin.

Noniin päivitelläänpä projektia! Viikko takana, 23 edessä :D Tää viikko mennyt aika hyvin ilman suurempia nälkäkohtauksia. Kalorit olleet treenipäivinä 2700-2800kcal välissä ja lepopäivinä 2500kcal. Aamupainon kehitys ollut seuraavanlainen: 110.8kg -> 107.7kg. Tästä on hyvä jatkaa seuraavalle viikolle! :)

Omasta syklittelystä voin sanoa seuraavaa: olen parin viikon aikana vaa-an mukaan laihtunut vain pari kiloa, josta puolet nesteitä, koska lihakset tuntuvat ihan käsin paljon kovemmilta kuin viime bulkin lopussa, mutta vastaavasti vyötäröltä ja paikoista on lähtenyt senttejä paljon enemmän. Mulla on sellainen laskettelutyylinen takki jossa on kuminauha, ja kun aloitin kiristelyn, se oli sopiva, mutta nyt takki hulmuaa päällä jo löysänä. Samaan aikaan voimatasot eivät ole kuitenkaan laskeneet yhtään, vaan itseasiassa tein mave- ja penkkiennätykset tuossa muutama päivä sitten.

Syklittelystä sen verran, että päätinkin pitää tällaisen pikasyklin tässä ja syödä plussilla vain pari päivää ja jatkaa sitten taas kiristelyä, kun homma näyttää sujuvan. Helpompi sitten lähteä rakentamaan tosissaan lihoja, kun on kiristänyt itsensä ensin tiukkaan kuntoon. :) Mitat ovat tällä hetkellä 180/79, vyötärö 80, lantio 80, rinnanympärys jotakin 105-110 ja rasvaprosentti varmaan jotakin 14-15%.

Zone-sarja -42%
Mikä sulla on -Teemuki tavote? Itse aika samoissa painoissa ja vittu että ahdistaa tää olo :D

Tavoitteena on että pääsis tonne 90kg tuntumaan jopa alle ja, että voimatasot/lihasmassa pysyisivät suht ennallaan! :) Itse aloin dieettaa juurikin sen takia, koska vituttaa tää ainainen turvotus sekä p*skalla käynti :D onhan se toki siistii kun sai lisätä malmia melkein joka treeniin :puntti: :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Treenaaminen laihdutuskuurilla

Varmaan kyseistä aihetta on käsitelty jo aiemminkin näillä foorumeilla, mutta kysynpä silti. Eli laihdutuskuurin aikana ei oo fiksua treenata isoilla painoilla ja lyhyillä sarjoilla, vaan kevyemmillä painoilla ja pitkillä sarjoilla (esim. 12-15 toistoa)? Dieetin aikana raskailla painoilla treenaaminen saattaa aiheuttaa lihaskatoa? Näin oon kuullut.

Varmaan kyseistä aihetta on käsitelty jo aiemminkin näillä foorumeilla, mutta kysynpä silti. Eli laihdutuskuurin aikana ei oo fiksua treenata isoilla painoilla ja lyhyillä sarjoilla, vaan kevyemmillä painoilla ja pitkillä sarjoilla (esim. 12-15 toistoa)? Dieetin aikana raskailla painoilla treenaaminen saattaa aiheuttaa lihaskatoa? Näin oon kuullut.

:face:

Teet isoilla painoilla ja pyrit vähintään säilyttämään sarjapainot.

Tismalleen päinvastoin on asiain laita. Tsekkaapa ao. linkki.

http://www.bodyrecomposition.com/training/weight-training-for-fat-loss-part-1.html

2 viikko nyt menty ja paino putoaa, hitaasti mutta varmasti.. Tän viikon pudotus oli 107.7.kg->107.2kg eli se 0,5kg. Saapi nähdä miten tuo paino liikkuu vielä ensi viikolla samoilla kaloreilla jotka ovat aika tarkalleen olleet treenipäivinä 2800kcal luokkaa ja lepopäivinä 2600kcal. :)

Millainen kunto alle 180 senttiselle 80kg kiloa 10 % rasvoissa on? Siis varmaan noin keskimäärin kanssassa melko kova, mutta noin treenavien silmissä? Vai pitääkö se olla 90kg ja 10% että näyttää miltään :)

Nyt on 178cm 81,8kg ja rasvat lähestyy 10%:tia. Päkki alkaa näkymään hyvin ja suonet pullottaa. Voimat pysynyt silti aika hyvin, perkeleen penkki nyt aina ottaa nokkiinsa painon pudotuksesta. (Lyhytpaasto) dieettiä vasta kuukausi takana, treenipäivisin aika korkeilla kaloreilla ja mahdollisimman isoilla hiilihydraateilla, mutta melko tiukka aloituskunto niin ei ole tarvetta pitkään dieettiin. Reilu neljä vuotta sitten lähdettiin mitoista 178cm 53 kiloa liikkeelle, mutta jalkoja treenattu vasta reilu vuosi, että sinne voi latoa vielä kilokaupalla lihaa (reiden huikea 62 cm ympärysmitta :)) sekä kyykkyyn rautaa.

Kyselen tässä vähän, että miten teidän paino tippuu dietin aikana.

Toisinsanoen, Itsellä on rasvanpoltto tommoinen 0.5-1 kg/viikko, punnitsen itseni sunnuntaina, aamupäivästä. Sit sunnuntai plussalla ja maanantaista-lauantaihin miinuksella, eli 7 päivän syklillä.

Pari asiaa.

1) jos painan sunnuntaina 103.5 niin yleensä olen seuraavan viikon pe tai la aamuna tuon 103.5 ja viimeisenä yönä/viimeisinä öinä tapahtuu ns. painonpudotus. Onko ok tuo, että paino tulee 1-2 viimeisenä yönä alas? Pakko myöntää, että pari viimeistä sunnuntaita ovat olleet melko runsas kalorisia.

2) olisiko fiksumpaa vetää maltillisempi sunnuntai mässy ja silloin olisi ehkä jo torstai, mahdollisesti keskiviikko aamuna paino tuossa 103.5 ja sitten seuraavat päivät semmoisella 200-300g tiputtelulla?

3) onko se ja sama kummalla tyylillä painoani tiputan?

Kiitos

^Jos punnitset itsesi sunnuntaisin, mistä tiedät miten paino käyttäytyy viikon aikana :confused: Vai onko sunnuntai "virallinen" punnituspäivä?

Kakkosvaihtoehto tuntuisi itsestä järkevämmältä, varsinkin jos paino putoaa molemmissa saman verran. Tärkeintä varmaan on miten paino käyttäytyy pitkällä tähtäimellä. Rasvaa ei kuitenkaan valtavia määriä pala yhden, kahden vuorokauden aikana vaikka paino putoaisikin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom